Opel Adam 1.4 ecoFLEX Slam

7. svibnja 2013.
Test - Opel Adam 1.4 ecoFLEX Slam
piše: Hrvoje Gattin  foto: AUTONET 

Kroz grad, s osmijehom

brzi izbornik

Osobna iskaznica

IME
Adam 1.4 Slam
OBUJAM
1,4 l
SNAGA
87 KS
BRZINA
172 km/h
NA CESTU
139.271 Kn (18.373 Eur)
tehnički podaci »
U segmentu gradskih premium mališana konkurencija je sve veća, a ulaskom Opela mnogi bi mogli ostati bez svog dijela kolača. Adam je dobio ime prema osnivaču tvrtke i jasno je koliko se od njega očekuje, a prvi test ovog modela donio nam je jednu od najatraktivnijih izvedbi koja otkriva praktički sve adute
4347
Ako postoji proizvođač automobila za kojeg možemo reći da ubrzano širi svoju modelnu paletu, onda ta titula u posljednjih godinu dana bez sumnje pripada Opelu. Naime, ne samo da je proizvođač iz Rüsselsheima u vrlo kratkom razdoblju predstavio čak tri nova modela, Cascadu, Mokku i Adama, već posljednja dva predstavljaju ulazak u potpuno novi segment za Opel.

Nakon što smo se imali prilike upoznati s Mokkom koja pripada sve traženijem segmentu kompaktnih gradskih modela s pogonom na sva četiri kotača i povišenom karoserijom, došao je red na mališana koji koketira s visokim luksuzom. Adam jasno naglašava da pripada premium segmentu. U ovoj je automobilskoj klasi konkurencija i dalje relativno malobrojna, no bitka za prevlast je itekako snažna.

4347
Maleni će se Opel tako morati uhvatiti u koštac s modelima poput Minija, Audija A1, Citroëna DS3 ili Fiata 500. Među takvu konkurenciju Adam ulazi s čak dvadeset različitih verzija koje su podijeljene na četiri paketa opreme. Naime, nakon početnog Adama tu su i izvedbe Jam, Glam i Slam. Nadalje, trenutno se nude tri benzinska motora (dieseli nisu predviđeni za Adama niti u budućnosti, no iskreno, za to realno nema ni potrebe), 1,2-litreni sa 69 KS te 1,4-litreni s 87 ili 101 KS. Sve izvedbe Adama opremljene su ručnim mjenjačem s 5 stupnjeva prijenosa, a dostupne su i sa sustavom Start & Stop.

Cijene Opela Adam na hrvatskom tržištu počinju od 89.900 Kn, dok je za najskuplju izvedbi Slam, pokretanu snažnijim motorom 1.4 potrebno izdvojiti 117.500 Kn. Adam 1.4 ecoFLEX Slam, prema svojoj je kataloškoj cijeni "drugi odozgo" te je za njega potrebno izdvojiti 116.000 Kn, a uz ponešto dodatne opreme, izvedba kakvu smo testirali stoji 139.271 Kn do registracije.

> Posjetite Microsite Opela Adam

4347
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Recept kako mali automobil danas treba izgledati u pravilu je jednostavan: potrebno je osmisliti kombilimuzinu (hatchback) koja do krajnosti iskorištava svoj unutrašnji prostor. I upravo u ovom, A segmentu do punog izražaja dolazi ona poznata "malen izvana - velik iznutra". Uz to, s krovom u bijeloj boji, OPC paketom dodataka i višebojnim naplacima (sve navedeno pripada dodatnoj opremi), Adam se doista razlikuje od "običnih" gradskih mališana. A, koliko je njegov dizajn uspješan, možda će potvrditi i nagrada Red Dot, u kategoriji produkt dizajna, koju je Adam osvojio ispred neskromne konkurencije.

Među malenim automobilima premium segmenta postoje dvije dizajnerske struje: jedna "vuče" u retro-smjeru, dok druga osmišlja nove linije. Opel Adam, premda će mu neki možda i zamjeriti da u pojedinim detaljima potsijeća na neke druge automobile (posebno iz luksuznijih kategorija), donosi doista individualan i za jednog mališana vrlo uspješan izgled (atraktivnosti testiranog modela pridonosi i niže podvozje paketa Slam te pregršt atraktivnih detalja).

4347
No, uz atraktivan izgled, jedan od najsnažnijih argumenata Opela Adam je u njegovoj individualizaciji. Tako se uz ovaj automobil nudi čak 61.000 kombinacija vanjštine te 82.000 kombinacija interijera, čemu treba pridodati i 31 dizajn naplataka ili 12 boja karoserije pomalo neobičnih naziva (Black, Papa don’t Peach, Purple Fiction, James Blonde, Saturday White fever i Buzz Lightgreen). Ukupno, Adam je moguće kombinirati u nešto više od milijun različitih konfiguracija što ga trenutno čini svjetskim prvakom personalizacije!

U interijeru se priča o veseloj razigranosti nastavlja i jednako kao što Adam privlači poglede, nudi i mnogo oku ugodnih detalja kada se jednom nađete u njegovom interijeru. Od posebnosti testiranog Adama svakako treba izdvojiti ukrasne površine s uzorkom Silver Universe (doplata) ili sportska sjedala koja, unatoč svojim skromnim dimenzijama, pružaju solidnu potporu tijelu (lumbalna bi potpora bila itekako dobrodošla barem na duljim vožnjama, a sjedalni je dio ipak malo kratak, no ovo je ipak miniautomobil).

4347
Prema pitanju ergonomije i prostranosti, od automobila malenog poput Adama (napravljen je na modificiranoj platformi SCCS, napravljenoj u suradnji GM-a i Grupe Fiat) teško možemo očekivati mnogo. No, dostupnost svih komandi neophodnih vozaču je dobra, jednako kao i preglednost iz vozila, u svim smjerovima. Obruč upravljača, premda je barem estetski gledano, kudikamo prevelik, dobro leži u ruci i njegov pretjeran promjer ne predstavlja problem pri bržoj vožnji vijugavom cestom, naprotiv.

Konačno i bez da smo zavirili u prometnu dozvolu, već jer na prvi pogled jasno kako se radi o automobilu (točnije, automobilčiću) namijenjenom za smještaj četiri osobe. Dakako, svi koji namjeravaju sjesti otraga trebat će se malo pomučiti da tamo uopće uđu te da "prežive" iole dulju vožnju. No, doista neočekivano, na kraćim relacijama stražnja sjedala Adama doista su upotrebljiva. Uostalom, tamo se nalaze i dva Isofix priključka (s gornjim držačima) pa i time Adam može biti vrlo koristan, čak i iza prednjih sjedala :-) Spomenimo i to da prtljažnik zaprima 170 dm3, a potpunim preklapanjem simetrično podijeljenog naslona stražnjih sjedala dobivamo obujam od 663 dm3, što će vam biti neophodno ako u Adamu baš morate prevesti televizor.

4347
Komentar opreme

Od premium automobila nitko ne očekuje malo opreme niti itko smatra da bi taj auto, makar se zvao i Opel, trebao biti posebno jeftin. Adam uspješno zadovoljava svim očekivanim kriterijima i tu nema nikakve dvojbe da su u Rüsselsheimu uspjeli napraviti dobar posao. Ono što nas je ipak pomalo iznenadilo svakako su cijene dodataka testiranog Adama. A, oni su itekako potrebni da bi vaš "mališan s munjom na nosu" zasjao u pravom svjetlu.

Tako je, npr, samo za alu-papučice potrebno izdvojiti 1.368 Kn, ukrasne obloge Silver Universe stoje čak 1.595 Kn, a ponajmanje nam se dopala činjenica da za crno kučište unutrašnjeg retrovizora (nema automatsko zatamnjivanje) treba izdvojiti 455 Kn. No, što je, tu je. Istini za volju, teško ćemo iz podužeg popisa dodataka testiranog Opela Adam 1.4 ecoFLEX Slam izdvojiti nešto što nam se nije dopalo ili što bi smo vam preporučili da izostavite. Stoga nam ostaje tek da se utješimo činjenicom kako za iznos od gotovo 140.000 Kn konkurenti ne nude toliko mnogo detalja.

4347
No, u cijeloj priči o opremi testiranog Adama jedan detalj treba izdvojiti. Riječ je o infotainment sustavu IntelliLink sa 7-inčnim zaslonom osjetljivim an dodir, kontrolom audio i video sadržaja, mogućnošću pohrane slika, navigacijom i aplikacijama čiji se broj može povećati preuzimanjem s Interneta. Sve zajedno pruža vrlo jednostavno i razumljivo upravljanje, lako uparivanje mobilnog telefona putem Bluetootha (podržani su iOS uz glasovno upravljanje Siri te Android) i što smatramo posebno značajnim - sučelje na hrvatskom jeziku.

Istina jest da mnogi to neće smatrati posebno bitnim za upotrebu, no Opel je time potvrdio koliko cijeni hrvatsko tržište i svoje kupce u ovoj zemlji u kojoj već dugo ostvaruje zapažene uspjehe i koliko mu je stalo da svaki detalj ovog mališana bude do krajnosti prilagođen. To je, koliko pamtimo, prvi takav slučaj na našem tržištu. Recimo i to da je Adam ujedno i prvi opelov model uz koji je ponuđen IntelliLink.

4347
Motor i prijenos

Ako je sam automobil koji smo ovom prilikom testirali predstavljao veliku novost, njegov motor to za nas svakako nije bio. Opel se, uz 1,2-litreni pogonski stroj, odlučio pod prednjim poklopcem Adama ponuditi i poznati 1,4-litreni 4-cilindrični Ecotec koji je u testiranoj izvedbi razvijao 87 KS pri 6000 o/min te 130 Nm pri 4000 o/min. Sve zajedno, rekli bi smo, dovoljno je za jedna mali automobil, no... Činjenicom naime, ostaje da ovako motorizirani Adam nudi sasvim zadovoljavajuće performanse, no ujedno i da ga upravo određeni nedostatak snage motora priječi da stane uz bok nekim konkurentima u premium segmentu malih vozila (nekim ih je drugim detaljima, doduše, itekako pretekao).

Opel, istini za volju, jest najavio kako će u kasnijoj fazi ponude uz Adam biti moguće naručiti i novu generaciju aluminijskih benzinskih turbo motora malog obujma, s izravnim ubrizgavanjem i sustavom Start & Stop. Ovi će pogonski strojevi biti upareni s novom generacijom 6-stupanjskih ručnih mjenjača. No, razmišljamo kako bi tek lijepo testiranom Adamu Slam pristajao opelov 1,4-litreni turbo sa 140 KS. Uz činjenicu da bi performanse ovog ne preteškog (1088 kg) mališana bile bolje, uvjereni smo da bi profitirala i potrošnja goriva.

4347
Ovako nam ostaje da iz 87 KS snažnog pogona pokušamo izvući maksimum, što na nekoj zavojitoj cesti ili u gradu i ne nudi posebno malo zabave. No, za takvu bržu vožnju potrebno je i obilnije "nahraniti" ovaj ne odveć jaki motor. Dakle, u Adamu Slam, koji vas htjeli to priznati ili ne, vuče na sportsku vožnju, donekle pati potrošnja.

U konačnici, tvorničkih smo 6,6 l/100 km u gradu te 4,2 na otvorenoj cesti bili prisiljeni zamijeniti neskromnim vrijednostima ovog testa - 9,6 u gradskoj vožnji te 6,6 izvan grada. Za utjehu, ostaje nam prosjek od 7,8 l/100 km koji i nije tako loš. Recimo i to da Adam s 1,4-litrenim motorom u izvedbi od 87 KS ostvaruje najveću brzinu od skromnih 172 km/h (proizvođač: 176 km/h) te ubrzava od 0 do 100 km/h za zadovoljavajućih 12,5 s.

Dok nas Opel ne razveseli Adamom s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem (ili automatiziranim AMT kakav smo nedavno imali prilike isprobati), ostaje nam da se poigramo solidno pozicioniranom ručicom 5-stupanjskog prijenosa koji, pomalo tipično, katkada malo zapinje i ne odlikuje se posebno preciznim ili kratkim hodom. No, ukupno uzevši ovaj je mjenjač vrlo soldino rješenje za Opel i tek bi nešto drukčiji prijenosni omjeri, kakve će vjerojatno ponuditi 6-stupanjski, mogli popraviti sliku potrošnje, a možda i malo unaprijediti performanse.

4347
Za upravljačem

Kao pravi predstavnik A segmenta, Opel Adam je prvenstveno namijenjen gradskoj vožnji i u toj se ulozi ovaj mališan snalazi odlično. Okretnost, koju jamče kompaktne dimenzije čini Adam 1.4 Slam zgodnim izborom, ako se želite izdići iznad prosjeka gradskog A segmenta. No, vjerojatno je jasno kome je ovaj automobil prvenstveno namijenjen. To su mlađi kupci željni upečatljivog stila i individualnosti. Tu bi, barem teorijski, vozna svojstva trebala pasti u drugi plan, no...

Sniženo sportsko podvozje paketa Slam vjerojatno se neće dopasti svakome. Tu prvenstveno mislimo na sportsku tvrdoću koja se nama, dakako, dopala no ljubitelji ultimativne udobnosti vjerojatno će odabrati neku drugu izvedbu Adama. U vožnji se Adam 1.4 ecoFLEX Slam ponaša dosta uvjerljivo. Podvozje je "poslušno" i dovoljno precizno regira na sve inpute vozača (što vrijedi i za upravljač, unatoč električnom servoojačivaču koji, doduše, ne nudi previše feedbacka. Ovdje je zgodno napomenuti da su Britanci najavili kako će Vauxhall Adam dobiti posebno podešenje upravljača za njihovo tržište). Očekivano, podupravljanje je nešto izraženije, no prelazak u takvo stanje je postepen i lako se korigira.

4347
S druge strane, odlučite li se ovakvim Adamom zaputiti na neku vijugavu cestu, potrebno je uzeti u obzir da opelov novi mališan ima (vrlo) kratak međuosovinski razmak. Dakle, posebno na skliskoj podlozi, treba pripaziti kako vas stražnji dio automobila ne bi "pretekao" što, vjerujemo, nije predviđeno :-) Ipak, takav vrlo dinamičan ovjes zabavan je u vožnji i omogućava da se s Adamom "igramo" upravo onako kako bi smo to poželjeli, posebni postavljajući automobil za idealan prolazak kroz zavoje. Upravo nam je zbog ovog podvozja, koje bi moglo pružiti dosta zabave u vožnji, nedostajalo ponešto KS više čime bi Adam lako mogao postati pravi mali sportaš.

Uz navedeno, vrijedno je spomenuti i kočnice (vent. disk / bubanj s ABS-om) koje vrlo dobro odrađuju svoj posao i jedino čemu ih ne bi trebalo izložiti je dulje jurcanje nizbrdo. No, to je ionako scenarij u koji se s gradskim mališanom nećemo upuštati, ili?

I na kraju...

Ulazak u potpuno novi segment uvijek predstavlja velik korak za nekog proizvođača, a posebno kada je riječ o automobilu koji pripada vrlo uskoj "tržišnoj niši" poput kategorije koju možemo nazvati A premium. S modelom Adam, Opel je pokazao da može biti dostojan konkurent i u kategoriji luksuznih mališana pa i ako će vam pod njegovim prednjim poklopcem nedostajati snage, izgled i bogatstvo opcija i dalje pomažu da se izdignete iznad dobrog dijela vlasnika malih, luksuznih gradskih "slatkiša".

Uvjereni smo da cijena testiranog Adama 1.4 ecoFLEX Slam, premda je s navedenim dodacima sve samo ne skromna, realna u ovom segmentu. Uostalom, to nije automobil za onoga kome treba malo gradsko prometalo, već auto za sladokusca koji se želi igrati s opcijama i kombinirati ih prema vlastitom ukusu. Uz više od milijun kombinacija, zabava je zajamčena i prije nego li sjednete za njegov upravljač.

