Škoda Kodiaq i Octavia facelift

Škoda Kodiaq i Octavia facelift
tekst: autonet.hr foto: autonet.hr, Škoda Auto a.s.

Nacionalna prezentacija

Premda prvi koji je predstavila u ovom segmentu, škodin je novi SUV itekako odrastao. Prostran, sposoban u svim uvjetima vožnje, učinkovito motoriziran i bogato opremljen, Kodiaq je spreman za napad na konkurenciju. Isprobali smo i osvježenu ediciju škodinog bestsellera, Octavije

Češka marka ništa ne prepušta slučaju pa je njezin prvi veliki SUV zapravo automobil koji u svojim genima nosi desetljeća iskustva. Uostalom, to je već prokušan i dokazano uspješan recept volkswagenove grupe koja dijeljenjem tehnologije među svojim markama praktički na godišnjoj razini proširuje svoju modelnu paletu.

Kodiaq, atraktivni i s priličnim nestrpljenjem iščekivani SUV češkog proizvođača sada je došao na naše tržište, zajedno s osvježenom edicijom Octavije. Oba smo ova automobila imali prilike upoznati proteklog tjedna, u okviru nacionalne prezentacije održane u suncem okupanom Šibeniku.

Moćan izgled i prostrana unutrašnjost

U svim elementima u kojima se promatra neki automobil - od izgleda, kvalitete, opreme i na kraju cijene, veliki škodin SUV zaslužuje visoke ocjene. Dizajnerski je to, apsolutno moćno i snažno vozilo. Bez kompromisa daje do znanja da mu u klasi nema konkurenta, no kako je kod Škode i inače činjenica da svoje modele smješta u međuklase, Kodiaq se bez imalo problema može nadmetati i u najvećoj klasi.

Maska hladnjaka je naglašena, dok se otraga jasno očituje aktualni škodin DNA. Dizajn unutrašnjosti je decentan što je primjereno klasi, no s jasnom pripadnosti digitalnom dobu. Ono što impresionira je funkcionalnost. Posebno je zanimljiva na stražnjim sjedalima gdje se može sjediti, u pravoj škodinoj maniri, doslovno ispruženih nogu. A, što tek reći o velikom prtljažniku, obujma od gotovo 300 litara čak i kad su u upotrebi sva tri reda sjedala. Standardno, s dva reda sjedala, obujam iznosi 835 dm3, apsolutno najviše u klasi.

Snažni pogonski strojevi

Škoda Kodiaq na tržište dolazi s pet motora, dva TDI i tri TSI motora. Njihove zapremnine iznose 1,4 i 2,0 litre, a raspon snage seže od 125 do 190 KS. Dizelski i benzinski motori opremljeni su turbopunjačem i izravnim ubrizgavanjem te ispunjavaju zahtjeve norme za ispušne plinove Euro 6, dok sustav Start & Stop, rekuperacija energije kočenja i učinkovito upravljanje toplinom doprinose niskoj potrošnji kod svih motora.

Dvolitreni dizel je dostupan u dvije verzije. U prvoj se na raspolaganje stavlja sa 150 KS i 340 Nm, dok snažnija raspolaže sa 190 KS i 400 Nm okretnog momenta. Ulaznom TDI motoru dovoljno je u prosjeku 5,0 litara dizela na 100 km uz emisiju od 131 g CO2, dok snažniji ubrzava ovaj veliki SUV za 8,9 s od 0 do 100 km/h te dolazi do 210 km/h.

Dva 1.4 TSI motora i jedan 2.0 TSI čine paletu benzinskih pogona. Kompaktni 4-cilindrični motor razvija snagu od 125 KS i okretni moment od 200 Nm u osnovnoj verziji. Njegova potrošnja iznosi 6 l/100 km što odgovara vrijednosti od 137 g CO2. U snažnijoj verziji 1.4 TSI ima 150 KS i okretni moment od 250 Nm, a opremljen je i ACT sustavom (Active Cylinder Technology) koji isključuje drugi i treći cilindar u slučaju niskog opterećenja i broja okretaja. Kod vrhunskog benzinskog motora 2.0 TSI novi postupak izgaranja osigurava visoku učinkovitost, a spomenimo i da njegova snaga iznosi 180 KS uz okretni moment od 320 Nm.

OSVJEŽENA ŠKODA OCTAVIA

Već je i vrapcima na grani jasno da je Škoda s novom generacijom Superba započela, kako to volimo reći, novu eru, a osvježena Octavia samo je potvrda tome. Octavia je, moramo to naglasiti i u sada već odlazećem modelu bila automobil kojemu prema pitanju dizajna ništa nije manjkalo. No, vizualne promjene koje je Škoda odlučila napraviti s osvježenom generacijom učinile su je znatno dinamičnijom i atraktivnijom.

Izgled u skladu s novim trendom, prostranost zajamčena

Octaviju tako odlikuje moderan i upečatljiv dizajn no istovremeno i prepoznatljiv u odnosu na stari model. Tu prevladavaju oštre linije, dvostruka prednja svjetla i dinamičan izgled, uz podosta detalja viđenih na ostalim modelima game, prvenstveno Superbu. Recimo i kako će dvostruka prednja svjetla opcijski biti dostupna u LED tehnologiji, a promjene su zahvatile i masku motora, prednje i stražnje branike, svjetla za maglu te stražnja svjetla, a tu je i nekoliko novih lijevanih naplataka veličine između 16 i 18 cola. Sve u svemu, lijepo usklađeno s ostatkom game, a i najbitnije je da je Octavia ostala prepoznatljiva.

Vanjske dimenzije modela također su se promijenile. Limuzina je produžena za 11 mm na 4670 mm, karavan za 8 mm na 4667 mm, širina vozila ostala je nepromijenjena dok visina kod limuzine iznosi 1461 mm, a kod karavana 1465 mm. Stražnji je trag, ovisno o motoru, širi za 20 odnosno 30 mm od traga prethodnika, dok je međuosovinski razmak s 2686 mm i dalje jedan od većih u klasi. S ovim promjenama, možda ljudskom oku nevidljivima na prvi pogled, Škoda je ponudila još više prostora u unutrašnjosti (čak 73 mm na području koljena straga, širina u području laktova iznosi 1454 mm sprijeda i 1449 mm straga).

Prtljažnik koji je i do sada bio veliki adut Octavije i dalje će privlačiti kupce svojim obujmom od 590 litara (raste do 1580 dm3 spuštanjem stražnje klupe), a u karavanskoj izvedbi on je još 20 dm3 veći. Spuštanjem naslona stražnje klupe kod karavana se otvara prostora za smještaj čak 1740 litara, a zanimljiv je i podatak da ukoliko preklopite naslon prednjeg suvozačkog sjedala u Octaviju možete smjestiti predmete dužine od 2,92 metra. Vrijednosti su to koje rijetko postižu čak i automobili viših klasa.

Infotainment visoke klase

Sigurnost i zabava u jednom. Tako bismo mogli nazvati novu ponudu infotainment sustava u osvježenoj Octaviji. Na raspolaganju su četiri modula hardvera: sustavi Swing (serija) i Bolero te navigacijski infotainment sustavi Amundsen i Columbus. Sva četiri sustava nude intuitivno rukovanje te oduševljavaju brzim načinom rada i inteligentnim funkcijama. Serijski sustav Swing nudi ekran od 6,5 inča, otvor za SD kartice te AUX i USB, a opcijski su dostupna dodatna rješenja na području povezivosti uključujući platformu SmartLink+ koji u automobil donosi Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink te prvi puta i SmartGate.

Sustav Bolero (serijski na paketu opreme Laurin & Klement) raspolaže 8,0-inčnim dodirnim zaslonom visoke rezolucije i elegantnog dizajna. Naime, ukoliko korisnik približi prst, aktivirat će se način rukovanja koji omogućuje upravljanje prelaskom prstima, scrollanje i unos znakova. Osim toga, sustav Bolero može čitati SMS poruke, a omogućuje i njihovo pisanje na zaslonu. Sustav k tomu integrira Bluetooth vezu, osam zvučnika i SmartLink+.

Sustav Amundsen temelji se na sustavu Bolero. Povrh toga nudi integrirani Wi-Fi hotspot koji putnicima omogućuje pretraživanje Interneta, streaming i dopisivanje s čak osam mobilnih uređaja dok je na samom vrhu ponude sustav Columbus (isporučuje se od linije opreme Ambition). Njegov impozantni 9,2-inčni zaslon nudi rezoluciju od 1280×640 px, flash memoriju od 64 GB i opcijski LTE modul koji putnicima omogućuje brzi online pristup (download s maksimalno 150 Mbit u sekundi).

Bogata serijska i dodatna oprema, povoljne cijene

Osvježena Octavia dolazi s pet paketa opreme: Simply, Active, Ambition, Style i Laurin & Klement.
Standardna oprema Simply je već poprilično bogata i uključuje daljinsko zaključavanje, LED dnevna svjetla i stražnja svijetla, ESC, ABS, MSR, ASR, EDS i HBA, sedam zračnih jastuka, Start & Stop, klima uređaj, putno računalo, el. podizače prednjih stakala, servoupravljač podesiv prema visini i dubini, svjetlo upozorenja na pritisak u gumama, sjedalo vozača podesivo prema visini, ISOFIX, radiouređaj Swing" sa 6,5-inčnim zaslonom sa četiri zvučnika, Bluetooth, čelične naplatke od 16 cola...

Osvježena Octavia dostupna je s devet motora, a cijene kreću od 129.381 kuna koliko je potrebno izdvojiti za limuzinsku izvedbu pogonjenu 1.2 TSI motorom i paketom opreme Active, dok je Combi verzija skuplja za nešto manje od 6 tisuća Kuna i njena cijena iznosi 135.321 kn.

Dizelska ponuda kreće od 146.105 kuna koliko je potrebno izdvojiti za 1.6 TDI Active dok je najskuplja Octavia Combi 2.0 TDI (184 KS) 4x4 DSG koja stoji 275.240 kn. I svakako trebamo izdvojiti Octaviju Simply 1.6 TDI (115 KS) koja stoji 147.792 kn i koja će sasvim sigurno zadovoljiti veliku većinu potencijalnih vlasnika osvježenog modela.

- - -

Preuzmite cjenik Škode Kodiaq i osvježene Octavije