Citroën vraća u igru model C5, sada s dodatkom X u imenu

Citroën vraća u igru model C5, sada s dodatkom X u imenu

Novi model kombinacija je elegantne limuzine, dinamičnog karavana, kao i povišenog položaja SUV modela. Udobnosti putovanja u prilog ide Advanced Comfort aktivni ovjes i sjedala

Nije se jednom desilo da u Citroënu kažu kako u zaborav puštaju neko od modela, a onda koju godinu kasnije ga ponovno ožive. Doduše u nešto drukčijem, modernijem izdanju. Tako je, nakon modela C4, sada i s modelom C5. Nakon što ga nekoliko godina nije bilo na tržištu, sada se ponovno vraća. Naime, jutros nam je francuski proizvođač na digitalnoj premijeri otkrio novosti oko modela koji će nositi naziv C5 X.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Novi modela predstavlja segment cestovnih krstarica autentičnog izgleda koji donosi spoj limuzine i karavana, odnosno inovativno rješenje u potpunom skladu s tradicijom marke Citroën. Nova vrsta izvedbe bit će dostupna s benzinskim ili plug-in hibridnim motorom te naglašava modernost, stav i inovativnost, a to su vrlo bitne odlike koje očekuju kupci u ovom segmentu, ali i kupci u segmentu SUV-ova. Najjednostavnije rečeno, novi Citroën C5 X je model kojem bi izvorni konkurent mogao biti Peugeot 508 RHX da je još uvijek u prodaji.

Zove na putovanje

C5 X donosi aktivni ovjes Citroën Advanced Comfort koji doprinosi iznimno velikoj razini udobnosti vožnje, a po čemu je ovaj francuski proizvođač poznat dugi niz godina. Zahvaljujući prostranoj unutrašnjosti opremljenoj prepoznatljivim udobnim sjedalima Advanced Comfort i velikoj razini prostranosti, posebno u drugom redu sjedala, ovo vozilo mami na putovanje. Prtljažnik je obujma 545 litara te u potpunosti ispunjava očekivanja kupaca koji vole karavane. Izvedba s plug-in motorom uz način rada ë-Comfort za svakodnevnu električnu vožnju dodatno naglašava osjećaj bezbrižnosti tijekom vožnje.

Osjećaj udobnosti u vozilu deseterostruko se povećao zahvaljujući naprednim tehnologijama koje pojednostavljuju vožnju, kao što su prošireni head-up zaslon, brojni sustavi za pomoć u vožnji koji smanjuju mentalni napor vozača (poput sustava Highway Driver Assist), novo sučelje za komunikaciju i zabavne sadržaje koje se sastoji od 12-inčnog središnjeg dodirnog zaslona visoke razlučivosti, funkcije prepoznavanje prirodnog govora i prikazivanja informacija pomoću widgeta koji se može prilagoditi vlastitim željama, baš kao na tabletu.

Moderna silueta u tradicionalnom D segmentu

C5 X na prvi pogled izaziva iznenađenje i oduševljenje u prilično tradicionalnom D segmentu. Svojim izražajnim dizajnom C5 X jasno pokazuje kako je nastao nadahnut konceptnim vozilom CXperience predstavljenim na salonu automobila u Parizu, na jesen 2016. godine. I u imenu je vidljiva povezanost ova dva modela. Silueta vozila C5 X uočljiva je na prvi pogled. Izražajan dizajn, čvrsto ležanje na kotačima, robusnost i privlačnost, to su njegovo odlike. Tu su i vrata prtljažnika koja ujedinjuju limuzinu i karavan te dodaju elemente tipične za SUV-ove. Na novoj je silueti posebna pažnja posvećena aerodinamici.

Dugačak poklopac motora, fluidne i aerodinamične linije, visoke bočne linije karoserije i natpis iznad stražnjih kotača daju mu upečatljivost i dinamičnost, a usto su i podsjetnici na različite modele visoke klase koji su obilježili povijest marke Citroën. Iza vrata prtljažnika skrivaju se sve praktične odlike karavana: širok i funkcionalan otvor i nizak utovarni prag koji omogućuju jednostavnu i praktičnu svakodnevnu upotrebu.

