Značajniji modeli

6. listopada 2014.
piše: Goran Topić  foto: © Newspress Ltd. Sva prava pridržana 

Ukratko o najznačajnijim premijerama 113. međunarodnog salona automobila u Parizu

6069
 
> Povratak na glavni članak

Jaguar XE Ι Mazda MX-5 Ι Mercedes-Benz AMG GT Ι Opel Corsa Ι Renault Espace Ι Škoda Fabia
Volkswagen Passat Ι Volvo XC90

Jaguar XE


6069
Jaguar je na ovogodišnjem pariškom salonu predstavio limuzinu srednje veličine koja će izravno konkurirati BMW-ovoj seriji 3 i drugim premium modelima iz ovog segmenta. Iako nesumnjivo značajan, jasno je da ovaj model neće uzeti toliko velik "dio kolača" koliko to uspijeva njegovim izravnim konkurentima. Ipak, mislimo da je XE doista jedan od značajnijih noviteta ovogodišnjeg Mondiala.

Najnoviji Jaguar je krenuo stopama modela XF te usvojio osnovne karakteristike općenito privlačnog dizajna, no pojedini elementi su pomalo razočaravajući, poput stražnjeg kraja, "preozbiljnog i preobičnog" interijera i sl. Što se opreme, komfora i infotainmenta tiče, kupci mogu očekivati bogatu opremu i široke mogućnosti personalizacije interijera, a najznačajnijim se čini novi i napredni InControl infotainment sustav s 8-inčnim zaslonom.

Jaguar XE S će pokretati kompresorski 3.0 V6 snage od 340 KS, odnosno 250 kW te najvećeg okretnog momenta od 450 Nm. Ovaj će motor biti uparen s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem te pogonom na stražnje kotače, što će omogućiti XE S-u ubrzanje do 100 km/h za 5 sekundi. Najveća brzina će mu biti elektronički ograničena na 250 km/h.

6069
Također, XE će biti dostupan s nekoliko 2,0-litrenih 4-cilindričnih benzinskih i dieselskih motora iz obitelji Ingenium. U Jaguaru naglašavaju kako će ulazni dieselski model imati prosječnu potrošnju od svega 3,7 l/100 km, odnosno emisiju ugljičnog dioksida od 99 g/km. Vrh ponude će pak činiti izvedba XER-S V8 snage od 550 KS.

Ovaj se automobil temelji na novoj modularnoj platformi te mu je 75% konstrukcije izrađeno od aluminija, a u Jaguaru tvrde da je riječ o "najčvršćoj te najlakšoj konstrukciji koja predstavljla tzv. cutting edge današnjih tehnoloških mogućnosti". Inače, početni bi model trebao težiti 1474 kg.

Dodajmo i kako XE dolazi s novim električnim servoupravljačem te sustavom All Surface Progress Control koji prilagođava rad kočničkog sustava i pogonskog sklopa kako bi se omogućilo optimalno prijanjanje kotača uz sklisku podlogu pri brzinama između 3 i 30 km/h. Također, ovaj će automobil biti dostupan s vrlo bogatom sigurnosnom opremom, uključujući razne sustave aktivne pomoći vozaču.

Mazda MX-5


6069
Četvrtu generaciju kultnog roadstera karakterizira jedinstvena adaptacija Kodo dizajna te značajna upotreba SkyActiv tehnologije. U Mazdi naglašavaju kako se prije svega to odnosi na posebno podešene SkyActive-G benzinske motore i, po prvi put, na izvedbu SkyActiv podvozja za stražnji pogon.

Uz približno 100 kg manju masu u odnosu na aktualni model i najniže težište do sada, novo izdanje najprodavanijeg roadstera svih vremena dodatno naglašava Jinba Ittaj ("jedinstvo konja i jahača"), odziv i agilnost automobila koje su MX-5 oduvijek činili vozilom za istinski užitak u vožnji.

Spomenuto smanjenje mase vraća novu MX-5 na razinu usporedivu s izvornim modelom, koji je svojim predstavljanjem 1989. napravio revoluciju ponovno oživjevši tržište pristupačnih laganih sportskih automobila. U posljednjih 25 godina proizvedeno je više od 947.000 primjeraka.

Dimenzije novog modela iznose 3915 x 1730 x 1235 mm, što znači kako je novitet 105 mm kraći, 20 mm niži i 10 mm širi od prethodnika. Nadalje, međuosovinski mu je razmak 15 mm kraći (2315 mm), a stražnji i prednji prevjesi su skraćeni za 90 mm. Serijske gume su dimenzija 195/50 R 16, a tu su i ventilirani diskovi sprijeda te puni otraga. Recimo i kako je interijer prepoznatljiv, a proizvođač tvrdi da je kvaliteta istog svakako poboljšana u odnosu na prethodnika. Početnu izvedbu pokreće SkyActiv-G benzinski motor s izravnim ubrizgavanjem, a za prijenos snage je zadužen ručni 6-stupanjski mjenjač. Detaljniji podaci, za sada, nisu objavljeni.

Na kraju dodajmo da MX-5 svakako nije "volumenski" automobil koji bi kao takav trebalo izdvojiti među značajnije novitete, no riječ je o modelu koji ima i prebogatu povijest da bi smo ga izdvojili iz ovog popisa. Prodaja četvrte generacije Mazde MX-5 na europskim će tržištima započeti tijekom 2015.

Merceds-Benz AMG GT


6069
Još jedan od modela koji svakako neće preuzeti velike dijelove tržišta, no svojom su pojavom, tehnikom i značajem u pripadajućem segmentu itekako značajni, Mercedes AMG GT se odlikuje doista bezvremenskim dizajnom i tehnikom koja je sam vrh u današnjem svijetu automobila.

AMG GT je nasljednik SLS AMG-a. Ovo "nasljednik" treba uzeti uvjetno jer je novi AMG GT manji, slabiji i cijenom pristupačniji model od svog prethodnika. No, to dakako ne znači kako će mu nedostajati snage, niti kako će biti posebno jeftin.

Naime, pod poklopcem motora se nalazi novi 4,0-litreni bi-turbo V8 snage od 510 KS pri 6250 o/min te najvećeg okretnog momenta od 650 Nm dostupnog između 1750 i 4750 o/min. Ovaj će pogonski stroj biti uparen sa 7-stupanjskim automatskim prijenosom s dvije spojke te do 100 km/h ubrzavati za 3,8 sekundi, dok će mu najveća brzina (elektronički ograničena) iznositi 311 km/h.

6069
Gore navedeni podaci su za izvedbu GT-S, a njoj će se pridružiti i ulazni GT kojega će pokretati isti motor, no u nešto slabijoj izvedbi snage 462 KS i najvećeg okretnog momenta od 600 Nm. To će mu biti dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 4 sekunde i najveću brzinu od 304 km/h (elektronički ograničena).

GT S će dakako biti opremljeniji, a između ostalog treba izdvojiti elektronički nadzirani diferencijal, AMG Ride Control ovjes s tri stupnja podešenja, veće i snažnije kočnice (GT S - 390 mm sprijeda, GT - 360 mm sprijeda), gume dimenzija 265/35 R 19 sprijeda i 295/30 R otraga.

Za zaustavljanje ovog automobila kupcima će biti ponuđene i opcijske high-performance Carbon-Ceramic kompozitne kočnice na obje izvedbe s diskovima veličine 402 mm sprijeda i 360 mm otraga. Također, GT S se može opremiti i opcijskim AMG-ovim performance Dynamic Plus paketom.

Recimo nadalje kako će AMG GT u osnovi preuzeti aluminijsku konstrukciju od SLS-a, što će se pozitivno odraziti na ukupnu masu vozila, odnosno GT-S će težiti 1570 kg, a GT 1540 kg, s time da je raspodjela mase po osovinama 47 naprema 53 posto. Dimenzije mu iznose 4546 x 1939 x 1289 mm, dakle od SLS-a je 92 mm kraći i 37 mm više, dok im je širina identična.

Očekuje se kako će AMG GT biti oko 40% jeftiniji od SLS-a.

Opel Corsa


6069
Krenuvši od karoserije i podvozja, Corsa 5. generacije (Corsa E) dobila je novi upravljač i karoseriju koji će pružiti više preciznosti u vožnji i bolji odziv, dok će stabilnosti pripomoći i 5 mm niže težište vozila u odnosu na prethodnu izvedbu. Potpuno nova je geometrija prednjeg ovjesa, dok je stražnji posebno prilagođen zahtjevima novog automobila. Također, smanjeno je naginjanje karoserije i podupravljanje, a unaprijeđena udobnost.

Novi električni progresivni servoupravljač sa City načinom rada za lakše manevriranje prilikom parkiranja bit će standardni dio opreme svih izvedbi. Također, u ponudi će ostati dva podešenja podvozja (izvedbe Comfort i Sport) koja donose veću udobnost, odn. sportskije, čvršće opruge i tvrđe amortizere te izmijenjenu kalibraciju upravljača.

6069
Ispod poklopca motora 5. generacije Opel Corse naći će se novi 3-cilindrični 1-litreni benzinski Ecotec motor s izravnim ubrizgavanjem goriva i turbopunjačem. Riječ je o pogonskom stroju nove opelove obitelji i jedinom 3-cilindrašu opremljenom vratilom za umirivanje vibracija što će jamčiti vrhunsku udobnost. Ovaj će kompaktni potpuno aluminijski motor, koji zadovoljava norme emisije ispušnih plinova Euro 6, biti dostupan u dvije izvedbe, sa snagom od 66 kW (90 KS) i 85 kW (116 KS) te okretnog momenta od 170 Nm već od 1800 o/min.

Ponuda motora će nadalje uključivati i 100 KS snažni 1.4 Turbo s 200 Nm, kao i Euro 6 atmosferske motore obujma od 1,2 i 1,4 litara. Dieselsku će ponudu predvoditi još jedan Euro 6 motor, 1.3 CDTi snage od 55 kW (75 KS) ili 70 kW (95 KS).

Za prijenos snage obje izvedbe novog 1-litrenog motora zadužen je, također novi, 6-stupanjski ručni mjenjač koji se odlikuje smanjenim unutarnjim trenjem i većom preciznošću. Također, od samog početka prodaje Opel će uz Corsu ponuditi i najnoviju generaciju automatskog 6-stupanjskog mjenjača kao i potpuno novi automatizirani ručni mjenjač .

> Više o petoj generaciji Opel Corse pročitajte u rubrici Predstavljamo.

Renault Espace


6069
Renault Espace bi mogli nazvati "najnovijim" automobilom predstavljenim na pariškom salonu. Naime, nova se generacija ovog automobila temelji na novoj platformi, u odnosu na prethodnika u potpunosti je promijenjen dizajn, a Renault ovaj model čak smješta i u drugi segment. Konkretnije, i dalje je u osnovi riječ o MPV-u, no mnogi elementi očigledno upućuju na SUV-ovski, odnosno crossoverovski karakter ovog automobila.

Prije svega podnica novog modela je vizualno (i stvarno) viša od one prethodnog modela, iako je automobil ukupno gledajući 63 mm niži. Nadalje, novitet je 16 mm dulji, a unaprijeđena aerodinamička svojstva su rezultirala smanjivanjem koeficijenta otpora zraka (Cd=0,30).

Nova je generacija oko 250 kg lakša, odnosno oko 13% lakša od starog modela, što će zajedno s naprednijom motorizacijom rezultirati oko 20% ekonomičnijim modelom. Dobar dio spomenute uštede na kilogramima svakako otpada na novu modularnu platformu CMF (Common Module Family), ali i na povećanu upotrebu lakih materijala poput aluminija, raznih vrsta plastike i sl.

6069
Ponudu motora će činiti tri turbo pogonska stroja obujma od 1,6 litara. Konkretnije radit će se o dva dCi dieselska motora snage od 95 kW (129 KS, 320 Nm) i 118 kW (160 KS, 380 Nm). Kod drugog je riječ o bi-turbo motoru koji će biti uparen sa 7-stupanjskim automatskim EDC (Efficient Dual Clutch) prijenosom s dvije spojke. Benzinski TCe 200 će predstavljati vrh ponude i dakako razvijati snagu od 147 kW (200 KS) i najveći okretni moment od 260 Nm. Taj će pogonski stroj također biti uparen samo s EDC prijenosom.

U Renaultu jamče visoku kvalitetu izrade automobila, veću razinu praktičnosti, funkcionalnosti i komfora za putnike, dok je posebna pažnja posvećena sigurnosti pa će novi Espace biti prepun razne sigurnosne opreme, poput zračnih jastuka, senzora, sustava pomoći vozaču i sl. Također, novi će Espace biti opremljen i sustavom 4Control sa četiri upravljiva kotača koji će dodatno povećati upravljivost i sigurnost automobila u vožnji.

Na kraju dodajmo kako kupci mogu očekivati bogatu infotainment opremu, a početak prodaje ovog modela je zakazan za kraj ove, odnosno početak iduće godine, ovisno o tržištu.

Škoda Fabia


6069
Druga generacija Fabije na tržištima se zadržala dugih sedam godina pa se od svježeg noviteta u Škodi puno očekuje. Dakako, dobrim dijelom je tome i zbog činjenice kako je Fabia drugi najprodavaniji škodin model, odmah iz a Octavije, a s obzirom na poljuljana europska tržišta koja sve više teže manjim modelima, tko zna, možda nova Fabia zauzme i sami vrh u škodinoj ponudi.

Spomenimo samo kako je prodaja Fabije prošle godine skliznula ispod 200.000 primjeraka, a u sljedećoj se očekuje značajan rast te brojke. Tome će dobrim dijelom pripomoći svježiji, mladenački i moderniji izgled ovog kompaktnog modela kojeg karakteriziraju prepoznatljive obiteljske, no ipak osjetno modernije linije.

Nova Fabia ostaje kraća od 4 m, no zato je 30 mm niža i 90 mm šira od svoje prethodnice. To će se dakako odraziti na ponudu prostora unutar putničke kabine, ali će također i izgled samog automobila učiniti dinamičnijim i modernijim. Zapremina prtljažnika iznosi oko 330 dm3, odnosno 1195 dm3 s preklopljenim naslonom stražnjih sjedala.

6069
Nova se Fabia temelji na dorađenoj izvedbi trenutne platforme PQ26, a dorade omogućavaju ugradnju posljednjih motora i mjenjača VW Grupe, nove sigurnosne i infotainement sustave, kao i osjetno smanjenje mase automobila, u prosjeku za oko 65 kg.

Škoda je potvrdila kako će nova Fabia biti ponuđena kao hatchback i karavanski Combi, a performance izvedba RS neće stići na tržište zbog slabe potražnje. Inače, novu Fabiju će pokretati Euro 6 motorizacija počevši s 1,0-litrenim MPI benzincem snage od 44 kW (60 KS), a slijedit će ga 4-cilindrični 1.2 TSI snage do 81 kW (110 KS), kao i novorazvijeni 3-cilindrični 1.4 TDI snage od 55 i 77 kW, odnosno 75 i 105 KS.

Svi će motori biti upareni sa Start & Stop sustavom i regenerativnim kočenjem, kao i ručnim mjenjačem, dok će automatski DSG mjenjač s dvije spojke biti dio opcijske opreme za 4-cilindrične motore. Izvedba pokretana motorom 1.4 TDI 75 KS bit će dostupna i u ekonomičnoj izvedbi GreenLine s gumama niskog otpora kotrljanju, dorađenom aerodinamikom i sl. pa će joj se prosječna potrošnja kretati oko 3,1 l/100 km, a emisija ugljičnog dioksida oko 82 g/km.

Volkswagen Passat


6069
Proizvođač iz Wolfsburga još je 3. srpnja objavio prve slike nove, osme generacije svog megauspješnog modela iz D segmenta. Novi je Passat, navode u Volkswagenu, u prosjeku 85 kg lakši od prethodnika, no istovremeno nudi više prostora u unutrašnjosti.

Novi se model odlikuje naglašeno dinamičnijim linijama od prethodne generacije, uz prepoznatljivi korporacijski izgled, širi dizajn prednjeg dijela te coupeovski položenu liniju krova. Naglašeniji blatobrani i istaknuta bočna linija te dvostruki završeci ispušnih cijevi upotpunjavaju priču o dinamičnoj estetici 8. generacije.

Novi Passat je prvi automobil grupacije Volkswagen napravljen na produljenoj MQB platformi upravo zahvaljujući kojoj su ostvarene navedene uštede na masi. Ujedno, novi je automobil za 2 mm kraći od prethodne generacije, no povećana prostranost ostvarena je zahvaljujući većem međuosovinskom razmaku i kraćim prevjesima. Konkretnije, interijer nudi 33 mm više prostora, prednja su sjedala postavljena 10 mm niže, a putnici otraga su dobili čak 26 mm više prostora za glavu.

U usporedbi s odlazećim modelom, novi Passat nudi čak 47 dm3 veći obujam prtljažnika (sada raskošnih 650 dm3) u karavanskoj karoseriji. Također, automobil je dobio i senzor za otvaranje/zatvaranje prtljažnika koji reagira na pokret nogom ispod stražnjeg branika.

6069
Možda i najveću novost u Ponudi 8. generacije Volkswagen Passata predstavlja uvođenje novog 2-litrenog bi-turbo TDI motora snage od 240 KS i najvećeg okretnog momenta od velikih 500 Nm. Ovaj je motor rezerviran za izvedbu s pogonom na sva četiri kotača (4Motion) u kombinaciji sa 7-stupanjkim DSG mjenjačem.

Također, kada novi Passat krene u prodaju, u ponudi će se naći i plug-in hibridna verzija opremljena 1,4-litrenim benzinskim TSI motorom snažnim 156 KS te električnim motorom snage od 109 KS (kombinirana najveća snaga dostiže 211 KS, a najveći okretni moment 400 Nm). Ovaj bi hibrid trebao ponuditi autonomiju do 50 km u električnom načinu rada, odnosno više od 1000 km u kombinaciji benzinskog i električnog pogona.

Ostali pogonski strojevi novog Passata uključuju 1.6 TDI (120 KS) i 2.0 TDI koji, pored spomenutih 240, razvija 150 i 190 KS. Ponudu benzinskih motora sačinjavat će 1.4 TSi sa 125 i 150 KS, 1.8 TSI sa 180 KS i 2.0 TSI koji razvija 220, odn. 280 KS. Poznavajući Volkswagen, za očekivati je da će s vremenom paleta pogonskih strojeva postati još bogatija.

U interijeru će dominirati infotainment sustav MIB II sa zaslonom u boji osjetljivim na dodir, dimenzija od 5,0 do 8,0 inča (ovisno o razini opremljenosti). Također, novi je Passat opremljen 12,3-inčnom pločom s instrumentima koju je moguće konfigurirati prema želji vozača (s 2D ili 3D prikazom) te Head-Up zaslonom. Automobil u prodaju na europskim tržištima kreće u posljednjem kvartalu 2014.

Volvo XC90


6069
Riječ je o možda jednom od najvažnijih automobila ovog proizvođača s obzirom kako će o njegovom uspjehu uvelike ovisiti i uspjeh cjelokupnog branda u vlasništvu kineskog Geelyja. Ukupno gledajući novi XC90 u odnosu na prethodnika predstavlja tek daljnju evoluciju dizajna, no ipak nudi rafiniranost linija te eleganciju kakva se teško nalazi u ovom segmentu, ako ništa drugo onda zbog uobičajenog oblika SUV modela.

U putničku se kabinu može smjestiti do sedam osoba u tri reda sjedala, s time da je reći red namijenjen prvenstveno djeci. Volvo se pohvalio visokom razinom kvalitete upotrijebljenih premium materijala (aluminij, drvo, koža i sl.) te završne obrade i ugradnje, a putnici će uživati u bogatoj i naprednoj opremi. Sve spomenuto ustvari čini najluksuzniji interijer jednog Volva ikada.

Što se tiče motorizacije u Volvu su se još otprije pohvalili kako će novi XC90 biti "najsnažniji te ujedno najčišći SUV na svijetu" zahvaljujući novoj liniji 4-cilindričnih motora pod oznakom E-Drive. Konkretnije, D5 pokretan bi-turbo dieselskim motorom razvija snagu od 168 kW, odnosno 228 KS te najveći okretni moment od 470 Nm, dok mu se prosječna potrošnja goriva kreće oko 6 l/100 km. Slabiji D4 razvija snagu od 142 kW, odnosno 193 KS, a najveći okretni moment mu iznosi 400 Nm uz istovremenu prosječnu potrošnju od svega 5 l/100 km.

6069
Ako pak preferirate benzince u ponudi se nalaze T5 snage 189 kW, odnosno 257 KS i najvećeg okretnog momenta od 350 Nm, kao i snažniji T6 s turbo kompresorskim motorom snage 239 kW, odnosno 325 KS i najvećeg okretnog momenta od 400 Nm.

XC90 će također biti dostupan u plug-in hibridnoj izvedbi pod oznakom T8 koju će pokretati kombinacija 2,0-litrenog turbo i kompresorskog benzinca zaduženog za prednju i električnog motora snage 60 kW (82 KS) zaduženog za stražnju osovinu. Njihova kombinirana snaga će iznositi 298 kW, odnosno 405 KS, a najveći okretni moment više no respektabilnih 640 Nm. Električna autonomija ovog modela će se kretati oko 40 km.

Proizvodnja druge generacije modela XC90 će započeti početkom iduće godine u pogonima Volva u Torslandi, u blizini Göteborga, a prve isporuke se očekuju do ožujka 2015.

> Volvo je nedugo nakon osnovnog modela XC90 predstavio i izvedbu R-Design.

> Povratak na glavni članak

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing