Po uzoru na S-klasu, novo ruho za najtraženiji Mercedesov model – C-klasu

Po uzoru na S-klasu, novo ruho za najtraženiji Mercedesov model – C-klasu
tekst: Ivan Cvetković

Modernija i tehnološki naprednija nova C-klasa u Hrvatskoj će se moći naručiti od kraja ožujka, a prvi primjerci u prodajnim se salonima očekuju u svibnju

Digitalne premijere postale su novo normalno. Gotovo da nema proizvođača automobila koji do sada nije posegnuo za barem jednom digitalnom premijerom, a svatko pokušava pažnju nas gledatelja privući nekim zanimljivim detaljima. Tako je Mercedes-Benz razotkrio ovu C-klasu, a u čemu mu je pomogao i majstor digitalnih iluzija – Zach King. Upravo su te digitalne iluzije na simpatičan način prikazale neke od detalja nove C-klase.

Pored iluzija, moto predstavljanja nove C-klase je ‘nadogradite svoju zonu udobnosti’. Riječ je o iznimno važnom modelu za Mercedes, pogotovo znamo li da je riječ o najprodavanijem modelu. Naime, još od linije 190, predstavljene tijekom 1982. godine, odnosno 11 godina kasnije i modela C-klasa, čiji je naziv zadržan do današnjih dana, prodano je preko 10,5 milijuna primjeraka. Podjednako važne su obje izvedbe, kako sedana tako i karavanski Estate model.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Dizajnerski gledano nova C-klasa ne donosi nikakvu revoluciju niti ekstravagantnost. Nova generacija je poprimila dizajnerske smjernice posljednje pripremljenih modela iz Stuttgarta. Kako su to naglasili tijekom digitalne premijere – moderni luksuz susreće voznu dinamiku. Novu C-klasu prožima sportski, te nadasve moderan dizajn.

Napredak na svakom centimetru

Naglašeno je kako s novom C-klasom kreću u učinkovitiji i digitalniji svijet, stvarajući sveobuhvatnu zonu udobnosti koja je spremna za budućnost – utočište koje kombinira prividne suprotnosti, poput sportskog i udobnog s učinkovitošću, emocijama i inteligencijom, definirajući tako moderni luksuz. Nova generacija modela prva je serija ovog proizvođača koja je čitava elektrificirana.

Kao dodatni bonus, i nova je C-klasa, nakon nedavno predstavljene nove S-klase koja je u  međuvremenu stigla i u domaće prodajne salone, također opremljena drugom generacijom MBUX-a (Mercedes-Benz User Experience) što putnički prostor čini još više digitalnim i inteligentnim.

Njegov glasovni asistent – osim što pomaže u podešavanju navigacije, klimatizacije, audio sustava… – može se (preko Smart Home funkcije) povezati s kućanskim aparatima u domu vlasnika, koji tako njima može upravljati na daljinu. U MBUX se vozač može logirati i skeniranjem otiska prsta (opcija), a kao dodatna oprema dostupna je i proširena stvarnost, gdje se snimka s kamere dopunjava korisnim objektima i informacijama te se tako obogaćena prikazuje na centralnom ekranu.

C-klasa prethodno je desetljeće obilježila kao Mercedesova najprodavanija limuzina. Stoga ne čudi s koliko se nestrpljenja čekao nasljednik dosadašnje generacije, koja je prodana u više od 2,5 milijuna primjeraka. Novitet bilježi povećanje vanjskih dimenzija, pa će više prostora imati putnici i na prednjim i na stražnjim sjedalima, i to više prostora za laktove, glavu i koljena.

Povećanje dimenzija za više komfora

Međuosovinski razmak povećan je s 284 centimetra za 2,5 cm na 286,6 cm. Govorimo li o sedanu, ukupna je duljina povećana sa 468,6 na 475,1 cm, a što je povećanje za 6,5 cm, dok je istovremeno karavan dobio dodatnih 4,9 cm, na 475,1 cm. Oba su modela su i malo raširena, za 1 cm, na 182 centimetra. Dinamičnost je naglašena malim smanjenjem ukupne visine, za 9 odnosno 7 milimetara. Tako je sedan visok 143,8 cm, a karavan 145,5 cm (uključujući krovne nosače).

Sve to rezultiralo je s više prostora u putničkoj kabini. Tako putnici na prednjim, ali i stražnjim sjedalima imaju koristi od promjena u dimenzijama. Prostor za laktove povećan je za 22 mm sprijeda i 15 mm straga u odnosu na prethodni model. Prostor za glavu straga povećan je za 13 mm (karavan: 11 mm). Zahvaljujući do 35 mm više prostora za koljena straga, putovanja su još ugodnija za putnike straga.

Korak naprijed napravljen je i u području digitalizacije i kvalitete. Zahvaljujući dinamičnim linijama, širem tragu kotača i sportskom poklopcu motora, automobil i u mirovanju izgleda kao da se kreće. Interijer C-klase sada ima premium detalje, poput zaslona i koncepta upravljanja preuzetog iz nove S-klase, ali sa sportskim naglaskom. Upravo kako bi se naglasio sportski štih, središnji zaslon lagano je zakrenut prema vozaču. Zaslon je standardno dijagonale 9,5 inča, a kao opcija se nude dodirni zasloni od 11,9 te čak 30,2 inča. Vozačev prostor karakterizira i LCD ekran visoke razlučivosti, potpuno drukčiji od tradicionalnog kokpita. Birati se može između ekrana od 10,25 i 12,3 inča.

100 kilometara električnog dosega

Odmah na početku prodaje, a što je zakazano za 30. ožujka, predviđena su tri benzinska modela, od kojih dva snažnija imaju opciju i pogona na sva četiri kotača te dva dizelaša. Kasnije se očekuju i plug-in hibridi, kako benzinski tako i dizelski, a koji iskustvo korištenja vožnje samo na struju podižu na jedan sasvim novi nivo. Naime, vožnja na struju predviđena je za svakodnevno korištenje, a hibridni pogon za  prevaljivanje većih udaljenosti. Sukladno tome nova C-klasa je fleksibilna, štedi resurse i kao plug-in hibrid samo na struju ima autonomiju od čak 100 kilometara. Ovo prati jednu od Mercedesovih ambicija da do 2039. postanu klimatski neutralni.

Nova generacija plug-in hibrida donijeti će elektromotor od 95 kW/129 KS, a uparen je s dvolitrenim četverocilindrašem benzincem. Novi visokonaponski sustav kompaktniji je i snažniji, dok je broj visokonaponskih sučelja znatno smanjen. Integracija energetske elektronike u kućište mjenjača smanjuje potreban prostor za ugradnju, a istovremeno pojednostavljuje postupke montaže u proizvodnom pogonu. Povećanje napona sustava također povećava izlaz, bez potrebe za većim presjecima kabela. Visoka energetska gustoća hibridne vučne glave postiže se korištenjem trajno pobuđenog sinkronog motora s unutarnjim rotorom. Okretni moment od 440 Nm elektromotora dostupan je od samog početka, što rezultira velikom startnošću pri kretanju, zajedno s dinamičnim voznim performansama. Puna električna snaga dostupna je do brzine od 140 km/h.

Povećan obujam prtljažnika

Visokonaponsku bateriju razvili su samostalno, pripada obitelji baterija četvrte generacije i predstavlja logičan razvoj prethodne generacije. Sastoji se od 96 ćelija i ukupnog je kapaciteta 25,4 kWh, što dovodi do značajnog povećanja električnog dometa na oko 100 kilometara. Kako bi se uzela u obzir velika gustoća energije, baterija ima unutarnji sustav hlađenja. Sustav upravljanja toplinom stoga može kontrolirati radnu temperaturu bez obzira na klimatsku kontrolu u unutrašnjosti vozila. Uz kontinuirani rad u vrućim i hladnim predjelima, ovo također omogućuje brzo punjenje istosmjernom strujom. Čak i kad se baterija potpuno isprazni, može se potpuno napuniti za oko 30 minuta s opcijskim DC punjačem od 55 kW. Standardni punjač od 11 kW (ovisno o tržištu) dostupan je za trofazno punjenje na Wallboxu spojenom na domaću izmjeničnu mrežu.

Novi način smještanja baterije donio je dodatne prednosti, bez narušavanja komfora. Tako prtljažni prostor ima ravnu podnicu koja je povećana za 6,3 cm na 104,3 centimetra. Povećana je i visina prtljažnika za 15 cm na 73,2 cm. Tako je u usporedbi s prethodnim modelom, kapacitet prtljažnika povećan za 45 litara na 360 litara, dok s preklopljenim stražnjim sjedalima, Estate model može primiti čak 1375 litara (40 l više). Zračni ovjes i kontrola razine straga standardni su za oba modela, sedan i karavan.

Pored plug-in hibrida, nudit će se i blagi hibrid s 48-voltnom tehnologijom i integriranim starter-generatorom. Iz aktualne linije motora u ponudi su samo 4-cilindarski agregati, ali ne kao čisti benzinci i dizelaši. Uz turbopunjače, i benzinci i dizelaši sada imaju već spomenute integrirane starter-generatore za inteligentnu asistenciju pri niskim brzinama vožnje. To omogućava brži start motora i nižu potrošnju goriva.

Zakretanje stražnjih korača

Dizelaš s integriranim starter-generatorom tako nudi 200 odnosno 265 konjskih snaga plus dodatnih 20 KS iz EQ Boost sistema. Benzinci nude 170, 204 i 258 KS plus po 20 KS dodatne snage. Automatski mjenjač 9G-tronic sada je standardan kroz čitavu gamu, a u ponudi je i dorađeni 4Matic pogon na sve kotače (C200 4Matic i C300 4Matic).

Krug okretanja kod nove C-klase smanjen je za 43 cm, na manje od 11 metara (10,64 m), i to zahvaljujući upravljanju stražnjom osovinom. S ovom opcijskom značajkom, kut upravljanja na stražnjoj osovini je 2,5 stupnja. Pri brzinama do 60 km/h, stražnji kotači se okreću u smjeru suprotnom od prednjih kotača. Ovisno o situaciji, ovo praktički skraćuje međuosovinski razmak, a vozilo je kao rezultat toga upravljivije te okretnije. Pri brzinama većim od 60 km/h, stražnji kotači zakreću se u istom smjeru kao i prednji kotači. Ovo virtualno povećanje međuosovinskog razmaka ima primjetne prednosti u obliku poboljšana stabilnosti upravljanja i sigurnosti pri velikim brzinama, tijekom brze promjene trake ili naglih manevara izbjegavanja.

No, to je tek jedan u nizu detalja. Kako navode iz Mercedesa, C-klasu su detaljno sredili te u nju ugradili brojne inovacije. Uz upravljanje stražnjom osovinom, s najvišim segmentom koketiraju i nova svjetla, također pristigla iz S-klase. Naime, svjetlost se u svakom Digital Light glavnom svjetlu lomi i usmjerava pomoću 1,3 milijuna mikro ogledala. Razlučivost je tako veća od 2,6 milijuna piksela po vozilu. Ovo digitalno svjetlo s funkcijom projiciranja dostupno je kao opcija, a inovativan sustav vožnju može učiniti sigurnijom projicirajući na cestu linije, znakove i animacije.

U posljednjem desetljeću C-klasa je najtraženiji Mercedesov model. Od predstavljanja još uvijek aktualne generacije 2014. godine, prodano je preko 2,5 milijuna modela sedana i karavana. Kina je najveće tržište limuzinske verzije C-klase posljednjih pet godina. Uz to, SAD, Njemačka i Velika Britanija najveća su tržišta modela sedana i karavana u posljednjih deset godina. Protekle je godina C-klasa isporučena kupcima na više od 100 tržišta širom svijeta. Dva od svaka tri automobila C-klase koja se prodaju u Njemačkoj upravo su u karavanskoj verziji.

Kao što smo već spomenuli, prodaja nove C-klase u Hrvatskoj, kao i u ostalim zemljama počinje 30. ožujka, dok se prvi primjerci u prodajnim salonima očekuju pod kraj svibnja. Nakon ova dva modela kasnije se očekuje i All-Terrain izdanje.

Podijeli:
1