Hyundai Kona 1.0 T-GDI ROCKit

Hyundai Kona 1.0 T-GDI ROCKit
tekst: Hrvoje Gattin foto: Saša Lisjak

Privlači izvana, osvaja iznutra

Segment koji posljednjih godina bilježi rast kao nijedan drugi postao je nedavno bogatiji i za prvi hyundaijev crossover. Kona nastupa agresivno, no u Hyundaiju znaju da za uspjeh nije dovoljno šokirati pa Kona može ponuditi štošta. Pitanje je samo sviđa li vam se to ili ne

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina 998 cm3 / 120 KS / 181 (180) km/h
prosječna potrošnja / emisija CO2 5,4 (6,9) l/100 km / 125 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom 140.990 kn (18.995 Eur) / 146.690 kn (19.763 Eur)

Kad nešto pali, treba iskoristiti priliku i pobrati vrhnje dok je moguće, a proizvođači automobila to itekako dobro znaju. Kona, naime, pripada segmentu koji je tijekom posljednjih godina zabilježio ogroman rast - crossoverima i svatko tko nešto znači u autoindustriji shvatio je da u svojoj ponudi mora imati odgovarajući model. Kona u tu priču stiže na valu nekolicine novopridošlih, redom zanimljivih automobila.

U ovu itekako dinamičnu tržišnu utakmicu ne ide se bez dobrog plana pa smo dolazak hyundaijevog aduta dočekali s posebnim zanimanjem. Znajući što sve Koreanci rade u posljednje vrijeme, od angažmana već dokazanih inženjerskih i dizajnerskih imena pa do pokretanja vlastitog Performance odjela N, vjerujemo da su i ovu zadaću odradili kako treba.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Što reći o dizajnu Konina eksterijera, osim da je doista hrabar? Kako to obično biva s automobilima avangardnog vizualnog nastupa, javnost se i oko izgleda novog Hyundaija snažno polarizirala čim je otkriven. Nekima se izrazito sviđa, a nekima je izrazito odbojan, no bez obzira kojoj skupini pripadao, niti jedan mu promatrač neće moći zamjeriti da je dosadan ili neprimjetan u moru sličnih suvremenih automobila.

Kod konkretnog primjerka dodatni je posao u tom smislu odradila i njegova neobična boja, no ne sumnjamo da Kona i u bilo kojoj drugoj izgleda vrlo upečatljivo. Slično je, podsjetimo se, svojedobno nastupio i rodonačelnik klase, nissanov Juke.

Unutrašnjost, međutim, nakon neobične vanjštine djeluje prilično - obično. Prepoznatljivim hyundaijevim elementima kokpita nema se što posebno za prigovoriti u smislu ergonomije (sve je tu dosta uredno i smisleno posloženo), ne sveopće sivilo ne uspijevaju sasvim razbiti niti kontrastni zeleni prošivi, pojasevi te obrubi otvora ventilacije. Pokoji bod za preglednost Kona gubi na uskom stražnjem staklu, a za prostranost na mjestu za koljena putnika na stražnjoj klupi. No, Kona je ipak crossover subkompaktne klase. Tu jednostavno ne treba očekivati čuda...

Isto vrijedi i za prtljažnik: sa solidnih 361 dm3 osnovnog obujma upotrebljiv je već u startu, a s oborenim naslonom stražnje klupe, pri čemu nastaje ravna površina, zaprimit će 1141 litru. Rezervni kotač smanjenih dimenzija standard je od drugog paketa LIVEit, što znači da će sa setom za popravak u slučaju potrebe morati baratati samo kupci izvedbi osnovne opreme...

Serijska i dodatna oprema

Oprema ROCKit u cjeniku stoji tik uz najbogatiju opciju LOVEit i donosi niz korisnih, ali i vrlo atraktivnih pa i "šminkerskih" detalja poput bežičnog punjača za pametni telefon, audio sustava Krell s osam zvučnika, senzora za kišu, LED svjetala s automatskim aktiviranjem dugog snopa, crne rešetke s kromiranom obrubom, navigacije s dodirnim 8-inčnim zaslonom... Ukratko, Kona ROCKit je već u startu jako dobro opremljena, a za puni doživljaj ovdje su se pobrinuli još i boja karoserije Acid Yellow i paket za personalizaciju nazvan tkanina/koža Lime što zajedno povećava cijenu testiranog automobila za 5.700 kn.

Osim već pobrojanih elemenata u boji limete, zahvaljujući paketu za personalizaciju sjedala su presvučena kombinacijom kože i tkanine, obloga krova je u crnoj boji, a ručice vratiju i donji krak upravljača su visokog sjaja. Što se sigurnosti tiče, Kona je izdašna već od paketa DRIVEit pa već i osnovni primjerci imaju, između ostalog, Hill-Holder, Lane Keeping Assist, Driver Attention Warning... Konačno, u Hyundaiju se ne škrtari niti prema pitanju komfora i drugih detalja: 1-zonski automatski klima-uređaj, tempomat, koža na upravljaču, elektrificirani prozori i retrovizori, alu-naplaci... Sve to ima baš svaka Kona!

Motor i prijenos

Dok ponudu ne upotpune i druge pogonske opcije - dizelska koja bi trebala stići na ljeto, a zatim i upravo otkrivena električna, kupci Kone mogu birati između dva benzinca: 1,0-litrenog 3-cilindričnog T-GDI sa 120 KS i snažnijeg 1,6-litrenog T-GDI pogona sa četiri cilindra i snagom od 177 KS. Potonji dolazi samo uz automatski mjenjač i pogon na sve kotače, tako da je za sve druge izvedbe, uključujući i ovu koju smo imali prilike testirati, zadužen manji agregat. Tipičan 3-cilindrični benzinski turbo bespogovorno ispunjava sve želje u gradskim uvjetima, kao i na drugim manje zahtjevnim relacijama.

U startu će se ovako motorizirana Kona sasvim dobro snaći, no s ozbiljnijim povećanjem brzine neizbježno počinje pokazivati i svoju drugu stranu. Na autocesti tako ovaj maleni motor zna biti i glasniji i manje uglađen od očekivanja, a proporcionalno s time rast će mu i potrošnja: od oko 5,5 l/100 km na otvorenoj cesti, do gotovo 8 u zahtjevnijim uvjetima grada ili pri visokim brzinama. Za manje brojke ovdje će vam trebati kudikamo više pažnje. Mjenjač sa šest stupnjeva je dovoljno precizan i dobro odmjeren i na njega ne bi trebalo biti zamjerki, tim više što je on jedini izbor uz spomenuti motor.

Za upravljačem

Sa 17 cm udaljenosti od podloge Kona je taman dovoljno visoka da vozaču pruži osjećaj nešto bolje preglednosti i samopouzdanja pri silasku s ceste na kakav šumski put ili makadam. Puno više od toga, dakako, ovdje ne treba očekivati, posebno ne u izdanju s prednjim pogonom poput testnoga. No, Konin ovjes svoj posao obavlja najbolje upravo tamo gdje je najpotrebnije i gdje provodi najviše vremena - na gradskim ulicama i pri susretima s uspornicima i uvijek nezgodnim rubnjacima. Pri tome mu pomažu i pneumatici koji uz dimenzije 215/55 R17 imaju dovoljnu visinu poprečnog presjeka da vožnja njima nikad ne postane neudobna.

Premda joj to nije osnovna namjena, i na otvorenoj cesti Kona pruža više od očekivanja i u opetovanoj izmjeni smjera djeluje prilično uravnoteženo. Poniranje prednjeg dijela u oštrijim je zavojima i unatoč nešto višem težištu usporedivo s automobilima gradske klase, čemu pogoduje i solidno odmjereni upravljač.

Performanse su, pak, u skladu s očekivanjima i mogućnostima motorizacije: 12,0 sekundi za ubrzanje od 0 do 100 km/h (test: 12,4 s) te 181 km/h (test: 180 km/h) daleko su od rekordnih brojki, no većini vozača koji biraju ovakav automobil to ne bi trebalo biti zamjerka. Pri tome će im vjerojatno više značiti, primjerice, Downhill Brake Control, koji funkcionira besprijekorno i na snijegom prekrivenoj nizbrdici i sigurno održava brzinu kretanja na 10 km/h.

I na kraju...

Među nikad većom konkurencijom u klasi Kona se doista nema čega sramiti. Motorizacija bi joj možda mogla biti bogatija, no to će se popraviti dolaskom dizelske opcije, a kada cijeloj priči nadodamo i netom predstavljenu električnu izvedbu, hyundaijev će mali SUV na ovom području u trenu nadjačati dobar dio konkurencije.

Iz mase, k tome, iskače i zahvaljujući neobičnom izgledu kao i činjenicom da spada među manji dio modela svoje vrste koje je moguće opremiti i pogonom na sva četiri kotača. Mogućnost odabira između nekoliko razina opreme, također ide u prilog, baš kao i cijena koja bi mogla privući i one kupce kakve inače Kona ne bi zanimala. Zato neće biti posebno iznenađenje ako ovaj Hyundai počnemo češće susretati na našim cestama.

Hyundai Kona na hrvatskom tržištu
Hrvatski vozači o Koni mogu početi razmišljati već od 117.990 Kuna, koliko stoji primjerak pokretan istim motorom kakav je imao i testni model, ali s osnovnom opremom. U ponudi zastupništva Hyundai Hrvatska je, inače, iznenađujuće velik broj paketa (DRIVEit, LIVEit, DESIREit, ROCKit, LOVEit, GRIPit), od kojih se prvih pet može dobiti sa spomenutim 3-cilindričnim motorom, dok je samo posljednji rezerviran za snažniju izvedbu sa 1,6-litrenim T-GDI benzincem.

On dolazi isključivo uz 7-stupanjski DCT mjenjač i pogon na sva četiri kotača i sukladno tome, daleko je najskuplji u cjeniku i prelazi (ne samo psihološku) granicu od 200 tisuća kuna, što će potencijalni kupac vjerojatno još teže "progutati" kad shvati da se LOVEit i GRIPit paketi uopće ne razlikuju, osim prema imenu...

1