Škoda Octavia 2.0 TDI Elegance

15. svibnja 2013.
Test - Škoda Octavia 2.0 TDI Elegance
piše: Goran Topić  foto: AUTONET 

Najbolje iz C segmenta

brzi izbornik

Osobna iskaznica

IME
Octavia 2.0 TDI Elegance
OBUJAM
2,0 l
SNAGA
150 KS
BRZINA
212 km/h
NA CESTU
201.497 Kn (26.512 Eur)
tehnički podaci »
Prva generacija Octavije je osvojila simpatije kupaca i stručne javnosti te bila osnova svijetle budućnosti svojeg proizvođača, pod volkswagenovom kapom. U zadatak nove generacije je dan cilj da dodatno osnaži Škodu i , zajedno s još nekoliko ključnih modela VW Grupe, od iste učini najvećeg svjetskog proizvođača automobila
4374
Nakon Leona i Golfa, iz volkswagenove nam Grupacije stiže još jedno vozilo temeljeno na modularnoj platformi MQB koja će u budućnosti činiti osnovicu ponude većine automobila ovog giganta s wolfsburškim sjedištem.

Ovaj puta je riječ o novoj, trećoj generaciji škodine Octavije, automobila na kojem je temeljen uspjeh češke marke. Naime, "produženi", ali i jeftiniji Golf, kako se Octaviju često nazivalo kroz prethodne je dvije generacije kupcima pružio više no prihvatljiv dizajn, kvalitetnu motorizaciju i odličnu ponudu prostora, kako u hatchback tako i u karavanskoj izvedbi, a sve za prihvatljivu cijenu.

Na hrvatskom tržištu nova je Octavia trenutno dostupna s tri benzinska TSI i dva dieselska TDI turbo motora. Benzince zastupaju motori obujma od 1,2 (86 i 105 KS), 1,4 (140 KS) i 1,8 (180 KS) litara, a dieselsku ponudu čine pogonski strojevi 1.6 (105 KS) i 2.0 (150 KS). Ovi su motori upareni s 5 i 6-stupanjskim ručnim mjenjačima, a dostupni su i automatski DSG mjenjači s dvije spojke.

Također, kupci mogu izabrati između tri paketa opreme: Active, Ambition i Elegance. Drugim riječima, testirana je model pripadao samom vrhu ponude pa su i naša očekivanja bila velika. Možemo odmah reći kako nas nova Octavia nije ni u jednom pogledu razočarala, baš naprotiv.

4374
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Škoda je kod nove Octavije, kao i do sada, odlučila igrati na sigurno. Naime, nova generacija nastavlja sa suzdržanim, no uvijek prepoznatljivim obiteljskim linijama. Drugim riječima, radi se o evoluciji stylinga koja nam donosi zategntiji i moderniji izgled čišćih i jednostavnijih linija u skladu s posljednjim trendovima u autoindustriji.

Interijer je osmišljen na temelju istih odrednica, odnosno korištene su jednostavne linije, a vozačevo okruženje je oku ugodno, pregledno i vrlo ergonomično pa je vrijeme navikavanja na upravljanje Octavijom kratko. Preciznost izrade i dojam kvalitete upotrijebljenih materijala su na zavidnoj razini i prvi je dojam kako će unutrašnjost nove Octavije biti vrlo otporna na dugotrajnu upotrebu. Oprema je bogata, a za sigurnost putnika se brine pregršt sustava i rješenja aktivne i pasivne sigurnosti, o čemu više kasnije.

U vozilu dimenzija od 4659 x 1814 x 1461 mm te međuosovinskog razmaka od 2686 mm, prostora na prednjim sjedalima i straga ima više no dovoljno za ugodnu vožnju pet putnika na duljim relacijama, a ni njihova prtljaga se neće pretjerano gužvati u prtljažniku zapremine od ogromnih 590 litara. Preklapanjem stražnje klupe obujam raste na 1580 litara, a jača strana mu je i veliki otvor za utovar, što svakako olakšava korištenje ovog prostranog prtljažnika.

4374
Komentar opreme

Opremi testiranog automobila doista se nema što prigovoriti. Naime, radi se o najvišem dostupnom paketu pod nazivom Elegance, koji je još potpomognut s nekoliko stavki s popisa dodatne opreme ukupne vrijednosti preko 15.000 Kn. Drugim riječima, sve što trebate (i više od toga) je tu.