> Posjetite Microsite Opela Adam
GALERIJA: Opel Adam 1.4 ecoFLEX Slam
Pokretan 1,4-litrenim 4-cilindričnim benzincem snažnim 87 KS, Adam Slam je dovoljno živahan za gradsku vožnju. Ipak, s provjerenim opelovim turbo motorom istog obujma, ovaj bi mališan ravnopravmo stao uz bok svim modelima iz premium A segmenta. Uvjereni smo da bi turbopunjač i intercooler stali bez problema :-)
Atraktivan interijer bio je opremljen i nizom detalja s popisa dodataka. Obruč upravljača, premda prevelik za ovako mali automobil, vrlo dobro leži u ruci. Preglednost instrumenata kao i ona izvan vozila također su na
Serijski sustav Start & Stop zasigurno nam je zaštedio barem pola litre u izmjerenom prosjeku od 7,8 l/100 km. Kada se pojavi znak
Sustav Start & Stop je moguće isključiti (donji prekidač, lijevo od zaslona), a tu je i City način rada servoupravljača koji, iskreno govoreći, doista nikome ne treba u ovako malom automobilu
Sustav IntelliLink svoju je promociju za Opel imao upravo u Adamu. Riječ je o infotainment sustavu vrlo intuitivnih i dobro osmišljenih izbornika koji su čak i prevedeni na Hrvatski! Zvuk audio-sustava zaslužuje solidnu
Mjenjač, tipičan za Opel, povremeno malo zapinje, no ako niste posebno zahtjevni, ovaj će 5-stupanjski prijenos sasvim solidno odraditi svoj posao. Recimo i to da je zvuk koji dopire iz ispuha doista uvjerljiv
Ovaj neobičan gumeni držač za limenke na sebi nosi prepoznatljivi potpis opelovog dizajnera interijera, Dietmara Fingera. Ispred su AUX i USB priključci te 12V utičnica
Tzv. zvjezdano nebo, načinjeno od niza LED dioda također je dio dodatne opreme, vrijedan 3.420 Kn. Ovo je prvi takav ukras u segmentu malih automobila i, koliko znamo, drugi uopće (nakon RR-a Wraith :-))
Adam 1.4 ecoFLEX Slam je serijski opremljen tek stražnjim svjetlom za maglu. Za ukrasne površine s uzorkom Silver Universe potrebno je doplatiti 1.595 Kn
Prednji su prozori opremljeni elektropodizačima, a vanjski su retrovizori podesivi električnim putem. I na vratima se nalazi umetak od umjetne kože
Iako je serijski vrlo solidno opremljen, ovo je automobil iz premium kategorije. Stoga je mnoštvo dodatne opreme pravi
Sportska sjedala, unatoč svojim skromnim dimenzijama, pružaju solidnu potporu tijelu (lumbalna bi potpora bila dobrodošla, posebno na duljim putovanjima), no sjedalni je dio ipak prekratak
Svi koji namjeravaju sjesti otraga trebat će se malo pomučiti da tamo uopće uđu te da
Prtljažnik zaprima 170 dm3, a potpunim preklapanjem simetrično podijeljenog naslona stražnjih sjedala dobivamo obujam od 663 dm3
Očekivano, u ovako malom automobilu rezervni kotač se ne nudi niti kao opcija (barem za sada). No, zato je tu praktičniji i kudikamo lakši komplet za popravak guma
Dodatak za lijevane naplatke (crnu boju i obrub bijele boje) doplatit ćete 1.368 Kn, bez obzira što se Adam Slam serijski isporučuje sa 17-colnim lijevanim naplacima
Testirani je Adam 1.4 ecoFLEX Slam bio doista prepun detalja. Jedan od njih su i kučišta vanjskih retrovizora u izvedbi
U automobilu koji nudi više od milijun kombinacija personalizacije, moguće je vlastitim ukusima prilagoditi sve pa tako i ključ. No, nijansa crvene boje na ključu nije savršeno odgovarala onoj na karoseriji Adama. Ccc...

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing