Nissan je elektrificirao popularni crossover model Juke

Nissan je elektrificirao popularni crossover model Juke

Zahvaljujući korištenju pametnog mjenjača s više načina rada, učinkovitom regenerativnom kočenju i visoko učinkovitoj bateriji osigurana je do 40% niža potrošnja goriva

Kasnije tijekom godine i na domaće tržište dolazi jedan novitet iz Nissanove kuhinje. Riječ je hibridiziranoj verziji popularnog crossover modela Juke. Predviđeno je da će Juke Hybrid imati hibridni pogon s više načina rada, za razliku od tradicionalnih termičkih motora potpomognutih električnim motorom. Neke od prednosti su automatsko pokretanje u električnom načinu rada, kao i niža potrošnja goriva. To se može zahvaliti prvenstveno pametnom mjenjaču s više načina rada, učinkovitom regenerativnom kočenju kao i visoko učinkovitoj bateriji. Glavni cilj Nissanovih inženjera bio je pružanje hibridnog pogona koji će pružiti vrhunski užitak u vožnji, kao snažnim, odzivnim i učinkovitim motorom.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Na razvoju ovog pogonskog sklopa koristila su se već stečena znanja unutar Alijanse, pa se u novom pogonskom sklopu koristi simbioza naprednog termičkog motora te električnih sklopova. Čini je benzinski motor koji razvija 69 kW / 94 KS te okretni moment od 148 Nm. U radu mu pomaže Nissanov električni motor koji razvija 36 kW / 49 KS i 205 Nm okretnog momenta. Tu je i Renaultov 15 kW snažan elektropokretač-generator, inverter, 1,2 kWh baterija sa sustavom vodenog hlađenja i potpuno inovativan mjenjač. Konačni je rezultat 25 % više snage od aktualnog benzinskog motora te manja potrošnja u gradskom (do 40%) i mješovitom (20%) ciklusu vožnje. Prema trenutno dostupnim podacima, u mješovitom ciklusu ovaj model ima potrošnju od 5,2 l/100 km.

Novi, sposobniji mjenjački sklop

Pa krenimo od najbitnijeg. Velika novost je napredan mjenjač s više načina rada. Povrh osjetno smanjenog trenja, ovaj mjenjač odlikuje optimalno iskorištavanje pogonske snage, bila ona električna, termička ili kombinirana. Kako bi se smanjilo trenje, mjenjač je izveden bez spojke (tzv. dog-clutch mjenjač). Takva konstrukcija zamjenjuje konvencionalne sinkrone prstenove pri prebacivanju između četiri stupnja prijenosa termičkog motora i dva stupnja prijenosa električnog motora.

Vozilo se automatski pokreće u 100% električnom načinu rada, a dva električna motora zajedno rade na sinkronizaciji brzine i osiguravanju uglađenog, povezanog i odzivnog ubrzanja. Mjenjačem upravlja napredna serijsko-paralelna arhitektura te napredni algoritam za kontrolu stupnjeva prijenosa i regenerativnog kočenja. Pogon je prilagođen različitim vrstama hibridizacije (serijska, paralelna, serijsko-paralelna) te se bez intervencije vozača u trenu prilagođava zahtjevima za ubrzanjem i isporukom snage. Sve to trebalo bi vozaču pružiti uživanje u trenutnom ubrzanju te niskim emisijama.

Samo na električni pogon

Pored činjenice da se kreće na električni pogon, novi hibridni sklop navodno omogućava vožnju u električnom modu do brzine od 55 km/h. Svi tehnički podaci nisu još u potpunosti homologirani, no Nissanovi stručnjaci navode kako su prilikom testiranja uspjeli ostvariti 80 % vožnje u električnom načinu rada uz kratke hibridne faze radi punjenja baterije prije povratka na električni način rada.

Hibridni sklop ‘favorizira’ električni način rada. Ipak, Juke Hybrid je opremljen tipkom za isključivanje hibridnog načina rada kako biste vozili isključivo uz pomoć električnog motora. Recimo tamo gdje se koriste niske brzine kretnje, poput školskih zona, parkirališta, kolnih prilaza te prometnim gužvama, u kreni-stani situacijama. Naravno, kako bi se omogućila vožnja isključivo na električni pogon, potrebna je određena razina napunjenosti baterije.

Kao što smo već navikli na hibridnim modelima, kada vozilo usporava, električni motor djeluje kao generator te prikuplja kinetičku energiju. Ona se zatim pretvara u električnu i skladišti u pogonskoj bateriji. Napredni sustav regenerativnog kočenja spaja regenerativno i obično kočenje kako bi osjećaj na papučici bio što prirodniji i kako bi se povećala učinkovitost prikupljanja energije.

Moguće je odabrati načina rada hibridnog sklopa – Eco, Normal i Sport. Oni ne utječu samo na otpor upravljača, rad klima-uređaja i odzivnost papučica gasa i kočnice, već i na snagu regenerativnog kočenja te razinu napunjenosti baterije. Tako Sport modu regenerativno je kočenje dovedeno do maksimuma kako bi se prikupila najveća moguća količina električne energije za učinkovito ubrzanje.

Već poznato iz električnog modela Leaf, sada je i kod modela Juke Hybrid korištena e-Pedal funkcija. Tako je omogućena kontrola ubrzavanja i usporavanja samo uz pomoć papučice gasa. Pomicanjem stopala s papučice gasa, vozilo nježno koči (silom do 0,15 g) sve dok se ne uspori do brzine od 5 km/h. ponekad je potrebno dodatno pritisnuti kočnicu za snažnije usporavanje i uvijek za potpuno zaustavljanje vozila (moguće je aktivirati funkciju Auto-hold).

Manja dizajnerska dotjerivanja, i smanjen prtljažnik

Novo izdanje modela Juke donosi i manje dizajnerske korekcije. Tako je oznaka ‘Hybrid’ postavljena na prednja vrata i poklopac prtljažnika. Prednju masku krasi sjajno crna traka na mjestu gdje se susreće s poklopcem motora, čime se povezuje s ostalim Nissanovim elektrificiranim modelima. Nadalje, mrežasta prednja maska ima manji otvor koji, u skladu s manjim zahtjevima za hlađenjem hibridne inačice, poboljšava protok zraka u donjem dijelu. Zahvati na karoseriji vidljivi su i u području ispod odbojnika (poboljšan je protok zraka), a dodana je i maska hladnjaka kako bi se automatski optimiziralo hlađenje i u što većoj mjeri smanjio otpor zraka.

Malo je dorađen i profil stražnjeg spojlera iznad stražnjeg prozora. To je izvedeno kako bi se dobio nesmetan protok zraka, a zbog čega su dotjerane i premještene zastavice prednjih i stražnjih kotača. Isto tako stražnja je osovina dobila pokrov koji povećava aerodinamičnost podvozja. Kao i kod ‘običnog’ termičkog izdanja pripremljeni su novi 17-inčni aluminijski naplatci, a odabrati se mogu i dvobojni 19-inčni aerodinamični naplatci kakve ima Nissan Ariya.

Manje promjene uočljive su i u putničkoj kabini. Tako desni od dvaju pokazivača na instrumentnoj ploči prikazuje brzinu, a lijevi potrošnju energije. Njegova se igla kreće od oznake ‘charging’ za vrijeme regenerativnog kočenja, preko ‘eco’ za vrijeme električne vožnje do ‘power’ kada je aktiviran hibridni pogon. U donjem dijelu lijevog pokazivača prikazuje se i status napunjenosti baterije. Na 7-inčnom zaslonu instrumentne ploče vidljiv je protok energije. Iza električne parkirne kočnice, na središnjoj konzoli smješten je gumb e-Pedal funkcije. Zbog ugradnje baterije za 68 litara, na 354 litre smanjen je obujam prtljažnika.

Podijeli:
1