Posebice, pod time mislimo na elemente sigurnosti i komfora, odnosno od sedam zračnih jastuka, cijele abecede elektroničkih pomagala, infotainement sustava, dvozonskog automatskog klima uređaja, električno pomičnih prozora i sklopivih retrovizora pa sve do 16-colnih naplataka od lake legure i sl. Vrijedi spomenuti i neka domišljata rješenja, poput primjerice strugalice za led koja se nalazi u poklopcu spremnika za gorivo.

4374
Motor i prijenos

Testiranu je Octaviju pokretao 2,0-litreni turbodieselski 4-cilindrični motor u izvedbi snage od 150 KS, odnosno 110 kW, i najvećeg okretnog momenta od 320 Nm. Radi se o (u osnovi) već otprije dobro poznatom pogonskom stroju VW Grupe kojega karakteriziraju uglađen i miran rad, solidna isporuka snage i momenta te uzorna odzivnost i pri nižem broju okretaja.

Motor je uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem odlično podešenih prijenosnih omjera, kao i kratkog i preciznog hoda ručice. Pogon je dakako na prednje kotače, a kombinacija motora i mjenjača rezultira odličnim rezultatima kada je riječ o potrošnji, posebno kada u obzir uzmemo snagu motora, veličinu automobila i naš nešto slobodniji stil vožnje... Naime, u gradu nam se potrošnja kretala oko 7 l/100 km, a van grada smo u jednom trenutku dosegnuli i brojku od 4,6 l/100 km. U konačnici prosjek mješovite vožnje se kretao oko 6 l/100 km.

Veće su to brojke od onih službenih, no i dalje je riječ o vrlo, vrlo dobro rezultatu. Isto vrijedi i kada je riječ o performansama ovog automobila. Naime, testirana će Octavia do 100 km/h ubrzati za 10,8 sekundi i dosegnuti najveću brzinu od 194 km/h. Sasvim dovoljno za jedan prvenstveno obiteljski automobil C segmenta.

4374
Za upravljačem

Kao što smo ranije rekli, unutrašnjost nove Octavije, a tako i vozačevo okruženje vrlo su praktični za rukovanje. Svi prekidači su lako dostupni i "na pravom mjestu". Prednja sjedala su vrlo udobna i dobro drže tijela vozača i suvozača te oba dolaze s podešavanjem visine i potporom za lumbalni dio kralježnice. Uz prema visini i dubini podesivi upravljač te električno pomične retrovizore, optimalan položaj za upravljačem pronalazimo lako i brzo.

Suradnja dvolitrenog dieselskog motora i ručnog mjenjača te prednjeg pogona uistinu je odlična i ovako motoriziranu Octaviju je pravi užitak voziti. Naime, ako želite štedljivost, štedljivost ćete i dobiti, a ako želite pritisnuti gas, 2.0 TDI će vam najveći okretni moment pružiti već od niskih 1750 o/min pa nije potrebno dugo čekati da se automobil, odnosno njegov elastični motor probudi i omogući solidna ubrzanja i laka pretjecanja.

4374
Zvučna izolacija putničke kabine je vrlo dobra, kako kada je riječ o buci motora tako i vjetra te vibracijama koje se prenose s podloge. Ovjes je prvenstveno "podešen na udobnost", no u zavojima pristojno drži cestu bez zamjetnijeg naginjanja karoserije. U zavojima pri nešto višoj brzini i u slučaju uzdužnih neravnina stražnji kraj može postati "veseliji", no pretjera li, vozač će dobiti svu potrebnu pomoć od samog automobila, odn. njegovih elektroničkih sustava.

Naime, što se elektroničkih i inih pomagala tiče testiranu Octaviju možemo svrstati među vrhunski opremljene automobile. Vozaču na raspolaganju (i pomoći) stoje sustavi ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, Hill Assist, MSR, EDS, DSR, ESBS, TSA, MKB i Prefill. Inače, za zaustavljanje automobila se brine sasvim solidan kočnički sustav (sprijeda ventilirani, otraga puni disk), dok je upravljač vrlo precizan i komunikativan.

I na kraju...

Na kraju se svakako moramo dotaknuti cijene testiranog modela. Naime, za ovako motoriziranu i opremljenu Octaviju potrebno je izdvojiti 201.497 Kn, odnosno 26.512 Eura. Na prvu ova nam se brojka lako može učiniti previsokom za jedan automobil pod škodinom značkom. S druge strane, trebamo si postaviti pitanje stoji li toliko jedan sasvim solidno opremljen, vrlo prostran i siguran obiteljski automobil odlične motorizacije i voznih svojstava kojima ne možemo pronaći niti jednu ozbiljniju zamjerku?

