Muzej Mercedes-Benza u Stuttgartu

8. lipnja 2015.
Predstavljamo - Muzej Mercedes-Benza u Stuttgartu
tekst: AMM, AUTONET  foto: Daimler AG 

Priča duga gotovo 130 godina

Mercedes je u Stuttgartu izgradio jedno od najmodernijih svjetskih zdanja u kojem posjetitelji mogu osjetiti dašak automobilske povijesti što seže sve do 1886. godine. Ova nas priča vodi na put koji počinje samim izumom automobila
Mercedes-Benz je oduvijek znao cijeniti tradiciju, a poseban razlog tome leži i u činjenici da su izravno odgovorni za izum vozila pokretanog motorom s unutarnjim izgaranjem. Kako za njih spomenuta tradicija ima veliku važnost i shvaćaju je kao osnovu za komunikaciju s novim kupcima, koji upravo kroz povijest marke mogu sagledati trud uložen u dugogodišnji razvoj sigurnosti i pouzdanosti automobila s trokrakom zvijezdom, na jednom mjestu u Stuttgartu nalazi se sva povijest Mercedesa.

6964
 

Putovanje kroz povijest


Sve je krenulo početkom 1886. kada je Karl Benz u Berlinu patentirao izum vozila pokretanog motorom s unutarnjim izgaranjem. Bio je to ključan trenutak u ispunjenju sna o neograničenom kretanju i prvom automobilu, a prethodne godine dok je Bez sklapao svoj Patent Motorwagen, samo nekoliko desetaka kilometara dalje i Gottlieb Daimler je u Cannstattu testirao svoj motorni "dvokotač", Reitwagen, predstavivši drugi pristup izradi vozila pokretanog motorom s unutarnjim izgaranjem. Trebalo je proći četrdeset godina da Daimler i Benz 1926. ujedine svoja znanja i kapacitete pod jednim krovom čime je stvorena istinska automobilska legenda.

Deset godina kasnije, kada je tvrtka slavila pola stoljeća postojanja automobila otvoren je i prvi muzej. Zbirka je ponovo rasla i već 1961. Daimler-Benz je otvorio još veći muzej kroz čiji je postav, do novog proširenja 1985. godine, prošlo tri milijuna gostiju iz cijelog svijeta. Za jubilej 100 godina automobila, 1986. mercedesov je muzej osvanuo u novom sjaju sa 6.500 četvornih metara prostora u kojem je mjesto našlo devedesetak vrhunskih oldtimera neprocjenjive vrijednosti. No, s godinama je prikupljena zbirka ponovo nadrasla postojeće muzejske kapacitete te je Mercedes-Benz 2006. godine, pored same tvornice otvorio jedno od najmodernijih svjetskih muzeja.

6964
 

Umjetnost arhitekture i ljepota automobila


Muzej je zamišljen u obliku dvostruke spirale visoke 47,5 metara i tematski je podijeljen na područje od izuma automobila do kronološki prikazanog najnovijeg modela aktualne povijesti. Muzej, koji je službeno otvoren 19. svibnja 2006, nakon samo dvije i pol godine gradnje s investicijom većom od 150 milijuna Eura, višestruko će se isplatiti jer ga godišnje posjeti otprilike onoliko ljudi koliko Zagreb ima stanovnika (samo je 2013. ovaj muzej pohodilo 702 tisuća posjetitelja, od čega 40 posto iz 170 inozemnih država). Kada tome pridodamo i činjenicu da se nedaleko od mercedesovog zdanja nalazi i porscheov muzej, Stuttgart je nedvojbeno jedna od najpoželjnijih turističkih destinacija za sve istinske zaljubljenike u automobile i njihovu povijest.

Projekt su osmislili arhitekti iz nizozemskog studija UN Studio van Berkel&Bos na čelu s glavnim arhitektom Benom van Berkelom koji su odradili odličan posao, muzej ima 16.500 četvornih metara prostora, a izgrađen je na tlocrtu od 4.800 m2. Koncept muzeja je jedinstven i u njemu se može pogledati 160 vozila te ukupno više od 1.500 izložaka, a samo putovanje kroz vrijeme, kako su to nazvali u Mercedes-Benzu, započinje na najgornjoj razini gdje su izloženi modeli nastali u 19. stoljeću pod paskom dva pionira autoindustrije, Gottlieba Daimlera i Karla Benza. Od prvih modela motora i automobila na tri kotača pa do najsuvremenijih mercedesovih trkaćih vozila i luksuznih modela, u sklopu muzeja nalaze se i neki eksponati koji su također obilježili automobilsku industriju, poput prvog brzinomjera, dok ipak posebnu vrijednost muzeju daju najstariji, rijetki primjerci automobila koji su posebno pripremljeni za izlaganje.

6964
 

Cjelokupna povijest na jednom mjestu


Ono što je bitno istaknuti je i da svaki taj model i danas funkcionira, a primjerice, restauracija jednog vozila starog 50-ak godina stoji od 100 tisuća Eura pa naviše. U muzeju nalazimo i mercedesovu sportsku "sliku" s poviješću obaranja rekorda i sudjelovanja u prestižnim natjecanjima, ali i kamione, gdje je Mercedes-Benz također do danas dao vrlo značajan doprinos.

Muzej je također zamišljen i kao prostor s tematskim izložbama, gdje bi se osim privatnih kolekcija prikazao i ostatak prikupljenih vozila koja trenutno možda i ne spadaju u kategoriju oldtimera, tu su i gastronomski kutak, shopping butik tako da se bez problema u ovom mercedesovom hramu može provesti i cijeli dan. Dan nakon kojeg ćete sasvim sigurno biti bogatiji automobilskim znanjem i samom poviješću ovog čudesnog svijeta.

6964
 

Muzej Mercedes-Benza u Stuttgartu - nekoliko ključnih podataka:


Arhitekt UN Studio van Berkel & Bos, Amsterdam
Koncept izložbe Prof. HG Merz, Stuttgart
Visina zgrade 47,5 metara
Tlocrtna površina 4.800 četvornih metara
Broj etaža 9
Masa zgrade 110.000 tona
Ukupni broj stakala 1.800 (svako staklo je zasebnog oblika)
Dužina ožićenja položenog u beton 630 kilometara
Dužina cijevi za grijanje položenih u beton 100 kilometara
Broj rasvjetnih tijela 12.000
Izložbena površina 16.500 četvornih metara
Površina rezervirana za 'legende automobilizma' 9.100 četvornih metara
Površina rezervirana za 'kolekcije automobilizma' 5.300 četvornih metara
Ukupni broj posjetitelja Više od 4,4 milijuna (do srpnja 2012.)
Broj izložaka Više od 1.500
Broj izloženih automobila 160
Dužina obilaska muzeja Između 1,5 do 5 kilometara (prosječno trajanje obilaska: 2 sata)


6964
 

Ukoliko krećete na put...


Muzej Mercedes-Benza nalazi se na adresi Mercedesstraße 100, 70372 Stuttgart. Kako je i uobičajeno, muzej je zatvoren ponedjeljkom, a radno vrijeme ostalim danima je između 09:00 i 18:00 sati, dok je ulaznice moguće kupiti do 17:00h. Cijena jednodnevne ulaznice za odrasle osobe iznosi 8 Eura, za grupe veće od 10 osoba iznosi 7 Eura, dok je za djecu mlađu od 15 godina ulaz besplatan. Godišnja ulaznica stoji 32 Eura. Uz cijenu ulaznice moguće je priključiti se i obilasku s voditeljem za što je potrebno izdvojiti dodatnih 4 Eura.

Također, na službenim stranicama muzeja navodi se da je javnim prijevozom iz bilo kojeg dijela Stuttgarta moguće doći za 20 do 40 minuta te da cijena parkiranja iznosi između 1 i 2 Eura po danu. Dakako, ulazak u izložena vozila nije dozvoljen, točnije, dozvoljen je u tek tri automobila. Fotografiranje i video-snimanje izložaka, bez prethodnog dogovora s upravom muzeja, dopušteno je isključivo za privatne potrebe.

