Grupa Renault planira u iduće tri godine smanjiti troškove, ali i proizvodnju, kako bi uštedjela 2 milijarde eura

Nacrt plana temelji se na učinkovitosti operativnog dijela poslovanja Grupe Renault: pojednostavnjenju procesa, smanjenju broja različitih komponenti koje se ugrađuju u vozila i prilagođavanju industrijskih kapaciteta. Poteškoće s kojima se suočava Grupa, velika kriza s kojom se suočava cijela automobilska industrija i važnost ekološke tranzicije, imperativi su koji potiču tvrtku da ubrza svoju transformaciju.
Nakon Nissana i Renault je objavio plan velikih rezova u svom poslovanju. Danas je Grupa Renault, uz objavu godišnjih rezultata, predstavila svoj transformacijski plan, kojim namjerava ostvariti uštedu veću od 2 milijarde eura u tri godine i tako povećati konkurentnost Grupe na tržištu.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Nacrt plana povećat će otpornost tvrtke fokusiranjem na generiranje protoka novca i postaviti temelje dugoročnog razvoja Grupe Renault. U Francuskoj će grupa biti organizirana oko strateških poslovnih područja kao što su: električna vozila, laka gospodarska vozila, kružne ekonomije i inovacija visoke dodane vrijednosti.
Neizbježno je smanjivanje broja radnih mjesta, što se planira provesti prekvalifikacijom radnika, povećanoj internoj mobilnosti i dobrovoljnim odlascima. Taj bi se proces, kojim bi se obuhvatilo gotovo 4.600 radnih mjesta u Francuskoj i više od 10.000 radnih mjesta u ostatku svijeta, protegnuo na tri godine.
„U kontekstu nesigurnosti i kompleksnosti situacije u kojoj se nalazimo, ovaj projekt je ključan da bi se ostvarili stabilni i održivi rezultati, pri čemu zadovoljstvo kupca ostaje prioritet. Oslanjanjem na naše brojne prednosti, kao što su električna vozila, na resurse i tehnologiju Grupe Renault i Alijanse te smanjenjem složenosti procesa razvoja i proizvodnje naših vozila, želimo stvoriti ekonomiju skale kojom ćemo povećati svoju profitabilnost i osigurati svoj razvoj u Francuskoj, ali i na međunarodnoj razini. Ovaj projekt omogućit će nam da se puni samopouzdanja okrenemo prema budućnosti,” rekla je Clotilde Delbost, privremena glavna direktorica Renaulta.
Projektom su obuhvaćeni sljedeći ključni elementi:
Povećanje učinkovitosti i smanjenje troškova razvoja i proizvodnje, koristeći konsolidirana sredstva Alijanse, otprilike 800 milijuna eura:
- pojednostavnjenje dizajna i razvoja vozila: smanjenje uporabe različitih vrsta komponenti, povećanje standardizacije, programi Predvodnika – Sljedbenika unutar Alijanse,
- optimizacija resursa: fokusiranje na razvoj strateških tehnologija visoke dodane vrijednosti u razvojnim pogonima Ile-de-France; optimizacija uporabe istraživačkih centara u inozemstvu i podizvođača; optimizacija procesa validacije snažnijom uporabom digitalnih kanala,
Optimizacija proizvodnje kojom će se uštediti otprilike 650 milijuna eura
- ubrzanje transformacije proizvodnih pogona širom primjenom načela Industrija 4.0,
- poboljšanje procesa u novim razvojnim projektima: ubrzanje digitalizacije i postupka od „dizajna do procesa”.
- optimizacija industrijskih kapaciteta:
- globalna proizvodnja smanjena sa 4 milijuna vozila 2019. na 3,3 milijuna vozila do 2024. (prema Harbouru Reference)
- prilagođavanje broja zaposlenika u proizvodnji.
- obustava planiranog povećanja proizvodnih kapaciteta u Maroku i Rumunjskoj, procjena adaptacije proizvodnih kapaciteta Grupe u Rusiji, procjena racionalizacije proizvodnje mjenjačkih kutija diljem svijeta.
- u Francuskoj će predmet dubinskih konzultacija sa svim dionicima, posebice socijalnim partnerima i lokalnim vlastima biti četiri radna prijedloga za optimizaciju procesa proizvodnje.
- Renault pokreće postupak konzultacija u tvornicama Douai i Maubeuge kako bi se razmotrilo osnivanje optimiziranog centra izvrsnosti za električna vozila i laka gospodarska vozila u sjevernoj Francuskoj.
- otvorena rasprava o prenamjeni tvornice u Dieppeu nakon završetka proizvodnje Alpinea A110.
- u Flinsu, stvaranje ekosustava cirkularne ekonomije na lokaciji, uključujući prebacivanje aktivnosti iz pogona Choisy-le-Roi.
- u Fonderie de Bretagne Renault započinje reevaluaciju strategije.
Veća učinkovitost funkcija potpore, otprilike 700 milijuna eura
- optimizacija općih i marketinških troškova: digitalizacija kojom će se smanjiti troškovi marketinga, racionalizacija organizacije i smanjenje troškova povezanih s funkcijama potpore, itd.
Preusmjeravanje fokusa aktivnosti za bolju alokaciju resursa
Refokusiranje na temeljno poslovanje Grupe kroz promjenu opsega poslovanja posebno se odnosi na:
- dio integrirane distribucijske mreže RRG u Europi.
- prijenos udjela Grupe Renault u društvu Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) u Kini na društvo Dongfeng Motor Corporation i prestanak prodaje osobnih vozila pokretanih motorima s unutarnjim izgaranjem pod markom Renault na kineskom tržištu.
Ti će se planovi predstaviti predstavnicima zaposlenika u skladu s primjenjivim pravilnicima.
Procijenjeni trošak implementacije ovog plana iznosi otprilike 1,2 milijarde eura.