Opel Insignia GSi

Opel Insignia GSi
tekst: Marko Dragun foto: autonet.hr, Adam Opel AG

Međunarodna prezentacija

Premda slabija od prethodnice s oznakom OPC, Insignia GSi je na Nürburgringu postigla bolja vremena. Ovu smo obiteljsku zvijerku isprobali u okolici Marseillea i na michelinovoj test stazi u Fontangeu. U Hrvatsku stiže sredinom travnja uz cijenu od 316.644 kn

Kad ta tri magična slova, GSi, spomenete ljubiteljima Opela, nećete dugo čekati na odgovor i širom razvučen osmijeh. Pritom ćete osjetiti njihovo zadovoljstvo, ali i trunku nostalgije. Oznaka je to koja je krajem 1980-ih i početkom '90-ih simbolizirala vrhunske inačice i najsnažnije modele proizvođača iz Russelsheima.

Oštrija, preciznija, još učinkovitija - to bi bio najbolji opis Insignije GSi. Sportski je to automobil namijenjen svima koji žele nešto posebno, bilo u običnom, svakodnevnom druženju ili vikendom na nekoj brdskoj cesti. Dakako, sportski su automobili primjereniji mlađim vozačima, a za one starije nekako su prikladniji obiteljske limuzine. Insignia GSi je pak kompromis između sportskog vozila i automobila za potrebe prijevoza obitelji i nekako se ne možemo oteti dojmu kako će budući vlasnici kupovinom ovog Opela doći na svoje jer "jednim udarcem...".

Podvozje za znalce

Insignia GSi privući će pažnju svojim agresivnim i privlačnim dizajnom, ali i dobrim voznim osobinama kojima je u stanju nadmašiti granicu izdržljivosti uobičajenih putnika. Naime, prilikom vožnje zavojitim cestama vrlo je lako nadići granicu između normalne i brze vožnje. Razlog tome je potpuno novo podvozje modela GSi i ono je temelj maksimalnog uživanja u vožnji i učinkovite snage: kraće opruge spuštaju GSi za 10 milimetara, a posebni sportski amortizeri svode kretanje karoserije na minimum.

Također, FlexRide prilagođava amortizere i upravljanje u djeliću sekunde, a i nadzorna jedinica mijenja kalibraciju papučice gasa i točke promjene stupnjeva prijenosa, inače, vrlo dobrog 8-stupanjskog automatskog mjenjača. Vozač može birati i između načina rada Standard, Tour i Sport, a ovisno o odabranom, upravljanje i odziv gasa mogu biti još izravniji. Ekskluzivan za GSi jest i način rada Competitive koji se aktivira pomoću prekidača za ESP. Ako se dvaput pritisne, oni hrabriji mogu povećati slobodu podvozja, a isključuje se i kontrola trakcije.

Sportski feeling i pogon na sva četiri kotača

Na upravljaču se nalaze i poluge za mijenjanje stupnjeva prijenosa pa se zaista možete osjećati kao u nekom trkaćem automobilu. Posebnost Insignije GSi svakako je i pogon sustava na sve kotače - Twinster s vektorskom raspodjelom okretnog momenta koji savršeno nadopunjuje sportsko podvozje. U ovom visokotehnološkom sustavu, koji je jedinstven u segmentu, uobičajeni diferencijal stražnje osovine zamijenjen je dvama spojkama koje u djeliću sekunde kontroliraju koliko se okretnog momenta šalje pojedinačno svakom kotaču.

Ovisno o situaciji na cesti, kotači se nezavisno ubrzavaju, bez obzira na površinu ili uvjete. Stoga će nepoželjno podupravljanje biti nepoznanica vozačima Insignije GSi, koja točno i precizno prati zadanu putanju kretanja, o čemu smo se uvjerili na michelinovoj testnoj stazi.

Benzinac s 260 ili dizel s 209 KS?

Opel je Insigniju GSi opremio 2-litrenim BiTurbo dizelskim motorom (NEDC: gradska vožnja 9,2 l/100 km, otvorena cesta 5,7 l/100 km, kombinirano 7,0 l/100 km, emisija CO2 186 g/km) sa 154 kW (209 KS) pri 4000 o/min i najvećim okretnim momentom od 480 Nm pri 1500 o/min. GSi Grand Sport BiTurbo ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,9 sekundi i dostiže najveću brzinu od 233 km/h.

Svi koji će radije odabrati Insigniju GSi s benzinskim pogonskim strojem s turbopunjačem mogu odabrati 2-litreni motor sa 191 kW (260 KS) (NEDC: 11,2 l / 7,1 / 8,6 l/100 km, emisija CO2 197 g/km). Benzinski motor 2.0 Turbo razvija najveći okretni moment od 400 Nm između 2500 i 4000 o/min te pokreće Insigniju GSi Grand Sport od 0 do 100 km/h za 7,2 sekunde i omogućava najveću brzinu od 250 km/h.

Užitak za upravljačem

Ne smijemo zaboraviti niti pneumatike Michelin Pilot Sport 4 S s posebno visokim prijanjanjem, i to na, za Opel karakteristično velikim 20-colnim naplacima. Za vrhunsko usporavanje, pak, tu su i snažne 4-klipne kočnice Brembo promjera 345 mm. Kao što vidite, sve je baš onako kako i treba biti, no kakva je Insignia GSi u praksi? Automobil dobro podnosi oštru vožnju, a vozač se vrlo lako "zaigra" za upravljačem i gotovo nesvjesno počinje rušiti rekorde dolaska na određene relacije.

Na autocesti Insignia GSi caruje, bilo da se radi o benzinskoj izvedbi s 260 ili turbodizelskoj s 210 KS. Performanse su dostojne imena GSi, a posebno ističemo veliki okretni moment (400 Nm benzin, 480 Nm dizel) koji svaka pretjecanja čini laganim poslom. Dakako, to su one sportske karakteristike Insignije GSi, odnosno njene mogućnosti koje ni u kom slučaju nije primjereno iskorištavati u javnom prometu, a osobito ne s obitelji u automobilu. No tek toliko da se zna i može reći da se GSi odlično ponaša u zavojima...

Ipak, ovo je i svakodnevna udobna limuzina

Ono što je pak važno istaknuti je i upotrebljivost Insignije GSi, a tu joj se doista nema što prigovoriti. Uz neke klasične sportske dodatke, karakteristične za GSi, nema neke velike razlike u odnosu na običnu Insigniju. A to znači da je unutrašnjost prostrana, sjajno ergonomski prilagođena svim putnicima kojima je na raspolaganju i više nego dovoljno prostora. Posebno napominjemo kako prostora ne nedostaje ni straga, a sjedala s izraženim bočnim naslonima (AGR sportska sjedala posebno razvijena za ovaj model) sjajno drže tijelo u zavojima i ne zamaraju vas ni na dužim relacijama.

Vozači Insignije GSi moći će uživati u još vrhunskih tehnologija, počevši od revolucionarnih svjetala IntelliLux LED Matrix do upozorenja na mogući sudar sprijeda s prepoznavanjem pješaka i automatskim kočenjem u slučaju nužde. Sve to čini Insigniju GSi Grand Sport beskompromisnom sportskom limuzinom, a Sports Tourer privlačnim, praktičnim i prije svega sigurnim karavanom za cijelu obitelj.

Ukupno gledajući, svojim voznim osobinama, Insignia GSi odaje dojam iznimno velike čvrstoće karoserije i solidnosti izrade. GSi nam se čini kao dobar izbor za mlade obitelji ili sve one koji se tako osjećaju. A kakav će odaziv Insignia GSi imati među kupcima pokazat će vrijeme. Je li cijena od 316.644 Kuna za limuzinu i 323.021 za karavan visoka, procijenite sami. Mi samo tvrdimo da je GSi jedan doista odličan automobil koji sigurno zaslužuje vašu pozornost.

Sjećate li se modela s oznakom GSi?

Prvi primjerci Mante GSi i Kadetta GSi cestom su se počeli kotrljati 1984, a pokretao ih je 1,8-litreni motor sa 115 KS. Samo četiri godine kasnije, 2-litreni DOHC sa 16 ventila Kadetta 2.0 GSi 16V ponudio je 150 KS. I prva je Astra imala taj motor, da bi se 1993. pojavila 1,8-litrena alternativa sa 125 KS u obliku Astre GSi. Pojavile su se GSi izvedbe i u raznim generacijama Corse, počevši od edicije A sa 100 KS (1988.) koja je postala vrlo cijenjeni klasik, a ne smijemo zaboraviti ni 150 KS snažnu Corsu D iz 2012.

Opel Manta GSi (1986.)
Opel Kadett GSi (1984.)

No, moramo biti iskreni i priznati, GSi je u posljednjih nekoliko godina pomalo pao u sjenu OPC verzija koje su preuzele primat opelovih top-performera... Ipak, GSi je pobuđivao nostalgiju svih ljubitelja i Opel je reagirao povratkom ove slavne oznake s Insignijom, kojoj će se uskoro pridružiti i Corsa.

1