DS 7 sada bez naziva Crossback. Stiže krajem godine

DS 7 sada bez naziva Crossback. Stiže krajem godine
tekst: Ivan Cvetković foto: DS Automobiles

Prednji dio vozila karakteriziraju svjetla s Pixel LED Vision 3.0 tehnologijom. Na odabir će biti tri izlazne snage plug-in hibridnog sklopa, od 225, 300 i 360 KS, kao i 130 BlueHDi

Oznaka DS je kod Citroënovih automobila oduvijek bila rezervirana za modele koji su predstavljali svojevrsnu avangardu. Bez obzira pričamo li o onim prvim primjercima iz sredine proteklog stoljeća, ili pak oni koji su se pojavili na tržištu prije 12, 13 godina. Naime, francuska je kompanija najprije s modelom DS3 željela kupcima ponudi nešto bolja, opremljenija i zanimljivija vozila u odnosu na ona na koja su kupci Citroën vozila inače navikli. Nakon dosta dobrog starta, 6-7 godina nakon što su DS modeli bili na tržištu, odlučeno je DS izdvojiti kao zaseban brend, zasebnu marku. Tako danas DS djeluje kao zasebna marka, a koja želi pronaći svoj dio kupaca kao što je to slučaj i s Citroënom ili pak Peugeotom.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Četiri modela i dalje u ponudi

Naravno, vizije i planovi su jedno, a realnost i tržište nešto sasvim drugo, pa možemo zaključiti kako je DS Automobiles doživio i svojevrsnu krizu, a za koju se vjeruje da je sada prebrođena te se mnogo očekuje od nadolazećih modela. Iako proizvodnu liniju čine četiri modela, DS 3 Crossback, DS 4, DS 7 Crossback i DS 9, krenuli su u njihovo obnavljanje, ali i bolju strategiju na mnogim tržištima.

U skladu s time DS Automobiles priprema i otvorenje zasebnih prodajnih salona na mnogim tržištima gdje su bili i slabije zastupljeni. Tako je i s Hrvatskom, pa uskoro možemo očekivati i svojevrsni comeback ove marke, i to uz otvaranje prvog prodajnog salona. Radovi su u tijeku, i uskoro se očekuje njegovo otvorenje. Prodajni salon kroz nekoliko bi mjeseci trebao popuniti i nova generacija modela DS 7, od sada pa nadalje bez dodatka Crossback u imenu. Podsjetimo, DS 7 Crossback je prije pet godina bio prvi model  koji je nastao bez uplitanja Citroëna.

Top izdanje dodatno utegnuo Performance odjel

‘Zadržali smo osobnost i profinjenost postojećeg oblika, ali istovremeno smo mu dodali malo dinamičnosti i oštrih linija. Karakter novog modela DS 7 postao je dinamičniji, posebno sprijeda i straga, a njegov dizajn izravno su nadahnuli naši nedavno predstavljeni konceptni automobili. Novom strukturom naglašen je i karakter putničkog prostora koji stremi maksimalnoj uglađenosti. Novi DS 7 rezultat je suradnje mog tima i naših stručnjaka, posebice onih koji su zaslužni za avangardnu rasvjetu, inženjera odjela DS Performance te našeg proizvodnog tima koji je također pridonio uspjehu novog modela DS 7’, istaknuo je Thierry Metroz, direktor Odjela za dizajn.

Karakter novog DS 7 postignut je znatnim promjenama na njegovu prednjem i stražnjem kraju. Novi DS 7 i dalje je elegantan, ali dobio je na dinamičnosti zahvaljujući oštrijim, strukturiranim linijama i dosljednom dizajnu. Svjetlosni potpis sada je još izražajniji. Kombinacija novih, tanjih prednjih svjetala Pixel LED Vision 3.0 i dnevnih svjetala Light Veil izvedena je u duhu visoke mode.

Pixel LED Vision svjetla za bolji pogled

Dnevna svjetla odaju dojam da svjetlost putuje kroz boju karoserije. Element Light Veil čine dnevna svjetla i četiri okomita svjetlosna elementa koja se sastoje od 33 LED diode. Riječ je o inovaciji proizišloj iz proizvodnog postupka: polikarbonatna površina izrezana laserom obojena je s unutarnje strane pa se teško vidi razlika između svjetla i dijelova u boji karoserije. Stvara se efekt dubine i svjetlosti kao na komadu nakita. Svjetla se uključuju i gase kad se automobil otključa odnosno zaključa.

Pixel LED Vision 3.0 svjetla uvode novu tehnologiju. Pixel moduli se ističu jer optimiziraju upravljanje osvjetljenjem, istovremeno zadržavajući tri prepoznatljiva modula po kojima je poznata cijela gama. Funkcija Pixel omogućuje optimalno osvjetljenje. Tok svjetlosti snažniji je i stabilniji te mu je domet povećan na do 380 metara (glavni snop). Pri brzinama do 50 km/h snop je sada širok 65 metara. Na unutarnjem rubu dva su modula kratkih/bočnih svjetala koji osvjetljuju zajedno. Na vanjskom rubu Pixel modul glavnog snopa sastoji se od 84 LED dioda podijeljenih u tri reda. Osvjetljenjem u zavojima upravljaju vanjske LED diode Pixel modula, ovisno o kutu upravljanja.

