Opel: RDE legislativa i SCR tehnologija

Opel: RDE legislativa i SCR tehnologija
tekst: Adam Opel AGfoto: Adam Opel AG

Ofenziva smanjenja potrošnje i štetnih emisija

Kao odgovor na aktualna zbivanja u automobilskoj industriji i činjenicu da su dizelski motori stavljeni pod povećalo javnosti, Opel već od sljedeće godine planira objavljivati brojke o stvarnoj potrošnji goriva. Također, užurbano se radi i na unaprijeđenom tretiranju ispušnih plinova

Dr. Karl-Thomas Neumann

Proizvođač iz Rüsselsheima poduzima još jedan korak da bi zadovoljio buduće smjernice vezane uz emisije štetnih plinova, ugljičnog dioksida i dušikovih oksida. Naime, od drugog kvartala 2016. godine, uz službene tvorničke podatke o potrošnji goriva i emisiji CO2 Opel će objavljivati i vrijednosti potrošnje goriva dobivene u ciklusu testiranja poznatom kao WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure – Svjetski usklađen testni postupak za laka vozila).

Uz to, inženjeri zaduženi za dizelske motore odnedavno su počeli raditi na inicijativi poboljšanja emisija NOx (dušikovih oksida) kod motora sa SCR tehnologijom (Selective Catalytic Reduction – selektivna katalitička redukcija). Ti su napori usmjereni praćenju takozvane legislative RDE (Real Driving Emissions – stvarne emisije tijekom vožnje) koja će stupiti na snagu 2017. Opelov je cilj ponuditi transparentnost tijelima koja provode testiranja. Ujedno, ovo je značajan korak k upoznavanju budućih kupaca opelovih automobila sa stvarnim vrijednostima potrošnje goriva, kakve mogu očekivati u uvjetima svakodnevne vožnje.

Prekretnica u stavu spram dizelskih motora

“Događaji i diskusije iz proteklih tjedana i mjeseci pokazali su da je automobilska industrija u iznimnom fokusu i sada je vrijeme da se djeluje na temelju naučenoga”, rekao je glavni izvršni direktor Opel grupe dr. Karl-Thomas Neumann. “Jasno je da je rasprava o dizelskim motorima prekretnica. Svijet više nije kakav je bio. To ne možemo ignorirati – na automobilskoj je industriji da promijeni percepciju nove stvarnosti”.

Potrošnja goriva i emisije CO2

Razvojno središte – General Motors Torino

Od drugog kvartala 2016. uz službene podatke o potrošnji goriva i emisijama CO2 opelovih modela objavljivat će se i brojke o potrošnji goriva dobivene tijekom testnog ciklusa WLTP, i to počevši od nove Astre. Taj je postupak općeprihvaćen u branši i razvijen s ciljem da točnije prikaže stvarno iskustvo korisnika.

Prema planovima EU-a, Novi europski vozni krug (New European Driving Cycle, NEDC) zamijenit će od početka 2017. moderniji standardni svjetski usklađen testni postupak za laka vozila, WLTP. I taj se postupak provodi u laboratorijskim uvjetima i temelji se na strogim testnim procedurama koje su bliže stvarnim vrijednostima potrošnje goriva i emisije CO2 u cestovnom prometu. Taj novi testni ciklus važan je radi održavanja standardiziranih i usporedivih rezultata koji se mogu ponoviti.

SCR tehnologija

Selektivna katalitička redukcija

Opel trenutno pokreće akciju i u vezi s emisijama NOx. Proizvođač automobila iz Rüsselsheima počeo je raditi na rješenjima za poboljšanje učinkovitosti sustava za tretiranje ispušnih plinova kod dizelskih motora usklađenih sa standardom Euro 6 s tehnologijom SCR kako bi se napredovalo u smjeru budućih RDE (Real Driving Emissions) smjernica. RDE je standard za stvarne emisije tijekom vožnje koji dopunjuje trenutne metode testiranja i mjeri emisije automobila izravno na cesti.

Dizelski motor 2.0 CDTi Bi-Turbo

“Naše su analize u proteklih nekoliko mjeseci pokazale da nemamo uređaje koji bi nam rekli jesu li naša vozila u testnom ciklusu. No vjerujemo da možemo dodatno poboljšati učinkovitost redukcije oksida iz dušičnih emisija naših dizelskih motora usklađenih sa standardom Euro 6 i s tehnologijom SCR pa ih nastojimo unaprijediti prema budućim RDE specifikacijama”, naglasio je dr. Neumann. “Ubuduće ćemo koristiti SCR kao standardni sustav za Euro 6 dizelske motore u nastojanju da razvijemo naprednije tehnologije i istražimo veću učinkovitost”.

Rad na ovom poboljšanju sustava selektivne katalitičke redukcije prema standardu emisija ispušnih plinova Euro 6 već je započeo, a implementacija novih rješenja u proizvodnji se očekuje od ljeta 2016. Ta će aktivnost obuhvaćati i akciju provjere zadovoljstva korisnika na terenu, koja će uključivati 43.000 automobila koji već voze europskim cestama (Zafira Tourer, Insignia i Cascada). Ta će vozila dobiti novu kalibraciju kad ona postane dostupna.

Transparentnost kao imperativ

I glavni izvršni direktor Opela dr. Karl-Thomas Neumann poziva na povećanje transparentnosti između proizvođača automobila i europskih nadzornih tijela. “U SAD-u tvrtke nadzornim tijelima otkrivaju svoju čitavu filozofiju kalibracije. Volio bih da se ta praksa uvede i u Europi”. U tom kontekstu Opel želi predložiti i da svi proizvođači automobila aktivni u Europi sudjeluju u ovom verbalnom dogovoru oko veće transparentnosti.

– – –

Pogledajte i ove teme: Opelova nova generacija motora i mjenjača, Opelova paleta LPG vozila