Već 100 tisuća električnih Porsche Taycana

Već 100 tisuća električnih Porsche Taycana

Tek nešto više od tri godine bilo je potrebno za postizanje ovog rezultata, a u međuvremenu su neki vozači napravili i više od 100 tisuća kilometara sa svojim primjercima

Kroz povijest smo se već nekoliko puta naslušali mišljenja mnogih kako u Porscheu čine stvari koje nemaju smisla i koje neće biti dobre. Sjetimo se samo kako su pričali kako SUV modeli nemaju smisla. Kasnije su Cayenne i Macan dokazali suprotno. Slično je bilo i kad su krenuli s ponudom dizelskih motora ili pak ponudili coupe-limuzinu Panamera s četverim vratima. Zadnji u nizu budućeg ‘neuspjeha’ je model Taycan. Prvi pravi sportski električni automobil, i to u potpunosti na električan pogon.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Ovih su dana, nakon malo više od tri godine proizvodnje u Zuffenhausenu proslavili proizvodnju 100 tisućitog primjerka. Jubilarni model, Taycan Turbo S u plavoj boji Neptun namijenjen je za kupca u Ujedinjenom Kraljevstvu. ‘Jako nas veseli što smo tako brzo dosegli ovu prekretnicu u povijesti proizvodnje – unatoč nedavnim izazovima – kao što je nedostatak poluvodiča i promjenjiva situacija s koronom’, kaže Kevin Giek, voditelj serije Taycan. ‘S Taycanom smo vrlo uspješno krenuli u električno doba.’

Tri varijante pretendiraju na tri kontinenta

Tri najveća pojedinačna tržišta za potpuno električni Porsche trenutno su SAD, Kina i Velika Britanija, uključujući Irsku. Model je dostupan u tri varijante – kao Taycan sportska limuzina, Taycan Cross Turismo i Taycan Sport Turismo. Dostupno je do pet opcija motora u varijantama sa stražnjim pogonom ili pogonom na sve kotače. S dosegom od 513 kilometara prema WLTP-u, Taycan 4S ima najveći doseg u seriji. Taycan Turbo S je pak rekorder s vremenom od 7:33 minute na stazi Nürburgring Nordschleife kao trenutno najbrži serijski električni automobil.

Simbolično, uz 100 tisuća proizvedenih primjeraka, u Porscheu su s ponosom istaknuli kako brojka od 100.000 nije samo zavidna brojka u proizvodnji. Iako mnogi sa sportskim automobilima ne prelaze puno kilometara, nekoliko je Taycana koji već broje više od 100 tisuća. Tako je recimo, od sredine kolovoza 2020. godine Jean-Hubert Revelon već prešao više od 188.000 kilometara u svom Taycanu 4S.

Kao prijevoznički poduzetnik živi u okolici Lyona. Svojim Porscheom već je proputovao gotovo sve susjedne zemlje Francuske, prolazeći dnevne etape do 1200 kilometara. Prema Revelonu, razlozi za kupnju bili su dizajn i ‘tehničke inovacije koje rasterećuju okoliš, ali i vlastiti džep zbog niskih operativnih troškova’. Po njegovom mišljenju, daljnje prednosti su performanse i vozno postolje s ‘vraški dobrim prianjanjem i maksimalnom agilnošću koju mogu postići samo čarobnjaci u Porscheu’. Ovaj 43-godišnjak dodaje kako niti jedan od mnogih automobila koje je posjedovao nikada nije bio tako pouzdan kao njegov Taycan 4S. Do sada je morao zamijeniti samo jedan senzor na voznom postolju.

Kilometri se lagano skupljaju…

S druge strane, Markus Kreutel uglavnom je ‘točio gorivo’ na stanicama za brzo punjenje – nije ni čudo s dnevnim etapama do 1500 kilometara. Svojim službenim vozilom, modelom Taycan Turbo, ovaj djelatnik Porschea prešao je točno 134.911 kilometara između veljače 2021. i kolovoza 2022. godine.

Uz mogućnosti postizanja velike udaljenosti, sigurnost vožnje čak i po lošem vremenu i precizno rukovanje, Kreutel hvali niže operativne troškove u usporedbi s modelom s motorom na unutarnje izgaranje. Isto tako su ga uvjerili kvaliteta obrade i trajnost: čak i nakon više od 100.000 kilometara, ne možete primijetiti tragove na bijelom Taycanu – ni vizualno ni tehnički: ‘Baterija je još uvijek imala 91 posto svog izvornog kapaciteta’, kaže Kreutel. I tu je jedini problem bila jedna sitnica, plastični poklopac brave vrata prtljažnika je olabavio.

S druge strane, Kreutelu je na trenutke išla na živce infrastruktura za punjenje. ‘Sjećam se jednog putovanja u Rumunjsku. Nažalost, prva stanica za punjenje u Temišvaru, do koje sam se dovezao u dva ujutro, nije radila. Sljedeća stanica u Aradu bila je u neosvijetljenoj sporednoj ulici. Proširenje mreže stanica za brzo punjenje je iz tog razloga na vrhu popisa želja ovog čestog vozača.

Podijeli:
1