Kia, osim automatskog, ima i pametni ručni mjenjač

Kia, osim automatskog, ima i pametni ručni mjenjač

Kia Motors otkrila je više detalja o svom novom inteligentnom ručnom mjenjaču (iMT - intelligent Manual Transmission), namijenjenom njihovim blagim hibridima (MHEV).

Kia je, nakon najave pametnog automatskog mjenjača, objavila neke detalje o svojem pametnom ručnom mjenjaču namijenjenom blagim hibridnim automobilima nove generacije. Ova tehnologija predstavlja prvu upotrebu 48-voltnog blagog hibrida s mjenjačem clutch-by-wire. Razvijena je s ciljem smanjenja potrošnje goriva i nižih emisija CO2, dok ujedno omogućava angažiranu vožnju koja je karakteristična za konvencionalne ručne mjenjače.

3% manje emisije CO2

Umjesto mehaničke veze iMT kvačilo kontrolira potpuno elektronički. Neprimjetno se integrira sa starterom-generatorom blagog hibrida (MHSG) i gasi motor prije nego Kijin ISG sustav stani/kreni. Također omogućava kratka vremenska razdoblja ugašenog motora tijekom coastinga pri brzini do 125 km/h, koja se neprimjetno ponovno aktiviraju kada vozač pritisne papučicu gasa ili kvačila. Sustav u realnim voznim uvjetima može smanjiti potrošnju goriva i sniziti emisije CO2 za oko 3%.

Automobil ostaje u izabranoj brzini i kada se motor ugasi. Zahvaljujući snazi koju omogućava MHSG motor se ponovno pali odmah nakon što vozač pritisne na papučicu kočnice ili gasa. Ako vozač pritisne kvačilo kako bi promijenio stupanj prijenosa (kod uključenog kvačila) ili ako je brzina vozila preniska za trenutni stupanj prijenosa onda se pali motor u položaju “neutral”.

Kako djeluje – korak po korak
  • Vozač ostavlja vozilo u brzini kada počinje coasting s nježnim usporavanjem vozila (npr. prilikom kočenja, na raskrižju ili u gustom prometu)
  • Kada je vozilo u brzini iMT šalje elektronski signal mjenjaču i MHSG-u za neprimjetno gašenje motora i uklapanje kvačila
  • Kod ugašenog motora auto je još uvijek u coastingu, s uključenim kvačilom, koje ograničava usporavanje i dozvoljava vozilu da maksimalno iskoristi kinetičku energiju
  • Kada vozač pritisne na gas za ubrzavanje ili kvačilo za promjenu stupnja prijenosa, MHSG ponovno pali motor u izabranoj brzini ili u leru (s uključenim kvačilom)
  • Električna snaga MHSG-a i 48-voltne baterije u trenu pruža odgovarajuće djelovanje motora i mjenjača, koji omogućavaju pravu brzinu vozila
  • Ako se brzina vozila spusti ispod određene razine ponovno se pali motor pomoću sustava MHEV i uključuje se kvačilo kako bi se izbjeglo djelovanje motora u neodgovarajućem stupnju prijenosa

Kijin novi iMT razvijen je u Hyundaijevom tehničkom centru u Offenbachu (Njemačka). Sustav će prvi put biti predstavljen kod modela s blagim hibridom i Kijinim najnovijim motorima Smartstream. Prvi model koje će to dobiti bit će Ceed (sve izvedbe karoserije) s EcoDynamics+ varijantama koje će pokretati 1,6-litreni CRDi dizelski motor s blagim hibridom. iMT biti će raspoloživ i kod unaprijeđenog Rija EcoDynamics+ koji u jesen stiže u Europu s novim 1.0 T-GDi benzinskim motorom i blagim hibridom. Novi mjenjač će do kraja ove godine svoje mjesto naći i kod ostalih Kijinih modela.

Podijeli:
1