Novi Peugeot 308 stigao i u karavanskom izdanju

Novi Peugeot 308 stigao i u karavanskom izdanju
tekst: Ivan Cvetković

Nova karoserijska izvedba može se pohvaliti prtljažnikom od 548 do 608 litara, ovisno o tome jel riječ o hibridnom ili benzinskom odnosno dizelskom modelu

Prije nešto više od tri mjeseca imali smo priliku prvi puta sjesti za upravljač nove generacije Peugeotovog kompakta 308. Tada je bila riječ o hatchback izdanju, a sada je najavljen dolazak i karavanske inačice. Najavio, zato jer je službeni dolazak u domaće prodajne salone najavljen za kolovoz.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Poslovni kupci vole karavane

Prema Peugeotovim istraživanjima 65% kupaca odlučuje se za hatchback izdanje, a ostatak od 35% za SW model, odnosno karavan. Značajan je to udio pa ne smije biti neadekvatno popraćen. Dodatana je zanimljivost što se za karavansku inačicu odlučuje i čak više od dvije trećine poslovnih kupaca.

U odnosu na posljednju generaciju, novi 308 SW je za 6 centimetara dulji, ima 5,5 cm veći međuosovinski razmak, ali je istovremeno i čak 2 centimetra niži. To mu svakako daje mogućnost da djeluje mnogo dominantnije i privlačnije. U brojkama, znači da je novi 308 SW dugačak 463,6 cm, širok 206,2 cm, visok 144,2 cm (8 milimetara više u verziji sa staklenim krovom) i to sve na platformi s međuosovinskim razmakom od 273,2 cm.

Isti pogonski strojevi

S obzirom da znamo kako je prednost karavnskog modela u stražnjem dijelu vozila, red je spomenuti kakve su ovdje dimenzije. Osnovnih 548 litara obujma dobiva se kod plug-in hibridnih izdanja, dok je kod benzinskih odnosno dizelskih verzija tu korisnih 608 litara. Razlike se susreću i nakon preklapanja naslona stražnjih sjedala. Hibridni modeli raspolažu sa 1574 litre, dok je kod ostalih na raspolaganju 1634 litre.

Pogonski strojevi su isti kao i kod hatchbak verzije. Govorimo li o benzincima, riječ je o trocilindarskom 1,2-litrenom stroju od 110 i 130 KS. Dolaze uz 6-stupanjski ručni mjenjač, a kod snažnije verzije osiguran je i 8-stupanjski automatik. Jedina dizelska opcija je četverocilindrični 1,5-litreni model od 130 KS. Treća opcija je plug-in model, i to u verzijama od 180 i 225 KS. Riječ je o spoju benzinca i elektromotora od 81 kW koji se napaja iz 12,4 kW litij-ionske baterije.

Tri razine opreme

Poput pogonskih strojeva, isti su i paketi opreme pa prema tome nema potrebe ponovno ponavljati što sve sadrži pojedina od tri (Active Business, Allure i GT) razine. Naravno, to nije slučajno jer hatchback i karavan dijele veliku većinu istih dijelova, a razlike su vidljive tek u stražnjem dijelu. Moramo priznati da su tu dizajneri ponovno odradili dobar posao, te vjerujemo kako će ponovno biti mnogo onih koji će zaključiti kako im je karavanski model ‘sjeo’ i bolje od hatchbacka.

U nastavku objavljujemo i trenutačne cijene pojedinog modela. Napominjemo, trenutne jer i cijene koje smo prije nekoliko mjeseci objavili za hatchback izdanje više ne vrijede.  Značajno su porasle, a pitanje je i što će dešavati u narednim mjesecima. Uglavnom, vrijeme povoljnih automomobila je iza nas i slobodno možemo zaključiti kako se više neće ponoviti.

Izvadak iz cjenika

model oprema snaga cijena do reg.
izvedbe s benzinskim motorima
PureTech 110 S&S Active Business 81 kW/110 KS 192.705 kn
PureTech 130 S&S Active Business 96 kW/131 KS 205.675 kn
PureTech 130 S&S EAT8 Active Business 96 kW/131 KS 222.950 kn
PureTech 130 S&S Allure 96 kW/131 KS 224.973 kn
PureTech 130 S&S EAT8 Allure 96 kW/131 KS 242.248 kn
PureTech 130 S&S EAT GT 96 kW/131 KS 267.152 kn
izvedbe s dizel motorima
BlueHDi 130 S&S Active Business 96 kW/131 KS 220.007 kn
BlueHDi 130 S&S EAT8 Active Business 96 kW/131 KS 237.317 kn
BlueHDi 130 S&S Allure 96 kW/131 KS 239.480 kn
BlueHDi 130 S&S EAT8 Allure 96 kW/131 KS 256.790 kn
BlueHDi 130 S&S EAT8 GT 96 kW/131 KS 281.822 kn
Plug-in hibridne izvedbe
PHEV 180 e-EAT8 Active Business 132 kW/180 KS 297.296 kn
PHEV 180 e-EAT8 Allure 132 kW/180 KS 313.787 kn
PHEV 180 e-EAT8 GT 132 kW/180 KS 338.448 kn
PHEV 180 e-EAT8 GT 165 kW/225 KS 355.520 kn

YouTube MP3 - Hotmail
1