Značajniji modeli

5. ožujka 2016.
piše: Goran Topić  foto: © Newspress Ltd. Sva prava pridržana 

Ukratko o najznačajnijim premijerama 86. međunarodnog salona automobila u Ženevi

7906
 
> Povratak na glavni članak

Alfa Romeo Giulia


7906
Alfa Romeo nas je na ženevskom auto salonu odlučio detaljnije upoznati sa svojom novom limuzinom koju smo već ranije imali priliku upoznati, no samo u performance izdanju Quadrifoglio Verde. Tako smo dobili potvrdu da će Giulia isprva biti dostupna s tri aluminijska turbo motora, jednim benzincem i dva dizelaša, a pogon će biti na stražnje kotače.

Riječ je o 2,2-litrenim 4-cilindričnim turbodizelskim Multijet II motorima snage od 110 i 180 KS. Ovi će motori standardno biti upareni sa 6-stupanjskim ručnim te opcijskim 8-stupanjskim automatskim mjenjačima. Benzinsku će ponudu činiti 2,0-litreni turbobenzinski 4-cilindrični motor snage od 200 KS pri 5000 o/min i najvećeg okretnog momenta od 330 Nm pri 1750 o/min. Ovaj će pogonski sklop biti uparen isključivo s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem.

Kupci će moći izabrati između tri paketa opreme Giulia, Super i Quadrifoglio, a već bi osnovni model trebao biti pristojno opremljen s tempomatom, limitatorom brzine, 16-colnim alu-naplacima, 2-zonskim klima uređajem, infotainment sustavom Uconnect, sustavom upozorenja na nenamjernu promjenu trake i sl.



Nadalje, u Alfi ističu nekoliko inovativnih tehnologija s kojima se nova Giulia može pohvaliti, a prije svega je riječ o elektromehaničkom sustavu IBS (Integrated Brake System) koji kombinira nadzor stabilnosti vozila i tradicionalnog servo kočenja s kojim zaustavni put pri brzini od 100 km/h iznosi 38,5, a u QV verziji 32 m. Nadalje, tu je i sustav upozorenja na predstojeći udar sprijeda s automatskim kočenjem i prepoznavanjem pješaka, aktivni aero spliter (samo na QV verziji) i sl.

Na kraju dodajmo kako će Alfa Romeo 15. travnja otvoriti knjigu narudžbi za Giuliu, za EMEA tržišta, odnosno Europu, Bliski istok i Afriku. Također, u Alfa Romeu su najavili da će paleta pogonskih strojeva Giulije biti proširena do kraja ove godine.

Audi Q2


7906
Audi je nakon nešto duže najavne kampanje napokon na ženevskom salonu predstavio konačnu produkcijsku izvedbu modela Q2, odnosno svog najmanjeg crossovera koji će se na tržištima naći najkasnije u drugoj polovici ove godine.

Proizvođač iz Ingolstadta opisuje Q2 kao "urbano vozilo za svakodnevnu upotrebu i rekreaciju, koje ujedinjuje progresivni dizajn s visokom razinom funkcionalnosti". Vizualno se Q2 donekle odmaknuo od ostatka ponude, čemu je vjerojatno razlog kako je prvenstveno namijenjen mlađim kupcima pa su audijevi dizajneri dobili veću slobodu u prilagodbi izgleda vozila.

Unutrašnjost je prepoznatljiva audijeva, a isto vrijedi i za kvalitetu materijala te bogatu opremu s naglaskom na infotainmentu i sigurnosti, gdje će se posebno isticati razni elektronički sustavi potpore vozaču.

Ovaj je model dimenzija 4,19 x 1,79 x 1,51 m, dok mu je međuosovinski razmak dug 2,6 m pa bi unatoč kompaktnim dimenzijama ponuda prostora unutar putničke kabine trebala biti više no dostatna. Zapremina prtljažnika iznosi 405 / 1050 dm3.



Audi Q2 će pokretati šest različitih motora snage između 116 i 190 KS. Ulazna verzija dolazi s 1,0-litrenim 3-cilindričnim TFSI, a slijede ga benzinci obujma od 1,4 i 2,0 litre te dizelaši obujma od 1,6 i 2,0 l. Ovi će motori biti upareni sa 6-stupanjskim ručnim te opcijskim 7-stupanjskim S-tronic automatskim mjenjačem s dvije spojke, a recimo i kako će kupci uz 2.0 TFSI i TDI moći odabrati i pogon na sva četiri kotača. Inače, je riječ o vozilu koje u temeljnim izvedbama dolazi s pogonom na prednje kotače.

Bugatti Chiron


7906
Bugatti je pred samo otvaranje ženevskog salona predstavio svoj novi model, Chiron. Riječ je automobilu najavljenom prošlogodišnjim konceptom Vision Gran Turismo te nasljedniku Veyrona koji od svog već sada legendarnog prethodnika namjerava biti bolji u svakom pogledu.

Dok je vanjština automobila evolucija Veyronovog dizajna, ono što se krije ispod karoserije puno je značajnije. Naime, Chiron se temelji na konstrukciji u potpunosti izrađenoj od ugljičnih vlakana, a u Bugattiju ističu kako se radi o, u osnovi, u potpunosti novom automobilu koji s prethodnikom dijeli tek vrlo mali broj zajedničkih dijelova.

Unaprijeđeni W16 8.0 sada uz pomoć četiri turbopunjača razvija snagu od 1500 KS pri 6700 o/min te najveći okretni moment od 1600 Nm koji je dostupan između 2000 i 6000 o/min. Ovaj je pogonski stroj uparen s dorađenim 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvije spojke koji snagu i moment usmjerava na obje osovine.

Recimo i kako je Chiron 82 mm dulji, 40 širi i 53 mm viši od Veyrona te je 155 kg teži, odnosno ukupna mu težina iznosi 1995 kg. Unatoč tome ovaj će automobil do 100 km/h ubrzati za manje od 2,5 sekunde, do 200 za 6,5 te do 300 za svega 13,6 s. Najveća brzina mu iznosi 420 km/h što ga čini tek nešto bržim od Veyrona.



Prilagodljivi ovjes (pet načina rada), snažne kočnice (8-klipna kočnička kliješta sprijeda i 6-klipna otraga), 20-colni kotači sprijeda i 21-colni otraga, bogata oprema, vrhunski materijali i sl. su također dio ovog vozila.mChiron će se proizvoditi u bugattijevim pogonima u francuskom Molsheimu, a proizvodna će serija biti ograničena na 500 primjeraka. Prve isporuke kreću krajem ove godine, a za svaki će primjerak biti potrebno izdvojiti od 2,4 milijuna Eura. Bugatti je već primio preko 150 narudžbi.

Fiat Tipo


7906
Fiat je na ženevskom salonu predstavio dvije karoserijske izvedbe nove generacije modela Tipo, a riječ je o karavanskoj i hatchback verziji koje će se uskoro naći u prodaji širom Europe. Ranije predstavljenu limuzinsku izvedbu mnogi su pohvalili kao odličnu kombinaciju plaćenog i dobivenog, a praktičnost će biti i veća kod karavanskog modela. Dakako, izmjene stražnjeg kraja su rezultirale rastom zapremine prtljažnog prostora.

Ženeva je poslužila i kao pozornica za svjetsku premijeru hatchback izvedbe koja će vjerojatno biti najpopularniji odabir za europske kupce. Ponovno, najveća razlike u odnosu na limuzinu je novi stražnji kraj. Obje će verzije posuditi motorizaciju iz limuzine, odnosno kupci će moći izabrati između atmosferskih 1.4 i 1.6 benzinskih i 1,3 i 1,6-litrenih Multijet II dizelskih pogonskih strojeva snage između 95 i 120 KS, koje će biti moguće upariti s 5 i 6-stupanjskim ručnim te opcijskim 6-stupanjskim automatskim mjenjačem.



Potsjetimo se i kako je novi Fiat Tipo osvojio prestižnu nagradu Autobest 2016.

Maserati Levante


7906
Svoj prvi SUV model Maserati je predstavio u Ženevi nakon više godina raznoraznih najava. Levante je bitan model za svog proizvođača jer je jedan od glavnih stupova na kojima počiva plan proširenja prodaje u narednih nekoliko godina, posebice na kineskom i sjevernoameričkom tržištu, a konkurencija među premium SUV-ovima je iznimno jaka (sličan plan "spašavanja marke" svojedobno je uspješno proveo Porsche s modelom Cayenne).

Levante se temelji na dorađenoj verziji platforme koju koriste modeli Quattroporte i Ghibli, a pokreću ga isti motori kao i potonjeg, odnosno benzinski 3.0 bi-turbo V6 u izvedbama snage od 350 i 430 KS te dizelski 3.0 V6 bi-turbo snage od 275 KS. Svi će spomenuti motori biti upareni s maseratijevim Q4 pogonom na sva četiri kotača te 8-stupanjskim automatskim mjenjačem s integriranim sustavom Start & Stop.

Početni benzinac do 100 km/h ubrzava za 6 sekundi te dostiže najveću brzinu od 251 km/h. Najsnažniji model u ponudi isto ubrzanje ostvaruje za 5,2 sekunde, dok mu najveća brzina iznosi 264 km/h. Najekonomičnija je dakako dizelska verzija s mješovitom potrošnjom od 7,2 l/100 km koja do 100 km/h ubrzava za 6,9 s, a najveća joj brzina iznosi 230 km/h.



Nadalje, ovaj će model biti opremljen naprednim i elektronički podesivim ovjesom, raspodjelom mase od 50:50, bogatom sigurnosnom opremom i sustavima pomoći vozaču, kotačima veličine između 18 i 21 cola, a kupcima će biti ponuđene i razne mogućnosti personalizacije samog vozila.

Mercedes-Benz C klasa Kabriolet


7906
Nakon nekoliko najava Mercedes-Benz je predstavio novu izvedbu aktualne C klase. Ovaj puta je riječ o kabriolet verziji koja će se na tržištu suprotstaviti ponajprije istovrsnim izvedbama Audija 4 i BMW-a serije 4. Dakako, ovaj se model temelji na C klasi Coupe, odnosno MRA (Modular Rear Architecture) platformi, a najveću razliku predstavlja električno sklopivi platneni krov dostupan u četiri različite boje (smeđa, plava, crvena i crna) kojeg se može podići, odnosno spustiti za nešto manje od 20 sekundi i to pri brzinama do 50 km/h.

Velik dio vanjštine te još veći dio interijera prenijeti su iz Coupea, a od pojedinih dijelova opreme najviše vrijedi izdvojiti dostupnost sustava AirScarf, odnosno zračnog šala, i AirCap, odnosno deflektor vjetra, koji su posebnost mercedesovih kabrioleta. U unutrašnjost se mogu smjestiti četiri osobe na četiri zasebna sjedala koja je moguće opremiti kožnim presvlakama koje ne upijaju sunčevu toplinu, a stražnja je sjedala moguće neovisno preklapati.



Kupcima će na izboru stajati šest benzinskih motora od 1.6 turbo do 3.0 V6 bi-turbo (koji će pokretati model C43 AMG 4Matic), a čija će se snaga kretati između 156 KS i 367 KS. Također, prilikom lansiranja kupcima će biti ponuđena i dva dizelska motora obujma od 2,2 litre i snage od 170 i 204 KS. Pojedine će izvedbe biti moguće upariti s 4Matic sustavom pogona na sva četiri kotača, a sa svim će motorima biti moguće odabrati automatski prijenos 9G-Tronic te opcijski zračni ovjes AirMatic.

Renault Scénic


7906
Renault je na ženevskom auto salonu predstavio novu, četvrtu generaciju modela Scénic koji je na tržištu pristupan više od dvadeset godina tijekom kojih je prodano više od pet milijuna primjeraka. Nova generacija je u usporedbi s prethodnikom dulja 40 te šira za 20 mm, a vanjski izgled se izravno temelji na konceptnom modelu R-Space.

Drugim riječima, tu je uspravnije vjetrobransko stalo, kratki poklopac motora, prednja svjetla u obliku slova C, ovisno o paketu opreme LED tehnologija i sl, a navodno će 20-colni kotači s gumama dimenzija 195/55 biti dio standardne opreme na svim modelima, dok će dvobojni eksterijer biti opcijski dostupan.

U unutrašnjosti nalazimo karakteristično renaultovo uređenje, više no zadovoljavajuću ponudu prostora unutar putničke kabine, zapreminu prtljažnika od 572 l te dodatne 63 l prostora uza odlaganje u dodatnim pretincima.

Ponudu motora će činiti 1,5 i 1,6-litreni dCi dizelski pogonski strojevi snage između 95 i 160 KS, dok će ljubiteljima benzinaca biti ponuđena dva TCe motora snage od 115 i 130 KS. U ponudi će se nešto kasnije naći i opcijski Hybrid Assist, a riječ je o sustavu koji putem regenerativnog kočenja prikuplja energiju za električni motor koji prema potrebi pomaže dizelskom Energy dCi 110.



Na popisu dodatne opreme će se nalaziti i 4Control sustav upravljanja stražnjim kotačima, kao i sustav MultiSense putem kojeg vozač može personalizirati pojedine postavke poput odziva motora, brzine izmjena stupnjeva automatskog EDC (Efficient Dual Clutch) mjenjača s dvije spojke, tvrdoće upravljača, ambijentalnog osvjetljenja, masažne funkcije sjedala (gdje je dostupna) i sl.

Volvo V90


7906
Nakon što je početkom prosinca 2015. održana službena premijera nove švedske velike limuzine koja ozbiljno prijeti etabliranoj njemačkoj konkurenciji, Volvo je objavio i video zapise u kojima dodatno približava i daje bolji uvid u ovaj novitet.

Mnogi su s negodovanjem popratili prije nekoliko godina vijest kako je Volvo kupljen od strane kineskog Geelyja, no čini se kako se radilo o pravom potezu za obje strane. Naime, švedski je proizvođač nedavno predstavio i XC90 koji je ostvario odlične prvotne prodajne rezultate te je na najbolji način započeto osvježavanje cjelokupne ponude.

Sada je stigao i novi S90, nasljednik modela S80 s kojim novitet nema gotovo nikakvih dodirnih točaka i čini se kako će Volvo nakon biti dostojan konkurent njemačkom premium trojcu. Naime, S90 se temelji na modularnoj SPA platformi, pokreću ga napredni i ekonomični 4-cilindrični motori, u ponudi se nalazi i hibridna verzija, dizajn je odlično prihvaćen od strane javnosti, a razina opreme, posebno one sigurnosne je na najvišoj razini.



Drugim riječima, S90 se čini kao istinska premium limuzina kako za obiteljske tako i za poslovne kupce. Kasnije, tijekom 2016. ponuda će biti proširena karavanskim V90 koji je predstavljen na ženevskom salonu, a nakon toga će uslijediti drugi noviteti.

> Povratak na glavni članak

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing