Hyundai i10 1.2 16V Premium Navi

Hyundai i10 1.2 16V Premium Navi
tekst: Hrvoje Gattin foto: Saša Lisjak

Odrasli mališan

Najmanji Hyundai u svom najbogatijem izdanju izmamit će osmjeh na lice svakome. Privlačan izgled, bogata oprema i solidan benzinski motor aduti su koji ga čine itekako sposobnim u gradu. Testirali smo izvedbu sa samog vrha ponude

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina 1248 cm3 / 87 KS / 175 (169) km/h
prosječna potrošnja / emisija CO2 7,4 (7,9) l/100 km / 139 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom 89.990 kn (12.151 Eur) / 92.000 kn (12.422 Eur)

Nije poseban problem, barem ako živite u nekom većem hrvatskom gradu, prisjetiti se prve generacije hyundaijevog modela i10. Naime, ovaj mališan (predstavljen 2007. kao zamjena za model Atos) i dalje je redovit stanovnik naših prometnica, a premda netko na prvi pogled to možda i ne bi pomislio, osvojio je i neskroman broj raznih međunarodnih priznanja.

Druga generacija modela i10 ipak je kudikamo zreliji automobil, sada uklopljen u estetski izričaj koji prati sve aktualne modele ove korejske marke. Aktualni je i10 svjetlo dana ugledao 2013, dok je njegovo osvježeno izdanje predstavljeno na prošlogodišnjem pariškom salonu. Uz tada prikazan donekle izmijenjeni izgled svjetala i novu opremu, ovom je gradskom mališanu osigurana nova mladost i još ponešto godina tržišne konkurentnosti.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Ako mali gradski automobili trebaju biti prvenstveno simpatični, hyundaijevom je modelu i10 to itekako uspjelo. Naime i dok sve veći broj proizvođača pokušava agresivnim izgledom prednjeg dijela čak i od gradskih mališana napraviti nešto što oni zapravo nisu, i10 je naprosto - privlačan.

Dakako, izgled mora biti i podređen svrsi pa je pri pogledu otraga kutijast oblik ove male (3665 mm duge) karoserije primjetan, no i dalje je "rep" tog automobila dobro uklopljen u ostatak izgleda. Dominantna je i duga linija krova zahvaljujući kojoj će putnici na stražnjim sjedalima imati dovoljno mjesta za glavu, barem ako nađu mjesta i za koljena.

Očekivano, uz međuosovinski razmak od 2385 mm posebno prostranu unutrašnjost nitko niti neće očekivati, no zato je tu uvijek praktičan stražnji par vratiju. S ergonomskog stanovišta najmanji Hyundai bez problema dobiva prolaznu ocjenu. Koliko je to god bilo moguće napraviti u automobilu iz A segmenta, vozač neće imati previše problema u pronalaženju najboljeg (mogućeg) položaja za upravljačem.

Višebojno uređenje unutrašnjosti, kakvo treba zahvaliti višim paketima opreme, nesumnjivo podiže estetsku razinu interijera koji je doista moderno i lijepo oblikovan. Dakako, tu i dalje "caruje" relativno tvrda plastika, no pogledamo li cjenovnu skupinu kojoj pripada ovaj Hyundai, složiti se moramo da je unutrašnjost itekako dobro napravljena.

Prednja sjedala su udobna, premda im (očekivano za ovu klasu) nedostaje dužine sjedalnog dijela. Također, ona nam neće pružiti niti posebno dobar bočni oslonac, no ipak, riječ je o gradskom automobil(čić)u koji i nema apetita za neku dulju vožnju. Spomenimo i kako prtljažnik zaprima, za gradske potrebe sasvim dovoljnih, 252 dm3.

Serijska i dodatna oprema

Od skromnog do (pre)bogatog bio bi možda i najbolji opis širokog raspona opreme ponuđene uz Hyundai i10. A, u toj priči, hyundaijeva krilatica Nije velik, a ima sve vjerojatno najbolje pristaje najbogatije opremljenoj izvedbi, kakvu smo ovom prilikom testirali.

Kako je već uobičajeno, sigurnosna je oprema potpuna već od početne izvedbe (Color Edition) pa će nas tako svaki i10 dočekati s ABS i ESP sustavima, šest zračnih jastuka, sustavom nadzora nad pritiskom u pneumaticima te s dva ISOFIX priključka na stražnim sjedalima. Uz navedeno, već drugi paket (Comfort Plus) donosi i sustav automatskog otključavanja vratiju u slučaju nezgode, Hill-Holder te uključivanje sva 4 pokazivača smjera pri naglom kočenju.

Paket opreme Premium podiže sigurnost na još višu razinu uz sustav upozorenja o nenamjernoj promjeni vozne trake (LDWS) te sustav koji vozača upozorava na opasnost od frontalnog sudara (FCWS).

Komfor i ljepši izgled potpisuju lijevani 14-colni naplaci, elektropodizači svih prozora, Infotainment sustav s AUX i USB priključcima te Bluetooth povezivošću, tempomat, kožom presvučen upravljač, LED dnevna svjetla, prednja svjetla za maglu s funkcijom osvjetljavanja zavoja te putno računalo. Testirani paket opreme Premium Navi, povrh paketa Premium donosi još i navigacijski sustav sa 7-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir.

