Renault Koleos

Renault Koleos
tekst: autonet.hr foto: Saša Lisjak, Renault Group

Nacionalna prezentacija

Možda je pomalo neoriginalno zaključiti, no moramo reći kako je Koleos odrastao i od jednostavnog crossovera postao model koji sada nudi bogatu opremu, snažne pogonske strojeve te provjeren pogon na sva četiri kotača. Cijene kreću od 219.900 kn

Renault praktički svake godine proširuje svoju paletu modela ili, u slučaju Koleosa, mijenja postojeće generacije onim naprednijima. No, to nas i ne treba posebno čuditi jer je ova alijansa itekako profitirala od udruživanja francuskih i japanskih ideja, konstruktora i resursa. Koleos je upravo jedan takav primjer uspješne suradnje jer je nastao na provjerenoj osnovi Nissana X-Trail.

Predstavljen po prvi puta na salonu automobila u Pekingu 2016, novi je Koleos krenuo u prodaju na europskim tržištima u lipnju ove godine, a sada smo imali priliku upoznati se s njime i na “domaćem terenu” u okviru prezentacije za hrvatske medije koju je zastupništvo Renault Nissan Hrvatska održalo prošlog tjedna u Zagrebu. Napomenimo i kako uz raspon cijena novog Koleosa od 219.900 do 339.900 kn Renault nudi i besplatno produženo jamstvo u trajanju od 5 godina / 150.000 km.

Luksuzniji i napredniji crossover

Renault je odlučio pomaknuti Koleos upmarket, tj. ponuditi ga kao luksuzniji model nego li je to bio ranije. Osim što upotpunjuje renaultovu ponudu luksuznih modela, koju čine još i Talisman te Espace, novi Koleos je ujedno i vrhunac palete renaultovih crossovera, koju čine modeli Captur i Kadjar. Također, Koleos je i peti renaultov model, nakon Clia, Espacea, Talismana i Captura, koji je dostupan u vrhunski opremljenoj izvedbi Initiale Paris.

Novi se Koleos može pohvaliti i bogatom ponudom provjerenih pogonskih sklopova i tehnologija, koju čine dva dizelska motora u kombinaciji s bestupanjskim automatskim mjenjačem X-Tronic ili ručnim mjenjačem kako bi se ispunili zahtjevi europskih kupaca.

Full LED svjetlosni potpis, bogata paleta boja i naplataka

Sličnosti s Espaceom i Talismanom nastavljaju se u dizajnu prednjih i stražnjih svjetala s prepoznatljivim svjetlosnim potpisom izvedenim u Full LED tehnologiji:

  • Prednjim se krajem, kao i na Talismanu, izvan okvira samih svjetala proteže svjetlosni potpis u obliku slova C i time automobilu daje još naglašeniji izgled pogled.
  • Ovisno o izvedbi, novi Koleos je dostupan s novim Pure Vision kratkim i dugim svjetlima izvedenima u Full LED tehnologiji.
  • Dnevna svjetla daju mu jedinstvenizgled. Ta tehnologija odlikuje se 20% snažnijim svjetlosnim snopom u usporedbi s halogenim glavnim svjetlima i osigurava znatno bolju vidljivost noću.
  • Trajno osvijetljena stražnja svjetla izvedena su u tehnologiji Edge Light jasnog i upečatljivog 3D efekta.
  • Kao i kod Talismana, široka, horizontalna stražnja svjetla pojačavaju dojam širine vozila (1840 mm) i privlače pozornost na renaultov logotip smješten u sredini.

Kako bi naglasio bogatiju ponudu palete novog Koleosa, Renault je za ovaj automobil pripremio sedam boja karoserije. To su ultra srebrna, univerzalno bijela, metalik siva, metalik crna, mineralno bež, metalik tamnoplava i bijela. Također, tu su i četiri dizajna naplataka: srebrnosivi 17-colni naplatci Esquis, srebrnosivi 18-colni Taranis, sivi 18-colni Argonaute te sivi 19-colni naplatci Proteus.

Dizelski motori i automatski mjenjač, pogon na sva 4 kotača

U ponudi novog Koleosa nalaze se dva dizelska motora te ručni ili automatski mjenjač. Ponudu započinje 1,6-litreni Common rail Energy dCi snage od 96 kW (131 KS) te najvećeg okretnog momenta od 320 Nm. Također, tu je i 2-litreni dCi koji razvija najveću snagu od 130 kW (177 KS) i najveći okretni moment od 380 Nm.

Slabiji dizelski motor te 2-litreni dostupni su uz ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa, dok je bezstupanjski (CVT) mjenjač X-Tronic (sa 7 predefiniranih stupnjeva prijenosa) rezerviran za snažniji motor. Mjenjač X-Tronic, napominju u Renaultu, je osmišljen da ponudi niz prednosti u usporedbi s ručnim mjenjačima. Njegove prednosti uključuju brži odziv, uglađeniju i tišu vožnju te smanjenu potrošnju goriva pri konstantnim brzinama.

