Renault Clio

3. kolovoza 2012.
Premijere - Renault Clio
piše: Goran Topić  foto: Renault Group 

Novi pohod prema vrhu

Od lansiranja prve generacije 1990. prošle su 22 godine, a u tome je razdoblju Renault prodao oko 11,5 milijuna primjeraka modela Clio u preko 115 zemalja širom svijeta. I dok su prve dvije generacije bile među najpoželjnijim modelima u svom segmentu, treća je pomalo podbacila pa se kod četvrte baš ništa nije prepustilo slučaju
3491
Službena premijera novog Clia bit će održana ove jeseni na pariškom salonu, no Renault je već objavio gotovo sve tehničke informacije vezane uz ovaj automobil kao i službene fotografije te video zapise.

Prve reakcije medija i potencijalnih kupaca širom svijeta su naprosto sjajne pa je za očekivati kako će novi Clio nakon što stigne na tržište krajem ove ili početkom iduće godine, ovisno od tržišta do tržišta, biti pravi hit.

Naime, većina je više no pozitivno ocijenila dizajn nove generacije, mnogi se nadaju odličnim voznim svojstvima, a najavljena će motorizacija ponuditi visoku razinu ekonomičnosti, toliko potrebno zbog neprekidnog rasta cijena goriva.

Značenje novog Clia prelazi okvire koje neki novi model ima za svog proizvođača. Naime, s ovom će generacijom Renault predstaviti nove dizajnerske smjernice koje će ubuduće slijediti ostali modeli s njegovom značkom. Radi se o linijama koje su najavljene s konceptnim modelom DeZir i koje sada po prvi put vidimo u produkcijskom obliku.

3491
Ove su dizajnerske smjernice od novog Clia napravile znatno moderniji, dinamičniji i privlačniji automobil, a treba spomenuti i dojam kako će svježina dizajna trajati znatno duže od prethodnikovog.

Nadalje, novi će Clio biti dostupan samo u izvedbi s petorim vratima, a ručice na stražnjim vratima su skrivene u C nosač što ovom automobilu vizualno daje dojam coupea. Također, podnica je snižena, širi je trag kotača, smanjena visina vozila i sl. Drugim riječima, svi ovi detalji pridonose sportskom dojmu. Recimo i kako će prilikom lansiranja novi model biti dostupan s osam različitih boja karoserije.

Dimenzije novog Clia iznose 4062 x 1731 x 1448 što znači da je minimalno narastao u duljinu i širinu, dok mu je visina smanjena. Ponuda prostora unutar putničke kabine je narasla, a isto vrijedi i za 12 dm3 veću zapreminu prtljažnika (sada 300 dm3). Proizvođač tvrdi kako će putnike unutar novog Clia dočekati sigurno, osvježavajuće te veoma ergonomično, funkcionalno i praktično okruženje.

3491
Osnovne značajke interijera koje bi trebale osigurati visoku razinu komfora su upotreba kvalitetnih materijala te ugradnja udobnih sjedala, potom bogata oprema i široka mogućnost personalizacije, kao i jednostavnost te preglednost dizajna.

Kada smo već spomenuli bogatu opremu i personalizaciju svakako vrijedi izdvojiti sustav Renault R-Link, koji će u pojedinim paketima biti i dio standardne opreme novog Clia. Radi se o integriranom tabletu koji se povezuje s automobilom i Internetom te prvom automobilskom bazom aplikacija namijenjenih prvenstveno novom Cliu, a vremenom i drugim renaultovim modelima.

Drugim riječima R-Link je multimedijski infotainment sustav koji će vozaču omogućivati korištenje i nadzor različitih funkcija (npr. audio sustav, navigacija, Driving eco2 - aplikacija koja omogućava analizu načina vožnje...), a kojim će se upravljati preko 7-inčnog zaslona osjetljivog na dodir kao i glasovnih komandi.

3491
U Renaultu su uvjereni da će motorizacija učiniti Clio 4. generacije jednim od najekonomičnijih vozila u segmentu, uz istovremeno osiguravanje zabave i komfora tijekom vožnje. Kupci novog Clia će, barem isprva, moći birati između dva benzinska i jednog dieselskog motora. Konkretnije, riječ je o atmosferskom 1.2 snage od 73 KS i turbo 0,9-litrenom 3-cilindričnom TCe motoru koji razvija 90 KS, dakle jednako koliko i dobro poznati 1,5-litreni dCi turbodiesel.

Kasnije će se, tijekom 2013, ponuditi priključiti i 4-cilindrični 1.2 TCe snage od 120 KS i najvećeg okretnog momenta od 190 Nm. Ovaj će motor biti moguće upariti sa 6-stupanjskim EDC prijenosom s dvije spojke (Efficient Dual Clutch), koji će naknadno biti dostupan i s motorom 1.5 dCi.

3491
Mali benzinski 0,9-litreni turbo je prvi renaultov 3-cilindrični motor, a uz pomoć turbopunjača i sustava Stop & Start ovaj bi pogonski stroj trebao ponuditi vrhunsku ekonomičnost uz performanse atmosferskog motora obujma od 1,4 litre te za 21% smanjiti potrošnju u odnosu na TCe 100 kojeg zamjenjuje.

Inače, nejekonomičniji model će biti onaj pokretan motorom 1.5 dCi. Također opremljen sustavom Stop & Start ovaj će pogonski stroj u prosjeku trošiti 3,4 l/100 km, odnosno 3,2 l/100 km u posebno optimiziranoj ekonomičnoj izvedbi. Ova verzija, kao i ona istovjetna uz motor 0.9 TCe, uz neznatno manju potrošnju ostvaruje i nešto nižu emisiju štetnih plinova.

Novi Clio će se proizvoditi u Flinsu, u Francuskoj te Bursi u Turskoj, a temelji se na novoj izvedbi B platforme alijanse Renault-Nissan. Cijene za Hrvatsku bit će poznate nakon uvođenja novog Clia na naše tržište, početkom listopada, a recimo kako osnovni Authentique 1.2 16V 75 u Francuskoj kreće od 13.700 Eura.

GALERIJA: Renault Clio

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2014 by Internet Softver Design by WEB Marketing