Ako je odgovor potvrdan, onda nas cijene ne smije previše čuditi jer je nova Octavia baš takav automobil. Srećom pa mnoge spomenute stavke možete dobiti i za manje novca s obzirom da početni model u ponudi, Active 1.2 TSI stoji 129.922 Kn, odnosno 17.095 Eura. Pozicionirana na granici C i D segmenta, Octavia se ponovno nameće kao model koji nudi više od drugih. U još jedan, vrhunski uspjeh ovog automobila doista ne sumnjamo.
GALERIJA: Škoda Octavia 2.0 TDI Elegance
Testiranu je Octaviju pokretao dobro poznati 2,0-litreni TDI motor koji se odlikuje mirnim i uglađenim radom te čini savršen izbor za obiteljsku limuzinu
Ovaj pogonski stroj razvija najveću snagu od 110 kW, odnosno 150 KS između 3500 i 4000 o/min te najveći okretni moment od 320 Nm između 1750 i 3000 o/min te ga karakterizira uzorna odzivnost i pri nižem broju okretaja
Vozačevo okruženje je pregledno i vrlo ergonomično, a svaki je prekidač na svom mjestu. Vrijeme navikavanja na ovaj automobil je vrlo kratko
Potrošnja tijekom testa nam se kretala u prosjeku oko 6 l/100 km. U gradu je bila nešto viša i dosezala je razinu do 7,5 l/100 km, no zato samo na otvorenoj cesti istu spuštali i do 4,6 l/100 km
Oprema testiranog automobila je vrlo bogata kako i dolikuje najvišem paketu opreme, a radio uređaj Bolero sa svojim zaslonom osjetljivim na dodir čini središnji dio infotainement sustava
Testirani je automobil bio opremljen 6-stupanjskim ručnim mjenjačem odlično podešenih prijenosnih omjera i kratkog te preciznog hoda ručice. Ako baš ne želite, u gradu ga i nije potrebno često koristiti zahvaljujući solidnim zalihama okrentog momenta
Pravilno riješeno ambijentalno svjetlo je uvijek dobrodošlo, a središnji retrovizor se automatski zatamnjuje
Testirana je Octavija bila opremljena Bi-xenonskim svjetlima te LED svjetlima za dnevnu vožnju. Pored upravljača se nalazi i prekidač za tempomat
Sva četiri prozora su električno pomična, a isto vrijedi i za grijane sklopive retrovizore
Prostora sprijeda ima sasvim dovoljno neovisno o visini i širini vozača i suvozača, a putnike će u unutrašnjosti automobila dočekati lijepo uređeni i kvalitetno izrađeni interijer
Prednja sjedala su vrlo udobna i odlično drže tijela. Oba su podesiva i prema visini te opremljena potporom za lumbalni dio kralježnice
Straga se nalaze tri solidno dimenzionirana mjesta te dva ISOFIX-a. Ponuda prostora je izdašna jednako kao i u prednjem dijelu putničke kabine
Zapremina prtljažnog prostora iznosi 590, odnosno 1580 dm3 s preklopljenom stražnjom klupom (2/3), a tu je i otvor za skije. Podizanjem petih vrata otvara se vrlo široki otvor za utovar što dodatno povećava praktičnost korištenja Octavijinog prtljažnika
Ispod podnice prtljažnika, u prostoru obujma od 22 dm3, nalazi se rezervni kotač standardnih dimenzija i alat za njegovu zamjenu
Gume na ovom automobilu su dimenzija 205/55 R16, a u konkretnom slučaju radilo se o michelinovom modelu Energy Saver

Komentari

gle, ne slažem se s tobom - passat je s manjim motorom teži za 300tinjak kila od octavie i normalno da je udobniji. uostalom octavia je auto iz klase golfa a ne passata pa je tak i podešen
weppar_86 | 15:03 | 24.03.2015.
Moram priznati kako ste malo uljepšali ovaj test, a to prvenstveno mislim na buku unutar putničke kabine, koja je znatno izražajnija nego kod npr. Passata sa istim motorom, a također, i u usporedbi ovjesa tj. udobnosti. Ovjes je pretvrd i neudoban do bola. Neki puta pomislim kako nisu odblokirali amortizere jer auto udara i skače i na najmanju rupu. Ovjes treba podesiti kao kod Passata, a ne kao kod Golfa. Ipak je ovo putnička limuzina. Na dužim putovanjima sam puno umorniji nego kad sam imao Passata sa 143 ks 2,0 tdi motorom. Octavia ima 11.000 km.
zorislav | 08:30 | 23.03.2015.

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2017 by Internet Softver Design by WEB Marketing