Također, ovaj je automobil (u izvedbi s ručnim ili X-Tronic mjenjačem) dostupan s pogonom na sva četiri kotača All Mode 4×4. Ovaj sustav pogona na sve kotače neprestano nadzire razinu prijanjanja kako bi osigurao optimalnu trakciju, bez obzira na uvjete. Za razliku od mnogih konkurenata, novi Koleos i dalje ima prekidač koji vozaču omogućuje odabrati način prijenosa. Taj je prekidač smješten lijevo od upravljača i omogućuje vozaču da na jednostavan način odabere neki od tri načina rada: 2WD, 4WD Auto ili 4WD Lock (stalni pogon na sva 4 kotača).

Uobičajeno bogata oprema

Osnovna izvedba Koleosa opremljena je Bluetooth audiosustavom s 4,2-inčnim vodoravno postavljenim zaslonom. No, Koleos je već od druge razine opreme opremljen multimedijskim sustavom R-Link 2. Taj sustav dostupan je u čitavoj paleti luksuznih renaultovih modela te omogućuje upravljanje većinom funkcija vozila, kao što su multimedijski sadržaji, navigacija, telefoniranje slobodnih ruku, radio i sustavi za pomoć u vožnji.

U kombinaciji sa zaslonom sustava R-Link 2, najvažniji podaci o vožnji kao što su brzina, okretaji motora, potrošnja goriva i upute navigacijskog uređaja prikazuju se na prilagodljivom 7-inčnom zaslonu glavnih instrumenata.

Bose i Renault surađuju od 2008. kako bi osmislili i ugodili vrhunske audiosustave za renaultove luksuzne modele. Kako bi postigao iznimnu razinu kvalitete zvuka u novom Koleosu, Bose je razvio poseban sustav koji u obzir uzima akustičke osobine unutrašnjosti. Sustav se sastoji od 13 zvučnika. Posebno prilagođena tehnologija ugrađena u novi Koleos spaja visoku kvalitetu s realističnim zvukom dostojnim izvedbi uživo. Zahvaljujući tehnologiji Bose Centrepoint 2, putnici su okruženi bogatim uravnoteženim zvukom bez obzira na to gdje sjede u automobilu.

Sigurnost kakvu u Renaultu i očekujemo

Novi Koleos oslanja se na veliko renaultovo iskustvo u području pasivne sigurnosti i cilja na najviše rezultate na Euro NCAP testiranjima. Prije svega, uporabom čelika visoke čvrstoće za sigurnosnu konstrukciju putničkog prostora unutrašnjost nudi najveću razinu zaštite putnika.

Pasivnu sigurnost potpisuju dva prilagodljiva prednja zračna jastuka koja se napuhuju ovisno o vrsti udarca i položaju putnika u automobilu, bočni zračni jastuci sprijeda i zračne zavjese, prednja sjedala koja sprječavaju podvlačenje ispod sigurnosnog pojasa, a tu su i dva ISOFIX priključka otraga.

Kad je riječ o aktivnoj sigurnosti, bogatu serijsku opremu novog Koleosa predstavljaju nadzor proklizavanja, elektronička kontrola stabilnosti (ESC) najnovije generacije, elektronička raspodjela sile kočenja i pomoć pri kretanju na uzbrdici. Tu su i aktivni sustav kočenja u nuždi (AEBS City i Inter-Urban), sustav za upozorenje na nenamjeran izlazak iz vozne traka (LDW), upozorenje na mrtvi kut (BSW) i prepoznavanje prometnih znakova.

Na poslijetku, vozaču će “posao” olakšati kamera za vožnju unatrag, automatsko uključivanje kratkih i dugih svjetala prednji, stražnji i bočni parkirni senzori te sustav za parkiranje slobodnih ruku (Easy Park Assist).

I na kraju…

Novi Koleos je jedanaesti model osobnog vozila u renaultovoj ponudi na hrvatskom tržištu. Njime je, bez sumnje, francuska marka ne samo povećala svoju ponudu već i ponudila SUV / crossover vozilo koje predstavlja sam vrh u svojoj klasi. Novi Koleos, namijenjen tržištima izvan Kine, proizvodi se zajedno s drugim modelima marke u korejskoj tvornici Busan koja ima kapacitet od 300.000 vozila godišnje.

– – –

Pogledajte i test Talismana Grandtour 1.6 dCi Zen

https://gdehr.hit.gemius.pl/lshitredir/id=d54MrIsn7PJvzg48P5lEBcnlXWAr3sbV8xP4YJLwhtT.B7/fastid=dlotdyuihyqnizbapywiuzdednmv/stparam=smimkpkhho/url=https://www.mercedes-benz.com/growup/hr/hr?utm_source=autonet.hr&utm_medium=display&utm_campaign=mercedes_autonet&utm_content=contentover_wallpaper
SKROLAJ ZA SADRŽAJ