Volkswagen Golf: 40 godina

7. travnja 2014.
Predstavljamo - Volkswagen Golf: 40 godina
tekst: AUTONET, Volkswagen AG  foto: Volkswagen AG 

Sedam koraka uspjeha

Wolfsburg obilježava 40. rođendan najuspješnijeg europskog automobila svih vremena. Do danas je prodano više od 30 milijuna primjeraka Golfa koji je već od prve generacije postavljao nove trendove funkcionalnosti i tehničkog napretka
5481
Prvi serijski Volkswagen Golf sišao je s proizvodnih traka u Wolfsburgu 29. ožujka 1974. godine. Tamo gdje je desetljećima dominirala Buba (Käfer) s otraga smještenim motorom, započela je nova epoha: era sprijeda poprečno ugrađenog motora i pogona na prednje kotače. Golf prve generacije, koji je dizajnirao Giorgio Giugaro i koji je obilježio dizajn marke Volkswagen, trebao je kao nasljednik Bube (koja je bila proizvedena u više od 21,5 milijuna primjeraka) nastaviti uspješnu povijest do tada najprodavanijeg automobila na svijetu. I to se ostvarilo! Već u listopadu 1976. godine proslavljen je milijunti primjerak Golfa. Slijedili su prvi Golf GTI iz 1976, Cabriolet iz 1979. i Golf GTD predstavljen 1982. godine.

U kolovozu 1983. na tržištu se pojavio Golf II. Riječ je bila o modelu u kojem su uspjeh postigli regulirani katalizator (1984.), ABS sustav protiv blokiranja kotača (1986.) i servoupravljač. Također, Golf je tada po prvi puta dobio pogon na sva 4 kotača (Syncro iz 1986.).

5481
Podiže se letvica sigurnosnih standarda

S trećom generacijom Golfa, Volkswagen je u kolovozu 1991. pokrenuo novu eru sigurnosti. Golf III je s jedne strane bio član svoje obitelji koji je godine imao prednje zračne jastuke, od 1992. godine. S druge strane, veliki je napredak u području konstrukcije karoserije doveo do znatnog poboljšanja sigurnosnih karakteristika prilikom sudara. Daljnje tehničke prekretnice ovog modela bili su prvi motor sa 6 cilindara (VR6), uređaj za regulaciju brzine, prvi dieselski motor TDI s izravnim ubrizgavanjem goriva (1993.), novi Cabriolet, novi pogon na sva 4 kotača (Syncro II) i prvi
Golf Variant (karavan).

5481
Golf IV je 1997. godine unaprijedio temu sigurnosti, a najbolji primjer toga je uvođenje sustava elektroničke stabilnosti vozila, ESP. Volkswagen je 1998. godine predstavio prvi Golf s pogonom na sva 4 kotača sa spojkom Haldex - Golf 4Motion. Godine 2002. godine Volkswagen je uveo i model Golf R32 koji je mogao postići brzinu od 250 km/h. Ovaj vrhunski model prvi je puta debitirao s revolucionarnim mjenjačem s dvostrukom spojkom (DSG).

Peta generacija Golfa u prvi je plan izbacila udobnost, dinamiku i kvalitetu, 2003. godine te ostavila iza sebe i poneke konkurente više srednje klase. To je vrijedilo i u pogledu sigurnosti. Prvi puta se Golf prema želji kupca mogao isporučiti s bočnim zračnim jastucima u stražnjem dijelu vozila, zajedno sa šest serijskih zračnih jastuka (prednji, bočni sprijeda, zračne zavjese). Tako se u vozilu nalazilo rekordnih osam zračnih jastuka.

5481
Twincharger i jednovolumen tek su dio priče

U pogledu udobnosti i dinamike, Golf V je 2006. godine postigao velik napredak zahvaljujući svojoj novoj višedjelnoj stražnjoj osovini s četiri ramena, 7- stupanjskom DSG mjenjaču, Bi-Xenon glavnim svjetlima, panoramskom pomičnom krovu i prvom Twincharger motoru na svijetu (TSI), opremljenom s turbopunjačem i kompresorom. Godine 2006. predstavljen je i jednovolumenski Golf Plus, 2007. godine CrossGolf, novi Variant i izuzetno ekonomični model Golf BlueMotion (s potrošnjom u mješovitoj vožnji od 4,5 l/100 km).

U Golfu VI se od 2008. godine koristilo sve više TSI motora, a osim toga, došlo je do promjene kod turbodieselskog motora (TDI). Od tehnike ubrizgavanja sustava pumpa-brizgaljka (Pumpe-Düse) Volkswagen je prešao na Common-Rail sustav kako bi ostvario više dinamike uz manju potrošnju goriva. Predvodnik ove generacije bio je drugi Golf BlueMotion s prosječnom potrošnjom od samo 3,8 l/100 km, odnosno emisijom CO2 od niskih 99 g/km. Novi sustavi potpore vozaču (između ostalog regulacija dugog svjetla Light Assist, sustav pomoći pri parkiranju Park Assist, itd.) učinili su Golf najnaprednijim modelom u VI generaciji.

5481
Sedma generacija obilježava 30 milijuna proizvedenih primjeraka

Volkswagen je 4. rujna 2012. proslavio svjetsku premijeru sedme generacije Golfa. Masa automobila je smanjena za do 100 kilograma, a ovisno o motoru, potrošnja se u odnosu na prethodni model mogla smanjiti za čak 23 posto! Novi Golf TDI BlueMotion1 troši prema novom europskom ciklusu vožnje (NEDC) samo 3,2 l/100 km (uz emisiju od 85 g/km CO2). Volkswagen je osim toga opremio Golf s brojnim novim i djelomično serijskim sustavima potpore.

Konačno, godine 2014. Volkswagen je "elektrizirao" kompaktnu klasu: na raspolaganju se sada nalazi e-Golf2 s električnim pogonom i dosegom od 190 kilometara. U jesen ove godine će se također pojaviti novi Golf GTE3. Njegov plug-in hibridni pogon postigao je prosječnu potrošnju od samo 1,5 l/100 km te doseg na električni pogon od 50 kilometara.

5481Globalni automobil spreman za sva svjetska tržišta

Potpuno nebitno ima li turbo-motor, motor s izravnim ubrizgavanjem, električni ili plug-in hibridni pogonski sklop, ima li ABS, ESP, XDS ili 4Motion, nudi li automatsku regulaciju razmaka, City funkciju kočenja u nuždi ili multikolizijsku kočnicu, je li riječ o automatskom klima uređaju, Dynaudio sound sustavu, dodirnom zaslonu sa senzorom približavanja, nudi li varijantu opreme Trendline, Comfortline ili Highline, GTI, GTD ili GTE, Golf je uvijek bio onaj koji je najvažnije automobilske tehnologije i trendove našeg vremena učinio dostupnim svima, napominju u Wolfsburgu.

Golf je model marke Volkswagen s najviše proizvedenih primjeraka svih vremena. U ljeto 2013. sedma generacija je obilježila 30-milijunti proizvedeni automobil. Aktualna generacija proizvodi se u Wolfsburgu i Zwickau-u u Njemačkoj te Foshanu (Kina) i Puebli (Meksiko).

> Pogledajte test: Volkswagen Golf 1.2 TSI Trendline
> Više o Golfu VII generacije pročitajte u rubrici Premijere
GALERIJA: Volkswagen Golf: 40 godina

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing