Alfa Romeo Giulia 2.0 GME Q4 Veloce

Alfa Romeo Giulia 2.0 GME Q4 Veloce
tekst: Hrvoje Gattin foto: autonet.hr

Užitak s pedigreom

Snažni su benzinski motori sve rjeđi u velikim obiteljskim automobilima i upravo nas stoga Giulia 2.0 vraća u neka romantičnija vremena. Njezin sjajni pogon, sportske performanse i privlačan izgled tek su površni dio priče o još jednom obiteljskom automobilu iz snova

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina 1995 cm3 / 280 KS / 240 (236) km/h
prosječna potrošnja / emisija CO2 6,4 (7,9) l/100 km / 148 g/km
cijena do registracije 405.076 kn (54.665 Eur)

Premda se radi o trećoj izvedbi Giulije koju smo imali prilike testirati, svako sjedanje za upravljač jednog od ovih automobila predstavlja novo iskustvo koje iščekujemo s ogromnim nestrpljenjem. Ništa drukčije nije bilo niti ovom prilikom kada smo na test dobili doista vrhunski primjerak sportskog automobila u privlačnom i bogato opremljenom obiteljskom formatu.

Alfa Romeo je s Giuliom po tko zna koji puta pokazao kako stari znalci rade najbolje automobile, premda i sami znamo da postoje oni koji će to pokušati osporiti. Istina jest, vremena beskompromisnog jurcanja i trošenja goriva bez imalo obzira spram okoliša su iza nas, a sigurnost je danas na prvome mjestu. No i pored sve sile raznih elektroničkih pomagala, ovo je automobil koji morate poželjeti odvesti na putovanje. Naprosto stoga što istinskim zaljubljenicima može pružiti jako, jako mnogo.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Ovo je već treća Giulia na našem testu i treća prilika da ustvrdimo kako se o ukusima ne raspravlja, no istovremeno čvrsto stojimo iza osobnog stava da je to trenutno najbolje dizajnirani automobil u segmentu obiteljskih limuzina. Pitanje je tek, koja boja Giuliji najbolje pristaje jer moramo primijetiti da nam se nije posebno dopala niti siva izvedbe 2.2 JTDM Super, bijela perla s modela 2.2 JTDM Q4 Veloce tek je nešto primjerenija, a plava Misano ovom prilikom testirane Giulie nekako i dalje ne pogađa naše osjećaje "u sridu".

Kako god bilo, kada se preselimo u unutrašnjost zatječemo jednako uspješan i moderan dizajn potkrijepljen izvrsnom ergonomijom. Sve je, rekli bi smo, na svome mjestu i vozaču lako dostupno, a posebno nas veseli nevelik obruč upravljača koji izvrsno sjeda u ruke. Sjedala su udobna i pružaju solidnu potporu tijelu, premda bi smo u izvedbi ovakvih performansi ipak poželjeli donekle izraženiju bočnu podršku. Konačno, kao "punokrvni" obiteljski automobil, Giulia će na stražnjim sjedalima ponuditi mnogo mjesta za koljena, a tu je i prtljažnik koji bi obujmom od 480 dm3 trebao zadovoljiti i obitelji većih zahtjeva.

Serijska i dodatna oprema

Uz izuzetak "divlje" Giulije QV, testirana je izvedba 2.0 GME Q4 Veloce ujedno i najskuplja Giulia dostupna na našem tržištu. A, u skladu s time je i opremljenost koja je doista vrhunska. Počnemo li od sigurnosti, ona je na očekivano visokoj razini uz 6 zračnih jastuka, ESP, sustav automatskog kočenja (AEB) pri brzinama do 50 km/h, sustav za nadzor mrtvog kuta, stražnju kameru za pomoć pri parkiranju i prednje senzore, upozorenje o nenamjernoj promjeni vozne trake, nadzor pritiska u pneumaticima…

Također, tu su i Infotainment sustav Alfa Connect sa 6,5-inčnim zaslonom, navigacijom, Bluetooth povezivošću i audio sustavom američke marke Harman Kardon, 18-colni naplaci od lake legure koji serijski dolaze s RunFlat pneumaticima, Bi-xenon prednja svjetla, tempomat, električna parkirna kočnica, kožne presvlake sjedala, DNA sustav za podešavanje dinamike vožnje itd.