Stranice Mercedes-Benzovog muzeja u Stuttgartu nalaze se na ovoj adresi.
YouTube kanal Mercedes-Benzovog muzeja u Stuttgartu nalazi se na ovoj adresi.
 
6964
 


---

Pogledajte: Porscheov muzej u Stuttgart-Zuffenhausenu
GALERIJA: Muzej Mercedes-Benza u Stuttgartu
Novi muzej Mercedes-Benza u Stuttgartu otvoren je 19. svibnja 2006.
Projekt muzeja povjeren je arhitektonskom studiju UN Studio van Berkel & Bos iz Amsterdama
Za postav muzeja zadužen je Prof. HG Merz iz Stuttgarta
Zgrada muzeja Mercedes-Benza nalazi se na adresi Mercedesstraße 100 u Stuttgart, a ima površinu od 16.500 m2 na devet etaža
Za zgradu muzeja napravljeno je 1.800 stakala od kojih svako ima samo svoj oblik!
Muzej je zamišljen u obliku dvostruke spirale visoke 47,5 metara i tematski je podijeljen na područje od izuma automobila do kronološki prikazanog najnovijeg modela aktualne povijesti
Putovanje ovom 110.000 tona teškom zgradom započinje na najgornjoj razini gdje su izloženi modeli nastali u 19. stoljeću
Pokraj zgrade mercedesovog muzeja u Stuttgartu nalazi se i Lounge bar
Muzej godišnje primi više od 700.000 posjetitelja
U sklopu muzeja nalaze se i neki eksponati koji su također obilježili automobilsku industriju, poput prvog brzinomjera
Carl Benz je svojim Patent-Motorwagenom 1886. napisao novu stranicu u priči o ljudskoj mobilnosti
Originalni Patent-Motorwagen u vlasništvu je stuttgartskog muzeja
Tek je u kolovozu 1888. Berta Benz Patent-Motorwagen serijskog broja 3 odvela na prvo putovanje u povijesti automobila (Fotografija za posebni kalendar pripremljen za 125. obljetnicu prvog automobila)
Najstariji postojeći Mercedes: 40 PS Simplex iz 1902. nalazi se na počasnom mjestu u muzeju
Postav Mercedes-Benzovog muzeja u Stuttgartu
Dvorana Mythos 1 s rekonstrukcijama nekih
Mercedes Simplex 60 PS bio je osobni automobil poslovnog čovjeka Emila Jellineka od 1907. Ime Mercedes automobili Daimler-Benza dobili su prema Jellinekovoj kćeri
Mercedes 37/70 PS Double Phaeton iz 1907.
Prvi Mercedes pokretan 6-cilindričnim motorom bio je 120 PS kojeg je konstruirao Wilhelm Maybach 1906. godine
200 PS je bio automobil za obaranje brzinskih rekorda. Korišten je između 1909. i 1911, a primjerak istovjetan ovome na slici smješten je u stuttgartskom muzeju
Mercedes 28/95 PS Phaeton fotografiran poslije II sv. rata i dalje je u vlasništvu muzeja. Ovaj je model bio u proizvodnji između 1914. i 1924, a suprotno uvriježenom vjerovanju, ispušne cijevi vidljive s lijeve strane nisu znak da vozilo ima motor s prednabijanjem
Posebna izložba supersportskih automobila
Temeljito obnovljeni Mercedes 28/95 hp Phaeton bio je u proizvodnji između 1914. i 1924.
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz SSK iz 1929. na posudbi je haaškom muzeju Louwman
Automobil za postavljanje rekorda, Mercedes-Benz W 125, 28. je siječnja 1938. postavio svjetski rekord na javnoj prometnici koji je i dalje aktualan - 432,7 km/h. Za upravljačem je bio legendarni Rudolf Caracciola
Automobil za obaranje brzinskih rekorda, Mercedes-Benz T 80, stvoren je da postane