Kotači od 19 do 21 cola

Prednja maska i rešetke su veće, a odbojnik je redizajniran u nizu boja ovisno o modelu. Tanja stražnja LED svjetla nalik rožnatim ljuskama imaju efekt vrtloga te su također redizajnirana metaliziranom završnom obradom tamne boje. Poklopac prtljažnika i oznaka redizajnirani su u oštrijim linijama, dok se na vizualno širem stražnjem kraju novog modela DS 7 sada nalazi znak DS Automobiles umjesto Crossback.

Naravno, kotači imaju važnu ulogu u izgledu bočnih strana novog DS 7. Novi 19-inčni naplatci Edinburgh i Silverstone s dodanim umetcima poboljšavaju aerodinamična svojstva, a zahvaljujući dizajnu postignut je i dojam većeg promjera. Novi 21-inčni kotači Brooklyn isklesanog tehničkog dizajna dostupni su samo na top izdanju,verziji DS 7 E-Tense 4×4 360. Kako bi se naglasila dinamičnost siluete, okviri prozora i krovni nosači u ponudi su u sjajnoj crnoj boji.

Najprofinjenija inačica nosi naziv Opera

DS modeli svojevrsne su modne ikone, a nekima predstavljaju i stilski dodatak. Stoga ne čudi što baš kao i najveće pariške modne kuće, marka DS Automobiles posebnu pažnju posvećuje izboru materijala i njihovoj obradi. Tako je recimo i s presvlakama u unutrašnjosti novog modela DS 7. U najprofinjenijoj inačici, novom DS 7 Opera, u ponudi je Nappa koža u dvije boje – Basalt crna i Pearl siva. Na duljim putovanjima, najkvalitetnija koža pruža prirodan i profinjen osjećaj u unutrašnjosti. Nove presvlake s naboranim efektom na Nappa koži sad su iskorištene i na armaturnoj ploči i oblogama vrata. Bez vidljivih šavova i spojeva zadržava se osjećaj i izgled prirodne kože. Koža je dodatno naglašena jer je prošivena linijama nalik svjetlosnom potpisu Light Veil.

Pozornost posvećena detaljima u unutrašnjosti vidljiva je i na isprekidanim šavovima u ponudi s bijelom bojom i bojom Zephyr, upravljaču od punozrnate kože sa zračnim jastukom obloženim kožom. Tu su i prošiveni umetci Clous de Paris po kojima je poznata marka DS Automobiles, a ne treba zaboraviti ni presvlake s uzorkom remena sata koje su po prvi put dostupne u boji Pearl siva.

Claudia kožne presvlake

Profinjenosti ne nedostaje ni u unutrašnjosti inačice Rivoli u koju se uvodi Basalt crna boja, a tu su i prošivene podstavljene obloge kombinirane s kožnatim presvlakama Claudia, izraženije zrnate teksture. Unutrašnjost linije Performance Line odlikuje se tamnijom crnom bojom i tekstilom od mikrofibre Alcantara sa zlatnim i crvenim detaljima koji naglašavaju dinamičnost. Odaberete li pak inačicu Bastille znajte kako je osvježena novom završnom obradom Canvas i zrnatom teksturom Basalt crne boje nadahnute ribljim ljuskama. Isto tako, sve su razine opreme u unutrašnjosti obogaćene ambijentalnim osvjetljenjem koje se može personalizirati.

Nema sumnje kako su DS modeli poznati po iznimnoj udobnosti, a tome pomažu mnogi detalji. Recimo sjedište i naslon sjedala nadahnutog metalnim remenom luksuznog ručnog sata i izrađenog od mnogo spojenih dijelova, uspjeli su izraditi od jednog komada kože te bez ijednog šava, a kako bi se postigla nevjerojatna udobnost. Sjedalo je izrađeno od pjene visoke gustoće i s više materijala od tradicionalnog sjedala. Zahvaljujući čvršćem materijalu, poboljšana je udobnost koja će se održati godinama.

Kada se raširi, taj komad kože mjeri 45 centimetara. Nakon oblikovanja širina je smanjena na 6 cm. Visokokvalitetna Nappa koža dobiva se izravno od goveda uzgajanih za meso, koja žive na poljima neograđenim bodljikavom žicom. Za tkaninu debljine 4 milimetra koristi se samo najkvalitetniji dio kože zrnate teksture. Koža te debljine zatim se boji u masi posebnom bojom: Basalt crnom ili Pearl sivom. Računajte i na funkcije poput masaže, grijanja, odnosno hlađenja.

Početni je turbodizelaš od 130 KS

Za europske kupce pripremljene su četiri verzije pogonskih sklopova. Tako će se tu još neko vrijeme zadržati turbodizelski 130 BlueHDi. S obzirom na to da je ipak sve veći naglasak na elektrifikaciju, ostale tri opcije su plug-in hibridi. DS 7 E-Tense 225 pokreće spoj benzinskog motora PureTech 180 i električnog motora od 110 KS s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem i pogonom na dva kotača. DS 7 E-Tense 4×4 300 i DS 7 E-Tense 4×4 360 imaju pogon na četiri kotača.

Tu je kombinacija PureTech 200 benzinskog modela te elektromotora od 110 i 112 KS na svakoj osovini. Model 360 posebno je podesio odjel DS Performance. Elektromotori se napajaju iz 14,2 kWh baterije. Prema službenim podacima ona osigurava 65 kilometara vožnje s nultom stopom emisija u mješovitoj vožnji prema WLTP-u te do 81 kilometra u gradskoj vožnji. Puni se oko dva sata, i to na punjaču snage 7,4 kW. Izvan Europe u ponudi će biti i PureTech benzinski motori od 130, 215 i 225 KS.

Može i pogon na sva četiri kotača

Duh Grand Toura koji je simbol marke DS Automobiles utjelovljen je u modelu DS 7 E-Tense 4×4 360. Kako bi odgovarao velikoj snazi (benzinski motor od 200 KS, prednji elektromotor od 110 KS i stražnji elektromotor od 112 KS), odjel DS Performance posebno je ugodio i optimizirao upravljanje energijom. Taj model opremljen je aplikacijom DS Energy Coach koja pomaže vozaču da nadzire kočenje i tako poboljša obnovu energije. Podvozje je spušteno za 15 mm, trag kotača je širi (+24 mm sprijeda, +10 mm straga), a prednji kočioni diskovi s kliještima imaju promjer od 380 mm. Novi 21-inčni kotači Brooklyn upotpunjuju novu sjajno sivu boju, a zahvaljujući njezinu bisernom odsjaju posebno se ističu linije i karakter ovog modela. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je 5,6 sekundi, a udaljenost od 0 do 1000 m iz stajanja prevaljuje za 25,4 sekunde.

Multimedijski sustav jedna je od najvećih promjena kod novog DS 7 jer uključuje sustav Iris System. Riječ je o novom rješenju s posve prerađenim sučeljem koje se može u potpunosti konfigurirati, reaktivno je i uglađeno te podržava glasovne naredbe. Redizajnirani 12-inčni zaslon na dodir visoke rezolucije uključuje izbornik widgeta za pristup svim funkcijama jednim dodirom. Tu je kontrola povezane navigacije, ventilacija, digitalni audio izvori te informacije o putovanju. Taj je veliki zaslon vrlo praktičan za upotrebu jer može prikazivati pogled i sprijeda i straga zahvaljujući novim digitalnim kamerama visoke rezolucije, a omogućuje i pristup funkciji Mirror Screen putem bežičnog interneta. Novi 12-inčni digitalni zaslon instrumentne ploče s prikazima koji se mogu mijenjati i personalizirati uključuje osvježeni izgled sa svim najvažnijim informacijama, kao što je protok energije u plug-in hibridnim inačicama.

Ima dobar noćni vid

Novi DS 7 uvodi i tehnologije za veću udobnost i bolje opuštanje, kao što su Active Scan Suspension i Night Vision. Active Scan Suspension sustav je amortizera nadziranih kamerom, a navodno posve jedinstven u svojoj klasi. Prilagođava svaki kotač zasebno ovisno o nepravilnostima na cesti. Kod Night Vision sustava infracrvena kamera snima cestu i njezine rubove kako bi otkrila bicikliste, pješake i životinje na udaljenosti do 100 metara. Vozač dobiva informacije na novoj digitalnoj instrumentnoj ploči visoke rezolucije, a u slučaju opasnosti tu je i posebno upozorenje.

Sigurnost je poboljšana sustavima Driver Attention Monitoring i Drive Assist za poluautonomnu vožnju druge razine. Driver Attention Monitoring dvjema kamerama analizira razinu pozornosti vozača. Prva promatra ponašanje automobila u okruženju, a druga, postavljena nasuprot vozaču, analizira kamo on gleda, njegovo lice i pokrete kapaka, čime procjenjuje razinu pospanosti i pozornosti… Riječ je o tehnologiji dosad neviđenoj u segmentu. Drive Assist, adaptivni regulator brzine može pokrenuti zaustavljanje i ponovno pokretanje bez intervencije vozača i sustavom pomoći koji omogućuje vozaču da zadrži vozilo gdje se nalazi ili da zadrži njegov položaj u traku.

Novi DS 7, automobil namijenjen cijelom svijetu, proizvodi se u Mulhouseu, u Francuskoj za sva tržišta osim Kine, te u Shenzenu za kinesko tržište. Na hrvatsko tržište se lansira krajem 2022. godine.

Podijeli:
1