Porazno – mopedi su stariji od osobnih automobila

Porazno – mopedi su stariji od osobnih automobila

BESPLATNO OBAVITE PREGLED MOTOCIKLA, MOPEDA, ČETVEROCIKLA...

Centar za vozila Hrvatske u svrhu podizanja svijesti o sigurnoj i ispravnoj vožnji ponovno organizira Dane tehničke ispravnosti motocikala

Prema kategorizaciji, L kategoriji vozila obuhvaća mopede, motocikle, četverocikle, bicikle s pomoćnim motorom i ostala vozila. Podaci Centra za vozila Hrvatske (CVH) pokazuju kako je tu registrirano najviše motocikala s dva kotača čija prosječna starost iznosi 13,54 godine. Iza njih slijede mopedi s dva kotača prosječne starosti 15,89 godina.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Dobro znamo kako starost, ali i činjenica kako su to u mnogim slučajevima vozila koja se ne koriste svakodnevno, utječu i na sigurnost u prometu. Tako, s namjerom da se podigne svijest vozača o važnosti redovitog održavanja vozila CVH organizira besplatan informativni pregled motocikala. U razdoblju od 24. do 29. travnja, u 38 odabranih stanica za tehnički pregled preporuka je iskoristiti ovu besplatnu pogodnost. Akcija se organizira prema Nacionalnom planu o sigurnosti cestovnog prometa. Organizirana je u suradnji s Hrvatskim autoklubom te sustavom stanica za tehnički pregled vozila.

13 ključnih sklopova

Pregled će se odnositi na 13 ključnih sklopova. To su uređaj za upravljanje, uređaj za kočenje, uređaj za osvjetljavanje odnosno svjetlosnu signalizaciju, uređaj koji omogućuje normalnu vidljivost, elemente ovjesa, osovine, kotače, motor, buka vozila, elektrouređaje i elektroinstalacije, prijenosni mehanizam, kontrolne i signalne uređaje, ostale uređaje i dijelove vozila, registarske tablice i oznake te pneumatike.

Tijekom 2022. godine u Hrvatskoj je bilo registrirano čak 85.472 motocikala s dva kotača, a mopeda s dva kotača 68.236. Nakon njih slijedi 1988 registriranih teških četverocikala prosječne starosti od 9,07 godina. Zabilježeno je i 358 motornih tricikala čija je prosječna starost 12,46 godina, dok je 326 lakih četverocikala u prosjeku staro 10,90 godina. Najmanju prosječnu starost od 4,08 godina bilježi 236 registriranih mopeda s tri kotača. S prosječnom starošću od 55,52 godine daleko je najstariji 71 registrirani motocikl s dva kotača i bočnom prikolicom.

Redovito održavanje

Kod vozila L kategorije svake godine bilježi se porast prosječne starosti. Izuzetak su mopeda s tri kotača i motornih tricikala, gdje s godinama opada. Takvi podaci nepovoljno utječu na sigurnost u prometu. Pogotovo, s obzirom na to da je najveći udio vozila L kategorije star 10 i više godina. Navedeno ukazuje i na važnost redovitog održavanja te provjere vozila kako bi se potencijalni tehnički nedostatci pravovremeno utvrdili i uklonili. Osim toga, motocikli, mopedi i ostala vozila L kategorije uglavnom se ne koriste tijekom cijele godine, zbog čega su često neaktivni kroz duže vremensko razdoblje, što za njih nije pogodno.

‘Već je započela sezona pojačanog prometovanja vozila L kategorije, zbog čega je važno istaknuti potrebu za njihovim pregledom prije izlaska na prometnicu. Također, važno je skrenuti pozornost na redovito održavanje zbog smanjenja mogućnosti prometovanja neispravnim vozilom. Sve to svakako utječe i na sprječavanje neželjenih posljedica uslijed nepravilnosti koje nisu pravovremeno detektirane,’ istaknuo je Tomislav Škreblin, pomoćnik Uprave CVH za tehničke poslove.

YouTube MP3 - Hotmail
1