Opel Corsa 1.4 Easytronic Color Edition Plus

Opel Corsa 1.4 Easytronic Color Edition Plus
tekst: Goran Topić foto: Saša Lisjak

Hmmm...

Ne susrećemo se često s manjim gradskim modelima opremljenim automatskim mjenjačima. Razlog tome manje je u njihovoj poželjnosti među vozačima koji većinu vremena provode u gradu, a više u njihovoj nešto višoj cijeni. U Opelu smatraju kako su s Easytronic prijenosom doskočili tom problemu

Opelova je Corsa svakako jedna od ikona svijeta automobila, barem među “običnim smrtnicima”, a to je upravo stoga što je ovaj automobil trenutno u svojoj petoj generaciji (Corsa E predstavljena je krajem 2014.), na tržištima prisutan još od 1982. od kada je prodan u preko 12,5 milijuna primjeraka. Drugim riječima, Corsa je izgradila snažnu reputaciju jednog od glavnih igrača u B segmentu te postala automobil čiju će ponudu proučiti svaki zainteresirani kupac manjeg gradskog modela. To, bez sumnje, nije lak zadatak.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Corsa izgleda upravo onako kako bi jedan gradski automobil i trebao izgledati. Konkretnije, radi se o dimenzijama kompaktnom vozilu s prepoznatljivim obiteljskim značajkama i linijama, no i dalje vrlo jedinstvenog izgleda koji ju čini podjednako dinamičnom i simpatičnom te automobilom koji će se podjednako svidjeti i ženama i muškarcima, kao i raznim generacijama. Drugim riječima, za svakog ponešto, odnosno upravo onako kako i treba biti kada je riječ o tzv. mass-market proizvodu te jednom od stupova ponude ovog proizvođača.

Slično je i s interijerom koji još uvijek djeluje vrlo svježe i moderno te jednostavno, pristupačno i lako za korištenje. Broj prekidača je reduciran, a svaki je na svom mjestu odnosno upravo tamo gdje ga i očekujete. Kvaliteta materijala i izrade djeluje zadovoljavajuće te zajedno s ponudom prostora unutar putničke kabine, kao i njezinom praktičnošću i iskoristivošću spada u vrh segmenta. Sjedala su zadovoljavajuće udobna, no sprijeda bi mogla malo bolje držati tijela vozača i suvozača. Sve u svemu, Corsa se pred konkurencijom nema čega sramiti, a u mnogočemu može poslužiti i kao primjer drugima.

Serijska i dodatna oprema

Testirani je automobil bio opremljen s trećim od pet ponuđenih paketa opreme, Color Edition Plus. Kako i očekujemo od srednjih paketa opreme kod ovakvih automobila, riječ je kombinaciji koja će vam pružiti sve ono što trebate i nešto malo više od onoga što se smatra standardom za klasu. Tu prvenstveno mislimo na infotainment te ono najvažnije, na sustave aktivne i pasivne sigurnosti.

Inače kupcima su dostupne četiri kombinacije vizualne dorade unutar paketa Color Edition, a testirano je vozilo bilo s crnim krovom, naplacima, retrovizorima i sl, odnosno, radilo se o modelu s dvobojnom karoserijom što je zgodan detalj čiji je cilj na jednostavan način povećati atraktivnost vozila.

O dodatne opreme, koja testiranu Cortsu 1.4 Easytronic Colour Edition Plus čini 16.459 kn skupljom od serijske, posebno se ističe Premium paket koji, između ostalog, donosi alarm, automatsku klimu, grijano vjetrobransko staklo, dodatno zatamnjena stražnja stakla, svjetla za maglu, šest zvučnika i sl. Također, dodatno je Corsa Easytronic imala i srebrnu metalik boju.

Motor i prijenos

Testirani je automobil pokretao 1,4-litreni 4-cilindrični benzinski turbo motor snage od 66 kW, odnosno 90 KS te najvećeg okretnog momenta od 130 Nm. Motor je tih i relativno štedljiv, a njegove performanse zapravo sasvim dovoljne za gradski model poput Corse. No, na njegovu je izvedbu sjenu donekle bacio mjenjač. Točnije, ovaj je pogonski stroj bio uparen s tzv. robotiziranim ručnim mjenjačem naziva Easytronic, s 5 stupnjeva prijenosa.

Easytronic nije standardni automatski mjenjač, već su funkcije spojke i izmjene stupnjeva prijenosa robotizirane, odnosno automatizirane. Dakle, papučice spojke nema, a vozač može birati hoće li stupnjeve prijenosa prebacivati sam (+/-) ili će prepustiti automobilu da se s njima sam bavi. U oba slučaja rezultati nisu posebno dojmljivi.

Naime, Easytronic zahtijeva prilagodbu i to nešto dužu. Prekidi isporuke momenta prilikom ubrzanja, odnosno, tijekom izmjene stupnjeva prijenosa vrlo su osjetni i relativno dugi. Drugim riječima, Easytronicu ne odgovara brža vožnja, odnosno dinamičnija ubrzanja pa možemo reći kako isti potiče na blažu vožnju i lakšu nogu na gasu. U protivnom, iskustvo nije sjajno.

Za upravljačem

Testirana će Corsa biti najbolje “oružje” u rukama onih koji će s njome krenuti polako kroz grad te na eventualna dulja putovanja otvorenom cestom. Naime, u oba slučaja mjenjač Easytronic će pokazati svoje ljepše lice, a i ostali će ga sustavi tada odlično pratiti. Motor će tako biti i više no zadovoljavajuće snage, a potrošnja primjerena. Točnije, nama se za vrijeme testa kretala oko 6,5 l/100 km, a na otvorenoj cesti i oko 5 l/100 km.

Nadalje, upravljaču nedostaje izravnosti, no to će te osjetiti tek pri bržoj vožnji, a ovjes je nešto mekše podešen u želji da se ostvari veća udobnost, no ako vam se nigdje ne žuri, podvozje će svoju ulogu odraditi sasvim korektno. Kočnice su također na razini zadatka za automobil ovih performansi, mase i namjene.

Kada svemu pridodamo i solidnu razinu opremljenosti, posebno prema pitanju sustava potpore vozaču, testirana je Corsa upravo ono što treba biti mali, štedljivi i obiteljski gradski automobil.

I na kraju…

Glavna “zvijezda” ovog automobila je svakako njegov mjenjač. Sve ostalo je upravo onako kako smo od Corse i očekivali, no mjenjač donekle kvari dojam, iako isti nesumnjivo ima i svojih dobrih strana. Sve u svemu postavlja se pitanje isplatili se potrošiti dodatnih 3.100 kn, koliko stoji “unaprjeđenje” sa standardnog 5-stupanjskog ručnog na ovaj robotizirani mjenjač. Naš dojam je da ne, no konačna je odluka na kupcima i njihovoj procjeni vlastitih vozačkih afiniteta i potreba.

Opel Corsa na hrvatskom tržištu
Naime, u ponudi zastupništva Opel Southeast Europe LLC, Corsa je na hrvatskom tržištu dostupna sa četiri benzinska i jednim dizelskim motorom, no nikako nije riječ o jednostavnom izboru. Konkretnije, ponudu otvara 1.2 snage od 70 KS, no slijede ga 1.0 snage od 90 i 115 KS te 1.4 snage od 75, 90, 100 i 150 KS. Dizelaše predstavlja samo 1,3-litreni pogonski stroj, no snage od 75 i 90 KS, a na kraju, tu je i 1,4-litrena izvedba s benzin/LPG motorom snage od 90 KS.

Ovisno o odabranom motoru, u ponudi su ručni mjenjači s pet ili šest stupnjeva prijenosa te 5-stupanjski Easytronic. Kada svemu navedenom dodamo još i kako je kupcima na raspolaganju pet paketa opreme (Selection Plus, Enjoy Plus, Color Edition Plus, Active Plus i Cosmo Plus) jasno je koliko je široka i bogata ponuda ovog automobila. Inače, cijene Corse s petorim vratima kreću od 82.898 kn, dok je za izvedbu 1.4 Easytronic Colour Edition Plus potrebno izdvojiti 96.311 kn do registracije, dok je konkretni testirani automobil uz ponešto dodatne opreme vrijedan 112.770 kn.

– – –

Pogledajte i ove testove: Opel Corsa 1.4 Turbo Colour Edition i Opel Corsa 1.6 Turbo OPC