Dizajnerski modernija, te tehnički naprednija treća generacija Nissan Qashqaija

Dizajnerski modernija, te tehnički naprednija treća generacija Nissan Qashqaija
tekst: Ivan Cvetković

Nastao je na novoj CMF-C platformi, a pored 1,3-litrenog blagog hibrida od 138 i 156 KS pripremljen je i e-Power hibrid od 188 KS gdje samo električni motor pokreće kotače, a 1,5-litreni benzinac služi samo za proizvodnju električne energije

Nakon mnogo najava i nekoliko teasera Nissan je razotkrio novu, treću generaciju modela Qashqai. Riječ je o modelu koji je prvi puta predstavljen 2007. godine, i time otvorio segment kompaktnih crossovera. Zadatak novog modela je učvrstiti svoj vodeći položaj segmentu na Europskom tržištu. Spomenimo kako je do sada Qashqai prodan u više od tri milijuna primjeraka.

I dalje dizajniran u Europi, za Europu

Kao i u prethodne dvije generacije, dizajn posve novog Nissana Qashqai osmišljen je u Nissanovom europskom studiju za dizajn smještenom u Londonu. Nissanovi dizajneri su primijenili poznatu filozofiju, a koja kaže ako imaš ‘konja koji vodi’ nemoj osmišljavati toplu vodu. Sukladno tome eksterijer novog Qashqaija ne donosi nikakvu revoluciju. Ustvari, mogli bi zaključiti kako je ustvari riječ o bitnijem redizajnu vanjskog izgleda dosadašnjeg modela. Tako sada novi model ima veću pripadnost ostalih modela, i sličniji je modelu Juke.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Ipak, treća generacija je mišićavija, oštrija i modernija. Međuosovinski razmak povećan je za 20 mm, a ukupna duljina veća je za 35 mm. Vozilo je malo više (+25 mm) i šire (+32 mm), zbog čega djeluje upečatljivije na cesti.

Prednjim dijelom dominira veća kromirana maska V-Motion, a koju naglašava sekundarna linija izvedena u mat kromu. Prednju masku okružuju tanka, napredna Full LED Matrix svjetla sa svjetlosnim potpisom u obliku bumeranga.

Usmjerivači zraka ispod prednjih svjetala vizualno proširuju vozilo sprijeda i usmjeravaju pogled preko poklopca motora. Uporaba LED tehnologije omogućila je ugradnju kvalitetnijih prednjih svjetala tanjeg i oštrijeg dizajna u odnosu na Qashqai prethodne generacije. Na stražnjim svjetlima nalaze se elementi u obliku kapljica s 3D efektom koji ostavlja futuristički dojam. Novost je i što su pokazivači smjera opremljenijih modela izvedeni u LED tehnologiji.

Izbor između 16 boja karoserije

Nova generacija Qashqaija bit će prva dostupna s 20-inčnim aluminijskim naplatcima dijamantne obrade (prethodna generacija bila je dostupna s naplatcima veličine do 19 inča). Veliki naplatci jako dobro ispunjuju blatobrane i daju dodatnu razinu robusnosti. Kupci će na odabir imati 11 boja karoserije i pet dvobojnih kombinacija, znači ukupno izbor od 16 boja karoserije. Crni krov dostupan je u kombinaciji s karoserijom bijele boje, upečatljivom novom plavom bojom, privlačnom crvenonarančastom te keramički sivom bojom, a dostupan je i u tamnosivoj izvedbi u kombinaciji s crnom bojom karoserije.

Crni krov ostavlja dojam neprekinute površine s bočnim staklima. U kombinaciji sa sjajnim crnim umetcima i zadnjim bočnim prozorom s gotovo nevidljivim spojevima, cjelina izgleda vrlo homogeno. Usto vizualno spušta težište automobila. Unatoč Qashqaijevoj visini i većim proporcijama, automobil izgleda sportskije i dinamičnije na cesti. Dostupan je i panoramski krov koji propušta veću količinu svjetla u kabinu, a čime dodatno ističe osjećaj prostranosti i opuštenosti u unutrašnjosti.

Povezana, udobna i dominantna kabina novog Qashqaija postavlja nove standarde u klasi u pogledu premium osjećaja, prepoznatljivog dizajna i praktičnosti. Novi luksuzni materijali, pametne značajke i pomno promišljeni detalji uzdižu unutrašnjost koja se odlikuje naprednim dizajnom i praktičnošću u svakom elementu.

Novi materijali sjedala čine kabinu primamljivim mjestom u kojem se putnici mogu opustiti. Za proizvodnju novog dizajna napa kože potrebno je 25 dana, a za vezenje novog 3D dijamantnog uzorka potrebno je više od 60 minuta. Dašak luksuza donose i masažna sjedala za vozača i suvozača, dostupna u najvišoj razini opreme, s tri programa rada čije se postavke mogu podešavati putem sustava NissanConnect.

Napredni multimedijski sustav

Kroz čitavu kabinu proteže se novo ambijentalno svjetlo bijele boje koje svojim ujednačenim sjajem ostavlja dojam profinjenosti i sklada te pritom stvara sigurno i umirujuće okruženje. Posebna je pozornost posvećena ergonomiji i dizajnu prekidača i gumba visoke kvalitete, koji pod prstima ostavljaju solidan i profinjen dojam.

Nissanovi dizajneri i inženjeri optimizirali su raspored komandi na središnjoj konzoli te su one sad ergonomičnije i praktičnije. Glavnu ulogu u tome ima nova ručica automatskih mjenjača elegantnijeg dizajna i manjih dimenzija. U inačicama s pogonom na četiri kotača, prekidač za odabir načina rada pogona izrađen je od sjajne crne plastike s mat kromiranim prstenom.

Novi Qashqai opremljen je naprednim multimedijskim sustavom sa širokom ponudom povezanih usluga, uključujući integraciju s pametnim telefonima, ugrađeni Wi-Fi koji omogućuje povezivanje do sedam uređaja te uslugu NissanConnect Services, posebnu aplikaciju za kontrolu i nadzor nad vozilom.

Veliki površina prikaza head-up zaslona

Veći, 9-inčni zaslon sustava NissanConnect veće rezolucije digitalni je ulaz u navigaciju, multimediju i postavke vozila. Kompatibilan je sa sustavima Android Auto i Apple CarPlay, s kojim se može povezati i bežično. Novi potpuno digitalni 12,3-inčni zaslon visoke razlučivosti može se konfigurirati na različite načine za prikaz uputa navigacijskog sustava, multimedijskih sadržaja, stanja u prometu ili informacija o vozilu. Svim tim značajkama upravlja se s pomoću novog okretnog gumba na upravljaču. Na pozadinu digitalnog zaslona primijenjena je tradicionalna tekstura rezanog stakla Kiriko, kojom se odaje počast Nissanovim japanskim genima.

Tu je i inovativni 10,8-inčni head-up zaslon koji ima najveću površinu prikaza u klasi. Najvažnije informacije navigacijskog sustava, sustava za pomoć u vožnji i informacija o samoj vožnji projiciraju se na vjetrobransko staklo izravno u vidnom volju vozača.

Vještine Home-to-Car kompatibilne su s uslugama Google Assistant i Amazon Alexa. Sustav podržava široki spektar komandi, uključujući mogućnost glasovnog slanja odredišta navigacijskom sustavu automobila preko pametnog uređaja, što smanjuje vrijeme potrebno za unošenje odredišta.

USB-A i USB-C utičnice sprijeda i straga

Aplikacija NissanConnect Services omogućuje upravljanje funkcijama vozila, kao što su truba i svjetla te daljinsko otključavanje i zaključavanje vozila. Mogu se postaviti i pametna upozorenja, kao što su ograničenje brzine, vrijeme i parkirna zona, s obavijestima ako vozilo prekorači zadane parametre.

Dok ne upotrebljavaju navigaciju telefona, vozačima je dostupan sustav 3D Maps & Live Traffic s naprednim značajkama kao što je ažuriranje karata putem interneta, stanje u prometu u stvarnom vremenu, Google Street View i prikaz cijena goriva. Vozači preko aplikacije mogu pristupiti i navigaciji Door-to-Door Navigation te locirati svoje vozilo s pomoću funkcije My Car Finder. U mogućnostima povezivanja mogu uživati svi putnici jer je središnja konzola sada opremljena USB-A i USB-C utičnicama sprijeda i straga.

