Mazda CX-30 – Buduća najprodavanija Mazda u Europi?

Mazda CX-30 – Buduća najprodavanija Mazda u Europi?
tekst: Goran Topić foto: Mazda Motors Europe

Nakon što je lansirana nova Mazda3, ovaj japanski proizvođač se sprema na skoro lansiranje drugog modela nove generacije svoje ponude. Radi se o kompaktnom crossoveru pod oznakom CX-30 koji će biti namijenjen prvenstveno europskim tržištima i od kojeg se s pravom očekuju odlični prodajni rezultati

Mazda u Europi trenutno nudi dva SUV, odnosno modele CX-3 i CX-5. Uskoro će im se na većini europskih tržišta pa tako i na onom našem pridružiti model CX-30. Radi se o vozilu koje će se u ponudi smjestiti između spomenutog dvojca i koje će kupce pokušati privući odličnim i prepoznatljivim dizajnom vanjštine, bogato i napredno opremljenim interijerom, kvalitetnom izradom i visokom razinom sigurnosti. Također, proizvođač se pohvalio i nekarakteristično odličnim voznim svojstvima za jedan crossover.

Dakako, odličnih prodajnih rezultata u Europi nema bez štedljive motorizacije. I to Mazda CX-30 ima što za reći, a pored Skyactiv-G i Skyactiv-D motora u ponudi će se naći i Skyactiv-X, odnosno benzinski motor koji koristi revolucionarnu SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition) tehnologiju, odnosno smjesa zraka i benzina se zapaljuju putem pritiska, a pri većim opterećenjima putem svjećice.

Vanjština skladnija od Mazde3

Jedan od glavnih aduta modela CX-30 će svakako biti njegov dizajn koji predstavlja posljednju i najzreliju varijantu mazdinog dizajnerskog jezika Kodo. Kako i priliči modernim Mazdama, CX-30 je vizualno dinamično i atraktivno vozilo, a najviše se dakako ugledalo na novu Mazdu3 na kojoj se temelji. Glavne odlike su mu sportska elegancija i jednostavnost koju donekle možemo opisati onom: manje je više.

Kupci će moći izabrati između devet boja karoserije (Soul Red Crystal, Machine Grey, Polymetal Grey, Snowflake White Pearl Mica, Titanium Flash Mica, Jet Black Mica, Deep Crystal Blue Mica, Arctic White i Sonic Silver Metallic). Recimo i da će CX-30 biti dostupan s kotačima veličine 16 i 18 cola, a ovi potonji će pak biti dostupni u izvedbama Dark Bright i Silver Metallic. Sliku vanjštine, za koju ćemo se usuditi reći da je bolja od nove Mazde3, zaokružuju LED prednja i stražnja svjetla te LED žmigavci.

Japanski, ali europski

Interijer je jednostavan i suvremen s naglaskom na čiste linije i lako pregledne površine. Prednja armatura djeluje moderno i odmjereno je dizajnirana bez ikakvih nepotrebnih ukrasa. Kokpit je pomalo orijentiran prema vozaču, a prekidača, kojih nema puno, je najviše na upravljaču i oko ručice mjenjača. Instrumentna ploča je jednostavna i pregledna, a središnji zaslon je veličine 8,8-inča. Pored dizajna proizvođač ističe visoku razinu ergonomije, kvalitetnu izradu i materijale te naprednu tehnologiju kao najvažnije adute.

Također, iz Mazde jamče i vrlo komforno putovanje za što će prvenstveno biti zaslužna nova ergonomski oblikovana sjedala, kao i općenito dobra izolacija te neka nova rješenja ovjesa i ugradnje motora kako bi se smanjila razina buke kako od vjetra i samog motora te površine po kojoj se vozilo kreće

Dodajmo i da će kupci moći personalizirati interijer s dva dostupna paketa uređenja koji će se razlikovati po bojama pojedinih elemenata unutrašnjosti. Prvi je paket Rich smeđa, a drugi Navy plava. S prvim će biti dostupne crne i bijele kožne presvlake sjedala, a s drugim platnene presvlake u sivoj i crnoj boji. Recimo i da će Mazda CX-30 biti dostupna s dva audio sustava. Standardnoj opremi će pripadati sustav Mazda Harmonic Acoustics s osam zvučnika, dok će u opciji biti dostupan Bose audio sustav s 12 zvučnika.

