Na krilima uspjeha Kije, Toyote, Dacije i Hyundaija bolji rezultati tijekom travnja

Na krilima uspjeha Kije, Toyote, Dacije i Hyundaija bolji rezultati tijekom travnja
tekst: Ivan Cvetković

Proteklog je mjeseca zabilježeno ukupno 4470 registracija novih osobnih automobila, a što je 305 vozila, odnosno 7,32% bolji rezultat u odnosu na isti mjesec lani. Volkswagen je i dalje vodeća marka ove godine

Kia je proteklog mjeseca bila najtraženija marka osobnih vozila u Hrvatskoj. Uz 513 registracija ova je korejska marka imala sedam vozila bolji rezultat u odnosu na drugoplasirani Volkswagen. Treća je pozicija pripala Opelu, dok je četvrta Dacia. Rezultati su to koji pokazuje izvještaj agencije za istraživanje tržišta Promocija plus.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Cupra i dalje značajno raste

Nakon što su tijekom prethodna dva mjeseca ostvareni slabiji rezultati u odnosu na isto razdoblje lani, tijekom travnja je konačno došlo do preokreta. Uz 4470 registracija novih osobnih automobila, protekli je mjesec za 305 vozila, odnosno 7,32% imao bolji rezultat u odnosu na isti mjesec lani.

Bez obzira na bolji ukupni rezultat, čak je 16 marki ostvarilo manji broj registracija u odnosu na prošlogodišnji travanj. Najveći količinski pad ubilježila je Škoda uz 234 registracije, a što je 320 vozila, odnosno 57,76% manje. I Peugeot bilježi 110 vozila, odnosno 44,9% manje registracija. Nasuprot njima su oni koji su pak imali povećanje prodaje. U postotku tu iskače Cupra koja je s 13 došla na 57 vozila, no moramo znati kako je lani to bila prva godina poslovanja ove mlade španjolske marke koja djeluje unutar Seata.

Najtraženije marke (travanj)
marka primjeraka %
Kia 513 11,48%
Volkswagen 506 11,32%
Opel 387 8,66%
Dacia 352 7,87%
Toyota 303 6,78%
Hyundai 292 6,53%
Škoda 234 5,23%
Renault 230 5,15%
Audi 221 4,94%
Suzuki 178 3,98%
Mazda 152 3,40%
Peugeot 135 3,02%
Ford 129 2,89%
BMW 110 2,46%
Fiat 102 2,28%
Mercedes 98 2,19%
Jeep 87 1,95%
Nissan 79 1,77%
Citroen 77 1,72%
Seat 74 1,66%
Cupra 57 1,28%
Volvo 48 1,07%
Lancia 19 0,43%
Porsche 15 0,34%
Mitsubishi 15 0,34%
Jaguar 11 0,25%
Mini 10 0,22%
Honda 9 0,20%
Land Rover 7 0,16%
DS 6 0,13%
Tesla 3 0,07%
Alfa Romeo 2 0,04%
Lexus 2 0,04%
Smart 2 0,04%
Bentley 2 0,04%
Subaru 1 0,02%
Lamborghini 1 0,02%
Self-made 1 0,02%
UKUPNO 4470 100%

Lancia je zadnji novi registrirani automobil imala tijekom svibnja 2018. godine, a proteklog su mjeseca imali čak 19 novih vozila. Prema svemu sudeći, riječ je o vozilima koje ipak nećemo viđati na domaćim prometnicama, već su namijenjena reizvozu. Izgleda da se priprema i povratak DS modela, koji su proteklog mjeseca ubilježili 6 registracija. Za pohvalu su i dva primjerka Bentleya te jedan Lamborghini, ali i jedna samogradnja.

Značajan porast četiri marke

Ipak, najviše pohvala ide marki koja je prva spomenuta na početku teksta. Naime, Kia je uz 513 registracija bila za 286 vozila, odnosno 126% bolja u odnosu na isti mjesec protekle godine. Četvrtoplasirana Toyota je sa 148 porasla na 303 vozila, Dacia s 213 na 352 vozila, a Hyundai sa 178 na 292 automobila. Upravo su ove četiri marke i najzaslužnije na ukupno boljem rezultatu proteklog mjeseca u odnosu na prošlogodišnji travanj.

Od luksuznih marki vodeći je proteklog mjeseca bio Audi uz 221 vozilo, a što je napredak za 78 primjeraka. Porast je imao i bavarski BMW koji se sa 70 popeo na 110 vozila, dok je istovremeno Mercedes pao sa 109 vozila za njih 11. Volvo je ubilježio 48 vozila, Porsche 15, a Mini njih 10.

I dok je Volkswagen, koji je proteklog mjeseca imao 14,1% slabiji rezultat nego li lani, uspio zadržati ukupno vodeću poziciji nakon četiri mjeseca, maloprije spomenuta Kia je uspjela zasjesti na drugu poziciju. Imaju 1351 registraciju u prvom kvartalu, a slijedi ih Škoda s njih 49 manje. Četvrtu poziciju drži Opel uz 980 vozila, a žestoka je borba od pete do sedme pozicije. Tu su redom Toyota, Dacia i Hyundai uz 945, 943 odnosno 927 registracija. Izuzmemo li VW i Škodu, ostalih pet marki iz top 7 su u uzlaznoj putanji, pa bi narednih mjeseci moglo biti još promjena u ukupnom poretku.

Električni modeli na 2,1% tržišta

Dacia uspjeh bilježi prvenstveno na dva modela. Duster ove godine uz 471 registraciju drži drugu poziciju, dok je Sandero uz 369 vozila na petom mjestu. Duster tako sada opako za vrat puše vodećoj Škodi Octaviji za kojom zaostaje tek deset vozila. Izvrstan rezultat ostvaruje i trećeplasirana Opel Mokka uz 413 registracija. Na četvrtom je mjestu Kia Stonic uz 382 vozila.

Benzinci su i dalje najzastupljeniji uz 7518 vozila, odnosno udio od 52,8%. Nadalje, udio od 22,6% uz 3217 vozila imaju hibridni modeli. Nažalost, ovdje nema daljnje podjele pa da možemo vidjeti koliko je tu plug-in hibrida, klasičnih, odnosno mild verzija. Nekoć iznimno popularni dizelaši imaju udio od 18,1%, dok plinski modeli imaju 628 registracija, odnosno udio od 4,4,%. I dalje najmanje su zastupljeni električni modeli. Oni uz okruglo 300 registracija drže 2,1% tržišta.

Najtraženiji modeli (travanj)
marka primjeraka %
Dacia Duster 181 4,05%
Opel Mokka 175 3,91%
Kia Stonic 158 3,53%
Volkswagen Taigo 148 3,31%
Volkswagen T-Roc 134 3,00%
Kia Ceed 133 2,98%
Dacia Sandero 125 2,80%
Hyundai Tucson 115 2,57%
Opel Corsa 113 2,53%
Volkswagen T-Cross 110 2,46%
Kia XCeed 109 2,44%
Renault Clio 93 2,08%
Suzuki Vitara 92 2,06%
Ford Ecosport 86 1,92%
Audi Q3 81 1,81%
Hyundai Kona 81 1,81%
Mazda CX-30 80 1,79%
Toyota Yaris 78 1,74%
Suzuki SX4 73 1,63%
Opel Crossland 71 1,59%
ostali 2234 49,98%
UKUPNO 4470 100%

100% električne modele imaju Tesla, Smart i Dongfeng. Solidan udio električnih modela ima Mini (14,3%), ali Porsche uz 10,1%. Audi je na 6,9%, Renault na 5,6%, Dacia na 4,7%, a Opel na 4,1%. Najveći udio benzinaca u svojoj prodaji ima Kia uz čak 96%, bez ijednog električnog modela, te 2,1% hibrida odnosno 1,9% dizelaša. Jeep je na 84% udjela benzinaca, a Citroen na 80,8%. Količinski, najviše dizelaša ima Škoda uz 528 vozila, i udjelom od 40,6%. Najveći udio dizelaša bilježi Alfa Romeo, čak 63,3%, no doduše uz tek 7 primjeraka. Mercedes je na 57,1% dizelaša, 33,4% hibrida te tek 8,6% benzinaca. 100-postotni udio hibrida imaju Lancia i Lexus, na iznimno visokih 90,9% je Suzuki, dok je Land Rover na 77,5%.

Teško je predvidjeti u kojem će se smjeru kretati daljnja prodaja automobila na domaćem tržištu, jer ne pokazuje pravo stanje kupovne moći niti kvalitete ponude, već u dobroj mjeri dostupnosti vozila. Dio travanjskog rezultata može se zahvaliti i pripremi za turističku sezonu. Naime, neke su se rent-a-car tvrtke uspjele izboriti za određene količine vozila, no nitko niti približno onoj količini koju su priželjkivali. To će zasigurno dovesti i do povećanih cijena najma vozila.

Bez obzira na dosta slabe rezultate prodaje na mnogim europskim, ali i svjetskim tržištima, sami proizvođači i nisu u prevelikim problemima. Povećanja cijena krajnjih proizvoda, ali i ‘guranje’ skupljih modela pod izgovorom da nema jeftinijih (a nema ih je l’ su odlučili ih ne proizvoditi) dovelo je i do boljih financijskih rezultata brojnih proizvođača. Za njih i nema previše krize…

YouTube MP3 - Hotmail
1