Novi Qashqai nastavlja vozačima pružati nenadmašnu razinu svijesti o okruženju, zahvaljujući većoj preglednosti prednjeg, bočnog i stražnjeg dijela. Poboljšanja uključuju širi kut vjetrobranskog stakla, tanji prednji nosač krova i retrovizore postavljene na vrata umjesto na A-nosaču, čime su smanjena nepregledna područja.

Više prostora za putnike

Već spomenuti dulji međuosovinski razmak, kao i učinkovitija organizacija prostora oslobađaju još više prostora za putnike. Prostor za koljena putnika na stražnjoj klupi povećan je za 2,8 centimetara na 60,8 cm, a veći je i razmak između vozača i suvozača. Prostor za glavu na prednjoj i stražnjoj klupi povećan je za 1,5 cm, zahvaljujući manjem povećanju vanjskih dimenzija.

Električna vrata prtljažnika olakšat će pristup prtljažniku kad su vam ruke pune. Ukupan obujam prtljažnika povećan je za 50 litara u odnosu na prethodnu generaciju. Za to je zaslužna podnica prtljažnika koja je zahvaljujući kompaktnijoj konstrukciji stražnjeg ovjesa spuštena za 20 mm.

Popularne značajke prethodnika, primjerice bočni pretinci za odlaganje iznad unutarnjih lukova blatobrana i prilagodljivi razdjelnik prtljažnog prostora, poboljšani su u novoj generaciji, kao i izdržljivi tepih s jedne strane i plastika koja se lako čisti s druge strane.

Ergonomičniji dizajn ulaza olakšava ulazak i izlazak iz vozila u odnosu na prethodnu generaciju, što je posebno praktično u uskim prostorima, kao što su garaže. Tamo gdje im prostor to dopusti, roditelji će cijeniti što se stražnja vrata sad otvaraju do kuta od 85 stupnjeva, što će im olakšati pristup bebama i mališanima u dječjim sjedalicama.

Elektrificirani pogon

U skladu s Nissanovim ciljem da do 2024. godine 50% vozila prodanih vozila u Europi bude elektrificirano, uz 1,3 DiG-T benzinski motor s blagim hibridom novi Qashqai bit će premijerno dostupan i s motorom e-Power. Riječ je o nagrađivanim motoru koji preuzima tehnologije iz električnog vozila Leaf. Dostupan u izvedbama s pogonom na prednje ili sve kotače, sa 6-stupanjskim ručnim ili novim Xtronic mjenjačem te električnim pogonom u izvedbi e-Power.

12 V blagi hibrid osigurava trenutnu isporuku okretnog momenta, dulji rad s ugašenim motorom, brže pokretanje i zaustavljanje s ugašenim motorom (samo Xtronic), uz nižu potrošnju i emisije CO2 (-4g/km). Pozitivan učinak upravljanja energijom doprinosi konkurentnijoj emisiji CO2, a 1,3-litreni motor razvija više snage i okretnog momenta od najbližih konkurenata, što benzinski motor čini primamljivom ponudom. Blagi hibridni sustav dodaje tek 22 kg na ukupnu masu vozila.

Prilikom usporavanja, sustav za regeneraciju prikuplja oslobođenu energiju i pohranjuje je u litij-ionskoj bateriji. Ta prikupljena energija zatim se koristi kad je vozilo zaustavljeno u praznom hodu, prilikom zaustavljanja (samo Xtronic mjenjač) i za dodatni okretni moment. Prilikom zaustavljanja, pri brzinama nižim od 18 km/h i s pritisnutom kočnicom, motor će se isključiti, a pohranjena energija koristi se za pokretanje električne opreme. To omogućuje dulji prekid rada motora i smanjuje potrošnju goriva.

Dvije izvedbe snage istog benzinca

Blagi hibridni sustav spojen je s uglađenim i provjerenim 1,3 DiG-T benzinskim motorom koji pokreće Qashqai od 2018. Motor je dodatno dorađen za novi Qashqai s 50 novih komponenata i sada ispunjuje normu Euro6D Full. Benzinac je predviđen u dvije razine snage – 138 KS i 156 KS – sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili Xtronic mjenjačem (samo sa 156 KS). Najveću snagu razvija pri 5500 o/min, a najveći okretni moment od 270 Nm dostupan je već od praktičnih 1750 o/min u inačici sa 156 KS i Xtronic mjenjačem te snažnijim inačicama s ručnim mjenjačem.

Ručni mjenjač poboljšan je i sad se odlikuje bržim, izravnijim i sportskijim osjećajem prilikom mijenjanja brzina. Nova generacija mjenjača Xtronic ostvaruje nižu potrošnju goriva i snažnija ubrzanja zahvaljujući poboljšanjima koja uključuju sustav podmazivanja s dvije pumpe s novom električnom pumpom ulja. Pogon na četiri kotača bit će dostupan samo u inačici sa 156 KS i Xtronic mjenjačem. Poboljšani pogon na četiri kotača i sustav za odabir načina rada intuitivniji su i inteligentniji i prilagođavaju se vanjskim uvjetima preko 5 načina rada – Standard, ECO, Sport, Snow i Off-Road. Vrijeme reakcije pogona na četiri kotača u slučaju proklizavanja kotača pet je puta kraće i sada iznosi 0,2 sekunde.

e-Power benzincem pogoni elektromotor

Qashqai je prvo model na europskom tržištu koje će pokretati Nissanov sustav e-Power. Riječ je o jednom od najvažnijih elemenata Nissanove strategije inteligentne mobilnosti. Sustav e-Power čine snažna baterija povezana sa 154 KS snažnim benzinskim motorom najvećeg kompresijskog omjera u klasi, generator energije, inverter i 140 kW snažan električni motor. Upravo je on dimenzija i snage kao u ostalim Nissanovim električnim vozilima. To je jedinstveno rješenje koje spaja ugodna, uglađena i linearna ubrzanja karakteristična za električna vozila, ali bez potrebe za punjenjem na utičnici.

Taj se sustav već upotrebljava u modelu Note – najprodavanijem automobilu na japanskom tržištu u proteklih nekoliko godina – s 1,2-litrenim benzinskim motorom koji puni bateriju i razvija ukupno 106 KS. Za novi Qashqai sustav je dodatno poboljšan. Tako se tu koristi 1,5-litreni benzinski turbomotor, a ukupna snaga e-Power sustava zahvaljujući električnom motoru iznosi 140 kW (188 KS).

Najbitnija značajka sustava e-Power je to da se benzinski motor upotrebljava samo za proizvodnju električne energije, a kotače pokreće isključivo električni motor. To znači da motor uvijek radi u optimalnom rasponu okretaja, čime se smanjuje potrošnja i emisije CO2 u usporedbi s konvencionalnim motorima s unutarnjim izgaranjem.

Manja težina, ali veća krutost karoserije

Zahvaljujući pogonu na čistu struju, nema odgode u reakcijama kao kod motora s unutarnjim izgaranjem ili u tradicionalnim hibridima. Trenutačni odziv koji pruža uzbudljiv osjećaj velikog okretnog momenta i snažna ubrzanja pri različitim brzinama učinit će pretjecanja ili ulazak na autocestu jednostavnijim i sigurnijim.

Kao i model Leaf, novi Qashqai e-Power dostupan je sa sustavom e-Pedal koji omogućuje vožnju samo s jednom papučicom. Vozači mogu pokrenuti vozilo, ubrzavati i usporavati uporabom samo jedne papučice, papučice gasa. e-Pedal toliko snažno usporava vozilo da upotreba kočnice, odnosno papučice kočnice nije potrebna.

Novi Qashqai prvi je novi model u Europi koji se temelji na platformi CMF-C koja spaja najnapredniju automobilsku strukturu i tehnološku arhitekturu. Cilj je bio zadržati idealne proporcije kojima aktualni Qashqai duguje svoj uspjeh. Kada je riječ o konstrukciji, karoserija bijele temeljne boje izrađena je od još lakšeg materijala, a naprednim tehnikama prešanja i zavarivanja povećana je čvrstoća i smanjena masa vozila. Qashqai je po prvi put opremljen vratima prtljažnika izrađenima od kompozitnih materijala koji smanjuju masu za 2,6 kg.

