Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi Shine

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi Shine
tekst: Hrvoje Gattin foto: Saša Lisjak

Veselija strana crossovera

Citroën nas nastavlja zabavljati simpatičnim i razigranim modelima kojima se odnedavno pridružila i crossover izvedba modela C3. Kao model sa samog vrha ponude, testirani C3 Aircross je doista pravi mali šminker u svom svijetu

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina 1560 cm3 / 120 KS / 183 (178) km/h
prosječna potrošnja / emisija CO2 4,0 (6,4) l/100 km / 105 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom 150.971 kn (20.308 Eur) / 191.119 kn (25.709 Eur)

Citroënov dizajnerski zaokret koji je započeo s modelom C4 Cactus jedan je od najsmjelijih, no ujedno i najuspješnijih kojima smo svjedočili tijekom proteklih par desetljeća. Zabavne, svježe linije novih modela francuske marke dopast će se prvenstveno mlađim kupcima, a Citroën ovaj vizualni identitet širi na sve više segmenata.

Model C3 Aircross predstavljen je u lipnju prošle godine kao odgovor na sve veću konkurenciju među crossoverima B segmenta. Tako ovaj mališan planira pokvariti račune mnogim već etabliranim modelima poput Jukea ili pak Captura. Ipak, moramo napomenuti da je ovo tipični crossover (C3 Aircross ne nudi izvedbu s pogonom na sva četiri kotača) pa je pomalo nejasno zbog čega nas PSA uporno (kao i u slučaju peugeotovih modela 3008 i 5008) pokušava uvjeriti da se radi o SUV automobilu, premda mu i samo ime dolazi od pojma "crossover". Inače, C3 Aircross je u citroënovoj paleti modela zamijenio model C3 Picasso.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Citroën je odlučno krenuo u posve novom, zabavnom dizajnerskom smjeru kojem se priklanja sve veći broj njihovih automobila. Nakon C Cactusa, red je došao na treću generaciju modela C3, a sada je kroz taj estetski tretman prošao i najnoviji član obitelji, C3 Aircross. Privlačan i simpatičan izgled, posebno u višebojnoj izvedbi poput ovom prilikom testirane, dopast će se prvenstveno mlađim kupcima dok onima drugim preostaju "ozbiljniji" modeli ove marke.

U unutrašnjosti, kao i u slučaju njegovog izvornika - modela C3, najnoviji Citroën nudi razigrane i moderne linije, no to je i uređenje koje podiže razinu dojma, barem u ovako bogato opremljenoj izvedbi. Ipak, kritiku moramo uputiti prednjim sjedalima koja niti pružaju dovoljno udobnosti niti potpore tijelu. Naime, mekana sjedala ne znače uvijek i udobnost, posebno na duljim putovanjima. Konačno, položaj sjedenja je doista visok pa nam nekako izgleda kao da je ovaj automobil namijenjen osobama nižeg rasta.

Na stražnjim sjedalima, klizno pomičnim, moći će se smjestiti i odrasli, dakako, uz očekivano ograničenje činjenice da se radi o vozilu iz B segmenta. Svakako praktičan detalj pružit će klizna stražnja klupa, ovisno o čijem položaju obujam prtljažnika može iznositi između 410 ili 520 dm3. Najveći dostupni obujam iznosi 1289 dm3, a napomenimo i kako je testirani automobil (dodatno) bio opremljen rezervnim kotačem za privremenu uporabu koji (donekle) ograničava raspoloživ prostor u prtljažniku.

Serijska i dodatna oprema

S najbogatijim od tri ponuđena paketa opreme, testirani je C3 Aircross automobil koji će privući mnoge. Doduše, cijena najskuplje izvedbe kompaktnog citroënovog crossovera i nije odveć skromna pa formulacije tipa "oprema iz viših segmenata" ovom prilikom preskačemo. Spomenimo kako se u serijskoj opremi testiranog automobila nalaze ESP, Hill-holder, 6 zračnih jastuka i dva ISOFIX priključka, dok će sustav Active Safety Brake za autonomno kočenje biti dostupan tek na vozilima proizvedenim od siječnja ove godine.

Nadalje, serijsku opremu predstavljaju lijevani 16-colni naplaci, automatski klima uređaj, infotainment sustav s navigacijom i 7-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir, elektropodizači svih prozora, pomoć pri parkiranju otraga, unutrašnji elektrokromatski retrovizor, LED dnevna avjetla, automatsko aktiviranje brisača, klizna klupa otraga, putno računalo...

Testirani je automobil imao i solidan broj detalja iz ponude dodatne opreme s kojima, budimo iskreni, dostiže razinu koju možemo nazvati vrlo bogatom, ali koja njegovu cijenu podiže za visokih 40.148 kn. Među te dodatke spadaju metalik boja, uređenje Hype Mistral (nema opisa), paket Techno (bežično punjenje pametnog telefona, Hi-Fi sustav, Head-up zaslon, 3,5-inčni zaslon u boji na ploči s instrumentima), paket Family (nema opisa), dvobojna karoserija s krovom u crnoj boji Ink, rezervni kotač za privremenu uporabu, panoramski stakleni krov, sustav Grip Control, senzori za pomoć pri parkiranju sprijeda i kamera za vožnju unatrag te otključavanje vozila i pokretanje motora bez ključa.

