Razotkrivena treća generacija modela Range Rover Sport

Razotkrivena treća generacija modela Range Rover Sport
tekst: Ivan Cvetković

Predviđene su verzije S, SE, HSE i Autobiography, te ekskluzivni First Edition koji je dostupan tijekom prve godine proizvodnje. Za sada su tu benzinski i dizelski modeli, te plug-in hibridi, a kroz dvije godine stiže i električno izdanje

Protekle smo jeseni pisali o novoj, petoj generaciji modela Range Rover, a koji je početkom ove godine i službeno stigao na domaće tržište. Sada je pak na red stiglo Sport izdanje. Novi Range Rover Sport je, kako kažu u Land Roveru, nova definicija sportskog luksuza. Model treće generacije dosad je najnapredniji i dinamički najsposobniji. Iako je nešto manji, Sport se oslanja na Range Rover, pa znači i da je nastao na MLA-Flex platformi.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Sport izdanje djeluje mnogo dinamičnije i privlačnije, a neki bi rekli i da izgleda kao da su na njemu radili tuneri. Razlike između ova dva modela su velike, a osim na eksterijeru, to je vidljivo i u putničkoj kabini. Ona je prenesena iz većeg modela, ali istovremeno i dorađena kako bi bila unikatnija.

Manji i dinamičniji

Sofisticirana vanjština dolazi sa zategnutom površinom, dinamičnim stavom i trenutačno prepoznatljivim profilom, savršeno naglašenim mat detaljima i mišićavim proporcijama. Upečatljive proporcije naglašavaju prepoznatljiv karakter Range Rovera Sport, s kratkim prevjesima, energičnim prednjim dijelom i strmo zakošenim ostakljenjem sprijeda i straga. Ovi brendirani elementi pružaju snažan i impozantan stav na cesti koji odiše snagom i performansama.

Vanjština sadrži zanimljive detalje poput mat prednje rešetke i rasvjetnih elemenata Digital LED, koji stvaraju prepoznatljivo dnevno svjetlo (DRL). Oku privlačnog dizajna, najtanji su dosad ugrađeni u Land Rover, a smješteni su iznad dojmljivog donjeg odbojnika s dvostrukim otvorom koji uključuje horizontalni element u boji karoserije. On vizualno povećava širinu, naglašenu crnim detaljima.

Straga neprekidna grafika LED svjetla prvi put uvodi tehnologiju površinskog LED-a u proizvodno vozilo, a pruža jasan i suvremen izgled noću koji je živopisan i ujednačen iz bilo kojeg kuta. Karakteristična linija ramena proteže se cijelom duljinom vozila, a naglašena je detaljima novog donjeg odbojnika i najdužim spojlerom koji je ikada ugrađen u Range Rover.

Moderno i kvalitetno

Minimalistički dizajn novog Range Rovera Sport proteže se na njegovu potpuno novu unutrašnjost, koji se odlikuje poznatim položajem vozača Range Rover Command Driving Position. Tu su najnovije tehnologije i profinjeni materijali, koji zajednički stvaraju upečatljivu ravnotežu suvremene elegancije i iskonskih želja. Kabina koja nalikuje kokpitu određuje ton za dinamično iskustvo vožnje, a pruža izvrsnu vidljivost dok istovremeno poput čahure okružuje vozača, s visokom, nagnutom središnjom konzolom i intuitivnim tehnologijama.

Izbor inovativnih i održivih materijala uključuje taktilne i lagane premium tkanine Ultrafabrics izrađene u privlačnoj novoj paleti Duo Tone. Također, dostupna je opcija jedinstvenih tkanina koje se protežu i do detalja na instrumentnoj ploči i vratima. Alternative uključuju opcijsku luksuznu zrnatu kožu, kožu Windsor i mekanu Poluanilinsku kožu.

Ovi taktilni materijali neprimjetno se objedinjavaju s novim završnim slojevima interijera Moonlight Chrome, dok elementi poput integriranih audio zvučnika, razvijenih s tvrtkom Meridian i skrivenih iza tkanine stražnjih vrata, pridonose čistoj, elegantnoj i suvremenoj estetici.

Još čvršća MLA-Flex platforma

Novi Range Rover Sport uvodi najnaprednije tehnologije podvozja, pružajući sveobuhvatan dinamičan paket. Inherentna krutost i čvrstoća fleksibilne arhitekture legura (MLA-Flex) – koja pruža do 35 posto veću torzijsku krutost od prethodnog Range Rover Sporta – u temeljima je ove tehnologije. Skladno surađuje s nizom sustava kojima upravlja Integrirani sustav kontrole podvozja – a sve je posebno podešeno za novi Range Rover Sport.

Tijekom predstavljanja Nick Collins, Izvršni direktor za programe vozila, Jaguar Land Rover, rekao je: ‘Land Roverova revolucionarna fleksibilna arhitektura MLA i najnoviji sustavi podvozja objedinjavaju se kako bi pružili najviše razine dinamike koju smo ikada vidjeli na Range Roveru Sport. Integrirana kontrola podvozja upravlja sveobuhvatnim nizom inovacija, koordinirajući sve – od najnovijeg sustava zračnog ovjesa s promjenjivim volumenom do našeg elektroničkog aktivnog upravljanja diferencijalom Dynamic Response Pro. Rezultat toga je najfokusiraniji i najuzbudljiviji Range Rover Sport ikada.’

Novi Dynamic Response Pro radi ruku pod ruku s najnovijom generacijom Dinamičnog zračnog ovjesa, koji po prvi put uvodi zračne opruge s promjenjivim volumenom. Dynamic Response Pro pruža vrhunsku kontrolu diferencijala putem 48-voltnog elektroničkog aktivnog sustava kontrole diferencijala, sposobnog za primjenu do 1400 Nm okretnog momenta na svaku osovinu, za doživljaj vožnje koji ulijeva povjerenje i nove razine kontrole karoserije i staloženosti u krivinama.

Udobnost na visokom nivou

Dinamički zračni ovjes ugrađen je u svaki novi Range Rover Sport, a inteligentni sustav povećava područje frekvencija ovjesa. To funkcionira mijenjanjem tlaka u kugli (veći tlak pruža kruću amortizaciju) radi pružanja tradicionalne udobnosti Range Rovera uz dinamično upravljanje koje se očekuje od Sport izdanja. Za optimiziranje odgovora, vozilo prati cestu ispred sebe upotrebom navigacijskih podataka eHorizon da bi se unaprijed pripremilo za nadolazeće krivine.

Tehnologija Adaptive Dynamics 2 pridonosi sposobnosti dinamike kontinuiranom kontrolom aktivnih amortizera s dva ventila da bi se smanjili neželjeni pokreti tijela automobila. Nadzire vanjske čimbenike do 500 puta u sekundi kako bi pružio savršen odgovor i, u skladu s drugim tehnologijama podvozja, pruža precizniju i staloženiju dinamiku vožnje.

Okretnost u zavojima podignuta je na novu razinu uz mogućnost upravljanja na svim kotačima, vektorsku raspodjelu momenta kočenja te elektronički aktivni diferencijal. Upravljanje na svim kotačima omogućava upravljanje stražnjim kotačima do 7,3 stupnjeva izvan faze s prednjim kotačima radi postizanja poboljšane okretnosti i upravljivost pri malim brzinama, dok vraćaju u istu fazu radi vrhunske stabilnosti pri velikim brzinama. To novom Range Rover Sportu daje krug okretanja SUV-a i okretnost na cesti poput puno manjeg automobila.

Ono najbolje iz sustava podvozja novog Range Rovera Sport objedinjeno je u paketu za upravljanje Stormer, koji uključuje Dynamic Response Pro, upravljanje na svim kotačima, elektronički aktivni diferencijal s vektorskom raspodjelom momenta kočenja i programe koji se mogu konfigurirati. Potonji sustav pruža mogućnost individualizacije načina vožnje, čime se prilagođava doživljaj vožnje kako na cesti tako i izvan nje. Svi elementi ovoga paketa su standard uz pogonske sklopove P510e Electric Hybrid i P530.

Napredan pogon na sva četiri kotača

Svi modeli novog Range Rovera Sport opremljeni su s osam-stupanjskim automatskim prijenosom ZF i inteligentnim pogonom na svim kotačima, koji intuitivno predviđa da je potrebna vučna sila, kada se djelatno uključuje da bi osigurao najučinkovitiji napredak u svim uvjetima, uz optimiziranje učinkovitosti.

Za unaprjeđenje off-road performansi izrađen je Land Roverov najnoviji sustav Terrain Response 2, koji inteligentno primjenjuje postavke koje su najprikladnije za teren. Novi prilagodljivi off-road tempomat ima svoju premijeru na novom Range Roveru Sport i pomaže vozačima u navigaciji na zahtjevnom terenu održavajući stabilno napredovanje u skladu s uvjetima na tlu. Vozači mogu odabrati jednu od četiri postavke udobnosti a sustav sukladno tome inteligentno prilagođava brzinu, omogućujući vozaču da se usredotoči na upravljanje.

