Mercedes-Benz Vision EQXX prešao više od 1000 km s jednim punjenjem baterije

Mercedes-Benz Vision EQXX prešao više od 1000 km s jednim punjenjem baterije

Putujući od Sindelfingena, preko švicarskih Alpa i sjeverne Italije do odredišta Cassis na Azurnoj obali ostvarena je prosječna potrošnja od 8,7 kWh/100 km

Početkom godine pisali smo o Mercedesovom konceptnom modelu Vision EQXX, a gdje smo spomenuli kako bi s jednim punjenjem trebao imati doseg veći od 1000 kilometara. Sada su u Mercedes-Benzu odlučili to i dokazati pa su odlučili Vision EQXX iskoristiti za putovanje od njemačkog Sindelfingena, preko švicarskih Alpa i sjeverne Italije do odredišta Cassis na Azurnoj obali. Bez obzira na sve izazove, u tome su i uspjeli.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Putovanje je započelo u hladnim i kišnim uvjetima, a odvijalo se uobičajenim cestovnim brzinama, uključujući i vožnju do 140 km/h na njemačkoj autocesti, odnosno blizu ograničenja brzine drugdje. Stanje napunjenosti baterije pri dolasku na cilj bilo je oko 15 posto, odnosno s preostalim dometom od oko 140 kilometara. Time je ostvarena prosječna potrošnja od tek 8,7 kWh na 100 kilometara.

Od pomoći su bile i posebne gume

Kako ne bi bilo ‚nevjernih Toma‘ koji bi osporavali ove činjenice, prije početka putovanja na vozilu je zapečaćena utičnica za punjenje, i to uz nadzor neovisnog stručnjaka iz certifikacijskog tijela TÜV Süd. Učinkoviti pogon, ali i izvrsna aerodinamika pomogli su u ostvarivanju ovog rezultata, a nema sumnje kako će iskustva stečena na ovom projektu iskoristiti u nadolazećim serijskim Mercedesovim vozilima.

Nakon 11 sati i 32 minute vožnje, Vision EQXX završio je svoj put dug 1008 kilometara s preostalim dometom od oko 140 kilometara. To znači da je bez ponovnog punjenja mogao krenuti na izlet duž obale Sredozemnog mora.

Solarni krov pomaže u povećanju dosega

Tehnološko vozilo dobiva dodatnu učinkovitost radi svojih guma i njihovom iznimno niskom otporu kotrljanju od 4,7. Riječ je o dimenzijama 185/65 R 20 97T, a što znači da imaju veliki promjer i uski gazni sloj. Bridgestone je za Vision EQXX razvio posebne gume Turanza Eco koje kombiniraju dvije inovativne Bridgestone tehnologije koje omogućuju veći doseg. Tu je Enliten tehnologija koja smanjuje otpor kotrljanju i težinu do 20 posto. Logic tehnologija smanjuje deformaciju guma tijekom vožnje, dijelom kroz zategnutiji pojasni dio. Osim toga, u suradnji s Mercedes-Benz timom za aerodinamiku optimiziran je prijelaz s gume na naplatak.

Povećanju dosega pomogao je fiksni solarni krov. 117 solarnih ćelija napaja 12-voltnu bateriju koja opskrbljuje strujom pomoćne potrošače kao što je navigacijski sustav. Dodana vrijednost je mjerljiva kroz smanjenje opterećenja visokonaponske baterije, a prikazuje se na računalu. Sveukupno, solarno punjenje povećava domet za više od dva posto – što u zbroju iznosi dobrih 25 kilometara na putu od preko 1000 kilometara.

Podijeli:
1