Volkswagen Golf 1.2 TSI Trendline

22. svibnja 2013.
Test - Volkswagen Golf 1.2 TSI Trendline
piše: Hrvoje Gattin  foto: AUTONET 

Na zapadu ništa novo (no i dalje jednako solidno!)

brzi izbornik

Osobna iskaznica

IME
Golf 1.2 TSI Trendline
OBUJAM
1,2 l
SNAGA
86 KS
BRZINA
174 km/h
NA CESTU
129.309 Kn (17.100 Eur)
tehnički podaci »
Ako postoji automobil koji vas, i nas, neće iznenaditi onda je to bez sumnje volkswagenov megauspješni bestseller Golf. I u sedmoj generaciji ovaj je kompakt jednako snažan i uvjerljiv kao i u svojim počecima, pred gotovo četiri desetljeća. Isprobali smo model s početka ponude
4403
Kada je u rujnu 2012. Volkswagen na posebnom eventu održanom u Berlinu predstavio Golf sedme generacije, ovaj je model iza sebe imao već 38 godina proizvodnje i više od 29 milijuna prodanih primjeraka. To je, bez mnogo sumnje, najbolja potvrda uspješnosti ideje koja je naslijedila legendarnu Bubu i postala, ili bolje rečeno ostala, istinski "narodni automobil". Golf je, u punom značenju tog pojma - Volks Wagen.

A, da ne bi bilo zabune, željno iščekivana nova generacija modela koji i na hrvatskom tržištu već godinama uporno obara sve prodajne rekorde, ponuđena je u (uobičajeno ali i nevjerojatno) širokoj paleti izvedbi. Točnije, ovisno o paketu opreme, motoru i mjenjaču te karoseriji, na našem je tržištu dostupna čak 51 izvedba Golfa VII. Bilo da ste zainteresirani za štedljivu gradsku vožnju u 86 KS snažnom početnom Golfu 1.2 TSI Trendline, ili vas zanima bogati paket Highline sa 150 KS snažnim dieselom i pogonom na sva četiri kotača, Volkswagen ima odgovora za sve.

4403
Dakako, za sladokusce, ali i one nešto dubljeg džepa, dostupan je i novi Golf GTi u izvedbama s 220 ili 230 KS. Priča je tako, ponovno zaokružena. Recimo i to da cijene Golfa sedme generacije kreću od 127.193 Kn koliko je potrebno izdvojiti za navedeni početni model s trojim vratima, a kroz tri paketa opreme (ne računajući izvedbu GTi) i bezbroj kombinacija pogona (dostupne su karoserije s 3 i 5 vratiju) završavaju na 288.070 Kn koliko ćete trebati izdvojiti za model GTi s 230 KS i DSG mjenjačem.

Na kraju recimo i to da je model GTi, pored dvije izvedbe snage te ručnog ili DSG mjenjača, dostupan u izvedbama s trojim ili petorim vratima. Opet možemo zaključiti - za svakog ponešto, jer uostalom ukusa je koliko i ljudi iliti People are people. No, spustimo se sada do nešto skromnije razine i vratimo "našem" modelu sa samog početka ponude.

4403
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Iako je to već u šestoj generaciji postalo nekako uobičajeno, više u šali ćemo reći da se Golf VII svojom estetikom ne razlikuje od prethodnika. Razlike su, dakako, sveprisutne i otkrivamo ih na svakom detalju, posebno pri pogledu otraga. No, one su istovremeno kudikamo suptilnije od onoga na što smo navikli kod npr. francuskih automobila.

Uostalom, svatko ima svoju logiku, a tek prodajni rezultati (gdje, u slučaju VW-a ulogu ipak nosi i legendarno ime) pokazuju čiji je put ispravan. Tako glede ukupnog dojma njegova vanjštine možemo zaključiti da sedmi Golf ne donosi ništa posebno novo, no s druge se strane dobro uklapa u aktualne trendove te prati estetsku logiku svoje novije "braće". Iako smirenog dizajna, ovo je solidno atraktivan automobil.

4403
U interijeru novosti ima možda i više nego li na vanjštini. Izmjene su obuhvatile praktički svaki detalj pa iako se i ovdje radi o prokušanom receptu koji zasigurno neće "uzburkati dizajnerske vode", ta smirena i pročišćena estetika ostavlja dojam kvalitete i pametne promišljenosti. Kako je testirani Golf 1.2 TSI Trendline primjerak sa samog početka ponude, njegova unutrašnjost se doista ne odlikuje posebnim detaljima luksuza. No, ako niste odveć zahtjevni i u ovom ćete automobilu pronaći sve očekivano.

Prostranost i ergonomija su na visini, kao i u slučaju ranijeg modela. Konkretnije, ergonomija vozačkog mjesta je vrlo dobra te zadržava visoku ocjenu svojih prethodnika. Mjesta na stražnjoj klupi ima sasvim dovoljno, no uzeti u obzir moramo kako se ipak radi o modelu iz C segmenta. Dakle, ne očekujte previše. Jednako tako, karoserija s trojim vratima nešto je manje praktična ako ćete često posezati za prostorom otraga, no u gradskoj će vas ulozi ovakav Golf privući prvenstveno skladnom estetikom 3v karoserije. Recimo i to da je zapremnina prtljažnika, u odnosu na Golf VI narasla za 30 dm3 te sada iznosi više no upotrebljivih 380 litara.

4403
Komentar opreme

Da današnji automobili, već i na samom početku ponude nisu više "ćelavi" ili posve ogoljeli od bilo kakve opreme, neminovnost je tržišnih pravila koja se proizvođačima nameću i možda ne sviđaju, no nama koji stojimo "s druge strane" to svakako predstavlja prednost.

Tako je i početni Golf VII, model 1.2 TSI Trendline serijski opremljen detaljima koji znatno podižu njegov dojam. Naravno, nemojte očekivati alu-naplatke, navigaciju ili kožom presvučeni upravljač (isti je bio s police dodataka), no zato je najsnažniji naglasak stavljen na sigurnost - čak sedam zračnih jastuka, ESP, multikolizijska kočnica i električna parkirna kočnica s funkcijom Auto Hold predstavljaju sigurnosnu razinu donedavno dostupnu tek u kudikamo višem segmentu.

Recimo i to da je testirani Golf 1.2 TSI Trendline serijski bio opremljen i dekorativnim umecima Dark Silver koji donekle razbijaju monotoniju sive (ili pak crne) plastike u interijeru. Konačno, serijski su i klima uređaj, središnje daljinsko zakljjučavanje, radio s CD MP3 i SD čitačima...

4403
Motor i prijenos

Kada smo u kolovozu 2010. objavili test Golfa šeste generacije 1.2 TSI Trendline, ovaj je motor (doduše u izvedbi sa 105 KS) bio nov. Sada je to dobro poznat pogonski stroj ovjenčan nagradama, no doista ne bez razloga. Volkswagen je (moramo reći: za razliku od nekih drugih proizvođača) doista uspio u priči o downsizingu, barem kada je riječ o 1,2-litrenom benzinskom TSI motoru.

Priča o ovom pogonskom stroju ne razlikuje se posebno od uobičajenih trendova, no očito je da se "tajna uspjeha krije u detaljima". Riječ je o potpuno aluminijskom 4-cilindričnom benzinskom motoru obujma od 1197 cm3, opremljenom s 4 ventila po cilindru, dva bregasta vratila i izravnim ubrizgavanjem te turbopunjačem. Cijela ta konstrukcija sposobna je razviti realativno skromnih, no ipak dostatnih, 86 KS pri 4800 o/min te 160 Nm u vrlo širokom rasponu između 1400 i 3500 o/min.

4403
A, upravo su dostatna zaliha okretnog momenta, povoljna položenost krivulje istog te 5-stupanjski ručni mjenjač pametno odabranih prijenosnih omjera zaslužni da testirani Golf i s naoko slabim motorom (automobil je težak 1130 kg) pruža sasvim zadovoljavajuću dinamiku vožnje, posebno u gradu. U brojkama to se svodi na ubrzanja od 0 do 100 km/h za 11,9 s (test: 12,1 s) te između 80 i 100 km/h (ovo potonje ipak ne vrijedi za grad :-)) od 18,0 s u V stupnju prijenosa.

Takve performanse, za gradsku vožnju sasvim dostatne, popraćene su potrošnjom goriva koja je tijekom našeg testa dosegla brojku od 7,6 l/100 km. To, doduše, jest nešto iznad litre i pol više od tvornički propisanih vrijednosti, no s obzirom da smo se nastojali voziti "normalno" a ne "štedljivo" te da smo pod prednjim poklopcem imali relativno skromnu snagu, rezultat je svakako hvale vrijedan. Spomenimo i to da ovaj Euro 5 motor ima emisiju CO2 od 113 g/km što će nakon prvog srpnja postati itekako značajan podatak.

Konačno, dijelom zaslužna za povoljnu potrošnju i niske emisije CO2 je i tehnologija BlueMotion koja podrazumijeva gume niskog otpora kotrljanju, sustav Start & Stop te regeneraciju energije kočenja. Ovo posljednje djeluje tako da se povećava napon alternatora prilikom usporavanja ili kočenja čime se poboljšava punjenje akumulatora (i dodatno usporava vozilo). Tako napunjen, akumulator odterećuje alternator prilikom ubrzavanja kako bi se smanjilo opterećenje motora te time i potrošnja goriva.

4403
Za upravljačem

Kao što se iz prethodnog odlomka lako može zaključiti, Golf 1.2 TSI Trendline najboljim će se pokazati u gradskoj vožnji. Tu će svoje kvalitete pokazati 1,2-litreni TSI motor te udobno podvozje. Dakako, bez obzira na male gradske brzine, sigurnosti nikad ne može biti previše te vrhunska opremljenost već i početnog modela dodatno upotpunjava ovu gradsku priču.

Uz gume relativno visokog porečnog presjeka (dimenzija su od 195/65 R 15) i podvozje podešeno s udobnošću na prvom mjestu, Golf kakav smo testirali prelazi preko neravnina gotovo neprimjetno, no opet ne uz naglašeno mekano podvozje, već ono koje naprosto odlično upija sve "katastrofe" naših prometnica. Dakako, odlučimo li se ipak za nešto bržu vožnju (dakako, u granicama u kojima nam to dopušta 1.2 TSI) primjetno će biti izvjesno naginjanje karoserije, ali i određeni nedostatak povratnih informacija s podloge.

4403
No, ostavimo sada vozačke užitke po strani. Ovo je na prvome mjestu udoban i štedljiv gradski automobil, koji jamči mnoge kilometre provedene za upravljačem bez umora, kako zahvaljujući podvozju, tako i udobnim no ne premekanim sjedalima ali i vrlo dobroj ergonomiji.

I na kraju...

Na kraju svakog testa trebali bi smo se i "pozabaviti" cijenom opisanog vozila. Dakako, nije neka mudrost zaključiti da je u C segmentu za iznos od 129.309 Kn ili 17.100 Eura koliko stoji testirani Golf 1.2 TSI Trendline (s nešto više od 2.000 Kn dodataka), moguće naći još poneki, ne slabiji ili lošije opremljeni automobil.