Postav muzeja s trkaćim 1,5-litrenim modelom serije W 165 iz 1939. godine
Juan Manuel Fangio s Mercedes-Benzom 300 SLR iz 1955. Automobil je izložen u muzeju u San José de Balcarce-u, u provinciji Buenos Aires, od kuda je rodom i slavni vozač. Fotografija je snimljena 1993.
Mercedes 28/95 PS Phaeton
Mercedes-Benz 300 d Pullman (modelna serija W 189) nalazio se u proizvodnji između 1957. i 1962. Model 300, u nekoliko serija, proizvodio se između 1951. i 1962.
U vrijeme
Posebna izložba supersportskih automobila
Posebna izložba supersportskih automobila
Mercedes-Benz 300 W 186 II. Model 300 u raznim je serijama bio u proizvodnji između 1951. i 1962.
Mercedes-Benz 300 d modelne serije W 189. Proizvodnja kabrioleta počela je godinu dana nakon limuzine, 1958, a obje su se izvedbe proizvodile do 1962.
Dieselski junaci! Mercedes-Benz 260 D (W 138, 1936.-1940.) i Lo 2000. Model 260 D bio je prvi dieselskim motorom pokretani osobni automobil, a premijeru je imao na salonu u Berlinu u veljači 1936. Na istom salonu predstavljen je i dieselski Hanomag Rekord, no kako potonji nije bio odmah dostupan za kupnju, titula prvog pripala je Mercedesu
Postav Mercedes-Benzovog muzeja u Stuttgartu
Postav Mercedes-Benzovog muzeja u Stuttgartu
Posebna izložba supersportskih automobila
Posebna izložba supersportskih automobila
Posebna izložba supersportskih automobila
Fotografija za posebni kalendar pripremljen za 125. obljetnicu prvog automobila
Fotografija za posebni kalendar pripremljen za 125. obljetnicu prvog automobila
AMG-Mercedes C klasa za DTM prvenstvo 2006. i Mercedes-Benz 300 SLR iz 1955. s kojim je legendarni Stirling Moss osovojio utrku Mille Miglia
Princ Albert II od Monaka i princeza Charlene u posjetu muzeju Mercedes-Benza
Pogled na izložbeni prostor sa sportskim automobilima
Postav luksuznih coupea i legendarni SEC (izvedba 560) u prvom planu
Postavljanje eksponata u muzeju Mercedes-Benza u Stuttgartu
Postavljanje eksponata u muzeju Mercedes-Benza u Stuttgartu
Izložba
Izložba
Izložba
Izložba
Izložba
Izložba
Izložba
Izložba
Izložba
Muzej Mercedes-Benza planira otvoriti svoju podružnicu u Pekingu (Mercedes-Benz 600 Pullman)
S posebne izložbe u muzeju Mercedes-Benz:
Na oko 100 stolova, u studenom 2009. postavljena je prva izložba modela, brošura, literature, znački...
Kalendar Mercedes-Benz Classic (2008.)
Kalendar Mercedes-Benz Classic (2014.)
Kalendar Mercedes-Benz Classic (2014.)
Kalendar Mercedes-Benz Classic (2014.)
Kalendar Mercedes-Benz Classic (2014.)
Koncept F-Cell Roadster ispred muzeja automobila Dr. Carl Benz u Ladenburgu
Godine 1906. Carl Benz je osnovao tvrtku C. Benz Söhne u Ladenburgu, zajedno sa svojim sinom. Danas je u tvorničkoj zgradi smješten muzej automobila Dr. Carl Benz, a kuća obitelji Benz u Ladenburgu (na slici) temeljito je restaurirana od strane Daimler-Benza AG, 1985.
Gottlieb Daimler (1834.-1900.) i Carl Benz (1844.-1929.). Zanimljivo je da je Benz rođen kao Karl, no krajem 19. stoljeća pod utjecajem mode frankofonskog pisanja imena, sam se počeo potpisivati kao Carl

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing