Opel Astra K

Borba za svaki gram
Nova Astra je pred nama. Nakon svjetske pretpremijere u Hrvatskoj, veliki će opelov hit nastupiti na frankfurtskom salonu te potom krenuti u osvajanja vjernih, ali i novih kupaca. Tehničke novosti obuhvatile su praktički svaki dio ovog automobila
Lakša, štedljivija i kompaktnija, a istovremeno s više prostora u unutrašnjosti, nova opelova Astra slijedi moto maksimalne učinkovitosti. Svi tehnički detalji ali i značajke dizajna usmjereni su prema tom cilju, a rezultat je najnapredniji Opel iz C segmenta ikada. Jedanaesta generacija kompaktnog hita koja će biti premijerno predstavljena na salonu IAA u Frankfurtu (17. do 27. rujna) temelji se na posve novoj laganoj arhitekturi, a pokreću ju moderni potpuno aluminijski turbo motori s izravnim ubrizgavanjem optimizirane mase i emisija.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Ekskluzivno, s novom s smo se generacijom Opel Astre imali prilike upoznati na posebnom eventu održanom u Zagrebu. Bila je to, po prvi puta, prilika da neki novi model automobila upoznamo kod nas čak i prije službene svjetske premijere. Upravo stoga, već je poznato i kako će cijene ovog modela na hrvatskom tržištu kretati od 122.000 kn.
Sveobuhvatna dijeta
Koncept Monza, koji je predstavljen na salonu IAA 2013. bio je uzor za 11. generaciju opelove kompaktne klase. Svaki dio te studije odražava moto o učinkovitosti, a nova Astra već dosljedno utjelovljuje tu viziju: ovisno o modelu i paketu opreme, ona je do 200 kg (najmanje 120 kg) lakša od prethodnog modela.
Nova arhitektura vozila ima odlučujuću ulogu u tom smanjenju mase: samo je karoserija lakša više od 20% tj. 77 kg (s 357 na 280 kg). Daljnjih 50 kg ušteđeno je u konstrukciji podvozja. Lagani čelik visoke i ultravisoke čvrstoće, kompaktniji pomoćni okvir kao i izmjene prednjeg i stražnjeg ovjesa također pridonijeli su tome. Prijenosi nove generacije donijeli su uštedu od dodatnih 10 kg, novi elektronički sustavi sada su lakši za 11 kg, a nova generacija sjedala za ukupno 10 kg.
Dodatne mjere optimizacije dimenzija i mase uključuju kraći prednji i stražnji prevjes te do 25% lakši ispušni sustav koji je donio uštedu od 4,5 kg. Manje gume i kotači lakši su do 11,5 kilograma, a isto vrijedi i za kočnice. Budući da kočnički sustav treba usporavati manju masu, bilo je moguće implementirati kompaktniji dizajn lakši za 10 kg, no uz još bolje performanse kočenja. Konačno, smanjenju mase određenih izvedbi pridonio je i novi 1,4-litreni benzinski motor čiji je blok sada napravljen od aluminija i ima 10 kg manju masu.
Konačno, a kao prilog sveobuhvatnim uštedama, u Opelu napominju kako nova Astra ima koeficijent otpora zraka manji od 0,30.
Nova paleta pogonskih strojeva
Ispod poklopca motora svake nove Astre nalazi se član osvježene ponude motora. Snage se kreću od 70 kW (95 KS) do 147 kW (200 KS). Ponudu dieselskih pogonskih strojeva pokriva 1.6 CDTI sa širokim rasponom snage počevši od izvedbe sa 70 kW (95 KS), preko 81 kW (110 KS) do 100 kW (136 KS). Raspon okretnog momenta ovog dieselskog motora kreće se od 280 do 320 Nm, ovisno o izvedbi, a moguće ga je opremiti ručnim ili automatskim 6-stupanjskim mjenjačima. Izvedba sa 110 KS i ručnim mjenjačem ostvaruje najveću brzinu od 195 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,0 s te od 80 do 120 km/h u V stupnju prijenosa za 9,9 s. Potrošnja goriva u mješovitoj vožnji iznosi niskih 3,6 l/100 km.
Početni benzinski pogonski stroj je 3-cilindrični 1.0 Ecotec opremljen turbopunjačem i izravnim ubrizgavanjem goriva koji razvija 77 kW (105 KS). Dostupan je uz ručni 5-stupanjski mjenjač ili Easytronic 3.0. Uz ručni mjenjač, ovako motorizirana Astra K ostvaruje najveću brzinu od 200 km/h, do 100 km/h ubrzava za 11,2 s, a između 80 i 120 km/h u V stupnju prijenosa za 13,0 s. Potrošnja goriva u mješovitoj vožnji iznosi 4,3 l/100 km.
Premijeru u novoj generaciji Opel Astre ima 1,4-litreni Ecotec Direct Injection Turbo, 4-cilindrični benzinski motor. Ovaj je pogonski stroj u potpunosti napravljen od aluminija, a bit će isprva predstavljen u izvedbi sa 110 kW (150 KS), a potom i sa 125 KS. Snažnija izvedba ostvaruje najveći okretni moment od 245 Nm (125 KS: 230 Nm), a najveća joj je snaga dostupna između 2000 i 4000 o/min. Ovaj će 1,4-litreni Ecotec biti dostupan uz ručni ili automatski 6-stupansjki mjenjač.
Izvedba sa 150 KS i ručnim mjenjačem razvija najveću brzinu od 215 km/h, do 100 km/h ubrzava za 8,3 s, između 80 i 120 km/h u V stupnju za 9,0 s, dok potrošnja u mješovitoj vožnji iznosi 4,9 l/100 km. Motor 1.4 Ecotec Direct Injection Turbo proizvodi se u opelovoj Flex tvornici u mađarskom Szentgotthárdu.
Vrh ponude motora nove Astre, od prvog kvartala 2016. godine, predstavljat će 1,6-litreni benzinski turbo s izravnim ubrizgavanjem, snage od 200 KS.
Premijera u C segmentu: svjetla IntelliLux LED Matrix
Nakon što su već učinili prilagodljiva biksenonska svjetla cjenovno pristupačnijima i dostupnima u gotovo svim modelima uključujući i Astru (s tim je sustavom prodana u više od 200.000 primjeraka), inženjeri iz opelova razvojnog centra u Rüsselsheimu usmjerili su svoje resurse u razvoj svjetala nove generacije.
Novi sustav s LED matricom (IntelliLux LED Matrix) sastoji se od 16 segmenata – osam sa svake strane vozila i automatski neprestano prilagođava dužinu i raspodjelu svjetlosnog snopa ovisno o prometnim situacijama. U tom procesu sustav surađuje s prednjom kamerom Opel Eye koja otkriva prisutnost drugih vozila u pokretu pa se pojedinačni LED segmenti, koji bi zaslijepili vozače, automatski isključuju, odn. uključuju.
Čim vozilo napusti urbano okruženje, duga se svjetla automatski uključuju i ostaju uključena. To omogućuje znatno povećanje sigurnosti, što potvrđuje i istraživanje koje pokazuje da prilikom vožnje brzinom od 80 km/h vozači opažaju predmete uz rub ceste otprilike 30 do 40 metara prije nego li s uobičajenim halogenim ili ksenonskim kratkim svjetlima. To znači da imaju oko 1,5 sekundu više vremena za reakciju, primjerice kad životinje nenadano prelaze cestu.
O novim tehnologijama svjetala iz Opela opširnije smo pisali početkom godine u rubrici Predstavljamo, a recimo i kako će cijena (s davanjima) IntelliLux LED Matrix svjetala za Opel Astru na našem tržištu iznositi 9.500 kn, što je približno jednako cijeni biksenonskih svjetala AFL+ iz prethodne generacije.
Napredna oprema, vrhunska ergonomija i sigurnost
Nova Astra je prvi automobil koji se nudi s premium uslugom Opel OnStar – osobnim pomoćnikom za povezivanje i usluge koji putnicima nudi “anđela čuvara” 24 sata dnevno. Sustav će biti dio standardne opreme u paketima Dynamic i Innovation, a prva godina korištenja bit će besplatna.