Mješavina provjerenih koncepata

Povišeni položaj modela C5 X dobiven je povisivanjem podvozja u usporedbi s tradicionalnom limuzinom i kotačima velikog promjera od 720 mm na kojima su postavljene 19-inčne gume ‘Tall & Narrow’ na većini izvedbi, čime se dobiva povišeno vozačevo mjesto koje jamči veću razinu sigurnosti i bolju preglednost, a to je obilježje koje kupci SUV-ova iznimno cijene. Međuosovinski razmak od 2785 mm jamči izvrsnu prostranost u stražnjem dijelu vozila, a osim toga tu su velike vanjske dimenzije: duljina od 480,5 centimetara, širina od 186,5 i visina od 148,5 cm, što ga čini istinskim predstavnikom D segmenta.

Kao i nedavno predstavljeni model C4, i novi C5 X ima novi svjetlosni potpis u obliku slova V sprijeda i straga. Lako prepoznatljiv potpis koji odmah ukazuje na marku Citroën sastoji se od LED prednjih svjetala u cijeloj gami. Budući da je potpis vidljiv i danju i noću, njime se dodatno naglašava neobična silueta modela C5 X.

Unutrašnjost vozila C5 X odiše toplinom, bezbrižnošću i prostranošću, a njegov veliki obujam, udobnost, jedinstven naglasak na detaljima i praktičnost pozivaju vas na vožnju. Elegancija i udobnost u kombinaciji s inovativnom, ali diskretnom tehnologijom, glavna su obilježja ovog udobnog vozila. C5 X nudi autentične stilove uređenja unutrašnjosti koji omogućuju da se unutrašnjost oblikuje prema željama korisnika. Naglasak je na toplim materijalima, usklađenim elementima te se vrlo velika pažnja pridala detaljima.

Visoka razina udobnosti

Sjedala Advanced Comfort, već prikazana u modelu C4, postavljaju standarde u pogledu udobnosti sjedenja kako biste se osjećali kao da ste u svom dnevnom boravku. Pružaju jedinstvenu udobnost sjedenja kao i vizualnu udobnost zahvaljujući specifičnim podstavljenim oblogama koje podsjećaju na nadmadrac. Udobnost u vožnji i udobnost sjedenja postižu se zahvaljujući materijalima visoke gustoće i podebljanoj strukturiranoj pjeni koji omogućuju opuštenost čak i nakon dužih putovanja.

Ekskluzivan element marke Citroën, ovjes Citroën Advanced Comfort, dolazi i na vozilu C5 X, a njime se želi postići doživljaj vožnje kao na letećem tepihu te se zahvaljujući njemu bez muke prelaze sve prepreke, rupe, kanali, uspornici i druge nepravilnosti na cestama. Plug-in izvedba C5 X otišla je korak dalje uvodeći aktivni ovjes Citroën Advanced Comfort. Tri moguća načina upravljanja ovjesom pojačavaju radnu učinkovitost progresivnih hidrauličkih graničnika dodatnim otpuštanjem ovjesa u vožnji kako bi se stvorio dojam ‘lebdenja’ iznad ceste i pružila deset puta veća učinkovitost, posebno u zavojima.

Prostranost u mnogim pogledima

Prostranost je bila u središtu pozornosti prilikom razvoja vozila C5 X. Udobna sjedala i elegantna armaturna ploča u prednjem dijelu vozila stvaraju velik i udoban životni prostor. U prostranom stražnjem dijelu možete se odmoriti i opustiti zahvaljujući iznimno velikom prostoru za noge, dostatnoj širini i pozamašnoj unutarnjoj visini. Prostranost je dodatno naglašena dobrim osvjetljenjem koje se postiže neprekinutom ostakljenom površinom koja se proteže duž cijelog vozila, uključujući stražnja stakla, kao i velikim staklenim krovnim otvorom koji propušta goleme količine svjetla. Kako bi putovanja bila što opuštenija, posebna je pozornost posvećena akustici, osobito odabirom višeslojnih prednjih i stražnjih stakala koja izoliraju zvuk te pružaju izuzetnu izolaciju od vanjskih zvukova.

Praktični aspekti promišljeni su do najsitnijih detalja. Kako bi se privukli poglavito europski kupci koji traže svestranost, prtljažnik vozila C5 X osmišljen je po uzoru na karavane, i u pogledu dimenzija i u pogledu posebne obrade. Tu je golemi tovarni obujam od 545 l, ravna podnica kada se stražnja klupa preklopi stvara iskoristivi obujam od najviše 1640 l, širok i funkcionalan otvor, nizak prag i pravilan oblik. Polica prtljažnika povezana je s vratima prtljažnika i time olakšava utovar, dok motorizirana vrata prtljažnika imaju funkciju otvaranja ‘slobodnih ruku’ kako biste ih mogli bez problema zatvoriti ili otvoriti kad su vam ruke pune. Unutrašnjost sadrži domišljate pretince vrhunske izrade kako bi se u njih mogli odložiti, spremiti ili sakriti svi svakodnevni predmeti.

Benzinac i plug-in hibridni motor

C5 X nudi motor pogodan za sve namjene, za svakodnevne obveze i za neplanirane situacije, bez ograničenja i uz potpunu slobodu, a to je plug-in motor. Taj motor snage 225 KS pruža zadovoljstvo pokretanja motora i ubrzavanja u potpunoj tišini, a da pritom ne dođe do emisije ijednog grama CO2, s mogućnošću vožnje više od 50 km u potpuno električnom načinu rada. Domet u električnom načinu rada prilagođen je uobičajenim svakodnevnim vožnjama korisnika te se može postići brzina od 135 km/h. C5 X s plug-in motorom predstavlja tehnološku i modernu električnu mobilnost koja pruža vrhunsku udobnost i svestranost upotrebe.

Mobilnost u klasi ë-Comfort filtrira svaki oblik buke izvana i stvara osjećaj izoliranosti od ceste i vanjskog svijeta, potpunog mira i sigurnosti, kao u čahuri. Tihi rad, fluidnost pri pokretanju vozila, užitak u vožnji, meki ovjesi, udobna sjedala Advanced Comfort, ublažavanje vibracija u unutrašnjosti vozila, ergonomija i jednostavnost upravljanja sučeljima i ponuđenim uslugama – sve to doprinosi većoj razini udobnosti za sve putnike u vozilu.

C5 X uvodi kvalitetne tehnologije kako bi putovanja bila mirnija, sigurnija, pa čak i zabavnija. Tu je korisna inovativna tehnologiju: prošireni head-up zaslon koji projicira korisne informacije (u boji i velikom formatu) u visini očiju na vjetrobranskom staklu, predstavljajući tako prvi korak prema proširenoj stvarnosti. Riječ je o modernoj tehnologiji uvedenoj na konceptnom vozilu 19_19 koja pruža mirniju i opušteniju vožnju: vozač više ne mora skidati pogled s ceste kako bi dobio potrebne informacije.

Moderna i korisna tehnologija

Tu je i novo komunikacijsko sučelje u vozilima marke Citroën koje stavlja naglasak na povezivanje. Sastoji se od 12-inčnog dodirnog zaslona visoke razlučivosti, četiri USB C utičnice i opcije bežičnog punjenja pametnih telefona, ažurira se u stvarnom vremenu putem oblaka i povezuje putem funkcije zrcaljenja zaslona bez potrebe za priključivanjem pametnog telefona. Njegovo sučelje dizajnirano je poput tableta s dodirnim zaslonom: opcije personalizacije, opće postavke i postavke prikaza, widgeti na početnom zaslonu. Taj sustav ima učinkovitu i jednostavnu funkciju prepoznavanja prirodnog govora, osobnog asistenta koji razumije ono što mu se kaže, odgovara na pitanja i izvršava naredbe, poput osobnog asistenta predstavljenog na konceptnom vozilu 19_19.

Tu je i moderna tehnologija i u pogledu sustava za pomoć u vožnji koji funkcioniraju zahvaljujući različitim komponentama ugrađenim svuda po vozilu: radarima, kamerama i senzorima. Tako nudi najbolje što postoji na tržištu u pogledu sustava za polu-autonomnu vožnju 2. razine u skladu s važećim propisima. To je Highway Driver Assist koji se sastoji od prilagodljivog regulatora brzine s funkcijom Stop & Go i sustava pomoći za održavanje putanje u voznom traku: vozač više ne mora upravljati brzinom ili putanjom jer vozilo preuzima sve te funkcije.

Postoje i brojni drugi sustavi koji olakšavaju svakodnevne vožnje, kao što su dalekosežni nadzor mrtvog kuta, Rear Cross Traffic Alert (sustav prepoznavanja opasnosti u blizini prilikom kretanja unatrag), sustav Top 360 Vision koji olakšava upravljanje prikazujući vanjsko okruženje na tabletu s dodirnim zaslonom ili pak sustav otključavanja i pokretanja vozila bez ključa koji automatski zaključava i otključava vrata kada vozač priđe vozilu ili se od njega udaljava.

Za više tehničkih detalja ipak ćemo morati još malo pričekati. Početak prodaje na hrvatskom tržištu očekuje se krajem 2021. godine, a kada će biti poznate i cijene.

Podijeli:
1