Renault priprema električnu ‘peticu’ za driftere

Renault priprema električnu ‘peticu’ za driftere

Zanimljivo sportsko rješenje reinkarniranih legendi R5 Turbo i Turbo 2 donosi spoj modernih tehnologija, uz jasne retro detalje i rješenja te povezanost s videoigrama iz 80-ih i 90-ih godina proteklog stoljeća

Renaultov model 5 je uz model 4 svakako snažno obilježio povijest ovog francuskog proizvođača automobila. Reinkarnacije oba modela su u pripremi, a ove godine Renault 5 slavi i 50. obljetnicu. Oni malo stariji pamte sportske inačice tog modela, izvedbe Renault 5 Turbo i Turbo 2, a koje su postizale zapažene rezultate. U tom dugu pripremljen je novi električni koncept R5 Turbo 3E. ‘3’ u imenu logičan je slijed nakon modela Turbo 2, dok je dodatak ‘E’ tu kako bi bilo jesno da je riječ o električnom izdanju. Model je to namijenjen novijim sportskim trendovima, a riječ je o driftu.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

‘Renault 5 Turbo 3E spoj je tehnološki naprednog dizajna i ekstravagancije, a prepun je detalja iz svijeta automobilizma i videoigara. Sve to čini taj konceptni automobil suvremenim i tehnološki naprednim te ga postavlja na granicu stvarnog i virtualnog svijeta. Ovaj električni automobil za drift pokazuje da električni automobili itekako mogu biti zabavni i nuditi nevjerojatne performanse!’ ističe Gilles Vidal, potpredsjednik odjela za dizajn marke Renault.

Uskoro javno predstavljanje

Novi će koncept kroz koji dan predstaviti na natjecanju Chantilly Arts & Elegance 2022., a izložiti će ga i tijekom listopada na Pariškom salonu automobila. Govorimo li o događaju u Chantillyju, riječ je o spoju ‘automobila budućnosti i mode’. Renault je za tu priliku, uz modnu marku La Fameuse pripremio nova odijela za vozača i hostese u njegovoj pratnji. Odijela će biti u starim bojama Renaulta i nositi njegove stare oznake, logotipe i oznake na majicama koji su ostali u prošlosti, a sad će biti spojeni s najnovijim stilovima.

R5 Turbo 3E dizajniran je za performanse i utrke, a kao istinski drift auto dolazi s pogonom na stražnje kotače. Kao i njegov legendarni prethodnik, ima samo dva sjedala. Međutim, u stražnjem dijelu novog modela smješten je pogonski sklop – dva električna motora, svaki zadužen za pokretanje jednog kotača, a baterije su u podnici na sredini automobila. Automobil je nastao na cjevastoj šasiji, a sigurnost osiguravaju ravna podnica i zaštita u slučaju prevrtanja homologirana u skladu s propisima FIA-e. Ukupna snaga motora iznosi 280 kW (380 KS), a trenutačno dostupan okretni moment iznosi 700 Nm.

Retro u modernom odijelu

Ovako pripremljen model treba 3,5 sekundi da s mjesta prođe 100 metara, odnosno 3,9 sekundi ako se koristi Drift mode. Razvija najveću brzinu od 200 km/h, a napaja se iz baterije od 42 kWh. To je navodno dovoljno za nekoliko krugova ili intenzivnu Gymkhanu. U tim situacijama kut upravljanja iznosi mu više od 50 radi jednostavnijeg izbjegavanja prepreka. Atraktivne scene čine draž drifta, pa je R5 Turbo 3E opremljen s desetak nosača za kamere u unutrašnjosti i na vanjskom dijelu automobila. Oni se primjerice nalaze u utorima svjetala i kućištima vanjskih retrovizora, a što omogućuje savršene snimke umijeća drifta.

Poklopac motora, vrata i kabina istog su oblika kao u prethodnim modelima, ali ovaj je put karoserija izrađena od ugljičnih vlakana. Redizajnirani su i legendarni usisnici za zrak modela Turbo 2 na stražnjem odbojniku. Širok je 202 centimetra (25 cm više od prethodnika), dug 400,6 cm i visok 132 cm. Njegov je najupečatljiviji dio stražnji spojler koji drži automobil prikovanim uz cestu čak i pri najluđem driftu. Koriste se ružičaste, plave i žute LED trake na prednjem i stražnjem kraju koje bljeskaju kad automobil drifta i podsjećaju na videoigre iz 1980-ih i 1990-ih. Retro videoigre bile su nadahnuće i za naljepnice s kamuflažnim uzorkom koje krase karoseriju. Prozirni dijelovi karoserije, posebno oni iznad stražnjih svjetala, pružaju pogled na električni mehanizam ovog konceptnog automobila.

Baterija je veliki uteg?

Korištenje ugljičnih vlakana u velikoj mjeri nije slučajno. Iznimno čvrsti, a ujedno i jako lagani materijal tu je kako bi se smanjila ukupna masa vozila. Tako Renault navodi kako je Renault 5 Turbo 3E teži iznimno solidnih 980 kilograma. Doduše, riječ je o težini samog vozila, a čemu treba dodati još 520 kilograma koliko teži litij-ionska baterija kapaciteta 42 kWh.

Zanimljive detalje pronalazimo i u putničkoj kabini. Školjkasta sjedala od ugljičnih vlakana, sigurnosni pojasevi i upravljač rezultat su suradnje sa Sabeltom. Upečatljiva uspravna poluga ručne kočnice, obilježje svakog automobila za drift, smještena je u sredini središnje konzole te je vesele žute boje. Žuta boja u povijesti je obilježila Renaultove sportske modele. Ista žuta boja iskorištena je u kombinaciji s ružičastom kako bi se dodalo malo živosti sivoj i crnoj tartan tkanini na sjedalima i instrumentnoj ploči, čime se također odaje počast osamdesetima. Tartana ostavlja vizualni efekt Renaultovog logotipa. Tu je i logotip na upravljaču koji je ovaj put osvijetljen. Svi ti šareni dodaci u kontrastu su s plutenom podnicom crne boje i Alcantarom koja je korištena za instrumentnu ploču i obloge vrata.

Razigran kokpit ima plišanog medvjedića

Također, napravljen je i redizajn jedne od najprepoznatljivijih značajki Renaulta 5 Turbo 2. Deset analognih brojača ispred vozača, zamijenjeno je s deset digitalnih zaslona na instrumentnoj ploči. Funkcioniraju kao widgeti, izgledaju kao Pixel Art i Glitch Art te se čini kao da su iskočile iz svijeta retro igara. Na primjer, da biste pokrenuli automobil, morate pritisnuti tipku Free play na središnjoj konzoli. Isto tako, različiti načini rada preimenovani su u Turbo (za driftanje), Track Invader (za igru), Donut (za proklizavanja od 360°)… Susrećemo i plišanog medvjedića Drifty.

Njegov digitalni kaskader oživjet će u svemiru virtualnih igara u sustavu Web3, decentraliziranom internetu u kojem internetske platforme koriste model temeljen na tehnologiji blockchaina. Dostupna će biti i kolekcija NFT-a (Non Fungible Tokens, nezamjenjivi token) izrađenih na temelju automobila te će osobama koje posjeduju te digitalne tokene biti dostupne ekskluzivne ponude i nagrade.

U svakom slučaju, R5 Turbo 3E još je jedan, iznimno zanimljivi primjer, uz model Renault 5 Prototype, električne renesanse jednog od legendarnih predstavnika marke. Renault elektrificira svoju prošlost kako bi se što bolje pripremio za posve električnu budućnost koju Europa želi postići do 2030.

Podijeli:
1