Od ponuđenih dodataka, testirana je Giulia Q4 Veloce imala tek plavu boju Misano.

MultiAir pod prednjim poklopcem

Kao i druge izvedbe Giulie i ovom prilikom testirana pokretana je motorom koji predstavlja novost u paleti Alfa Romea. Riječ je o 2-litrenom 4-cilindričnom benzinskom pogonskom stroju koji je opremljen MultiAir tehnologijom upravljanja ventilima. Ovaj sustav koristi jedno bregasto vratilo u glavi za pokretanje ispušnih ventila: dva brijega (po cilindru) pokreću ventile dok treći aktivira hidraulički sustav upravljanja usisnim ventilima. Time se omogućava izuzetno širok raspon promjenjivog podešavanja rada ventila što kao rezultat donosi veliku elastičnost, ali i sve ostale pozitivne učinke poput povoljnije krivulje okretnog momenta te niže potrošnje goriva.

S najvećom snagom od 280 KS dostupnom pri 5250 o/min ovo je nesumnjivo snažan pogonski stroj, no daleko impresivniji je podatak o 400 Nm pri 2250 o/min. Naime i dok benzinske motore, prvenstveno zbog nedovoljnih zaliha okretnog momenta, u pravilu smatramo "neprijateljima" D segmenta, ovdje je situacija dijametralno suprotna.

Kombinacija ovako snažnog pogonskog stroja koji u sebi krije i velike zalihe okretnog momenta te odličnog automatskom mjenjača s osam stupnjeva prijenosa (ZF) omogućava nam onu čarobnu mješavinu dinamičnog sportskog te ujedno smirenog obiteljskog automobila. Sve zajedno doista je impresivno i ako bi smo se iz petnih žila trudili pronaći neku zamjerku, onda bi to kao i u slučaju 2,1-litrenog dizela bio tek - zvuk motora. Istina jest da se 2-litreni MultiAir pri većim opterećenjima javlja umjerenim "pucanjem" iz ispuha, no ukupni je zvučni dojam potprosječan.

Mjenjač i potrošnja goriva

Ugodan u smirenoj gradskoj vožnji, 8-stupanjski ZF se odlikuje izvrsno pogođenim prijenosnim omjerima, no budimo realni, kada ih imate osam na raspolaganju posao je nešto lakši, a kompromisa kudikamo manje. No, pri bržoj vožnji kakvom zavojitom cestom bila bi prava šteta ne probati ručne izmjene stupnjeva koje su (na žalost) i na ovom sportskom modelu moguće tek uz pomoć ručice mjenjača. Za poluge uz upravljač morat ćemo pričekati sljedeću Giuliu 🙂

Treba li sportske automobile testirati u svim uvjetima, tj. trebamo li isprobati i kolika bi mogla biti njihova najniža potrošnja, ostaje pitanjem. Naime, vjerojatno će svaki automobil poput ovoga većinu svog životnog vijeka provesti u dinamičnoj vožnji pa je upravo takva i bila našim "poligonom" za mjerenje potrošnje. U gradskoj smo vožnji izmjerili 9,5 l/100 km, a na otvorenoj cesti 6,8. No, primjećujete li nešto posebno u tim brojkama? Da, tako je - riječ je o tonu i pol teškom te 280 KS snažnom automobilu koji troši poput malo snažnijeg hatchbacka iz C segmenta. Ukratko, teško bi smo povjerovali u ove vrijednosti da ih sami nismo izmjerili!

Uz sve navedeno vrijedi reći i kako se radi o automobilu koji je od 0 do 100 km/h sposoban doći za strelovitih 5,4 sekunde (proizvođač: 5,2 s), te kojem se kazaljka brzinomjera zaustavlja tek na 236 (240) km/h. Doista, impresivno.

Za upravljačem

Koliko god privlačan i praktičan bio, Alfa Romeo je automobil kod kojeg su ipak najbitnija vozna svojstva. Tako smo i kod ove Giulije mnogo pozornosti uputili preciznosti i udobnosti njezinog podvozja. Ponovno se, dakle, pokazalo da je moguće spojiti obiteljsku udobnost i sportske karakteristike, dakako, ako itekako dobro znate što vam je činiti.

Giulijin precizni upravljač i neutralno ponašanje u zavojima ne predstavljaju novost nekome tko prati novosti vezane uz ovu marku. Pa ipak, zanimljivo je kakav će karakter automobilu namijeniti koji proizvođač. Uz dosta ograničeno prekoupravljanje, Giulia s pogonom na sva četiri kotača Q4 je smiren automobil koji je moguće voziti i doista jako brzo, bez da vam priušti ikakvo neugodno ili neočekivano iznenađenje. Predvidivost i vrlo solidna komunikativnost podvozja u kombinaciji s preciznim upravljačem predstavljaju dobitnu kombinaciju koja će svakog vozača osvojiti već nakon par kilometara.

Pa ipak, jedno je potrebno naglasiti: bez obzira na 280 KS skrivenih ispod prednjeg poklopca, ovo nije automobil s kojim ćete moći "driftati" kako god i kada god vam se prohtije. Sigurnost je danas imperativ, a Alfa Romeo si ne može priuštiti da zbog činjenice što njihova nova ljepotica ima pogon na stražnje kotače, ulice budu prepune razbijenih Alfi. Upravo stoga, a tek primjera radi, na Giuliji nije moguće isključiti ESP. No, ako netko baš želi ultimativni užitak, Giulia QV će mu ga pružiti bez ustezanja. Dakako, na trkaćoj stazi, molim...

I na kraju...

Koliko je snage ili Newton-metara potrebno za zabavu, teško je reći. Naime, već je i standardna dizelska izvedba Giulije sa 180 KS automobil za čijim je upravljačem boravak jedno prekrasno iskustvo. No, dakako, benzinski motori imaju svoje draži, a s najnovijim 2-litrenim MultiAirom smo vidjeli da dizel ne mora biti nužno rješenje u segmentu u kojem uvijek nedostaje okretnog momenta.

Elegantna, sportski dinamična, no ne i rastrošna, Alfa Romeo Giulia 2.0 GME Q4 Veloce je automobil koji trebaju sanjati svi oni na čijem se "radaru" nalazi obiteljski automobil sportskih osobina. Lijep izgled je, pri tome, tek dodana vrijednost.

Alfa Romeo Giulia na hrvatskom tržištu
U ponudi domaćeg zastupnika za Alfa Romeo, tvrtke Autocommerce Hrvatska, na našem je tržištu trenutno dostupno deset izvedbi Giulie. Konkretnije, riječ je o modelima pokretanim benzinskim 2-litrenim motorom GME koji je dostupan u izvedbama snage od 200 i 280 KS te 2,1-litrenim Multijet (JTDM) dizelašem koji je dostupan uz 150, 180 ili 209 KS. Dakako, vrh ponude predstavlja Giulia Quadrifoglio Verde čiji 2,9-litreni V6 razvija 510 KS.

Ponudu nastavlja izbor između ručnih 6-stupanjskih ili automatskim mjenjača s 8 stupnjeva prijenosa, a tu su i izvedbe s pogonom na sva četiri (osnovna - na stražnje) kotača. Paketa opreme su četiri: Giulia, Super, Veloce i već spomenuti QV, a ponuda ovog modela kreće od 252.315 kn koliko stoji izvedba 2.2 JTDM sa 150 KS, ručnim mjenjačem i početnim paketom opreme. Testirani je model ujedno i najskuplji među "običnim" izvedbama uz cijenu od 405.076 kn, dok je za zastrašujuću Giuliu QV potrebno izdvojiti 694.910 kn što je svakako velik iznos, no u ovoj klasi itekako konkurentan.

- - -

Pogledajte i ove testove Alfa Romea: Giulia 2.2 JTDM Super, Giulia 2.2 JTDM Q4 Veloce te Stelvio 2.2 JTDM Super

1