Peugeot 307 1.6 16V HDi XR

10. rujna 2008.
Rabljeni - Peugeot 307 1.6 16V HDi XR
tekst i foto: AUTONET 

Prostran i štedljiv

Godina proizvodnje: 2006; Stanje putomjera: 27.369 km; Snaga: 90 KS; Moment: 215 Nm; Zapremnina: 1560 ccm; Najveća brzina 179 km/h; Ubrzanje 0-100 km 12,5 s; Cijena: 99.900 Kn
283
Model 307 predstavljen je javnosti u ožujku 2001. na ženevskom salonu automobila. Bilo je jasno kako je ovo još jedan predstavnik zavodljivih automobila nastalih pod znakom lava i uz karakteristike kao što su prostranost te široka paleta motora, paketa opreme i karoserijskih izvedbi, uspjeh je praktički bio garantiran. Tijekom ljeta 2005. predstavljen je facelift s nekim estetskim i tehničkim osvježenjima, kojoj generaciji pripada i ovdje testirani 307. Izgled njegovog prednjeg dijela dao je naslutiti kako će izgledati nasljednik, a za neka je tržišta čak i predstavljena izvedba s četvorim vratima.

Inače, široka paleta peugeotovog modela 307 obuhvaćala je praktički sve karoserijske izvedbe. Pored kombilimuzine (hatchback-a) s trojim ili petorim vratima, našli su se još i karavan te posebna izvedba karavana nazvana SW opremljena velikom ostakljenom površinom krova i sa sedam sjedala. Konačno, vjerojatno najatraktivniju izvedbu predstavljao je 307 CC s tvrdim krovom na sklapanje. Testirani primjerak pokretao je 1,6-litreni diesel motor sa 90 KS, dakle najslabiji dieselaš u ponudi. Očekivano, njegova glavna značajka je štedljivost što je itekako značajno za gradski automobil. Pored toga, solidna oprema obuhvaća vjerojatno sve što nam je u gradskom automobilu potrebno, pa čak i male detalje luksuza kao što su automatska klima ili tempomat.

283
Karoserija

Bez ikakvih vidljivih problema, testirani je Peugeot 307 1.6 HDi prešao nevelikih 27.369 km i ušao u svoju treću godinu starosti. Oštećenja na karoseriji koja bi bila uzrokovana nedostatnom zaštitom doista nema, a upotrebljivost podiže činjenica da svijetla metalik boja dobro prikriva tragove prašine i manje nečistoće, poput onih uzrokovanih kišom. Moguć problem su tek ručice na vratima koje povremeno znaju zapinjati.

283
Motor

Nakon što su Peugeoti 307 prve generacije proživjeli dosta problema s električnim i elektroničkim sustavima, za facelift su sve te komponente temeljito prerađene. Uz značajno unaprijeđenu pouzdanost, kod dieselskih verzija pozornost treba usmjeriti tek na stanje brizgaljki sustava za izravno ubrizgavanje. Problemi s istima očituju se u povećanim količinama dima koji izlazi iz ispušne cijevi kada naglo pritisnete gas. Povoljna potrošnja 90 KS snažnog tubodiesela jaka je strana ovog automobila i tijekom testa smo izmjerili 7,8 l/100 km u dinamičnoj gradskoj vožnji što je, složit ćete se, doista fer.

283
Mjenjač

Vjerojatno će se svi, koji su ikada probali sjesti za upravljač nekog Peugeota ili Citroëna (ovi automobili potječu iz grupacije PSA te dijele mnoge zajedničke komponente), s negodovanjem prihvatiti osobine ručice mjenjača. To je nažalost konstanta koja se ne mijenja već godinama i u nekim sportskijim modelima dug i neprecizan hod ručice umnogome može pokvariti užitak vožnje. Sreća je tek da se ovakvo stanje mjenjača ne mijenja niti kroz dulji niz godina, dakako, u slučaju da je automobil vozio netko tko nema odveć grubu ruku...

283
Podvozje

Kako ovo nije "regularni test" već proba rabljenog vozila, umjesto na karakteristike ovjesa vidljive u vožnji, usredotočit ćemo se na njegovu izdržljivost. A ona je, nakon niti 30 tisuća prijeđenih kilometara i dalje postojana, kao što smo i očekivali. Jedina značajnija napomena odnosi se na neke primjerke Peugeota 307 kod kojih može doći do pomicanja stabilizatora u njihovim ležištima što se očituje kroz zvukove koji dopiru s podvozja. No, to nije znak za uzbunu i u stvari je više uobičajena situacija kod ovih automobila nego li signal da nešto treba popravljati.

283
Unutrašnjost

U interijeru Peugeota 307 nema nekih posebnih iznenađenja. uz još jednu napomenu da je testirani primjerak bio prilično nov i stoga u vrlo dobrom stanju, iskustvo nam govori da osim povremenih "cvrčaka" koji se znaju čuti s prednje armature, ova unutrašnjost ostavlja dojam zadovoljavajuće solidnosti. Tkanine su trajne, a jedino što bi vas moglo zasmetati su poneki neprecizno odrađeni spojevi plastičnih dijelova. No, to ipak ne utječe na trajnost ili funkcionalnost.

Potražite više: Peugeot 307 na Automobili.hr 283

GALERIJA: Peugeot 307 1.6 16V HDi XR

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing