Toyota Land Cruiser

Suvereni kralj bespuća
Ako neki automobil doista predstavlja pravu ikonu luksuznog off-roada, onda ta titula nesumnjivo pripada velikom toyotinom modelu koji se dokazao kroz više od pola stoljeća postojanja. No, toj priči nije kraj jer aktualna edicija donosi i mnoštvo poboljšanja
Kada za neki automobil kažete da više od šest desetljeća vladar bespuća, jasno je da ga se s pravom naziva svjetskom ikonom u segmentu 4×4 vozila. Pogađate, riječ je o toyotinom Land Cruiseru, zacijelo najpoželjnijem terencu prošlosti, sadašnjosti, a ako je suditi prema osobinama nedavno predstavljene nove izvedbe, na najboljem je putu da taj epitet zadrži i u budućnosti.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Bolji poznavatelji automobila tvrde kako se tajna Land Cruiserove trajnosti i terenskih sposobnosti krije u sinergiji korištenja izuzetno čvrste i, na deformacije, otporne konstrukcije body-on-frame s iznimnim osobinama u svim uvjetima te preciznim povratnim informacijama koje dobiva vozač. Uz to, na raspolaganju su i, za korištenje jednostavni, sustavi pomoći u vožnji koji omogućavaju brz i siguran prolaz nezgodnim i naoko gotovo nemogućim dijelovima terena.
Dodamo li tome robusnost, kvalitetu i izdržljivost jasno je kako Land Cruiser rado koriste profesionalci, poput članova UN-ovih mirovnih misija, pripadnika posebnih postrojbi, policije, ali i jednostavno svih onih koji žele biti viđeni.
Novi dizelski motor sa 177 KS
Prva novost aktualne generacije koju moramo istaknuti novi je 2,8-litreni turbodizelski pogonski agregat D-4D sa 177 KS koji se nudi uz opciju sa 6-stupanjskim ručnim ili automatskim mjenjačem te uz dvije karoserijske izvedbe s trojim ili petorim vratima. Novi motor premijerno koristi toyotin sustav selektivne katalitičke redukcije (SCR), koji može eliminirati do 99% čestica dušičnih oksida (NOx) – jednog od najčešćih zagađivača zraka zbog kojeg je nedavno jedna druga marka koja se s Toyotom bori za svjetski tron, imala itekako mnogo problema.
Uglavnom, 4-cilindrični motor obujma od 2775 cm3 sa 16 ventila opremljen je novim turbopunjačem promjenjive geometrije i međuhladnjakom, a spomenutih razvija 177 KS pri 3400 okretaja u minuti. Koristeći novi sustav ubrizgavanja goriva kako bi smanjio potrošnju i povećao vozne karakteristike, 2.8 D-4D razvija impresivnih 370 Nm momenta već pri 1200 o/min, a najvećih 420 Nm između 1400 i 2600 okretaja. Ubrzanje od 0 do 100 km/h ovaj automobil postiže za 12,1 sekundu (autom: 12,7 s) dok najveća brzina doseže 175 km/h.
Pri tome su potrošnja goriva u mješovitoj vožnji i emisije CO2 smanjene za 9%, na 7,4 l/100 km (7,2 l/100 km za model s trojim vratima) te 194 (190) g/km. Pri tome je značajno spomenuti da jednake podatke imaju izvedbe s ručnim i automatskim mjenjačem, u obje karoserijske izvedbe.
Unaprijeđeno podvozje za još bolje osobine
Nova Toyota Land Cruiser ima prednji neovisni ovjes s dvostrukim ramenima, a otraga četverodjelni s poprečnom Panhardovom polugom. Land Cruiser Limited je opremljen s naprednijim ovjesom koji je elektronički nadziran (Kinetic Dynamic Suspension System – KDSS), a koji dodatno optimizira učinak prednjih i stražnjih amortizera za još naprednije vozne osobine, kako na terenu tako i na cesti.
Od razine opreme Executive, vozač na raspolaganju ima prilagodljive postavke ovjesa (Adaptive Variable Suspension – AVS), uz mogućnost izbora između različitih podešenja motora, ovjesa i upravljača, s izborom načina rada: Normal, Sport i Comfort. Na terenu, KDSS sustav doslovno odvaja prednje i stražnje stabilizatore, a time znatno poboljšava trakciju i prijenos snage na kotače u uvjetima slabijeg prijanjanja ili u težim terenskim prilikama.
Stražnji diferencijal u cijelosti može biti blokiran kako bi pridonio trakciji i prijenosu snage kada je to najpotrebnije. Od ostalih naprednih voznih osobina istaknimo sustav automatske kontrole proklizavanja kotača koji istodobno koristi kočnice i kontrolu motora kako bi optimalno rasporedio moment između dvije osovine i/ili na svaki kotač zasebno.
Okretna robusnost
Land Cruiser ima dimenzije od 4780 (troja vrata: 4335) x 1885 x 1845 (1830) mm i omogućuje izvanredne manevarske sposobnosti s minimalnim krugom okretanja od samo 11,8 metara (3v: 10,4 m) dok vanjski dizajn predstavlja očiti napredak prepoznatljivog stila Land Cruisera, koji kombinira nove stilske detalje sa slikom robusnog i trajnog automobila, a koji je od samih početaka zamišljen kao originalno svestrano vozilo s pogonom na sve kotače.
Iznutra pak, Land Cruiser ostaje vjeran korjenima. Ostavlja dojam trajnosti i robusnosti, u skladu s tradicijom svoga imena, ali ujedno unosi i novu dozu premium ugođaja, zahvaljujući korištenju prvoklasnih materijala koji postavljaju visoke kriterije za udobnost, kvalitetu, jednostavnost korištenja i naprednu tehnologiju.
Napredna multimedija
Novi Land Cruiser donosi i unaprijeđeni multimedijski sustav Toyota Touch 2 s ekranom osjetljivim na dodir te Touch 2 Go Plus – posve novi navigacijski sustav koji još bolje prepoznaje govorne naredbe, a koji je serijski dostupan uz razinu preme Executive. Od brojnih opcija multimedije, tu su još i Bluetooth povezivost, CD MP3 čitač i USB priključak te kamera za pomoć pri vožnji unatrag, serijski od opreme Limited.
Napredna multimedija ujedno nudi povezivost s mobilnim telefonom te MirrorLink prijenos slike mobilnog telefona na zaslon infotainmenta s vrlo jednostavnim korištenjem, kakav je uostalom i cijeli Land Cruiser – jednostavan za korištenje, a pritom i više nego uvjerljiv na svim vrstama prometnica.