Prednja i stražnja vrata, prednji blatobrani i poklopac motora sada su izrađeni od aluminija koji smanjuje masu Qashqaijeve karoserije za 21 kg u odnosu na prethodni model. Naprednim tehnikama proizvodnje ukupna masa karoserije bijele temeljne boje smanjena je za 60 kg, dok je krutost povećana za 41% u odnosu na model u odlasku. Time je osigurana uglađenost, udobnost i odzivnost kakvu nalazimo u modelima više klase, kao i iznimna zaštita u slučaju nesreće te veća učinkovitost.

Platforma CMF-C omogućila je i ugradnju poboljšanog Macphersona na prednjem i stražnjem dijelu. U Qashqai s pogonom na dva kotača i 19-inčnim naplatcima ugrađena je torzijska stražnja osovina. Inačice s 20-inčnim naplatcima i pogonom na sve kotače bit će opremljene naprednim multi-link stražnjim ovjesom. Poboljšan je i servoupravljač pa sad nudi bolji odziv, bolji osjećaj na upravljaču oko središnjeg položaja i smanjeno trenje.

Poboljšani sustav za pomoć u vožnji ProPilot

Najnovija generacija sustava za pomoć u vožnji ProPilot pruža još bolju podršku vozačima u svim uvjetima. Sustav s navigacijom Navi-link osmišljen je da smanji umor i stres u vožnji te omogući jednostavnu uporabu (samo uz Xtronic mjenjač). Tako sustav može ubrzavati vozilo do zadane brzine i potpuno ga zaustaviti u prometnim zastojima. ProPilot automatski pokreće vozilo nakon tri sekunde kada se promet ponovno pokrene.

Poboljšani sustav samostalno prilagođava brzinu automobila uvjetima na cesti: kada vozilo na autocesti uđe u zonu nižeg ograničenja brzine, sustav automatski očitava ograničenje i analizira podatke iz navigacijskog sustava kako bi prilagodio brzinu, što znači da vozač ne mora ručno podešavati tempomat. Sustav može upotrebljavati i podatke navigacijskog sustava kako bi prilagodio brzinu prilikom ulaska u zavoje ili na uskom izlazu s autoceste.

Nadalje, ProPilot s navigacijom Navi-link sada je povezan s Qashqaijevim radarima za nadzor mrtvog kuta koji ispravljaju upravljač kako vozač ne bi promijenio trak dok je vozilo u mrtvom kutu. Ostala poboljšanja uključuju ‘bočnu zaštitu’ koja je posebno korisna u gradovima jer vozača upozorava na prisutnost prepreke s bočnih strana vozila, najčešće prilikom ulaska na parkiralište supermarketa. Može spriječiti i sudar prilikom vožnje unatrag zahvaljujući poboljšanom sustavu za otkrivanje pokretnih objekata: kada prepozna pokretni objekt u svojoj blizini, vozilo automatski koči ili se zaustavlja.

Dodatnu sigurnost pruža Nissanov inteligentni sustav kočenja u nuždi s funkcijom predviđanja. Zahvaljujući radarskoj tehnologiji senzori čitaju cestu ispred automobila i mogu otkriti je li vozilo ispred naglo zakočilo. Sustav će u tom slučaju aktivirati kočnice kako bi smanjio opasnost od sudara. Tu je i novi središnji zračni jastuk smješten između prednjih sjedala koji sprječava kontakt između vozača i suvozača u slučaju bočnog sudara. Središnji zračni jastuk nadopunjuje vozačev i suvozačev zračni jastuk, bočne zračne jastuke i zračne zavjese kao dio serijske opreme.

Inteligentna LED prednja svjetla

Novi sustav prednjih svjetala prilagođava svjetlosni snop s obzirom na uvjete na cesti i druge sudionike u prometu. Snop je podijeljen u 12 zasebnih svjetlosnih elemenata koji se pojedinačno isključuju kada se približava drugo vozilo. Time je poboljšan doseg, širina i jačina svjetlosnog snopa. Naravno, svjetlosni se snop brzo prilagođava kako ne bi zaslijepio vozače iz suprotnog smjera.

Podijeli:
1