Fiat Abarth 595

Fiat Abarth 595
tekst: Goran Topić foto: autonet.hr, Fiat Chrysler Automobiles

Nacionalna prezentacija

Na naše je tržište stigla posljednja novost iz radionice fiatovog kućnog tunera, odnosno sada već samostalne performance-marke grupacije FCA. Riječ je o osvježenom modelu Abarth 595 koji u posljednjoj iteraciji svojim kupcima nudi još snažnije motore, bogatiju opremu te mnoštvo inovacija, od koji su neke rezervirane za automobile više klase

Osvježenom izvedbom maleni Abarth potvrđuje svoju reputaciju kompaktnog, laganog i agilnog automobila te jedinstvenog modela u smislu mogućnosti konfiguracije i tuninga. Performanse, tehnologija, kao i jedinstveni talijanski dizajn ključni su faktori ove vrlo uspješne strategije. Mnoge uvedene nadogradnje rezultat su iskustva koje je stečeno s razvojem modela 695 Biposto, proglašenog ”najmanjim superautomobilom”, koji spaja prava trkačka uzbuđenja i tehnologiju u malenom gradskom automobilu.

Abarth 595 je dostupan u dvije karoserijske izvedbe - kao kompakt i kabriolet, a ponuda mu je pojednostavljena, odnosno racionalizirana na način "jedan motor, jedan paket opreme". Tako su kupcima dostupne izvedbe 595 Elaborabile, 595 Turismo i 595 Competizione koje odgovaraju trima razinama snage motora i postava pogonskog sklopa te opreme. Drugim riječima, sve izvedbe pokreće 1,4-litreni T-jet benzinski motor snage od 146, 165 i 180 KS, a oprema je svakom izvedbom sve bogatija. No, već i ona osnovna zadovoljava sve uobičajene zahtjeve današnjih vlasnika malih gradskih sportski nastrojenih vozila.

U ponudi zastupništva Autocommerce Hrvatska ukupno je šest izvedbi kompaktnog te šest izvedbi kabriolet modela 595. Cijene do registracije kreću od 152.876 kn koliko stoji izvedba 595 1.4 Turbo Elaborabile MT 8ručni 5-stupanjski mjenjač), početni kabriolet stoji 12.087 kn više, dok najskuplja izvedba 595 1.4 Turbo Competizione MTA (automatizirani 5-stupanjski mjenjač) na našem tržištu stoji 226.997, odnosno 247.730 kn koliko je potrebno izdvojiti za Cabriolet.

Sitno i privlačno

Izvana, osvježeni Abarth 595 donosi mnoštvo novih značajki od kojih su neke ne samo vizualnog, nego i praktičnog značenja. Primjerice, redizajnirani prednji kraj sada dolazi s većim otvorom za zrak, dok je otraga povećan difuzor. Od ostalih se novosti ističu novi i za svaki paket specifični ukrasni elementi branika, bočnih retrovizora, nova prednja i stražnja svjetla, novi naplaci koji su sada lakši i s većim otvorima za provjetravanje (ukupno njih jedanaest, veličine od 16 i 17 cola) i sl.

Nadalje, svakako vrijedi reći i kako je ovaj model dostupan uz pet pastelnih boja, četiri metalik, jednu boju s bisernim efektom te u pet dvobojnih (Bi-Colore) kombinacija. Među spomenutim bojama posebno se ističu standardne siva Pista te žuta Modena (koja je do sada bila rezervirana za model 695 Biposto Record), nova pastelna crvena Abarth i nova troslojna biserna bijela Iridato. Svoj debi doživjet će i tri nove dvobojne izvedbe: crna Scorpione / plava Podio, crna Scorpione / siva Record te siva Pista / crvena Abarth.

Dodajmo kako su opcijski dostupna i tri paketa za personalizaciju izgleda automobila koji uključuju bočne naljepnice Abarth, pokrove vanjskih retrovizora i umetke prednjeg i stražnjeg branika u tri boje: bijela, crna ili crvena.

Sitno i bogato

Abarth 595 donosi novosti i u unutrašnjosti. Novi materijali, kao što su Alcantara i ugljična vlakna, ističu sportski karakter ovog modela, a u svim izvedbama dostupne su i nove presvlake. Također, dorađena su i sjedala, a u izvedbi 595 Competizione standardna su sjedala Corsa by Sabelt koja karakterizira izvanredna bočna potpora tijelu. Nadalje, tu je i novi sportski upravljač, prednja armatura je u svakoj izvedbi druge boje, dok je opcijska karbonska obloga iz modela 695 Biposto dostupna u izvedbi Competizione.

Novosti se nastavljaju potpuno novom i preglednijom sportskom instrumentnom pločom dorađene grafike, a sve su izvedbe opremljene su s Uconnect audio sustavom s dodirnim zaslonom dijagonale od 5 inča i Uconnect Live uslugama kao dijelom standardne opreme (+ USB, AUX i BT), dok je po prvi put u ovom modelu dostupan Uconnect HD sustav koji uključuje zaslon visoke razlučivosti dijagonale od 7 inča (+ USB, AUX, BT), navigaciju i DAB digitalni radio prijemnik te funkciju Abarth Telemetryun za mjerenje i snimanje voznih performansi. Kao dodatnu opremu svakako treba spomenuti sustav BeatsAudio sa sedam zvučnika ukupne snage od 480W.

Od važnijih značajki početnog paketa opreme izdvojimo sedam zračnih jastuka, ručni klima uređaj, električne podizače stakala, stražnje parking senzore, sustave TTC, ESP + ASR + MSR + HBA + Hill-Holder, prekidač Sport, električni servoupravljač Dualdrive, alu-naplatke s gumama dimenzija 195/45 R16 i sl. Od važnije opreme paketa Turismo tu su automatska klima, bi-ksenonska prednja svjetla, kožne presvlake sjedala, alu-naplaci Granturismo s gumama dimenzija 205/40 R17. Na kraju recimo i kako Competizione povrh navedenog donosi tzv. Race cockpit, sportski upravljač obložen kožom i Alcantarom, sportska sjedala Corse by Sabelt, 17-colne alu naplatke Corsa, razne ukrase i sl, kao i mnoga tehnička unaprjeđenja.

(i, dakao) Sitno i dinamitno

Kao što smo već ranije rekli, Abarth 595 pokreću tri izvedbe 1,4-litrenog (1368 cm3) 4-cilindričnog benzinskog turbo motora. Točnije, snaga ovog pogonskog stroja iznosi 107, 121 ili 132 kW, odnosno 146 KS u izvedbi Elaborabile, 165 KS u izvedbi Turismo te 180 KS u verziji Competizione. Spomenuta snage je više no dovoljna za zabavnu vožnju kada u obzir uzmemo kako ovaj automobil teži tek nešto više od jedne tone. Konkretnije, najsnažnija će izvedba do 100 km/h ubrzati za 6,7 sekundi te dosegnuti najveću brzinu od 225 km/h.

Sve verzije ovog motora standardno su uparene s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem, a dostupni su i modeli s abarthovim robotiziranim ručnim mjenjačem s 5 stupnjeva prijenosa i s ručicama za izmjenu stupnjeva na upravljaču.

No, nije sve u motoru i mjenjaču. Prije svega recimo i kako je 595 Competizione s ručnim mjenjačem jedini automobil u svom segmentu koji je dostupan s prednjim mehaničkim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem (Abarth D.A.M.), koji je razvijen iz iskustava s modelom 695 Biposto. Abarth D.A.M. je naime dio novog Performance paketa (dostupan uz 595 Competizione, samo s ručnim mjenjačem) te uključuje 17-colne naplatke Supersport i kožom / Alcantarom presvučena sjedala Sabelt s karbonskom školjkom, ugraviranom aluminijskom značkom 595 i crnim te bijelim ili sjajnim crnim paketom za prilagođavanje izgleda automobila. Prve dvije verzije dolaze sa sustavom protiv proklizavanja, odnosno TTC-om (Torque Transfer Control) koji simulira mehaničku blokadu diferencijala.

Nadalje, Abarth 595 Competizione se standardno isporučuje sa snažnijim kočničkim sustavom Brembo s ventiliranim i poprečno bušenim prednjim diskovima dimenzija 305 x 28 mm te fiksnim aluminijskim čeljustima s četiri klipa, dok su ostale izvedbe opremljene ventiliranim diskovima dimenzija 284 x 22 mm koji su poprečno bušeni u izvedbi Turismo. Dakako i kočnice je moguće personalizirati izborom različitih boja kliješta (crvena, crna, žuta).

Za bolje performanse, ali i atraktivniju zvučnu kulisu izvedbe Competizione pobrinut će se i ispušni sustav Record Monza, koji je u opcijski dostupan i s drugim verzijama. Standardni dio opreme u izvedbama 595 Turismo i 595 Competizione su stražnji amortizeri Koni FSD (Frequency Selective Damping), a jednaki amortizeri standardno se ugrađuju i u prednji ovjes snažnije izvedbe.

Na kraju ovog odlomka recimo i kako je Abarth 595 opremljen prekidačem Sport, aktivacijom kojeg dolazi do promjene različitih parametara automobila: od najvećeg okretnog momenta do promjene načina rada robotiziranog mjenjača, ispušnog sustava Record Monza (koji postaje glasniji), servoupravljača (kako bi se dobio izravniji osjećaj) i papučice gasa (kako bi se zajamčio brži odziv motora), a TFT ploča s instrumentima se prebacuje u trkaču konfiguraciju.

I na kraju...

Premda se radi o ekstremnoj sportskoj izvedbi Fiata 500, zanimljivo je spomenuti i dimenzije Abartha 595. Tako je ovaj sportski mališan dug 3660 mm, širok 1627 (s retrovizorima: 1893) mm te visok 1485 mm. Abarth 595, dakako, počiva na međuosovinskom razmaku jednakom onome Fiata 500 - 2300 mm, a prevjesi ovog okretnog sportaša su dugi 770 / 590 mm. Trag kotača početne izvedbe Abartha 595 iznosi 1415 / 1408 mm.

Proizvođač navodi kao je početna izvedba 595, koja nudi svu standardnu opremu za maksimalni užitak u vožnji idealna baza za vozače koji žele tunirati svoj automobil i učiniti ga jedinstvenim. Izvedbe 595 Turismo i 595 Competizione odražavaju druge dvije prepoznatljive abarthove vrijednosti.

Prva, predstavlja referencu za tipične talijanske GT modele u kompaktnom obliku, idealnom za gradske ulice. Druga je više "puritanska" i osmišljena za one koji vole performanse i beskompromisnu sportsku notu.