Motor i prijenos

Provjereni i dobro nam poznati 1,6-litreni turbodizel koji nosi oznaku BlueHDi, našao se pod prednjim poklopcem i ovog automobila. S najvećom snagom od 120 KS, uz to što je izdržljiv, jednako tako je i štedljiv te se bez problema možemo pohvaliti prosjekom testa od tek nešto iznad 7 l/100 km u gradu te 6,0 l/100 km na otvorenoj cesti. Ovaj pogonski stroj raspolaže i okretnim momentom od 300 Nm koji je dostupan već od 1750 o/min. S obzirom da se masa testiranog C3 Aircrossa kreće oko 1200 kilograma, navedeni se BlueHDi odlično nosi s težinom samog automobila, a problem mu neće predstavljati niti putnici uz ponešto prtljage.

Testiranom Citroënu za ubrzanje do 100 km/h treba 9,8 sekundi (test: 10,1 s), a postiže najveću brzinu od 183 (178) km/h što je i više nego li dovoljno za ovu vrstu automobila. Konačno, tu je i ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa koji se, uobičajeno, ne može pohvaliti posebnom preciznošću ili umjerenom dužinom hodova ručice. Također, nekako nam ostaje dojam da je ovaj, ne pretjerano težak crossover mogao imati i donekle uvjerljivije performanse uz bolji izbor prijenosnih omjera u mjenjaču (ipak, proizvođač ne nudi detalje istih).

Za upravljačem

Mekano podvozje uobičajena je osobina, posebno manjih citroënovih automobila i u tome niti C3 Aircross ne predstavlja iznimku. S druge strane, ta će osobina zajamčiti udobnu vožnju i uspješne prelaske preko neravnina kojima, budimo realni, gradske prometnice obiluju. No, ova su podvozja ponajprije namijenjena onima koji cijene takav osjećaj za upravljačem, jer priznati moramo, udobnost je moguće postići i na druge načine.

Slična priča je i s upravljačkim mehanizmom koji je, zahvaljujući električnom servoojačivaču vrlo "mekan" te time posebno prilagođen gradskom manevriranju ili (recimo to tako) ženskom dijelu populacije. Što se tiče osjećaja u vožnji, već smo spomenuli kako je ovo vrlo dobro motoriziran automobil koji će, uz snagu od 120 KS i ne pretjeranu masu biti dovoljno dinamičan u gradskoj vožnji, a ako se za time ukaže potreba, neće se buniti niti na putovanju.

I na kraju...

U vremenima kada popularnost gradskih crossover modela raste strelovitom brzinom (C3 Aircross je osvojio i prestižno priznanje Autobest 2018.), Citroën ulazi u "bitku" s novim simpatičnim gradskim mališanom. Preuzimajući sve pozitivne osobine svog izvornika, modela C3, ovaj automobil je cijeloj priči dodao element robusnosti i privid snalažljivosti na svim podlogama.

Premda se cijenom vinuo i do granica viših segmenata, barem u usporedbi s izravnim konkurentima, najopremljeniji C3 Aircross kakav smo ovom prilikom testirali zanimljiv je automobil koji se odlikuje štedljivim pogonskim strojem uvjerljivih performansi te naglašenom praktičnošću i upadljivim izgledom. Želite li biti u trendu, rješenje ne treba daleko tražiti. Ono je upravo pred vama.

Citroën C3 Aircross na hrvatskom tržištu
Na našem je tržištu trenutno dostupno devet izvedbi citroënovog modela C3 Aircross, koje zastupnik C Automobil Import nudi uz tri paketa opreme: Live, Feel i Shine. Zapravo, početni C3 Aircross je ujedno i jedina izvedba dostupna s paketom opreme Live. Dva pogonska stroja, po jedan benzinski i jedan dizelski ponuđena su u po dvije razine snage pa tako ponudu otvara 1,2-litreni 3-cilindrični benzinski PureTech snage od 82 KS, dok snažnija izvedba razvija 110 KS.

Dizelski 1,6-litreni 4-cilindrični BlueHDi nudi 99 ili 120 KS. Konačno, dostupni su i ručni mjenjači s 5 ili 6 stupnjeva prijenosa te automatski sa 6 stupnjeva. Cijene Citroëna C3 Aircross na hrvatskom tržištu kreću od 110.767 kn koliko stoji izvedba 1.2 PureTech (82 KS) Live. Početni dizelski model je 1.6 BlueHDi (99 KS) Feel, dok je za najbogatije opremljenu i najsnažnije motoriziranu izvedbu kakvu smo ovom prilikom i testirali, 1.6 BlueHDi (120 KS) Shine, potrebno izdvojiti 150.971 kn.

Do kraja travnja 2018. domaći zastupnik uz model C3 Aircross nudi fiksnu kamatnu stopu od 3% za kupnju putem Citroën Financiranja.