Kia XCeed i Ceed Sportswagon i kao plug-in hibridi

Kia XCeed i Ceed Sportswagon i kao plug-in hibridi

Početkom sljedeće godine isključivo u Europi će početi prodaja novih plug-in hibrida iz Kije: XCeed i Ceed Sportswagon, koji će na struju imati domet od oko 60 kilometara

Kia Motors je s razvojem plug-in hibrida za izvedbe XCeed i Ceed Sportswagon učinila još jedan korak na svojem putu elektrifikacije. Nove izvedbe s niskim emisijama štetnih plinova, koje će biti lansirane početkom iduće godine, predstavljaju Kijine prve električne modele u razredu kompaktnih obiteljskih vozila.

“Ova dva modela otvaraju Kijinu sljedeću važnu fazu, jer s njima predstavljamo napredne pogone sljedeće generacije naše ponude. Prodaja novog Ceeda u ovoj je godini u odnosu na prvu polovicu 2018. veća za čak 40,1 %, a plug-in će nesumnjivo samo još povećati privlačnost naše ponude” rekao je Emilio Herrera, izvršni direktor Kia Motors Europe.

Proizvodnja plug-in hibrida Kia XCeed i Ceed Sportswagon će se odvijati u Slovačkoj (Žilina), a to će ujedno biti i Kijini prvi priključni hibridi, koje će proizvoditi u Europi. Kijino 7-godišnje jamstvo (do 150.000 km, prve tri godine bez ograničenja kilometraže) vrijedi i za baterije i elektro motor. Prodaja obje izvedbe, namijenjene isključivo Europi, počinje početkom iduće godine.

141 KS iz hibridnog pogona

Plug-in hibridi XCeed i Ceed Sportswagon nude alternativu klasičnim benzinskim i dizelskim modelima. Novi pogon kombinira litijum-polimerni baterijski sklop kapaciteta od 8,9 kWh, elektro motor snage 44,5 kW i 1,6-litreni ‘Kappa’ benzinski četverocilindrični GDI motor. Ukupna snaga pogona iznosi 141 KS, a najveći okretni moment iznosi 265 Nm, što modelu Ceed Sportswagon omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,8 sekundi, dok XCeedu za to treba točno 11 sekundi.

Pogon snagu prenosi pomoću 6-stupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom (6DCT), koji vozačima nudi zabavniju vožnju od ostalih hibridnih vozila opremljenih s elektronskim bezstupanjskim mjenjačem (e-CVT). Tradicionalni e-CVT hibridi prenose izlaznu snagu pomoću elektro motora, što znači gubitak snage tijekom pretvaranja energije. Kijin 6DCT se razlikuje jer omogućava punu izlaznu snagu i kod benzinskog i kod elektro motora, paralelno preko mjenjača, uz minimalan gubitak energije.

Do 60 km na struju

Tehnologija regenerativnog kočenja, koja je dio standardne opreme, plug-in hibridu omogućava skladištenje kinetičke energije i punjenje baterijskog sklopa tijekom kočenja ili krstarenja, što doprinosi poboljšanju učinkovitosti pogona.

Kia procjenjuje da će domet isključivo na struju dostizati oko 60 kilometara za oba vozila, što bi vozačima trebalo biti dovoljno za većinu dnevnih i kratkih vožnji.

Obje izvedbe opremljene su Kijinim novim sustavom za emitiranje zvučnog upozorenja, koje se aktivira samo kod vožnje na struju pri malim brzinama i kod vožnje unatrag. Sustav emitira zvuk do 59 dBA, koji sigurno obavještava pješake o kretanju vozila.

Baterijski sklop kapaciteta od 8,9 kWh nalazi se pored 37-litrenog spremnika, ispod klupe što je suprotno ostalim sličnim vozilima gdje baterijski sklop oduzima dragocjeni prostor u prtljažniku. Ceed Sportswagon Plug-in Hybrid – najpraktičniji model obitelji Ceed – može se pohvaliti sa 437-litrenim prtljažnikom, odnosno do 1.506 litara u slučaju potpuno oborenih sjedišta (klupa je djeljiva u omjeru 40:20:40). Kia XCeed Plug-in Hybrid pruža prtljažnik zapremine od 291 litra, koji može narasti na 1.243 litra u slučaju spuštenih stražnjih sjedala. Potrebno je spomenuti i prostor ispod prtljažnog dna, koji je namijenjen držanju kabla za punjenje, kada isti nije u upotrebi.

Nove tehnologije u kabini

Vozila imaju zatvorenu masku koja poboljšava aerodinamičnost, a Sportswagon je dobio i ‘eco plug-in’ vanjske oznake. Ulaz za punjenje je postavljen iznad prednjeg lijevog blatobrana. Modeli sa standardnim 16-ičnim aluminijskim naplacima imaju svoj dizajn naplataka, a na raspolaganju su i opcijski 17- (Ceed Sportswagon) i 18-inčni naplatci (XCeed).

Obje varijante opremljene su indikatorom napunjenosti, vizualnim pomagalom koje vlasnicima pokazuje da li se njihovo vozilo puni ili je baterija već napunjena. Njegova pozicija na vrhu armaturne ploče vozačima omogućava da s izvana odmah vide stanje napunjenosti (npr. kada je vozilo parkirano na kućnom prilazu, a vlasnik u kući).

Oba vozila nude Kijin infotainment s 8-inčnim zaslonom na dodir ili opcijski 10,25-inčni zaslon s navigacijskim sustavom i Kijinom telematikom UVO Connect. Sustav – zasad raspoloživ samo kod plug-in izvedbi – uključuje novu funkciju, koja vlasnicima prikazuje raspoloživa punjačka mjesta u blizini ili rutu do željene destinacije. Pored toga vlasnici mogu na ekranu podesiti vrijeme početka punjenja u domaćoj mreži, što im omogućava punjenje po jeftinijoj tarifi. Infotainment sustav standardno nudi upotrebu platformi Apple CarPlay i Android Auto, dok je opcijski moguće naručiti 10,25-inčni zaslon na dodir s navigacijom s Bluetooth multikonekcijom, što putnicima omogućava povezivanje dva mobilna uređaja istovremeno.

Kao opcija raspoloživa je Kijina nova potpuno digitalna 12,3-inčna ‘Supervision’ instrument ploča, koja je dizajnirana tako da pruža što jasnije informacije s različitim grafičkim prikazima. Supervision zaslon visoke rezolucije (1920×720 piksela) zamijenit će Kijin uobičajeni mjerač brzine i brojač prijeđenih kilometara.

Prodaja obje izvedbe širom Europe predviđena je početkom iduće godine.

Podijeli:
1