Teška e-vozila mogla bi biti problem opremi za crash testove

Teška e-vozila mogla bi biti problem opremi za crash testove

Američki institut IIHS suočio se sa situacijom u kojoj mora odraditi sigurnosne testove na kamionetima čija je masa ponekad viša i od 4 tone. Kako bi bili sigurni da će im oprema to izdržati, morali su učiniti dodatne testove

Električni automobili postaju sve teži, pa je pronaći obiteljski automobil na baterije, mase ispod 1,5 tone, pravi izazov, a o SUV-ima i u Americi daleko popularnijim kamionetima da i ne govorimo. Električni Ford F-150 Lightning mjeri gotovo 3 tone, a GMC Hummer EV 4,1 tonu, što znači da potonji, prema našim propisima, čak ne spada niti u B kategoriju osobnih vozila (ograničenu na 3,5 tone).

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Ovolike mase, koje su primarno rezultat vrlo teških baterija, ne predstavljaju izazov samo proizvođačima i vozačima, već i institucijama specijaliziranima za neovisne testove sigurnosti. Američki Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) pandan je europskom Euro NCAP-u, a zadatak im je, među ostalim, obavljati crash testove na različitim vozilima. Kada su se suočili s problemom preteških automobila, morali su provjeriti funkcionira li njihova oprema dovoljno dobro.

Nedavno su čak objavili i video, u kojem objašnjavaju kako su testirali svoje umjetne betonske barijere, u koje se automobili zaletavaju velikim brzinama. U te su svrhe uzeli nekoliko standardnih automobila i kamioneta te ih natovarili dodatnim teretom, kako bi simulirali uvjete testiranja teških električnih vozila. Barijere i druga testna oprema izdržali su udare, no vrlo je zanimljivo vidjeti kako izgleda sudar, primjerice, betonskim blokom opterećenog kamioneta F-150 s nepokretnim zidom pri 65 km/h. Prizor, najblaže rečeno, nije lijep.

Podijeli:
1