Opel OnStar nudi širok raspon usluga vezanih uz sigurnost i udobnost. Ako se aktivira zračni jastuk, sustav će automatski pokrenuti alarm. Savjetnik će zatim kontaktirati vozilo da utvrdio je li doista potrebna pomoć. Ako izostane odgovor, na točnu se lokaciju vozila odmah šalju hitne službe (dostupnost ove usluge ovisi o državi korištenja). Uz to će OnStar pretvoriti novu Astru u 4G LTE mobilni Wi-Fi hotspot s kojim se istovremeno može povezati najviše sedam uređaja.
Nova Astra ima i novu generaciju informacijsko-multimedijskog sustava: novi R 4.0 IntelliLink sa zaslonom osjetljivim na dodir dijagonale od 7 inča koji omogućuje integraciju s pametnim telefonom putem platformi Apple CarPlay i Android Auto dio je standardne opreme od paketa Enjoy. Cjelovit popis podržanih aplikacija dostupan je na adresi android.com/auto
Još je jedna istaknuta značajka Astre K nova opelova generacija ergonomskih sjedala koja su testirali i certificirali nezavisni zdravstveni stručnjaci iz njemačkog društva AGR (Kampanja za zdrava leđa). Nastavljajući svoju tradiciju izrade najboljih sjedala pristupačnih široj publici, Opel će na našem tržištu ponuditi ergonomsko vozačko sjedalo uz cijenu od 2.000 kn, s davanjima.
Dakako, tu je i vrhunska sigurnost. Dostupni su sustav za prepoznavanje prometnih znakova i pomoć u održavanju prometne trake s upozorenjem o nenamjernom napuštanju trake, pokazatelj udaljenosti spram vozila ispred i upozorenje u slučaju mogućeg naleta na vozilo s automatskim kočenjem u slučaju neminovnog sudara. Svi ti sustavi čine vožnju nove Astre udobnijom i sigurnijom.
Napomenimo i kako će početna izvedba nove Astre, na našem tržištu vrijedna 122.000 kn, od serijske opreme sadržavati ručni klima uređaj, radio s USB i AUX priključcima te Bluetooth podrškom za mobilni telefon i tipkama na upravljaču, tempomat, ESP i Hill-Holder, 6 zračnih jastuka, LED pozicijska svjetla, daljinsko sred. zaključavanje, elektropodizače prednjih prozora, grijane vanjske retrovizore te sustav za nadzor pritiska u gumama.
Kratka povijest jednog bestsellera
Više od 24 milijuna prodanih Opel Kadetta i Astri impresivan je broj i dojmljivo postignuće. Poredani jedan iza drugoga svi opelovi dosad proizvedeni kompaktni modeli prešli bi čarobnu granicu od 100.000 kilometara i stvorili niz automobila koji bi mogao obuhvatiti ekvator dva i pol puta! A, izravni predak nove Astre, Opel Kadett B, ove godine slavi 50. rođendan. Kadett je proizveden u više od 2,6 milijuna primjeraka i u 1960-ima je reklamiran pod sloganom Das Auto. Kadett je pobjeđivao konkurenciju svojim duhom, prostranošću, velikim prtljažnikom i visokom razinom sigurnosti.
Od brojke navedene na početku ovog odlomka, 12 milijuna proizvedenih primjeraka otpada na Opel Kadett, a jednako toliko na Astru koja je prvi puta predstavljena 1991. (oznaka “K” računa se od prve posljeratne generacije Kadetta, one iz 1962.). Zanimljivo je napomenuti i kako je Opel Astra između 1991. i 2015. drugi najprodavaniji model nekog automobila u Europi, a u Hrvatskoj između 1996. i 2015. drži uvjerljivo prvo mjesto s 66.300 prodanih primjeraka (treća je Corsa s 46.300 primjeraka). Nova Astra je pred nama i tek je pitanje trenutka kada će zasjesti na, već uobičajenu, vodeću poziciju. Prodaja Astre K na našem tržištu kreće početkom studenog.
– – –
Pogledajte i cijene Opel Astre K na hrvatskom tržištu