I nova 308-ica je postala u potpunosti električna

I nova 308-ica je postala u potpunosti električna

U odnosu na dosadašnje električne modele iz ponude Stellantis grupacije, ovdje se koristi nova baterija od 51 kWh, ali i električni motor od 115 kW / 156 KS

Bez obzira volite li više hatchback ili karavanske modele, a preferirate i kompaktnu klasu vozila, i sve to uz nultu emisiju plinova, Peugeot ima rješenje za vas. Naime, početkom godine pristigla je nova generacija modela 308, početkom ljeta dobila je karavansku inačicu, a sada je predstavljeno i potpuno električno izdanje. I taman kad smo pomislili kako je ovo još jedan model iz Stellantis grupacije koji je dobio identičnu simbiozu elektromotora i litij-ionske baterije (ima ih više od 10), evo iznenađenja. e-308 je dobio novi električni motor, ali i bateriju nove generacije.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Novi Peugeotovi električni modeli premijerno koriste elektromotor od 115 kW odnosno 156 KS, a koji poput dosadašnjeg isporučuje isti okretni moment od 260 Nm. Ovaj se elektromotor napaja iz baterije nove generacije. Umjesto izvedbe od 45 kWh, sada je tu visokonaponska baterija od 51 kWh korisnog kapaciteta. Baterija ima novi kemijski sastav s 80 %-tnim udjelom nikla, 10 %-tnim udjelom mangana i 10 %-tnim udjelom kobalta te radi pri uobičajenom naponu od 400 V. Ovakva bi konfiguracije, a prema WLTP-u, trebala osigurati domet veći od 400 kilometara.

Najmanja potrošnja

U Peugeotu napominju kako im je cilj bio osigurati što bolu učinkovitost. Stoga su uloženi napori kako bi se, kroz optimizaciju motora, baterije, aerodinamike i mase te smanjenje gubitaka zbog trenja (gume klase A), postigla niska potrošnja energije. Navode kako su uspjeli postići potrošnju od samo 12,7 kWh/100 km, a što je najmanja potrošnja energije u segmentu.

Već sada Peugeot u ponudi ima plug-in hibridnu verziju modela 308, a e-308 bi svakako trebao osigurati bolju ponudu za sve ljubitelje modela u kojima vlada tišina putovanja. Poput dosadašnjih električnih modela iz Stellantisove ponude, i ovdje će serijski dolaziti 11 kW AC punjač na vozilu, odnosno 101 kW punjač za DC struju. Tako bi se baterija od 20 do 8’% kapaciteta trebala napuniti za manje od 25 minuta.

Peugeot je za 100% električna izdanja 308-ice pripremio nove 18-colne aluminijske naplatke, a koji bi isto tako trebali dati svoj doprinos boljoj aerodinamici. Prema trenutnim informacijama, pripremljene su Allure i GT razine opreme i to za oba izdanja (hatchback i SW), a dolazak na tržište očekuje se sredinom 2023. godine. e-308 SW tako postaje prvi europski električni karavan.

Podijeli:
1