Euro NCAP uveo još strože kriterije za svoje testove

Novi automobili koji prolaze standardizirani set testova unutar poznatog Euro NCAP programa od ove će godine morati zadovoljiti još nekoliko uvjeta žele li ostvariti maksimalnu ocjenu
Euro NCAP je od ovoga mjeseca počeo primjenjivati nove, još jednom ažurirane, kriterije za procjenu aktivne i pasivne sigurnosti kod novih automobila koji stižu na europske ceste. Njihov protokol nadopunjen je s nekoliko korisnih sigurnosnih dodataka koje će novi automobili morati imati, žele li se njihovi proizvođači pohvaliti maksimalnim rezultatima sigurnosnih testova.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Prvi dodatak koji će se honorirati dodatnim bodovima bit će tehnologija za otkrivanje prisutnosti djece u vozilu. Cilj je spriječiti situaciju u kojoj djeca ostaju u zaključanom vozilu, što lako može dovesti do tragedije. Test će provjeravati ima li automobil ugrađen sustav koji bi mogao o tome obavijestiti vozača ili hitne službe.
Drugi novi test provjeravat će mogu li se električni pogonjeni prozori i vrata na novim automobilima otvoriti dovoljno dugo nakon potapanja vozila u vodu – primjerice, u slučaju slijetanja u more ili rijeku. Bude li putnicima na raspolaganju dovoljno vremena za bijeg iz automobila u vodi, taj će model dobiti dodatne bodove.
Još jedan dodatak je provjera sustava za automatsko prepoznavanje drugih vozila i sprječavanja naleta na njih. Osim na automobile, kao do sada, takvi će sustavi ubuduće za maksimalni rezultat morati efikasno prepoznavati i motocikle te druge ranjive sudionike u prometu, kao što su pješaci i biciklisti. Tražit će se i automatsko izbjegavanje frontalnih sudara s drugim vozilima u svim prometnim situacijama.
Prvi automobili testirani prema novim standardima su kineski NIO ET5 i EL7, a oba su “položila” s maksimalnih 5 zvjezdica i vrlo visokim ocjenama u svim mjerenim kategorijama.