Električni Opel Vivaro za gradske dostave bez ispušnih plinova od 243.200 kuna

Električni Opel Vivaro za gradske dostave bez ispušnih plinova od 243.200 kuna

Dostupne su verzije s baterijom od 50 kWh i 75 kWh, a veća u gradu osigurava domet do 477 kilometara. Kupci mogu birati između tri duljine vozila te tri izvedbe - furgon, dvostruka kabina ili kombi

Dobro znamo kako električni pogon nije rezerviran samo za osobne automobile već i za dostavna vozila. Već smo izvještavali o nekim električnim modelima, a sada je na domaće tržište stigao Opel Vivaro-e. Model je to koji smo detaljno predstavili gotovo prije godinu dana, a sada se može pronaći i u domaćim Opel salonima.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Vivaro je model koji je nastao još 2001. godine, i to u suradnji s Renaultom, kao i druga generacija 2014. godine, dok je posljednja predstavljena 2019. godine i tada već kao dio PSA grupacije. U tih dvadeset godina Vivaro je prodan u više od milijun primjeraka, a od lansiranja aktualne generacije drži šestu poziciju na europskom tržištu, dok je u Hrvatskoj još uspješniji – četvrti u Van-D segmentu. Aktualna generacija raspoloživa je u tri duljine, S (460 cm), M (495 cm) te L (530 cm). Pored toga kupci mogu birati i nekoliko izvedbi. Tu je prvo furgon, s najvećim teretnim prostorom. Zatim je tu model s dvostrukom kabinom, a koja može biti i fleksibilna, te kombi varijanta.

Vivaro-e pruža teretni prostor do 6,6 kubnih metara, kao i nosivost od 1275 kilograma. Prednost osnovnih varijanti je visina do 190 cm, a što olakšava ulazak u javne garaže, ali i osigurava plaćanje autoceste u istoj kategoriji kao i osobni automobili. Želite li pak model s povećanom nosivošću ili pak s paketom za loše ceste (što nije loša opcija znamo li kakve su prometnice u Hrvatskoj), tada se ipak konačna visina penje preko tih graničnih 190 cm.

Vivaro-e je napravljen na EMP2 platformi PSA grupacija, a koja omogućuje jednostavnu upotrebu raznih mogućnosti pogonskih sklopova. Sukladno tome sve je konstrukcijski pripremljeno za jednostavnu ugradnju elektromotora i baterija. Kupcima se na odabir nudi dvije veličine baterije, od 50 kWh ili 75 kWh. Manja se sastoji od 216 ćelija posloženih u 18 modula, dok veću čine 324 ćelije u 27 modula. Znači, u obje varijante ide 12 ćelija po modulu. Najmanja baterija ide kod S duljine, dok kod preostale dvije idu obje veličine.

Opel daje 8 godina ili pak prevaljenih 160.000 kilometara jamstva na baterije. Hlade se glikol vodom, a module proizvode samostalno. Kako bi zadovoljili sve već potražnju za električnim vozilima, s početkom 2024. godine u njemačkom Kaiserslauternu započet će i s proizvodnjom ćelija. Kapacitet tvornice bit će 24 GWh, a što je dovoljno za pola milijuna vozila. Prema službenim podacima manja baterija, prema WLTP-u osigurava kombinirani doseg od 230 kilometara, a veća 330 km.

S obzirom na to da su ovakva vozila u najvećoj mjeri namijenjena za dostave u gradovima, tu su podaci za Vivaro-e još bolji. Naime, znamo da na potrošnju, odnosno doseg električnih vozila u velikoj mjeri utječe i otpor zraka, koji je u gradskom prometu zbog nižih brzina manji, tako se i doseg u gradu povećava. Prema službenim podacima, i WLTP protokolu, Vivaro-e u gradu može prevaliti do 477 kilometara. Doduše, nigdje se ne spominje da li je riječ o praznom vozilu ili pak s nekim teretom.

Bez obzira o kojoj bateriji bilo riječ, ona uvijek napaja isti elektromotor. Radi se o sinkronom motoru od 100 kW, odnosno 136 KS, a koji se razvijaju od 3673 pa do 10.000 okretaja u minuti. Tu je i 260 Nm maksimalnog okretnog momenta. Vozač ima na raspolaganju odabir tri moda rada – Power, Normal i Eco. O njima ovisi koliko će motor isporučivati snage odnosno momenta, kao i kalibracija papučice gasa. Kako bi bili što efikasniji, pripremljena je i rekuperacija. Ona dolazi u tri razine.

Korištenjem DC punionice od 100 kW, punjenje baterije od 50 kW do 80 posto stanja napunjenosti traje oko 30 minuta (oko 45 minuta za bateriju od 75 kW). Ovisno o tržištu i infrastrukturi, Vivaro-e standardno ima snažni trofazni 11 kW punjač ili jednofazni 7,4 kW ugrađeni punjač. Ponuda kabela i zidnih kutija razlikuje se ovisno o energetskoj infrastrukturi svakog tržišta, što osigurava da kupci Vivaro-e mogu pronaći i koristiti punionicu gotovo bilo gdje.

Multimedijski radio i Multimedia Navi infotainment sustavi Vivara-e dolaze s velikim 7,0-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir. Oboje imaju integraciju telefona putem Apple CarPlay i Android Auto. Vivaro-e može biti opremljen i kukom za vuču prikolice. Ima sposobnost povući prikolicu do 750 kilograma u slučaju da ista nema kočnice, odnosno do 1000 kg ako ima kočnice.

S prvim danima travnja započela je i službena prodaja. Početni, kratki model uz bateriju od 50 kWh stoji 194.560 kn +PDV, odnosno 243.200 kuna. Ista baterija, ali u najduljoj L izvedbi te uz povećanu nosivost stoji 206.000 kn + PDV, odnosno 257.500 kuna. 

 

 

 

 

 

Podijeli:
1