Sveobuhvatna linija električnih pogonskih sklopova pruža uobičajene performanse Range Rovera Sport. Asortiman uključuje dva električna hibrida povećanog dometa, šestcilindarske benzinske i dizelske motore Ingenium koji koriste blagu hibridnu tehnologiju, te potpuno novi V8 Twin Turbo. Linija novog Range Rovera Sport razvijat će se 2024. godine dodatkom potpuno električnog modela.

Novi plug-in hibrid P510e inženjerski je projektiran da ispuni zahtjeve vozača koji traže vožnju visokih performansi, zadivljujuću učinkovitost i više od 100 km dometa električne vožnje s nultim emisijama. Besprijekorno objedinjava Land Roverov 3-litreni šestcilindarski benzinski motor Ingenium s moćnim električnim motorom od 105 kW i baterijom od 38,2 kWh, proizvodeći ukupnu izlaznu snagu sustava od 510 KS.

Sposoban je za ubrzanje 0 – 100 km/h za samo 5,4 sekunde, domet električne vožnje do 113 km i očekivani stvarni domet od 88 km – dovoljno da većina vlasnika prijeđe do 75 posto putovanja s električnom energijom – i emisijama CO2 od samo 18 g/km. Za dulja putovanja, plug-in hibridni pogonski sklop osigurava kombinirani domet od 740 km benzinskog i električnog pogona.

Bogata ponuda pogonskih strojeva

Dostupan je i plug-in hibrid P440e, koji proizvodi ukupno 440 KS iz svog pogonskog sklopa uz jednak domet potpuno električne vožnje i niske emisije CO2. Također pruža ubrzanje bez napora i profinjenost, ubrzavajući 0 – 100 km/h za samo 5,8 sekundi.

Alternativno, novi vrhunski V8 Twin Turbo proizvodi 530 KS za najuzbudljiviji karakter Range Rovera Sport, ubrzavajući 0 – 100 km/h za samo 4,5 sekundi s uključenim Dynamic Launch i pružajući dodatnu razinu instinktivnog uzbuđenja ovoj liniji. Sveobuhvatan izbor pogonskih sklopova uključuje moćne blage hibride P360 i P400 s rednim šestcilindarskim benzinskim motorima Ingenium, te blage hibride D250, D300 i D350 sa šestcilindarskim dizelskim motorima.

Novi Range Rover Sport je dosad dinamički najsposobnija verzija Land Roverova luksuznog SUV-a, te najkompetentnija izvan asfaltiranih puteva. Inteligentni pogon na svim kotačima (iAWD) objedinjen je s najnovijim inovacijama i tehnologijama za sve terene kako bi osigurao svoj raspon dinamičnih sposobnosti.

Prilagodljivi Off-Road tempomat je evolucija sustava nadzora kretanja na svim podlogama, a omogućava vozaču da na grubim površinama odabere željenu brzinu i razinu udobnosti među četiri postavke. To je prvi Land Rover koji se odlikuje ovom sposobnošću, te ovoj liniji donosi poboljšane off-road performanse omogućavajući vozaču da se usredotoči isključivo na upravljanje vozilom na zahtjevnom terenu.

Terrain Response 2 automatski detektira površinu i teren kako bi prilagodio podvozje da najbolje odgovara na situaciju, obavještavajući vozača putem dodirnog zaslona Pivi Pro. Funkcionira u skladu sa sustavima cjelovitog podvozja da bi ostvario najučinkovitije off-road kretanje.

Novi Range Rover Sport proizvodit će se isključivo u proizvodnom pogonu Solihull u Ujedinjenoj Kraljevini uz novi Range Rover, na najsuvremenijoj proizvodnoj liniji smještenoj u istoj zgradi koja se upotrebljavala za proizvodnju ranih serija Land Rovera. Ta povijesna lokacija je duhovni dom Land Rovera, a njezina nadogradnja u novo, ultramoderno središte proizvodnje Range Rovera i Range Rovera Sport utjelovljuje način na koji kompanija čuva i slavi svoju jedinstvenu baštinu. Novi Range Rover dostupan je sa specifikacijama S, SE, HSE i Autobiography, uz ekskluzivni First Edition koji je dostupan tijekom prve godine proizvodnje, a odlikuje se posebno projektiranim specifikacijama.

Podijeli:
1