Jeep Compass

Jeep Compass
tekst: Goran Topić foto: autonet.hr, Fiat Chrysler Automobiles

Nacionalna prezentacija

Na hrvatsko tržište je stigao još jedan član jeepove SUV obitelji. Riječ je o modelu Compass koji će popuniti prazninu u jeepovoj ponudi, a kupce pokušati privući bogatom opremom, naprednom europskom motorizacijom te karakterističnim voznim sposobnostima. Cijene kreću od 196.543 kn

Trenutni Compass, koji je upravo stigao na hrvatsko tržište, druga je generacija ovog automobila. Riječ je o jeepovom kompaktnom SUV-u koji je u osnovi zamijenio dva modela, Patriot i prvu generaciju istoimenog Compassa. U jeepovoj ponudi novi će se Compass smjestiti iznad manjeg modela Renegade i većeg Cherokeeja, iznad kojeg se još nalazi Grand Cherokee.

Compass je osmišljen kao vozilo koje će se u borbi za kupce istaknuti modernim i privlačnim dizajnom prožetim jeepovim obiteljskim značajkama, bogatom opremom, štedljivom motorizacijom te vrlo solidnim on i off-road voznim svojstvima, a sve to za razumnu cijenu. Naime, Hrvatski zastupnik je Compass na naše tržište lansirao uz nešto agresivniju politiku cijena pa tako iste kreću od 196.543 kn.

Više no solidno pakiranje

Očito su veća i starija braća bili inspiracija za manji Compass što ga i čini lako prepoznatljivim članom ove marke, no opet novi model dolazi sa sasvim dovoljno jedinstvenih značajki i elemenata koji će ga učiniti svježim i jedinstvenim vozilom. Sličnosti s većim Cherokeejem i Grand Cherokeejem su primjetne izvana i iznutra, a ponajviše se ističu karakteristična maska motora, i svjetla, odnosno prepoznatljivo "lice", trapezni izvučeni lukovi blatobrana i sl, no sličnosti ima i drugdje. Novosti poput kromiranog obruba bočnih i stražnjeg stakla, posebnih naplataka (sedam kompleta veličine između 16 i 19 cola) i sličnih detalja daju Compassu dozu jedinstvenosti.

Unutrašnjost Compassa će svojim kupcima ponuditi moderno uređenje koje bi se trebalo svidjeti većini. Naime, na prvu sve djeluje lako pregledno i dostupno, materijali i izrada se čine vrlo kvalitetnima, a paketu opreme Launch Edition teško možete pronaći nedostatak. Općenito, paketi su zadovoljavajuće popunjeni s naglaskom na sigurnost i infotainment kako i dolikuje novom i moderno osmišljenom automobilu.

Ističu se sustavi upozorenja na frontalni sudar i upozorenje na izlazak iz vozne trake s korekcijom upravljača, prilagodljivi tempomat, ParkView stražnja kamera, detekcija poprečnog prometa
pomoć pri paralelnom i poprečnom parkiranju i sl. Dostupnost ovih sustava ovisi o izabranom paketu opreme, a neki spadaju među opcije.

S druge strane tu su nova instrumentna ploča te dva nova infotainment sustava Uconnect (5.0 i 8.4 NAV) koji nude niz hands-free komunikacijskih, praktičnih, zabavnih i navigacijskih značajki. To uključuje Apple CarPlay, Android Auto te aplikaciju Jeep Skills koja je namijenjena onima koji usitinu žele iskušati Compass u off-road uvjetima. Recimo i kako vrh audio ponude čini sustav BeatsAudio.

Nadalje, dojam automobila upotpunjuju razne mogućnosti personalizacije (dvanaest boja vanjštine s mogućnošću odabira crnog krova, tri kombinacije boja presvlaka interijera od tkanine i kože, u kombinaciji i posebno) i naglašena praktičnost kroz razne pretince i prostore za odlaganje. Prostora u unutršanjosti ima sasvim dovoljno sprijeda i otraga, a recimo i kako Compassove dimenzije iznose 4394 x 1819 x 1629, dok mu je međuosovinski razmak dug 2636 mm. Zapremina prtljažnika iznosi 438 dm3.

Štedljivija europska motorizacija

Na našem tržištu Jeep Compass će biti dostupan s dva benzinska te dva dizelska motora, s pogonom na prednje te na sva četiri kotača te s dva mjenjača, točnije 6-stupanjskim ručnim te 9-stupanjskim automatskim mjenjačem.

Redom, ponudu otvara 1,4-litreni MultiAir2 Turbo snage od 140 KS te najvećeg okretnog momenta od 230 Nm u kombinaciji s ručnim mjenjačem te prednjim pogonom i prosječnom potrošnjom od 6,2 l/100 km. Vrh benzinske ponude čini snažnija izvedba ovog pogonskog stroja snage od 170 KS te najvećeg okretnog momenta od 250 Nm koja je uparena s 9-stupanjskim automatskim mjenjačem te pogonom na sva četiri kotača. Proizvođač navodi podatak o potrošnji od 6,9 l/100 km.

Ljubiteljima dizelaša na raspolaganju stoje 1,6-litreni MultiJet II snage od 120 KS i najvećeg okretnog momenta od 320 Nm uparen s ručnim mjenjačem i prednjim pogonom (s prosječnom potrošnjom od 4,4 l/100 km) te 2,0-litreni MultiJet II snage od 140 KS i najvećeg okretnog momenta od 350 Nm. Ovaj će motor biti uparen s pogonom na sva četiri kotača, a kupac će moći izabrati između ručnog te automatskog mjenjača. Ovisno o izabranom mjenjaču tvornička potrošnja će se kretati između 5,2 i 5,7 l/100.

Vrh ponude čini 2,0-litreni MultiJet II snage od 170 KS u kombinaciji s automatskim 9-stupanjskim mjenjačem te pogonom na sva četiri kotača (5,7 l/100 km), a koji će biti dostupan samo u izvedbi Trailhawk.

Vrhunske off-road vozne sposobnosti

Jedan od najsnažnijih aduta novog Jeepa Compassa su njegove vozne sposobnosti, posebno one van asfaltiranih prometnica. Osnovni element ovog dijela priče su dva napredna sustava stalnog pogona na sva četiri kotača Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low, a proizvođač navodi kako će mu to omogućiti da među izravnim konkurentima svojim vozačima ponudi najbolje 4x4 sposobnosti u svim vremenskim uvjetima te na različitim podlogama.

Oba pogona, Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low, automatski se i bez prekida prebacuju između 4x2 i 4x4 pogona za stalno upravljanje okretnim momentom i optimalno prijanjanje kada je to potrebno te za dodatno povećanje ekonomičnosti. Svaki od ova dva 4x4 sustava može poslati 100 posto dostupnog okretnog momenta na bilo koji kotač. Svi modeli uključuju funkciju 4WD Lock koja za stalno "zaključava" 4x4 način rada i vozač je može aktivirati odgovarajućom tipkom na kontroli Select Terrain.

Sustav Selec-Terrain je namijenjen za dodatno unaprjeđenje pogona na četiri kotača i to tako da na bilo kojem terenu, ovisno o izabranom načinu rada (Auto, Snow, Sand, Mud i, ekskluzivno za izvedbu Trailhawk, Rock), elektronički koordinira i optimizira do 12 drugih sustava, što osigurava naprednu kontrolu vozila. To uključuje modul kontrole pogonskog sustava, elektroničku kontrolu kočnica, upravljanje ESC sustavom, kontrolu mjenjača i pogona te Selec-Speed Control s funkcijom Hill-descent.

I na kraju…

Došao je red da se dotaknemo i cijena ovog vozila na hrvatskom tržištu. Konkretnije, cijene se kreću između 196.543 kn koliko stoji Compass 1.6 Multijet E6 (120 KS) MTX FW s paketom opreme Sport i 302.761 koliko je potrebno izdvojiti za Compass 2.0 Multijet (140 KS) ATX 4WD s paketom opreme Limited. Tu je i posebna verzija Trailhawk koja će stajati 343.143 kuna.

Također, treba posebno izdvojiti izvedbu Launch Edition. Naime, hrvatski zastupnik je za naše tržište pripremio posebnu verziju 2.0 Multijet (140 KS) Launch Edition ATX 4WD koja je u osnovi identična paketu Limited, a stoji 289.871 kn te stoga predstavlja značajnu uštedu u odnosu na "obični" 2.0 Multijet (140 KS) ATX 4WD s paketom opreme Limited.

Recimo i kako se kupnjom novog Jeepa Compassa dobiva Jeep 5 Plus jamstvo do 5 godina starosti vozila odn. ukupno 120.000 prijeđenih kilometara.