Mercedes-Benz GLC Coupé 250 d 4Matic AMG Line

Mercedes-Benz GLC Coupé 250 d 4Matic AMG Line
tekst: Hrvoje Gattin foto: Saša Lisjak, autonet.hr

Kada dobro postane (još) bolje

Oduševljena GLC-om u standardnoj izvedbi, naša razmažena osjetila nisu imala što izgubiti testirajući njegovu Coupé izvedbu. I upravo tako, umjesto da izgubimo, Mercedes nam je omogućio da uživamo u nečem novom, još boljem i elegantnijem. Testirali smo vrhunsku izvedbu ovog svestranog modela

Kada smo se prvi puta susreli s modelom GLC, mercedesovim takmacom u kategoriji srednje velikih SUV vozila, brzo je postalo jasno koliko snažan adut sada ima njemačka marka. I dok je GLE kao predstavnik velikih SUV vozila “priča za sebe” u svom svojem luksuzu i raskošnim dimenzijama, nešto manji GLC upravo je automobil koji praktičnošću, ali i drugim vrlinama može osvojiti ogroman broj poklonika. Sada je ta priča dobila novo poglavlje i to u obliku elegantnijeg i naglašeno svestranog coupe SUV automobila izniklog iz ideje koja donedavno nije niti postojala u programu Mercedes-Benza.

A, put do GLC Coupéa bio je itekako dobro pripremljen. Prvu skicu koncepta Mercedes-Benz je predstavio početkom travnja prošle godine da bi, u drugoj polovini istog mjeseca, na salonu u Šangaju svjetlo dana ugledao koncept koji je bio itekako blizak budućem produkcijskom modelu. Točno godinu dana kasnije na salonu u New Yorku, nakon još nekoliko najavnih skica i teasera, pod trokrakom je zvijezdom osvanuo ovaj lijepi i dinamični Coupé.

“U linijama GLC Coupéa odražava se legendarni dizajn coupe automobila Mercedes-Benza, simbolizirajući pri tome bipolarnost ove marke – on je istovremeno Hot i Cool”, slikovito pojašnjava Gorden Wagener, voditelj dizajna Daimlera AG.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Da ne treba robovati predrasudama naučili smo već mnogo puta, no nerijetko se ponovno iznenadimo. Uostalom, pita li vas netko što mislite o coupe izvedbi SUV automobila, zasigurno će te u nevjerici slegnuti ramenima. Baš poput nas, nekoć. Povoda za to svakako smo imali, primjerice u priči o modelima jedne druge njemačke marke, no ionako sjajni GLC, u izvedbi Coupé nas je doista ostavio bez daha.

Naime, na itekako uspješno dizajniran prednji dio, Mercedes-Benz je u svojoj najnovijoj “stilskoj vježbi” negdje od krovnog B nosača nadalje, modelu GLC dodao coupeovski stražnji dio. Time je stvoren elegantan, lijep i nevjerojatno dinamičan automobil koji priču o modelu GLC, ali i SUV kategoriji uopće, podiže na jednu novu razinu. Iskreno govoreći, priča o coupe-SUV vozilu upravo je na modelu GLC došla na svoju pravu mjeru, vjerojatno i više nego li, primjerice, s GLE-om.

Koliko su se u Mercedesu potrudili oko dizajna dokazuje i izostanak uobičajenog stražnjeg brisača. No, budite bez brige. GLC Coupé je aerodinamički tako osmišljen da je pri višim brzinama stražnje staklo praktički uvijek čisto.

Veliki kotači (19-colni, u slučaju testiranog automobila) gotovo su “izvučeni” do samih rubova blatobrana i to sve zajedno, s podosta klinastim profilom, naglašava dinamičnost ovog Mercedesa. Uostalom, iz kojeg ga god kuta gledamo GLC Coupé izgleda dobro, gotovo kao da je izliven iz jednog komada, reći će neka umjetnička duša. Sumnjamo da će tu tezu itko moći oboriti…

Unutrašnjost Coupé izvedbe je, očekivano, identična onoj “običnog” GLC-a. No, Mercedes je možda jedini proizvođač kojem nećemo zamjeriti korporativni dizajn interijera. Naime, izbor materijala i njihova završna obrada, ergonomija sjedenja i interakcije sa svime vozaču neophodnim, sjedala, upravljač i sve ostalo, čak i najmanje sitnice, na najvišoj su razini. Upravo stoga je ulazak u svaki automobil ove marke posebno iskustvo, a boravak u njemu užitak koji svakim kilometrom postaje sve veći.

Prostranost unutrašnjosti također ne dovodimo u pitanje. Štoviše, mjesta za glavu imat će dovoljno čak i više osobe kada se smjeste na stražnja sjedala, unatoč položenijoj liniji krova. GLC Coupé jest 37 mm niži od SUV izvedbe, no to nije išlo na račun prostranosti. Također, zanimljivo je napomenuti da je karoserija ovog automobila 76 mm dulja, prvenstveno kako bi se zadovoljila aerodinamičnost elegantne coupeovske siluete (koeficijent otpora zraka nije se promijenio – iznosi 0,31).

Tek je osnovni obujam prtljažnika u izvedbi Coupé manji za 50 dm3, no njegovih će 500 (/ 1400) litara i dalje biti dovoljno čak i razmaženim obiteljima koje na put moraju ponijeti “baš sve”. I doista, GLC Coupé je tako, prema svakom pitanju izgleda i upotrebljivosti, nastavio pa čak i nadogradio ionako uspješnu priču svog SUV izvornika.

Serijska i dodatna oprema

Premda pisanje testa nekog automobila inspirativnog poput GLC-a Coupé u pravilu predstavlja užitak, popisati opremu s kojom većina mercedesovih modela dolazi na test prava je noćna mora za svakoga. No, bitno je izdvojiti barem one značajnije detalje…

Tako je testirani automobil podužeg imena, Mercedes-Benz GLC Coupé 250 d 4Matic AMG Line serijski opremljen sigurnosnim sustavima Collision Prevention Assist Plus, sa sedam zračnih jastuka uključujući i onaj za koljena vozača, sustavom za ograničenje sile zatezanja prednjih i stražnjih sigurnosnih pojaseva i nadzorom pritiska u gumama, a dodatno paketom za pomoć u vožnji Plus (uključuje adaptivni tempomat Distronic Plus, Cross-Traffic Assist, Pre-Safe sustav s automatkism kočenjem i prepoznavanjem pješaka, sustav održavanja vozne trake…) te sustavom za nadzor mrtvog kuta.

Nadalje, serijski se u ovaj automobil ugrađuje multimedijski sustav Media Display sa 17,8-cm zaslonom, Bluetooth podrškom i dva USB priključka, potom tu su i automatski 2-zonski klima uređaj Thermatic, touchpad s okruglim prekidačem za upravljanje infotainment sustavom, DVD player, 19-colni lijevani naplaci AMG dizajna…

Konačno, popis dodatne opreme testiranog automobila uvjerljivo je dug, a mi ćemo (uz već navedeno) ovom prilikom izdvojiti još neke značajnije detalje. Među njih spadaju sustav aktivne pomoći prilikom parkiranja s prednjim parkirnim senzorima i stražnjom kamerom, multimedijski navigacijski sustav Comand Online, automatski 3-zonski klima uređaj Thermotronic, Full-LED prednja svjetla (LED Intelligent Light) sa sustavom za upravljanje dugim svjetlima, dodatno zatamnjena stražnja stakla, grijana prednja sjedala, spremnik goriva povećane zapremnine (66 l), AMG Line uređenje interijera i vanjštine, zračni ovjes Air Body Control te prednja sjedala iz Comfort paketa.

Bilo bi toga i još da zađemo u najsitnije detalje serijske, ali i dodatne opreme. No, na kraju ovog odlomka treba napomenuti da je “naš” automobil uz dodatnu opremu s kojom je došao na test skuplji za značajnih 27.280 Eura. Ipak, pri tome treba uzeti u obzir da Mercedes-Benz katalošku cijenu formira drukčije nego li većina marki. Tako je GLC Coupé 250 d 4Matic zapravo automobil bez paketa opreme jer, marka s trokrakom zvijezdom u svom katalogu ne predviđa kombinaciju motora i mjenjača s paketom opreme. To je, uostalom, i očekivano od proizvođača koji nudi ovako opsežne pakete i pojedinačne detalje dodatne opreme.

Motor i prijenos

Uz jedan od najnovijih mercedesovih modela, pod prednjim smo poklopcem očekivali i novi dizelski motor. Ipak, legendarni 2,1-litreni Common Rail (OM 651) i dalje je tu, što inženjeri trokrake zvijezde pojašnjavaju činjenicom da je C klasa (GLC je SUV izvedenica upravo tog automobila) napravljena u vrijeme tog pogonskog stroja. Tek će njezin facelift dobiti novi, uvjerljivo moćan i učinkovit 2-litreni dizel OM 654 u čije smo se performanse i učinkovitost imali prilike uvjeriti tijekom testa E klase 220 d Edition 1.

No, ne trebamo žaliti ni za čime. Naime, dobro nam poznati dizelski motor obujma od 2143 cm3 možda je do dolaska OM 654 bio i najbolji pogonski stroj svoje klase pa nam se u modelu GLC Coupé susret s njime učinio sasvim primjerenim. U ovom prilikom testiranoj izvedbi, pogonski stroj razvija najveću snagu od 150 kW (204 KS) što je, ako nas sjećanje ne vara, najsnažnija verzija ovog motora koju smo ikada testirali (GLC Coupé sa 170 KS označen je kao 220 d).

Tako će motorizirani GLC Coupé do 100 km/h stići za 7,8 sekundi (proizvođač: 7,6 s), dok će mu se kazaljka brzinomjera zaustaviti na respektabilnih 222 km/h. Sve je to, zapravo sjajno za jedan čak 1770 kg težak SUV. Konačno, ovaj model itekako uvjerljive dinamike iznenadio nas je i prema pitanju potrošnje goriva. Doduše, jer već smo i sami sebi pomalo dosadili ponavljanjem istoga, tvornički podaci i oni iz prakse podosta se razlikuju no… Zar 9,0 l/100 km u gradskoj vožnji te 7,3 litre na otvorenoj cesti nisu dobar ili čak odličan rezultat za coupeovski SUV sportskih performansi? Također, tu je i sustav Start & Stop koji će vam pomoći da sebi uštedite još koji decilitar goriva, a okolišu ponešto štetnih plinova.

Posebnu temu u priči o pogonsko-prijenosnom sklopu ovog automobila zasigurno zaslužuje izvrsni 9-stupanjski automatski mjenjač 9G-Tronic koji, ako vam je baš dosadno, nudi i mogućnost ručne izmjene stupnjeva i to putem izvrsno dimenzioniranih, metalnih poluga smještenih sa stražnje strane obruča upravljača – desna prema “gore”, a lijeva u “nižu”. Promjene stupnjeva su, očekivano, brze i gotovo neosjetne, a pametno proračunatih devet stupnjeva prijenosa istovremeno jamči dobre performanse i štedljivost na dugim putovanjima, zahvaljujući niskim okretajima koje motor razvija kada je mjenjač u višim stupnjevima.

Inače, 9G-Tronic je prvi automatski mjenjač u premium segmentu s hidrauličkim pretvaračem okretnog momenta, a pored postavke za ručne izmjene stupnjeva nudi i mogućnost odabira štedljivog ili dinamičnog programa rada. Uostalom, ovaj je mjenjač pravi tehnički dragulj mercedesove ergele, sposoban podnijeti čak 1000 Nm okretnog momenta. Uz to, njegova je konstrukcija posebno lagana, uz aluminijsko kučište pretvarača, magnezij od kojeg je napravljeno kučište samog mjenjača te plastično korito za ulje.

Za upravljačem

Kada se ovo poglavlje već zove “Za upravljačem”, krenut ćemo upravo od tog detalja. Naime, kako bi se naglasio sportski doživljaj u GLC Coupéu, mercedesovi su inženjeri izmijenili postavke upravljača koji sada ima izravniji prijenosni omjer (15,1 umjesto 16,1 kod SUV verzije). No, to je tek dio priče o iskustvima iz vožnje ovog automobila. Jedan od svakako najbitnijih je i stalni pogon na sva četiri kotača 4Matic zahvaljujući kojem ovaj sportski SUV postaje i posebno siguran automobil, u svim vremenskim prilikama.

Konkretnije, u praktički svim uvjetima vožnje i pri svim brzinama ovaj će sustav pogona s potpunom sigurnošću održati putanju automobila upravo onakvom kakvu smo i zamislili, no dakako, Mercedes-Benz je za najposebnije prilike postavio i sustav elektroničke stabilnosti. Taj je sustav ovdje tek kako bi ionako visoka sigurnosna razina postala još višom. Naime, tijekom vožnje smo primijetili tek minimalno podupravljanje koje 4Matic i sigurnosna elektronika trenutno ispravljaju, dok smo testirani GLC Coupé u jedva osjetno prekoupravljanje doveli tek u situaciji koju zasigurno nećete doživjeti, barem ako se profesionalno ne bavite testiranjem automobila…

Ukupan dojam vožnje, ili bolje rečeno putovanja, upravo je onakav kakav očekujemo od jednog automobila Mercedes-Benza. Dakle, riječ je vrhunskoj udobnosti koju pružaju sjedala i podvozje (no, pri tome ništa nije pretjerano mekano), stabilnosti i izvrsnom držanju putanje u svim uvjetima vožnje te akustičkoj udobnosti koja je također vrhunska, premda ovaj motor nije posebno tih pri višim okretajima. Konačno, uživali smo u ambijentu, savršeno temperiranom 3-zonskim klimatizacijskim sustavom Thermotronic

Vrhunski komplet opreme, s kakvim nam je GLC Coupé 250 d 4Matic AMG Line isporučen na test, zajamčio je i uobičajeno visoku mogućnost podešavanja raznoraznih parametara samog vozila. Mercedesov već dobro poznati sustav Dynamic Select tako omogućava izbor između pet programa vožnje od kojih je jedan rezerviran za personalizirane postavke, prema ukusu vozača. Tu je i Air Body Control, sustav zračnog ovjesa koji pored automatskog podešavanja postavki omogućava i izbor između komfornijeg ili sportskoj vožnji usmjerenog načina rada.

I na kraju…

Dolaskom Coupé izvedbe modela GLC, Mercedes-Benz je nesumnjivo popunio jednu malu prazninu u svojoj vrlo bogatoj ponudi. Ne zaboravimo, izravna je konkurencija s tim podsegmentom krenula prva, no odgovor koji je pristigao iz Stuttgarta je itekako primjeren.

Testirani se GLC Coupé 250 d 4Matic AMG Line tako nameće kao još rafiniranija izvedba ionako uspješnog SUV modela, koja svojom elegancijom, motorizacijom i opremljenošću ne predstavlja tek još jedan privlačni Mercedes-Benz, već i posebno zanimljivu alternativu za one koji žele automobil čije će karakteristike uvjerljivo pomiriti do nedavno nespojive zahtjeve. Doista, ovaj auto ima sve izglede postati Vaša dobra zvijezda na svim cestama.

Još neke dimenzije Mercedes-Benza GLC Coupé
 
Premda međuosovinski razmak smatramo “znakom raspoznavanja” pojedinog automobila, a njegove vanjske dimenzije najčešće jedinim bitnima, pri kupnji nekog vozila postoji još dosta prostornih parametara koje treba uzeti u obzir.

Tako za svoj novi GLC Coupé u garaži trebate osigurati 2208 mm visok strop ako želite u potpunosti otvoriti prtljažnik ili 2398 mm poželite li se pred prijateljima pohvaliti onom hrpom dijelova kojoj malo tko zna svrhu, a koja se nalazi pod prednjim poklopcem. Također, tu je i praktičan podatak o 855 mm visine utovarnog praga prtljažnika koji je, na modelima s podesivim ovjesom, moguće i donekle sniziti, a informacija o najmanjoj udaljenosti od podloge (155 mm) je itekako bitna onima koji će se odvažiti skrenuti van asfalta.

Mercedes-Benz GLC na hrvatskom tržištu
Na hrvatskom su tržištu, u ponudi zastupništva Star Import, dostupne tri izvedbe Mercedes-Benza GLC Coupé. Ponuda kreće modelom 220 d 4Matic pokretanim dizelskim motorom snage od 170 KS uz cijenu od 60.608 Eur, a nastavlja se ovom prilikom testiranim 250 d 4Matic koji je ujedno i najskuplji u ponudi, s cijenom od 62.200 Eura. Jedini benzinski model je 250 4Matic za koji je potrebno izdvojiti 61.977 Eura do registracije. Sve izvedbe opremljene su automatskim mjenjačem 9G-Tronic s devet stupnjeva prijenosa.

– – –

Pogledajte i ovaj test: Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic AMG Line