Praktično i upotrebljivo vozilo

Mazda CX-30 je vozilo dimenzija 4395 x 1795 x 1540 mm te međuosovinskog razmaka od 2655 mm i u mazdinoj ponudi će se smjestiti između već postojećih modela CX-3 i CX-5. U Mazdi smatraju da je ovo vozilo namijenjeno onima koji žele kompaktno gradsko vozilo poput prvog te praktičnost i prostranost poput drugog spomenutog rođaka. Tako je ponuda prostora unutar putničke kabine bliže onoj u CX-5 pa će se u CX-30 s lakoćom smjestiti petoro putnika. Njima će na raspolaganju biti i prtljažnik zapremine 430 l (+65 l u odnosu na Mazdu3), a opcijski je dostupan i električno otvorivi poklopac prtljažnika.

Razni pretinci i mjesta za ostavu trebaju pridonijeti iskoristivosti i praktičnosti kabine, a općenito praktičnosti boravka u vozilu će doprinijeti i dotjerana izvedba Mazda Connect infotainmenta koji je sada vrlo intuitivan, a time i jednostavan za korištenje. Mazda Connect je opremljena i digitalnim priručnikom za upotrebu koji će vozaču pojednostaviti upoznavanje s raznim značajkama vozila, a u slučaju nekog kvara ili aktivacije neke signalne lampice ponudit će vozaču i poveznicu objašnjenje, instrukcije pa čak i video zapis kako bi se kvalitetnije informirao o tome što se događa s vozilom.

Sigurnost kakva i priliči obiteljskom vozilu

CX-30 će se dobar dio svojih kupaca svakako privući i činjenicom da je opremljen mazdinim paketom sustava aktivne sigurnosti i-Activsense koji će ubuduće uključivati i sustav nadzora nad pozornošću vozača, sustav upozorenja na bočni promet sprijeda (Front Cross Traffic Alert) i napredniji sustav aktivnog tempomata i održavanja vozila u voznoj traci (Cruising & Traffic Support). Također, tu su i mnogi drugi sustavi (standardni i opcijski) koji će vozilo učiniti vrlo privlačnim obiteljskim izborom.

Uz visoku razinu aktivne sigurnosti, Mazda CX-30 se može pohvaliti vrlo visokom razinom pasivne sigurnosti. Proizvođač ističe laganu, ali snažnu konstrukciju koja će ponuditi zaštitu putnicima od udara jednako sprijeda, otraga i sa strane. Nadalje, standardnu će opremu činiti sedam zračnih jastuka, a posebno su dotjerana sjedala i pojasevi (sprijeda i otraga) kako bi putnicima osigurali još viši stupanj sigurnosti te smanjili rizik nastanka ozljede. Na kraju ovog odjeljka dodajmo i da je Mazda s modelom CX-30 posebnu pažnju posvetila zaštiti pješak. Točnije, prednji kraj, odnosno poklopac motora i branik su posebno dorađeni da smanje rizik od nastanka težih ozljeda u slučaju naleta na pješaka, posebice u predjelu glave i koljena pješaka.

Napredna i štedljiva motorizacija

Mazda CX-30 će biti dostupna s par benzinskih i dizelskih Skyactiv motora za koje proizvođač jamči nisku potrošnju i više no zadovoljavajuće performanse. Konkretnije, riječ je o 2,0-litrenom Skyactiv-G benzincu te dizelskom 1,8-litrenom Skyactiv-D pogonskom stroju. Prvi zadovoljava Euro 6d, a drugi Euro 6d-TEMP emisijske standard.

Ukratko, benzinski Skyactiv-G 2.0 razvija snagu od 122 KS pri 6000 o/min te najveći okretni moment od 213 Nm pri 4000 o/min. Potrošnja će mu se (prema WLTP-u) kretati između 5,3 i 9,7 l/100 km, a emisija CO2 između 141 i 165 g/km. Ovaj je motor opremljen stop-start sustavom, mazdinim 24-voltnim blagim hibridom M Hybrid te sa sustavom deaktivacije cilindara koji će dodatno povećati razinu ekonomičnosti.

Dizeski Skyactiv-D 1.8 će razvijati snagu od 116 KS pri 4000 o/min te najveći okretni moment od 270 Nm koji će biti dostupan između 1600 i 2600 o/min. Potrošnja ovog pogonskog stroja će se kretati između 4,1 i 7,3 l/100 km (prema WLTP-u), dok će mu se emisija CO2 kretati između 135 i 173 g/km. Razna unaprjeđenja će mu osigurati tih i miran rad te visoku razinu robusnosti i izdržljivosti.

Ove će motore biti moguće upariti sa 6-stupanjskim ručnim (Skyactiv-MT) te 6-stupanjskim automatskim (Skyactiv-Drive) mjenjačem.

Uskoro i Skyactiv-X

Dodajmo i da će se ponudi priključiti napredni benzinac Skyactiv-X koji je opremljen inovativnim SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition) sustavom koji donosi kompresijsko paljenje smjese u benzinske motore. Na taj je način, kažu u Mazdi, osigurana početna odzivnost i veći moment karakterističan za dizelaše s linearnom odzivnošću (i kod naglih pritisaka gasa) te mirnim načinom rad i pri višim okretajima karakterističnim za benzince.

Drugim riječima, ovaj bi motor trebao ponuditi najbolje od oba svijeta, benzinskog i dizelskog. Vozaču izmjene u radu motora ne bi trebale uopće biti primjetne, a kombinirajući prednosti benzinskih i dizelskih motora Skyactiv-X pogonski strojevi će omogućiti razvijanje 10 do 30% većeg okretnog momenta u odnosu na standardne benzince, dok će ekonomičnost porasti za između 20 do 30% u odnosu na sadašnje Skyactiv-G motore.

Konkretnih tehničkih podataka za sada nema, no očekuje se snaga od 180 KS te najveći okretni moment od 224 Nm, kao u Mazdi3. Ovaj motor će također biti moguće upariti sa 6-stupanjskim ručnim te automatskim mjenjačima, koji će snagu i moment na podlogu prenositi putem pogona na prednje ili na sva četiri kotača, ovisno o izboru kupca.

i-Activ AWD i Mazda M Hybrid

Mazda M Hybrid je standardni dio opreme benzinskih izvedbi modela CX-30, a glavna funkcija mu je smanjenje potrošnje putem regenerativnog kočenja i ISG-a (remenom pokretani elektropokretač-generator) te električnog motora koji pomaže benzinskom pogonskom stroju. U suradnji s Mazda M Hybrid sustavom tzv. blagog hibrida, budući Skyactiv-X bi, prema tvrdnjama proizvođača, trebao ponuditi novu razinu užitka u vožnju uz istovremeno vrlo nisku razinu potrošnje i štetnih emisija, a ova kombinacija će biti jedinstvena u segmentu.

Kupci ovog automobila, bez obzira odluče li se za benzinsku ili dizelsku izvedbu, će moći odabrati i mazdin i-Activ AWD sustav pogona na sva četiri kotača. Proizvođač navodi kako njegovim izborom potrošnja goriva neće značajno porasti, jer će ona biti skoro na razini modela s pogonom na prednje kotače. S druge strane, vozna svojstva će biti dodatno unaprijeđena višim stupnjem prianjanja, stabilnosti i agilnosti bez obzira na uvjete vožnje, a na taj način će uvelike doprinijeti i sigurnosti. Voz a svojstva su dodatno unaprjeđena sustav GVC Plus koji u osnovi predstavlja napredni sustav raspodjele okretnog momenta uz suradnju s upravljačkim i kočničkim sustavom kako bi se osigurala dodatna stabilnost prilikom raznih manevara tijekom vožnje, posebno u na skliskom kolniku, pri većim brzinama i sl.

Na kraju…

Sa svim navedenim adutima, a posebice s izgledom, opremom i motorizacijom te činjenicom daljnjeg rasta popularnosti crossovera na europskim tržištima čini se kako je pred modelom CX-30 svijetla budućnost. Naravno, puno toga će ovisiti o cijeni, odnosno o spremnosti kupaca da izdvoje ipak znatnu količinu novca za vozilo C segmenta.

Kod nas prodaja kreće vrlo brzo, a početna cijena iznosi 173.320 kn, odnosno 23,422 eura (Skyactiv-G122, 6-stupanjski ručni mjenjač, prednji pogon).

ModelSkyactiv-G 2.0
Konstrukcija motora4-cilindrični redni benzinski (SKYACTIV-G) postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, promjenjivo hidrauličko upravljanje usisnim ventilima (S-VT), glava i blok od lake legure, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, izravno ubrizgavanje goriva, 3-stazni katalizator, sustav Start & Stop (i-Stop), regeneracija energije kočenja (i-ELOOP), Euro 6d
Obujam1998 cm3
Provrt i hod klipa83,5 x 91,2 mm
Omjer kompresije13 : 1
Najveća snaga90 kW (122 KS) pri 6000 o/min
Najveći okretni moment213 Nm pri 4000 o/min
Prijenos snagePogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa (automatski mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa)Pogon na sva četiri kotača, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa (automatski mjenjač sa 6-stupnjeva prijenosa)
PodvozjeSprijeda McPhersonove opružne noge i stabilizator, otraga polukruta osovina, progresivni električni servoojačivač upravljača s nazubljenom letvom
KočniceSprijeda ventilirani disk promjera 295 mm, otraga puni disk promjera 265 mm, ABS, DSC, SBS, Hill Assist, Auto Hold,
Naplaci i gumeNaplaci dimenzija 6,5Jx16 ili 7J x 18 sprijeda i otraga, gume dimenzija 215/65 R 16 ili 215/55 R 18 sprijeda i otraga
DimenzijeD x Š x V 4395 x 1795 (2040) x 1540 mm, međuosovinski razmak 2655 mm, trag kotača 1565 / 1565 mm, obujam prtljažnika 430 / 1406 dm3, krug okretanja 11,3 m, spremnik za gorivo 51 (verzije s pogonom na sva četiri kotača – 48) l
MasePrazno vozilo 1320 (1347) kg, najveća dozvoljena 1927 (1957) kg, dopušteno opterećenje 607 (610) kgPrazno vozilo 1404 (1430) kg, najveća dozvoljena 1995 (2021) kg, dopušteno opterećenje 591 (591) kg
PerformanseNajveća brzina 186 (186) km/h, ubrzanje 0-100 km/h 10,6 (11,2) sNajveća brzina 182 (182) km/h, ubrzanje 0-100 km/h 11,1 (11,7) s
Potrošnja gorivaU mješovitoj vožnji 6,2 (6,6) l/100 km, prosječna emisija CO2 141 (151) g/km – WLTPU mješovitoj vožnji 6,8 (7,3) l/100 km, prosječna emisija CO2 153 (165) g/km – WLTP
ModelSkyactiv-D 1.8
Konstrukcija motora4-cilindrični redni dizelski (Skyactiv-D) postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, promjenjivo upravljanje ispušnim ventilima, glava i blok od lake legure, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, izravno ubrizgavanje goriva Common Rail, 1 trubopunjač, sustav Start & Stop (i-Stop), regeneracija energije kočenja (i-ELOOP), filter ispušnih čestica (DPF), SCR katalizator, Euro 6d-TEMP
Obujam1759 cm3
Provrt i hod klipa79,0 x 89,7 mm
Omjer kompresije14,8 : 1
Najveća snaga85 kW (116 KS) pri 4000 o/min
Najveći okretni moment270 Nm između 1600 i 2600 o/min
Prijenos snagePogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa (automatski mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa)Pogon na sva četiri kotača, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa (automatski mjenjač sa 6-stupnjeva prijenosa)
PodvozjeSprijeda McPhersonove opružne noge i stabilizator, otraga polukruta osovina, progresivni električni servoojačivač upravljača s nazubljenom letvom
KočniceSprijeda ventilirani disk promjera 295 mm, otraga puni disk promjera 265 mm, ABS, DSC, SBS, Hill Assist, Auto Hold,
Naplaci i gumeNaplaci dimenzija 6,5Jx16 ili 7J x 18 sprijeda i otraga, gume dimenzija 215/65 R 16 ili 215/55 R 18 sprijeda i otraga
DimenzijeD x Š x V 4395 x 1795 (2040) x 1540 mm, međuosovinski razmak 2655 mm, trag kotača 1565 / 1565 mm, obujam prtljažnika 430 / 1406 dm3, krug okretanja 11,3 m, spremnik za gorivo 51 (verzije s pogonom na sva četiri kotača – 48) l
MasePrazno vozilo 1344 (1371) kg, najveća dozvoljena 1949 (1969) kg, dopušteno opterećenje 605 (598) kgPrazno vozilo 1424 (1447) kg, najveća dozvoljena 2013 (2033) kg, dopušteno opterećenje 589 (586) kg
PerformanseNajveća brzina 183 (183) km/h, ubrzanje 0-100 km/h 10,8 (12,6) sNajveća brzina 179 (179) km/h, ubrzanje 0-100 km/h 11,6 (13,5) s
Potrošnja gorivaU mješovitoj vožnji 5,1 (6,0) l/100 km, prosječna emisija CO2 135 (158) g/km – WLTPU mješovitoj vožnji 5,7 (6,6) l/100 km, prosječna emisija CO2 150 (173) g/km – WLTP
ProizvođačMazda Motors Europe

Podijeli:
1