Opel Mokka X 1.6 CDTI Innovation

Opel Mokka X 1.6 CDTI Innovation
tekst: Hrvoje Gattin foto: Saša Lisjak

Simpatični kompakt za sve ideje i prohtjeve

Praktična i svestrana, opelova je Mokka uz dodatak slova X dobila mnoge novosti koje su ju učinile još konkurentnijom u ovoj sve napućenijoj automobilskoj klasi. Testirali smo izvedbu sa samog vrha ponude

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina 1598 cm3 / 136 KS / 187 (182) km/h
prosječna potrošnja / emisija CO2 4,4 (6,3) l/100 km / 124 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom 200.712 kn (27.105 Eur) / 246.788 kn (33.327 Eur)

Godina 2012. nije bila prva u kojoj je Opel predstavio nešto posve novo u svijetu automobila. No, bio nekome značajan ili ne, B-SUV segment se od ženevskog salona te godine, na kojem je predstavljen prvi njemački kompaktni SUV, itekako povećao u ponudi te postao poprištem snažne borbe među konkurentima.

Prisjetimo se, izvorna je Mokka nastala na GM-ovoj platformi Gamma II, što znači da svoju osnovu dijeli s automobilima kao što su već pomalo zaboravljeni Chevrolet Spark, kao i Opel Adam te aktualna Corsa. Dakako, od tih su vremena za Opel počeli puhati neki drugi vjetrovi, no Mokka se zahvaljujući nedavnom osvježenju drži itekako dobro.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Kao i svi opelovi mali automobili i Mokka spada među one modele koji odišu simpatičnim izgledom što privlači poglede, ali i kupce. Uz to, izgleda nam da je facelift koji je predstavljen u okviru međunarodne prezentacije u Škotskoj tijekom ljeta protekle godine, itekako dobro utjecao na izgled ovog mališana. Mokka je sada privlačnija i svježija, a tu su i lako prepoznatljivi detalji marke poput karakteristično oblikovane maske hladnjaka ili velikih lijevanih naplataka.

Najveće izmjene koje je osvježena edicija donijela izvana, svakako obuhvaćaju prednja svjetla koja su sasvim drugog oblika i više u skladu s aktualnim estetskim trendovima marke. Nove atraktivne boje karoserije kao što su Amber narančasta i Absolute crvena zajedno s opcijskim paketom OPC Line Sport Pack s nižim prednjim i stražnjim branikom i bočnim pragovima dodatno naglašavaju sportski i ekskluzivan izgled Mokke X.

U interijeru nam u oči upada nov dizajn instrumenata i središnje konzole s novim zaslonima osjetljivim na dodir. U svakom slučaju, sada daleko pročišćenija estetika djeluje svježe i moderno, no ujedno je i praktičnija. Testirana Mokka X je dodatno bila opremljena i sportskim prednjim sjedalima koja su doista solidna, no ipak svojom potporom tijelu zaostaju za AGR sjedalima u kojima smo imali prilike uživati testirajući brojne druge opelove modele.

Što se tiče prostranosti, a s obzirom da je riječ o (ipak) automobilu iz B segmenta, od Mokke X nećemo previše očekivati. Ipak, Opel je itekako dobro iskoristio međuosovinski razmak od 2555 mm pa će se na stražnjim sjedalima naći mjesta i za odrasle (barem na gradskim relacijama). Konačno, spomenimo i prtljažnik čijih je 356 dm3 itekako dovoljno za jedan gradski automobil, a poslužit će i na kraćim putovanjima. U konačnici, pojavi li se potreba za prijevozom većih predmeta, potpunim preklapanjem naslona stražnjih sjedala Mokka X će ponuditi zapremninu od 1372 litre.

Serijska i dodatna oprema

S najbogatijim od tri ponuđena paketa opreme, Innovation, ujedno najskuplja Mokka X doista donosi sve što bi smo trebali od jednog gradskog ili, recimo to tako, automobila za slobodno vrijeme. Dakako, tu je još i solidan popis dodataka testiranog automobila koji konačnu cijenu podiže za neskromnih 46.076 kn.

Od značajnijih detalja serijske opreme paketa Innovation izdvojit ćemo: krovne nosače, dodatno zatamnjena stražnja stakla, svjetla za maglu, električno preklopive vanjske retrovizore, 18-colne lijevane naplatke, 6 zračnih jastuka, ESP, nadzor pritiska u pneumaticima, elektropodizače za sve prozore, kožom obložen upravljač, automatski 2-zonski klima uređaj, Infotainment s USB priključkom i 6 zvučnika, senzor za kišu, elektrokromatski unutrašnji retrovizor i tempomat.

Na podužem popisu dodataka našli su se sportska prednja sjedala presvučena kombinacijom kože i tkanine, napredniji zaslon putnog računala, 19-colni alu-naplaci, Zimski paket (grijanje prednjih sjedala i upravljača), paket Opel Eye (prednja kamera, sustav za upozorenje o nenamjernoj promjeni trake, upozorenje od mogućeg naleta na vozilo ispred, prepoznavanje prometnih znakova), paket Comfort (automatsko isključivanje dugih svjetala, osvjetljavanje zavoja, Infotainment sustav IntelliLink RF900 Navi, LED stražnja svjetla te stražnja kamera za pomoć pri parkiranju.

Motor i prijenos

Jedan od novijih opelovih dizelaša, pripadnik tzv. "ofenzive pogonskih strojeva" proizvođača iz Rüsselsheima je i 1,6-litreni CDTI koji je pokretao testiranu Mokku X. Riječ je o motoru koji razvija 136 KS u rasponu između 3500 i 4000 o/min te najveći okretni moment od 320 Nm, raspoloživ između 2000 i 2250 o/min.

Tako motorizirana Mokka X može se pohvaliti solidnim performansama, a što je posebno značajno, vrlo uvjerljivim međuubrzanjima. I dok je s mjesta do brzine od 100 km/h ovom automobilu potrebno 10,5 sekundi (proizvođač: 10,3 s), upravo su ubrzanja u višim stupnjevima prijenosa ono što treba zahvaliti velikim zalihama okretnog momenta.

Ukupno uzevši, ručni 6-stupanjski mjenjač se i nije posebno iskazao preciznošću ili dužinom hodova ručice, no njegova je uloga tu da nam pruži najveću moguću razinu kontrole nad pogonsko-prijenosnim sklopom i protiv toga doista ništa nemamo za reći. U konačnici, zabilježili smo potrošnju goriva od 7,4 l/100 km u gradskoj vožnji te 6,3 litre na otvorenoj cesti što je, uz pogon na sva četiri kotača ali i masu praznog vozila od doista velikih 1429 kg sasvim solidan rezultat.

Za upravljačem

Ovaj kompaktni SUV već na prvi pogled pokazuje kako od njega možemo očekivati udobnost i praktičnost. U prvospomenutoj kategoriji niti opelovi uobičajeno veliki kotači nisu narušili pozitivne karakteristike pa je testirana Mokka X bez problema "riješila" sve gradske situacije. Tu, prvenstveno mislimo na udobnu vožnju po ionako lošim prometnicama kakvima naši gradovi obiluju.

U pogledu preciznosti podvozja ili upravljača, od Mokke X ne smijemo previše očekivati, uzmemo li u obzir segment kojem taj automobil pripada. Uostalom, ovo je mali obiteljski SUV koji će svoje dobre strane zasigurno pokazati u nečem drugom, a ne prema pitanju nekih posebno istaknutih voznih svojstava. Ipak, Mokka X je udobna i dovoljno stabilna, uz tek ponešto izraženije naginjanje karoserije, očekivano od svakog vozila povišene podnice.

Dakako, svoje najbolje osobine Mokka X s pogonoma na sva četiri kotača pokazat će tijekom zime kada svi ostali (s pogonom na dva kotača) ostanu prikovani na parkiralištima. To je možda mala, no značajna prednost automobila poput ovog, ali ujedno i argument koji će bez sumnje pridobiti mnoge kupce. Dakako, riječ je o još jednom sustavu s automatskom raspodjelom momenta: u standardnom načinu rada Mokka X 4x4 ima pogon isključivo na prednje kotače, čime se štedi gorivo, no u slučaju potrebe sustav automatski prebacuje moment na stražnju osovinu, do omjera od 50:50.

I na kraju...

Ovaj mali i privlačni SUV jedan je od automobila koji su u stanju ponuditi doista mnogo i koji nesumnjivo iskaču iznad okvira svog segmenta. Doduše, možda će netko postaviti pitanje treba li ikome ovoliko opreme u gradskom mališanu pa čak i treba li nam pogon na sva četiri kotača, jer zbog tih osobina testirana Mokka X 1.6 CDTI Innovation dolazi i s neskromnom cijenom. No, činjenicom ostaje da je ovo automobilčić za uživanje, odnosno za razmažene koji pored dugog popisa opreme ništa ne žele prepustiti slučaju pa biraju i pogon koji jamči dodatnu sigurnost.

Opel Mokka X na hrvatskom tržištu
U ponudi zastupništva Opel Southeast Europe, osvježena Mokka s "dodatkom" slova X na našem se tržištu nudi u 6 benzinskim te 5 dizelskim motorima pokretanih izvedbi. Benzinski motori podrazumijevaju 1.6 Ecotec snage od 116 KS te 1.4 Turbo Ecotec sa 140 ili 152 KS. Izvedba 1.4 LPG također raspolaže sa 140 KS.

Dizelske modele pokreće 1,6-litreni CDTI koji razvija najveću snagu od 110 ili 136 KS. Konačno, u ponudi je pogon na prednje ili na sva četiri kotača, koji je dostupan uz motore 1.4 T (140 i 152 KS) te 1.6 (136 KS). Ponudu zaokružuju ručni 5 ili 6-stupanjski mjenjači te 6-stupanjski automatik.

Ova doista široka paleta izvedbi podrazumijeva i tri paketa opreme, redom Selection, Enjoy te Innovation. Cijene Mokke X na našem tržištu kreću od 147.144 kn koliko stoji model 1.6 Ecotec Selection, dok je za najskuplju Mokku X 1.6 CDTI 4x4 Inovvation potrebno izdvojiti 200.712 kn.

- - -

Pogledajte izvještaj s međunarodne prezentacije Mokke X
Na hrvatsko tržište Mokka X je stigla krajem listopada prošle godine