Honda Civic

Honda Civic
tekst: Hrvoje Gattin foto: autonet.hr, Honda Motor Co.

Nacionalna prezentacija

Honda Civic je spremna ponovno osvojiti one koji pored praktičnosti i napredne tehnologije posebno cijene vozna svojstva. Novi model odiše dinamičnošću i hvali se naprednom tehnologijom, ali je konkurentan i cijenom koja kreće od 144.890 Kuna

Nova, deseta generacija Honde Civic u potpunosti je iznova konstruiran automobil koji utjelovljuje inovativni duh Honde i predanost krajnjem cilju - stvaranju tehnološki superiornog vozila.

Ovom je rečenicom započela hrvatska prezentacija nove, desete generacije Honde Civic koju je predstavnicima domaćih medija predstavio zastupnik, tvrtka Ruting, ovog tjedna u Opatiji. I doista, na novoj je generaciji sve novo. Od dizajna koji se sada već dosta odmaknuo od ideje predstavljene s osmom generacijom, preko ponude pogonskih strojeva do ugrađene napredne tehnologije.

Dakako, ovaj je automobil i dodatno unaprijeđen kako bi bio još više "vozački" čime se čuva tradicija marke poznate prema sportskim modelima. Isprva se u ponudi na hrvatskom tržištu nalaze karoserijske izvedbe s petorim i četvorim vratima pokretane s dva benzinska motora: 1,0 i 1,5-litrenim turbom.

Novi dizajn, još dinamičniji karakter

Nedvojbeno prepoznatljiv, moderan dizajn Civica jedinstveni je spoj dramatičnih i uglađenih linija. Novi Civic s petorim vratima ima dinamičnu siluetu, što predstavlja novi smjer hondinog dizajna kojeg krasi snažan, sportski karakter.

Sportski izgled naglašavaju niže i šire proporcije koje nude veći međuosovinski razmak. Povećane dimenzije naglašavaju jedinstven dizajn i sportski stil modela dok u isto vrijeme povećavaju dinamičnost i prostranost unutrašnjosti. Veći i širi naplatci i pneumatici dodatno naglašavaju veću širinu vozila, dok povećan međuosovinski razmak i oštar kut vjetrobranskog stakla povećavaju dinamičan osjećaj.

Rezultat je oštra i agresivna interpretacija hondinog prepoznatljivog izgleda. Ovisno o opremi, prednja svjetla mogu biti opremljena LED ili halogenim kratkim i dugim svjetlima. Svi modeli opremljeni su LED dnevnim svjetlima.

Znatno dorađena platforma

Novi Civic ima laganu, ali vrlo snažnu karoseriju, koja je rezultat inovativnog inženjeringa i tehnika proizvodnje. Ima nisko težište i sofisticirano podvozje, koji zajedno doprinose uzbudljivom i zabavnom iskustvu tijekom vožnje. Cilj inženjera bio je da se Civic obnovi kao automobil s izrazito sportskim karakterom.

Konstrukcija nove platforme, izbor materijala i nove tehnike proizvodnje bili su ključne za razvoj lakše i znatno čvršće strukture. Nova karoserija lakša je za 16 kg od prethodne generacije i čvršća za 52%. Dodatne inovacije su implementirane i prilikom procesa sastavljanja karoserije, koji uključuje inovativne tehnike spajanja. Kompletan unutrašnji dio sastavlja se prvi, nakon toga dolazi vanjski dio, a potom se sve spaja zajedno. To u velikoj mjeri doprinosi cjelokupnoj čvrstoći karoserije. Također, otpornost karoserije na uvijanje povećana je za 65 posto.

Potpuno novi ovjes, niže težište i povećana čvrstoća karoserije doprinose da posljednja generacija modela Civic postigne još bolje karakteristike u vožnji. Spremnik goriva je premješten straga, dok je podnica automobila spuštena u odnosu na prethodni model. U kombinaciji s poboljšanom šasijom i ovjesom, težište je niže za 10 mm. Te promjene mijenjaju i položaj vozača u vožnji. Položaj kukova je niži za 35 mm te je zaslužan za dodatan sportski osjećaj u vožnji.

Najprostranija unutrašnjost u klasi

Zahvaljujući dužoj i široj platformi te 30 mm većem međuosovinskom razmaku, putnici imaju bolju preglednost i više prostora za uživanje u prostranoj unutrašnjosti poboljšane završne obrade.
Vidljivost u prednjem dijelu vozila unaprijeđena je povećanjem kuta pogleda na cestu za 1% te smanjenjem širine A nosača za 9 mm čime omogućena najbolja preglednost u klasi od 84,3 stupnja.

Na stražnjim sjedalima prostor za ramena je povećan za 20 mm, prostor za noge za 95 mm, a prostor za koljena za 45 mm. Udobnost putnika u zadnjem dijelu poboljšana je zahvaljujući mogućnosti podešavanja, a ulazak i izlazak svih putnika iz vozila je sada lakši nego ikada. Zapremnina prtljažnik izvedbe s petorim vratima iznosi 478 (828) dm3, a one s četvorim 519 dm3.

Učinkoviti pogonski strojevi

Honda je za desetu generaciju Civica konstruirala dva nova, snažna i štedljiva benzinska turbo motora, karakteristična za hondinu tehnologiju Earth Dreams. Uz oba motora, 1.5 i-VTEC snage od 182 KS i 1.0 i-VTEC snage od 129 KS moguće je odabrati 6-stupanjski ručni ili bezstupanjski CVT mjenjač.

Novi 1-litreni i-VTEC Turbo nudi najveći okretni moment od 200 Nm (sa 6 stupanjskim ručnim mjenjačem) pri 2250 okr/min, dok s CVT mjenjačem okretni moment iznosi 180 Nm u rasponu od 1700 do 4500 o/min. Najveća snaga iznosi 95 kW (129 KS) pri 5500 o/min.

Veći, 4-cilindrični i-VTEC Turbo zapremnine od 1,5 l pruža još bolje performanse, veću snagu i okretni moment u usporedbi s motorom 1.8 VTEC iz prethodne generacije. najveća snaga od 134 kW (182 KS) dostupna je pri 5500 o/min (CVT: 6000 o/min). U kombinaciji s 6-stupanjskim ručnim mjenjačem najveći okretni moment od 240 Nm je dostupan između 1900 i 5000 o/min, dok je kod modela s CVT mjenjačem okretni moment od 220 Nm dostupan između 1700 i 5500 okretaja.

S 1-litrenim motorom Civic 5v ima najveću brzinu od 203 / 200 (ručni / CVT) km/h te do 100 km/h ubrzava za 11,2 / 11,0 sekundi. U mješovitoj vožnji potrošnja goriva s ovim pogonskim strojem iznosi 5,1 / 5,0 l/100 km, a emisija CO2 117 / 114 g/km. Nadalje, s 1,5-litrenim motorom Civic 5v ima najveću brzinu od 220 / 200 (ručni / CVT) km/h te do 100 km/h ubrzava za 8,4 / 8,5 sekundi. U mješovitoj vožnji potrošnja goriva s ovim pogonskim strojem iznosi 5,8 / 6,1 l/100 km, a emisija CO2 133 / 139 g/km.

Napredni Infotainment

Na vrhu središnje konzole nove Honde Civic nalazi se 7-inčni zaslon sustava Honda Connect, osjetljiv na dodir. Ovaj multimedijalni sustav nudi intuitivno upravljanje i potpunu integraciju pametnih telefona putem aplikacija Apple CarPlay i Android Auto. Integracija s Apple CarPlayom znači da Honda Connect sada može poprimiti funkcionalnost iPhone-a, prikazujući sve funkcije na svom sučelju.

Audio konfiguracija ovisi ovisno o modelu, od sustava s 4 zvučnika i snage pojačala od 160W, preko sustava s 8 zvučnika i 180W do premium audio sustava s 11 zvučnika i pojačala snage od 465W.

Vrhunska razina sigurnosti

U skladu s hondinom filozofijom Sigurnost za svakoga, isti pasivni i aktivni sigurnosni sustavi implementirani su u svim izvedbama novog Civica. Ovaj model dolazi s čitavim nizom sigurnosnih sustava objedinjenih pod nazivom Honda Sensing. Riječ je o sustavima napredne sigurnosti i pomoći u vožnji koji koriste kombinaciju informacija dobivenih pomoću radara i kamera smještenih na vozilu.

Honda Sensing paket aktivnih sigurnosnih tehnologija obuhvaća:

  • CMBS sustav automatske prevencije sudara
  • FCW sustav upozorenja na opasnost od frontalnog sudara
  • LDW sustav detekcije i praćenja prometne trake (LDW)
  • Inteligentni prilagodljivi tempomat sa sustavom za održavanje stalne udaljenosti od vozila
  • TSR sustav za prepoznavanje prometnih znakova

Ostale sigurnosne tehnologije u novom Civicu uključuju:

  • sustav nadgledanja mrtvog kuta
  • sustav za nadgledanje prometa prilikom vožnje unatrag (Cross Traffic)
  • kameru za vožnju unatrag

Također, serijski dio opreme nove Honde Civic je sustav stabilnosti vozila (VSA) s kontrolom proklizavanja koji poboljšava nadzor dok vozilo ubrzava, koči ili skreće. Konačno, tu je i sustav za praćenje pritiska u gumama (TPMS).

  • Ivica Sruk

    Novinari,jeste li vi slijepi ili ste tolko dobro potplaćeni i "podmazani" od strane proizvođača da ne smijete reći niti jednu jedinu riječ istine? Dinamičan i skladan dizajn? Jel tu netko lud? Vrhunski motor s tri cilindra i turbom uparen sa CVT mjenjačem? Ovaj drugi od 1.5 l troši 6 l goriva? Koga mislite uvjeriti da je Honda Honda u ovakvom izdanju i s ovakvim motorom? Ovo kaj su napravili bode u oči s kilometra udaljenosti,ovo su radili ili pijani,napušeni ili totalno poremećeni ljudi kojima je sklad i ljepota potpuno stran pojam! Inženjere koji su osmislili trocilindični mlinček treba poslati na Mars u jednom smjeru! Zar je to Honda? Zar je to auto u kojeg će se klinci zagledati i o njemu maštati? To? Na kraju vam mogu reći da bi mene bilo sram o "ovome" pisati kao o nečemu skladnom,lijepom i poželjnom makar i po cijenu otkaza! Ovo nije Honda,ovo je rugoba koja nikad,ali nikad nije smjela biti proizvedena! Šteta za slavnu Hondu....

    • Vedran Urlicic

      U potpunosti se slažem. Marketing radi svoje, ljudi su manipulirani i zaslijepljeni, ne znam čime jer ovo je katastrofa, ali svi su kao wooow ovo je super... ljudi ne znaju gledat sami, prepoznati i nemaju osobno kritičko mišljenje. Ovo je najbolji primjer. Ova generacija Civica izgleda kao da ga je krava izbacila na stražnji izlaz pa kako ispalo a onda su na to stavili obrve, crne felge i spojler pa svi misle kako je to super. eto.

  • Vedran Pfeifer

    Opet 3 cilindra to ništa nevalja ,dizajn neopisivo ružan!