Ova električna čistilica za ulice hrvatski je proizvod

Ova električna čistilica za ulice hrvatski je proizvod

Tvrtka Rasco predstavila je svoje prvo 100% električno radno vozilo proizvedeno u Hrvatskoj – cestovnu čistilicu LYNX Charge

Domaća kompanija Rasco iz Kalinovca kraj Đurđevca predstavila je svoj novi proizvod, potpuno električnu cestovnu čistilicu LYNX Charge. Rasco je lani proslavio 30 godina poslovanja, tijekom kojih su postali poznati proizvođač komunalnih vozila i opreme. Ove su godine, kao i mnogi proizvođači u svijetu, krenuli u smjeru elektrifikacije i aktivnog doprinosa pozitivnim promjenama za čišći okoliš. Nadogradili su svoj postojeći asortiman cestovnih čistilica na način da novi model ima 100% električni pogon.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

“Nakon dvije godine vrlo pozitivnih reakcija profesionalaca u industriji, koji su isprobali našu čistilicu, krećemo u novo održivo poglavlje”, poručili su. Prema njima, najveći izazov u industriji cestovnih čistilica je osigurati dovoljnu radnu autonomiju za rad tijekom cijele smjene, bez potrebe za zaustavljanjem radi punjenja. LYNX Charge savladava ovaj izazov na dva načina: prvo, ima jednu od najvećih baterija u svojoj klasi. Integriranje baterije je postignuto bez mijenjanja važnih karakteristika vozila, npr. upravljanja ili kapaciteta spremnika smeća. Drugo, proizveden je da maksimalno učinkovito koristi svaki raspoloživi Watt snage.

Sve to rezultat je intenzivnih testiranja i podešavanja brojnih parametara, pa je LYNX Charge sada sinonim onoga u što u Rascu vjeruju – izvrsna tehnologija za učinkovit, udoban i siguran rad izgrađena na izdržljivoj platformi. U razvoj je uloženo 15 milijuna kuna, uz još 15 milijuna kuna subvencija.

Baterija za cijelu smjenu

LYNX Charge napaja se iz litij-ionskih baterija kapaciteta 72,5 kWh, s kojima radi i do 8 sati, tj. omogućava odrađivanje cijele standardne smjene. Ugrađeni punjač snage 22 kW puni bateriju od 0 do 100% u 4 sata, pa je električna cestovna čistilica brzo ponovno spremna za akciju.

Glavni elektromotor pogonskom sustavu daje do 55 kW kontinuirane snage. Ovisno je li stroj u radnom ili transportnom položaju, pogonski pretvarač koji njime upravlja može raditi u načinu kontrole zakretnog momenta ili broja okretaja. Uz to, novi sustav električnog pogona je ne samo čišći i učinkovitiji od dizelskog, već je i tiši i zahtijeva manje održavanja.

Dva odvojena elektromotora distribuiraju snagu po cijeloj čistilici. Motor snage 11,5 kW pokreće usisna usta, što im daje dovoljno snage za najzahtjevnije zadatke čišćenja. Kontrola četke i usisnih usta, kao i podizanje i spuštanje spremnika otpada pokreće load sensing hidraulički sustav koji štedi energiju, a pogoni ga treći motor snage 18,5 kW.

Sve ostale karakteristike prethodnika dizelaša su ostale iste. Spremnik otpada od 2,0 m3, spremnik čiste vode od 230 L i recirkulacijski spremnik od 170 L. Širina čišćenja iznosi 2800 mm s dvije četke, 3200 mm s tri četke, a učinkovito čišćenje osigurava snažan ventilator s kapacitetom većim od 9000 m3/h. Radna brzina je je maksimalno 12 km/h, a transportna brzina do 50 km/h.

Sve funkcije za upravljanje čistilicom su postavljene tako da su lako dostupne i intuitivne. Sve za upravljanje i vožnju se nalazi na stupu volana, koji minimalno ometa pogled iz kabine. Najčešće korištene kontrole za čišćenje ugrađene su u naslon za ruke, na vratima s vozačeve strane. Sekundarne komande za čišćenje postavljene su na stubu kabine na vozačevoj strani. Sve ostale kontrole vozila su smještene na 7” ekran osjetljiv na dodir, smješten iznad vozača, kažu iz Rasca.

Podijeli:
1