Testirani je automobil dodatno bio opremljen metalik bojom zahvaljujući kojoj je konačna cijena ovog Hyundaija porasla za 2.010 kn.

Motor i prijenos

Nije odveć jednostavno osmisliti koji je optimalan izbor pogonskog stroja za jedan mali gradski automobil. Naime, unatoč skromnoj masi (testirani je i10 težio svega 941 kg) pogonski strojevi malog obujma i/ili male snage u pravilu će svoj životni vijek provesti u visokim okretajima što, posljedično donosi i ne odveć skromnu potrošnju. Možda bi za A segment optimalno rješenje bio kakav mali dizel...

Uz dva ponuđena pogonska stroja, testirani je i10 pokretao snažniji, 1,2-litreni 16V koji razvija relativno skromnih 87 KS te 121 Nm pri 4000 o/min. Je li takva motorizacija dovoljna za automobil poput ovoga možda će dobrim dijelom ostati i na procjeni budućeg vlasnika, a mi možemo tek reći da je testirani i10 živahno ubrzavao na semaforima. Ipak, međuubrzanja su neka posve druga priča, no ovo je ipak gradski automobil koji se i neće prečesto naći u potrebi za kakvim pretjecanjima, zar ne?

Pri tome se ručni 5-stupanjski mjenjač uklapa u naša očekivanja. Hodovi i preciznost ručice mogli bi biti dorađeniji, no ukupno uzevši te nam osobine u gradskom kompaktu nisu pretjerano bitne. Ono što bi svakako moglo biti bolje je izbor prijenosnih omjera s kojim bi se zasigurno moglo utjecati na bolju dostupnost okretnog momenta, tj. na ne odveć uvjerljiva međuubrzanja.

Hyundai je pred koju godinu prošao svoju "priču" o deklariranoj potrošnji goriva i iz tog su iskustva podosta naučili. Stoga su predviđene vrijednosti potrošnje bliske našem stvarnom iskustvu, uz napomenu da će posebno pažljivi vozači kojima se ne žuri pretjerano, navedene vrijednosti moći još donekle sniziti. Tako smo u gradskoj smo vožnji izmjerili vrijednost od 8,7 l/100 km, a na otvorenoj cesti 6,2 litre.

Na kraju dodajno još i kako je prosječna emisija CO2 ovog automobila, koja iznosi 139 g/km, doista mao pretjerana za jednog gradskog mališana te će budućeg vlasnika stajati 3.860 kn prije obračuna PPMV-a.

Za upravljačem

Pred gradske se mališane postavljaju vjerojatno najskromniji zahtjevi kada je riječ o voznim osobinama pa tako testirani i10 doista neće zaslužiti niti jednu zamjerku. Istina jest da je njegovo podvozje podešeno prvenstveno za udobnu vožnju pa nas poskakivanje na neravninamama i donekle izraženije naginjanje karoserije niti nije posebno iznenadilo.

U vožnji gradom bitne su neke druge osobine, a kada je riječ o udobnosti, ovaj automobil ne traži kompromise. Također, sigurnost je uvijek značajna pa četiri sasvim učinkovite disk kočnice (prednje ventilirane), ESP i sustav za upozorenje od mogućeg naleta na vozilo ispred uvijek imaju svoje uporište čak i kada je riječ o, u pravilu malim, gradskim brzinama.

I na kraju...

Vjerojatno je stvar osobnog izbora koliko je opreme potrebno za gradsku svakodnevnicu, no naše je mišljenje da na udobnosti i praktičnosti ne bi trebalo štedjeti niti na kratkim relacijama. A, uz takav stav, testirani Hyundai i10 1.2 16V Premium Navi doista ima što za pokazati. Također, pored bogate opreme tu je i solidan benzinski motor, a sve navedeno uklopljeno je u karoseriju privlačnog izgleda. Na kraju, kada pod sve rečeno podvučemo crtu, brzo postaje jasnim da je cijena od 89.990 kn itekako konkurentna. Tu je Hyundai i dalje pravi primjer drugima u segmentu.

Hyundai i10 na hrvatskom tržištu
Zastupnik Hyundai Hrvatska iz Sesveta, na našem tržištu u ponudi ima pet izvedbi modela i10. Riječ je o izvedbama pokretanim benzinskim motorima obitelji Kappa, obujma od 998 (3 cilindra) i 1248 (4 cil.) cm3 te snage od 67, odnosno 87 KS. Sve izvedbe opremljene su ručnim 5-stupanjskim mjenjačem, a u ponudi su i četiri paketa opreme (Color Edition, Comfort Plus, Premium te Premium Navi).

Cijene Hyundaija i10 na hrvatskom tržištu kreću od 72.990 kn koliko stoji izvedba 1.0 Color Edition, dok je najskuplji i10 upravo ovom prilikom testirani 1.2 Premium Navi za koji je potrebno izdvojiti 89.990 kn.