Honeywell: predviđeni rast turbo-tehnologije do 2020.

Honeywell: predviđeni rast turbo-tehnologije do 2020.
tekst: Hrvoje Gattin foto: Honeywell / autonet.hr

Turbopunjači preuzimaju igru

Lider u svijetu turbopunjača, multinacionalni konglomerat Honeywell objavio je studiju o predviđenom rastu udjela ove tehnologije u narednih pet godina. Prema tim istraživanjima, do 2020. možemo očekivati kako će gotovo svaki drugi novi automobil biti opremljen turbo-motorom

Neposredno pred otvaranje ovogodišnjeg međunarodnog salona automobila u Frankfurtu, američka je tvrtka Honeywell objavila svoje godišnje istraživanje trendova u svijetu turbopunjača. Ovaj globalni lider turbo-tehnologije tako predviđa da će do 2020. godine čak 47 posto novih automobila biti pokretano motorima opremljenim turbopunjačima.

Povećani “apetiti” automobilske industrije spram turbopunjača nisu tek rezultat potrebe za unaprjeđenjem performansi, ističu u Honeywellu, već je riječ i o potrebi za smanjenjem složenosti pogonskih strojeva te prilagođavanju performansi vozila specifičnim zahtjevima pojedinih tržišta. IAA salon ujedno je poslužio i za promociju novih rješenja s područja turbopunjača, s obzirom da su brojni novi automobili opremljeni upravo takvom tehnologijom – benzinski, dieselski i hibridni, u širokom rasponu od početnih modela do onih iz luksuznog segmenta.

Rightsizing zamjenjuje downsizing

Poseban naglasak u razvoju tehnologije turbopunjača već se danas stavlja na pravilno dimenzioniranje pogonskih strojeva, a ne isključivo na smanjenje njihovog obujma, tj. downsizing. To, zapravo i jest ispravni put jer isključivo smanjenje obujma za sobom donosi i neke neželjene učinke. Upravo zahvaljujući takvom pristupu bit će moguće osobine budućih vozila prilagoditi novim ekološkim propisima koji su na globalnoj razini sve stroži, prateći osnovni cilj: smanjenje potrošnje goriva i štetnih emisija.

“Prema najnovijim industrijskim pokazateljima, ‘zlatno doba turbopunjača’ uzima zamah na svjetskoj razini”, navodi Terrence Hahn, predsjednik i glavni izvršni direktor tvrtke Honeywell Transportation Systems. “No, istovremeno postoji i jasna potreba za znatno sofisticiranijim tehnologijama turbopunjača koje su u stanju pokriti cjelokupan raspon performansi pogonskog stroja. Stoga se proizvođači automobila okreću specijalistima poput Honeywella kako bi uspjeli zadovoljiti jedinstvene zahtjeve štedljivih 3-cilindričnih motora, povećali snagu 4-cilindričnih motora uz napredna aerodinamička rješenja te unaprijedili potporu električnim pogonskim sklopovima i sustavima rekuperacije energije naprednih hibridnih pogona”.

Teme studije o globalnom rastu turbo-tehnologije do 2020.

Ugradnja 3-cilindrični benzinskih i dieselskih turbo-motora pojavljuje se kao značajan globalni trend u svijetu štedljivih automobila niske i srednje kategorije. Honeywell predviđa složenu godišnju stopu rasta (CAGR) na razini od 30 posto do 2020, a ista će rezultirati porastom godišnje prodaje 3-cilindričnih benzinskih i dieselskih turbo-motora na 7 milijuna primjeraka do 2020. Honeywellova paleta turbopunjača treće generacije, namijenjena benzinskim motorima, optimizirana je kako bi podnijela veća opterećenja kakva nastaju u 3-cilindričnim pogonskim strojevima.

Na globalnoj će razini do 2020. godine 4-cilindrični pogonski strojevi nastaviti predstavljati 75 posto udjela u segmentu turbopunjača kod osobnih vozila, a predviđa se složena godišnja stopa rasta od 7 posto za ovu kategoriju turbo-motora do 2020. I u ovoj kategoriji Honeywell ima rješenja koja će omogućiti proizvođačima automobila povećanje snage motora bez negativnog utjecaja na odziv, a to uključuje turbopunjače promjenjive geometrije (VNT), TwinScroll, DualBoost (turbopunjači s aksijalnom turbinom) itd.

Višestupanjsko prednabijanje za dieselske motore još je jedna značajna inovacija koja će pomoći proizvođačima automobila da ostvare bolje performanse pogonskih strojeva, bez negativnog utjecaja na očekivanu potrošnju goriva. Tako će se do 2020. godišnje proizvoditi više od dva milijuna osobnih vozila sa sustavima višestupanjskog prednabijanja. U toj se “priči” Honeywell priprema lansirati na tržišta prvi na svijetu dvostupanjski turbopunjač s dvije turbine promjenjive geometrije postavljene u seriju. Ovo će rješenje omogućiti vrhunski odziv motora i visoku razinu iskoristivosti energije ispušnih plinova.

Na globalnoj će razini udio dieselskih motora u prodaji osobnih vozila zadržati udio od gotovo 20 posto, zahvaljujući njihovoj niskoj razini potrošnje goriva i emisija CO2. No, Honeywell očekuje i značajan rast na nekim tržištima. Tako se do 2020. predviđa udvostručenje prisutnosti dieselskih motora na tržištu Sjeverne Amerike, do razine od 7 posto. To bi, smatraju predstavnici ove kompanije, trebale potaknuti najmodernije tehnologije turbopunjača ali i sustavi naknadnog tretiranja ispušnih plinova.

Konačno, penetracija hibridnih pogonskih sklopova, uključujući tu i plug-in sustave, narast će na 7 posto, na svjetskom tržištu osobnih vozila. Otprilike 25 posto tih vozila bit će opremljeno motorima s turbopunjačima, u usporedbi s tek 10 posto danas. To je još jedan pokazatelj kako tehnologija tubopunjača može unaprijediti sve razine pogonskih sustava modernih automobila. Nasuprot tome, električna bi vozila trebala predstavljati tek 1 posto globalne prodaje osobnih automobila do 2020, prvenstveno zahvaljujući visokim cijenama baterija te ograničenom dosegu ove vrste vozila.

Kupci koji znaju što traže

“Više nije dovoljno naprosto smanjiti motor i dodati mu turbopunjač. Proizvođači automobila sada trebaju rješenja za uvjete promjenjive dinamike pri čemu motor trenutno reagira na zahtjev vozača, zadržavajući potrošnju goriva i štetne emisije na očekivanoj razini. Upravo ključna konstrukcijska rješenja honeywellovih turbopunjača najnovije generacije pomažu u ostvarivanju očekivane, veće responzivnosti”, rekao je Craig Balis, glavni direktor odjela tehnologija u tvrtki Honeywell Transportation Systems.

“Svugdje na svijetu, potrošači očekuju bolje performanse i nižu potrošnju goriva te se ubrzano usmjeravaju motorima s turbopunjačima. Honeywell, pri tome, kontinuirano razvija strategiju pristupa kupcima kako bi na najbolji način objasnio prednosti ovih tehnologija”, dodaje Peter Hill, potpredsjednik marketinga i produkt manager Honeywella.

– – –

Posjetite službene stranice tvrtke Honeywell International Inc.

https://gdehr.hit.gemius.pl/lshitredir/id=d54MrIsn7PJvzg48P5lEBcnlXWAr3sbV8xP4YJLwhtT.B7/fastid=dlotdyuihyqnizbapywiuzdednmv/stparam=smimkpkhho/url=https://www.mercedes-benz.com/growup/hr/hr?utm_source=autonet.hr&utm_medium=display&utm_campaign=mercedes_autonet&utm_content=contentover_wallpaper
SKROLAJ ZA SADRŽAJ