Obnovljena Dacia Duster dostupna je u salonima od 104.900 kuna

Jedan od najtraženijih SUV modela pomlađen i moderniziran. Verzija opremljena plinskim instalacijama sada ima za 50% veći spremnik plina, čime se doseg znatno povećava. Birati se može između tri razine opreme
Poznato je kako su Dacia modeli u samom vrhu kad se gleda omjer uloženog i dobivenog. Zadnje vrijeme obnavlja se i reorganizira njihova kompletna paleta, a u skladu s time predstavljen je i redizajnirani Duster. O uspješnosti Dustera dovoljno govori činjenica kako je do sada prodan u više od 1,9 milijuna primjeraka, a pored toga je i najtraženiji SUV model kod privatnih kupaca na europskom tržištu. Ista je situacija i na našem tržištu ove godine. Uz 362 primjerka registrirana u prvih šest mjeseci u vlasništvu fizičkih osoba, nakon Sandera s 456 fizičkih vlasnika, Duster je drugu najtraženiji model kod fizičkih kupaca, odnosno prvi SUV model. Sada se ovaj iznimno povoljan i pomlađen SUV model nalazi i u domaćim prodajnim salonima.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Kako to i većinom biva kod redizajna, promjene nisu velike i revolucionarne, ali dovoljne da bi unijele svježinu te privukle nove kupce. Dizajnerske promjene uključuju korištenje novog vizualnog identiteta, već viđenog na novom Sanderu. Tu mislimo na nova dnevna svjetla u obliku slova Y te kromiranu masku hladnjaka s 3D uzorkom. Duster je prvi Dacijin model opremljen LED pokazivačima smjera. Riječ je o tehnologiji koju koriste i prednja kratka svjetla (uz serijski dostupnu automatsku aktivaciju dugih svjetala) i svjetla registarskih oznaka. Osim niske potrošnje električne energije, LED svjetla poboljšavaju vidljivost za vozača i ostale sudionike u prometu, danju i noću.
Lagano zatezanje bora za veću učinkovitost
Manje preinake dovele su i do bolje aerodinamičnosti, a što znači i smanjenje emisije ispušnih plinova. Tome pridonosi dizajn stražnjeg spojlera te aluminijskih kotača od 16 ili 17 inča. Novi su i ležajevi kotače te gume koji doprinose većoj učinkovitošću.
Modeli s prednjim pogonom opremljeni su ekološkim gumama koje pomažu smanjiti emisije CO2, a otpor kotrljanja niži je za 10 %. Gume koje se ugrađuju u 4×4 inačicu ispunjuju službene zahtjeve guma s oznakom 3PMSF. Riječ je o gumama koje osiguravaju iznimno dobro prianjanje, pa ako to zakon ne propisuje drukčije, i mnogim slučajevima nisu potrebne zimske gume.
Sitna, ali bitna poboljšanja vidljiva su i u putničkoj kabini. Nove su presvlake, nasloni za glavu te povišena središnja konzola sa širokim i uvlačivim naslonom za ruku (do 70 mm). Na njoj je, ovisno o inačici smješteni 1,1-litreni pretinac koji se može zatvoriti te dvije USB utičnice za putnike straga. Tu su i dvije opcije multimedijskog sustava s novim 8-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir.
Neovisno o razini opreme, serijska oprema sada uključuje putno računalo, sustav automatske aktivacije dugih svjetala i limitator brzine s osvijetljenim komandama na upravljaču. Automatski klima-uređaj s digitalnim zaslonom, tempomat s osvijetljenim komandama na upravljaču, grijana prednja sjedala i kartica Slobodne ruke dostupni su određenim inačicama.
Manja tehnička poboljšanja
Kao što smo već spomenuli, povrh audiosustava Dacia Plug & Music (radio, MP3, USB i Bluetooth), dostupna su i dva nova, praktična multimedijska sustava: Media Display i Media Nav. Na armaturnoj ploči sada se nalazi i novi 8-inčni dodirni zaslon.
Multimedijski sustav Media Display uključuje šest zvučnika (dva dubokotonska zvučnika i dva visokotonska zvučnika sprijeda), digitalni radio, Bluetooth, dvije USB utičnice i funkciju zrcaljenja pametnog telefona povezanog žicom (funkcija je kompatibilna sa sustavima Apple CarPlay i Android Auto). Na upravljaču su smještene posebne komande glasovnih naredbi koje omogućuju vozaču da glasovno upravlja asistentima Siri ili Google Assistant.
Odaberete li multimedijski sustav Media Nav, računajte na ugrađen navigacijski sustav, ali i kompatibilnost sa sustavima Apple CarPlay i Android Auto, a s kojima se može povezati bežično. Putem ova sva sustava vozači mogu provjeriti učinkovitost svoje vožnje, a u inačici s pogonom na sve kotače mogu pristupiti i podacima sustava 4×4 Monitor koji donosi visinomjer, mjerač nagiba, kompas…
Tri paketa opreme, uz benzin, dizel i plin
Govorimo li o pogonskom sklopu, Duster je sada dostupan uz EDC 6-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, i to u kombinaciji s motorom TCe 150. Pored toga, verzije ECO-G, a koje dolaze uz tvornički ugrađene plinske instalacije, mogu se pohvaliti novim, većim spremnikom plina. Tako je sada njegov obujam povećan na 49,8 litara, što je povećanje od 50%. Znači da je korisni obujam povećan za 16,2 litre, a što je rezultiralo povećanjem dosega za više od 250 km.
Birati se može između tri razine opreme: Essential, Comfort i Prestige. Osnovni je benzinac 1,0 TCe od 90 KS, dostupan samo uz početnu razinu opreme, dok je najsnažniji 1,3 TCe benzinac od 150 KS upregnut EDC mjenjačem dostupan samo uz najbogatiju razinu opreme. Benzinac opremljen plinom, 1,0 ECO-G od 100 KS raspoloživ je uz sve tri razine opreme, a dvije bogatije su dostupne i uz 1,5-litreni dCi od 115 KS, a koji može biti dostupan i uz 4×4 pogon.
Cjenik
Model | Snaga kW (KS) | Emisija CO2 (g/km) | Cijena | |
Duster Essential | 1,0 TCe | 67 (91) | 139 | 104.900 kn |
Duster Essential | 1,0 ECO-G | 67 (90) / 74 (100) | 125 | 106.400 kn |
Duster Comfort | 1,0 ECO-G | 67 (90) / 74 (100) | 126 | 118.400 kn |
Duster Comfort | 1,5 Blue dCi | 85 (115) | 127 | 138.400 kn |
Duster Comfort | 1,5 Blue dCi 4×4 | 84 (115) | 139 | 158.400 kn |
Duster Prestige | 1,0 ECO-G | 67 (90) / 74 (100) | 126 | 126.400 kn |
Duster Prestige | 1,3 TCe EDC | 67 (90) | 141 | 160.400 kn |
Duster Prestige | 1,5 Blue dCi | 85 (115) | 127 | 146.400 kn |
Duster Prestige | 1,5 Blue dCi 4×4 | 84 (115) | 139 | 166.400 kn |