No, Golf sa sobom nosi imidž koji mnogi drugi automobili ne nude i to se, u današnjem svijetu, plaća. Dakako, ponovno ćemo se prisjetiti da je i ovom prilikom bilo riječi o nizu sitnih detalja koje drugi možda nemaju ili ih ne znaju ponuditi. U svakom slučaju, Golf će očito i dalje ostati na tronu skojeg ga, kako sada izgleda, još dugo nitko neće skinuti.
GALERIJA: Volkswagen Golf 1.2 TSI Trendline
Volkswagen je doista uspio u priči o downsizingu, barem kada je riječ o 1,2-litrenom benzinskom TSI motoru. Riječ je o potpuno aluminijskom 4-cilindričnom benzinskom turbo-pogonu s izravnim ubrizgavanjem i 4 ventila po cilindru
Povoljna položenost krivulje istog i 5-stupanjski ručni mjenjač pametno odabranih omjera zaslužni su da testirani Golf i s naoko slabim motorom pruža sasvim zadovoljavajuću dinamiku vožnje
Iako u interijeru ima možda i više izmijenjenih detalja nego li izvana, Golf VII je zadržao
U gradskoj je vožnji završni rezultat naše potrošnje iznosio vrlo solidnih 7,6 l/100 km. Tehnologija BlueMotion zaslužna je za umjerenu potrošnju i niske emisije CO2 (113 g/km)
Serijski ručni klima uređaj zadovoljit će manje zahtjevne. Audio-sustav je opremljen AUX priključkom i čitačem SD kartica. Neobično je da je (daleko praktičniji) USB priključak izostavljen
Ručni 5-stupanjski mjenjač odlikuje se dobrom preciznošću i solidno odmjerenim prijenosnim odnosima. Funkcija Auto Hold (prekidač iza onoga el. parkirne kočnice) služi da nakon zaustavljanja vozilo ostane nepomično i na blagim nagibima, sve dok ponovno ne krenemo
Praktičnih pretinaca nikad ne nedostaje. Golf VII u osnovnom paketu nudi stražnje svjetlo za maglu i glavna svjetla bez automatskog aktiviranja. No, pitamo se kome li to uopće treba?
Premda je riječ o početnom paketu opreme, nužnih detalja komfora ne nedostaje. Prednji prozori imaju elektropodizače (stražnji su nepomični), a vanjski su retrovizori električno podesivi i grijani. Unutrašnji se retrovizor preklapa ručno
Već viđeno, no i dalje neobično (sigurnosno) rješenje: ručicu za oslobađanje poklopca motora nije moguće potegnuti ako su vrata zatvorena
I dok su neki detalji opreme skromni adekvatno početnom paketu, na sigurnosti se nije štedjelo. Tu je sedam zračnih jastuka, ESP, multikolizijska kočnica, električna parkirna kočnica s funkcijom Auto Hold i elektronička blokada diferencijala
Prednja sjedala nude dobru kombinaciju udobnosti i čvrstoće koja pruža neophodnu potporu leđima. Ergonomija vozačkog mjesta je vrlo dobra te zadržava visoku ocjenu svojih prethodnika
Mjesta na stražnjoj klupi ima dovoljno za kraće relacije. No, s obzirom na karoseriju s trojim vratima i donekle nespretan ulazak otraga, tamo će se najčešće ipak naći vrećice iz dućana, a ne putnici
Prtljažnik Golfa VII je porastao u odnosu na prethodnika te sada zaprima 30 dm3 više, odn. ukupno 380 dm3. Proširiv je do 1270 dm3. Nekima će praktično biti i postavljanje podnice na dvije moguće visine
Testirani je automobil dodatno bio opremljen rezervnim kotačem smanjenih dimenzija. Time se štedi na prostoru ali i masi
Zgodna pozicija za smještaj sigurnosnog trokuta, u oblozi vratiju prtljažnika
Serijski dio paketa Trendline su, dakako čelični naplaci. Gume su dimenzija 195765 R 15 što, prvenstveno, jamči udobnost, a ne neka posebna vozna svojstva
Još jedan (pored testiranih Audija A3 i Škode Octavije), model volkswagenove grupacije koji je napravljen na temelju platforme MQB je i Golf VII. Zahvaljujući platformi ali i drugim komponentama, ušteđeno je 100 kg u odnosu na prethodnika

Komentari

wow
sve ok | 19:47 | 18.06.2016.

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2017 by Internet Softver Design by WEB Marketing