Mazda5 1.8 TX

1. lipnja 2011.
Test - Mazda5 1.8 TX
piše: Hrvoje Gattin  foto: AUTONET, M. Lang 

Raskoš prostora

brzi izbornik

Osobna iskaznica

IME
Mazda5 1.8 TX
OBUJAM
1,8 l
SNAGA
116 KS
BRZINA
177 km/h
NA CESTU
182.370 Kn (24.516 Eur)
tehnički podaci »
Novog, pomalo kontroverznog izgleda velika obiteljska Mazda ponovno pokazuje koliko je prostora moguće ponuditi u karoseriji srednje klase. Pokretana početnim benzinskim motorom i upotpunjena doista solidnim paketom opreme, testirana "petica" odlično je rješenje za obiteljske potrebe
2292
U svojoj ponudi jednovolumena, izuzmemo li minijaturni Demio koji je kasnije prerastao u Mazdu2 prve generacije, proizvođač iz Hiroshime je imao modele Premacy i MPV. I dok je prvospomenuti jednovolumen, s dimenzijama C segmenta nekima bio previše tijesan, MPV je većini bio prevelik, posebno u gradu. Stoga je Mazda odlučila objediniti svoju jednovolumensku ponudu, predstavivši u Parizu 2004. prvu generaciju Mazde5.

Novi je automobil, pored optimalnijeg omjera dimenzija i ponude prostora, donio i jedan vrlo praktičan detalj koji je zadržan i u aktualnoj generaciji - stražnja klizna vrata. No, Mazda5 ima za ponuditi i kudikamo više od toga. Testirana izvedba bila je serijski opremljena trećim redom sjedala te nizom, katkada i dobro skrivenih pretinaca.

2292
U svojoj ponudi na hrvatskom tržištui Mazda nudi "peticu" s dva benzinska (1.8 - 116 KS i 2.0 - 150 KS) motora te jednim dieselskim, 1,6-litrenim snage od 116 KS. Paketa opreme je pet, s time da je testirani TX treći po redu. Cijene Mazde5 na našem tržištu kreću od 159.990 Kn koliko je potrebno izdvojiti za početni model 1.8 CE.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Kada smo se prvi puta susreli s novom Mazdom5, na ženevskom salonu prošle godine, jasno je bilo da će novi izgled donijeti mnogo dijametralno suprotnih mišljenja. Ukratko, prednji dio je oblikovan očekivano, tj. pokazuje "korporativno" lice Mazde koje bi manje upućeni možda mogli i zamijeniti s onime Mazde3. No, odmaknemo li se od poznate šesterokutne maske hladnjaka i ostalih, za svaku Mazdu karakterističnih detalja prednjeg dijela, dolazimo do najblaže rečeno, neobičnog boka koji je produkt mazdinog dizajnerskog jezika nazvanog Nagare.

2292
Naime, kako bi malo "začinili" inače dosta monotone bočne linije koje muče svaki veći jednovolumen, u Mazdi su se odlučili za "valove", tri profilirane linije koje kreću od prednjeg blatobrana i gube se u utoru klizača za otvaranje bočnih vratiju. Kontroverzno, možda. Noćna mora limara, svakako! No, to još nije sve.

Najneobičniji detalj i možda najveći iskorak od mazdinih standarda predstavlja upravo stražnji dio koji je prema mnogima "pretežak" i ne odveć idealno usklađen. No, ukupno gledajući Mazda5 je zadržala dovoljno dinamike u svom izgledu, karakteristične ovoj marki.

2292
U interijeru je priča već pomalo poznata. Glavni su instrumenti smješteni u tipične "tunele", a upravljač, ručica mjenjača i prekidači su praktički jednaki kao i u drugim modelima ovog proizvođača. Obilje tamne plastike ne ostavlja posebno luksuzan dojam, no funkcionalnost je na visini. Posebno dobro ergonomsko rješenje predstavlja visoko položena ručica mjenjača, a s mjesta vozača preglednost je besprijekorna.

Očekivano, ponuda prostora je sjajna. Stražnja sjedala pomična su uzdužno i individualno podesiva, dok se u podnici prtljažnika nalaze skrivena dva sjedala trećeg reda, uklopljena u mazdin već poznati sustav Karakuri. Stražnja su sjedala opremljena s podesivim naslonima za glavu i pojasevima na 3 točke pričvršćenja. Dakle, sigurnost (uz serijske zračne zavjese) nije upitna.

2292
Konačno, recimo i to da u prtljažniku ima doista mnogo mjesta - čak 780 dm3 kada su sjedala iz trećeg reda sklopljena te 158 dm3 kada su u upotrebi. Velike se obitelji doista nebi trebale brinuti.

Komentar opreme

Kao treći od pet ponuđenih paketa opreme, TX donosi dovoljno za cijenu od 178.490 Kn. Uostalom, jedini dodatak testiranog automobila bila je bijela boja s perl-efektom, vrijedna 3.880 Kn. Ukupno uzevši, na opremu paketa TX doista nemamo primjedbi. Tek bi interijer mogao biti malo maštovitije uređen, pri čemu mislimo na izbor boja, dezena tkanina na sjedalima te završne obrade plastičnih dijelova. Ovako, sve ostaje uobičajeno japanski štedljivo...

2292
Motor i prijenos

Četverocilindrični 1,8-litreni benzinski motor MZR naš je stari znanac te predstavlja početak ponude nove Mazde5. Onima spremnijim na nešto višu potrošnju goriva, svakako bismo preporučili barem 2-litreni benzinac. Neobičnim jest da Mazda trenutno u ponudi ima tek jedan dieselski motor za "peticu", ne odveć snažni 1,6-litreni MZ-CD. Kako je riječ o obiteljskom automobilu neskromnih dimenzija i mase (1395 kg), uvjereni smo da bi snažniji dieseli većeg obujma predstavljali bolje rješenje. No, treba biti strpljiv.

S obzirom da je testirana Mazda5 bila donekle "pod-motorizirana" i potrošnja goriva je bila nešto viša od očekivane, s obzirom da smo za ostvarivanje solidnih performansi morali biti podosta grubi prema papučici gasa. No, hoće li vas 11,2 te 7,5 l/100 km (umjesto tvornički predviđenih 9,3 i 6,0) neugodno iznenaditi? Sumnjamo. Najveća brzina tijekom ovog testa dosegla je zadovoljavajućih 177 km/h.

2292
Uobičajeno za Mazdu, ručica mjenjača je nešto za čime ćete posezati češće nego li ima potrebe, no precizni i ne odveć dugi hodovi te ergonomski izvrsna pozicija naprosto su nas mamili na česte izmjene stupnjeva. Uz snažniji motor, ovakav bi mjenjač mogao biti zabavan u nešto sportskijoj vožnji. Recimo i to da je 6. stupanj, vrlo "rastegnutog" prijenosnog omjera, namijenjen praktički jedino krstarenju otvorenom cestom, pri čemu potrošnja goriva može pasti i za 1 l/100 km ispod navedene vrijednosti.

Za upravljačem

Najjednostavnije bi bilo zaključiti da obiteljski automobil mora biti udoban. No, s obzirom na dimenzije i masu, pred njegovo se podvozje postavlja još podosta zahtjeva.

2292
Uz to, mazdini su inženjeri utrošili dosta vremena konstruirajući stražnji odvjes tako da zauzme što manje prostora kako bi se oslobodilo mjesto za sklapanje sjedala iz trećeg reda. U konačnici, rezultat je jedan od najkompaktnijih Multilink ovjesa u ovom segmentu.

Za upravljačem nove Mazde 5 osjećat ćete se sigurno jer je automobil, unatoč dimenzijama i masi, dosta "poslušan" i promptno reagira na sve zahtjeve vozača. Zaustavljanje je osigurano solidno dimenzioniranim diskovima (prednji su ventilirani), a uz paket opreme TX serijski dolazi i sustav elektroničke stabilnosti potpomognut sustavom protiv proklizavanja (prednjih) pogonskih kotača.

I na kraju...

Nova, stara, praktičnost Mazde5 već je dokazan argument na strani ovog obiteljskog jednovolumena. Uz izgled koji će se nekima dopasti, a druge možda ostaviti zamišljenima, početni motor nudi mogućnost nešto štedljivije vožnje koja, pri tome, nije zakinuta u pogledu zahtjeva koje uobičajeno postavljamo na ovakav automobil. Vrlo primamljive cijene, Mazda5 1.8 TX je automobil koji bi vas mogao oduševiti, ako već ne praktičnošću kliznih vratiju, onda velikom prostranošću, ili možda udobnošću i limuzinskim osjećajem za upravljačem.
GALERIJA: Mazda5 1.8 TX
1,8-litreni benzinski motor snažan 116 KS već nam je poznat iz drugih modela Mazde. Iako ne predstavlja idealan izbor za veliki obiteljski jednovolumen, potrošnja mu nije pretjerana
Unutrašnjost Mazde5 lako je prepoznatljiva uz mnoštvo detalja zajedničkih drugim modelima ove marke. Ergonomija i preglednost s vozačkog mjesta doista su na visini
Glavni instrumenti smješteni su u
Uz paket opreme TX dolazi dosta praktičnih detalja, poput grijača prednjih sjedala (predači su ispred ručice r. kočnice). Klima je automatska, no jednozonska
Precizan mjenjač ne odveć dugih hodova ručice jedna je od konstanti Mazde. Povišen položaj ručice u ovom automobilu predstavlja ergonomski odlično rješenje
ESP sustav s integriranim TCS-om serijski je dio paketa TX i moguće ga je isključiti pritiskom na ovaj prekidač. Također serijske su i stražnje te prednje maglenke
Da nebi bilo zabune kako je ovdje riječ o japanskom automoobilu, samo vozačev prozor ima automatsko podizanje/spuštanje. Dakako, sva četiri prozora su
Kao treći od pet ponuđenih paketa opreme, TX donosi dovoljno za cijenu od 178.490 Kn. Uostalom, jedini dodatak testiranog automobila bila je bijela boja s perl-efektom, vrijedna 3.880 Kn
Udobna prednja sjedala jamče vrlo dobru preglednost iz Mazde5, a zaboravljena nije ostala niti bočna potpora
Stražnja sjedala pomična su uzdužno i individualno podesiva
Mnoštvo prostora u interijeru Mazde5 upotpunjeno je i ovakvim, pomalo skrivenim no solidno dimenzioniranim pretincima
U podnici prtljažnika nalaze se skrivena dva sjedala trećeg reda, uklopljena u mazdin već poznati sustav Karakuri. Stražnja su sjedala opremljena s podesivim naslonima za glavu i pojasevima na 3 točke pričvršćenja
Ovisno o položaju 3. reda sjedala, obujam prtljažnika iznosi između raskošnih 780 i 158 dm3. Inače vrlo ravna podnica ipak ima jedan niski
Rezervni kotač smanjenih dimenzija serijski je dio opreme, jednako kao i...
... ovi atraktivni lijevani 16-colni naplaci. Na njima su bile montirane gume Toyo J48 koje su dobro pogođene za automobil ovih karakteristika
Vođeni strategijom MAGMA (Mazda Geometric Motion Absorption) konstruktori u Hiroshimi su dodatno ojačali konstrukciju karoserije u odnosu na prethodnu generaciju, osiguravši tako veću krutost, preciznije upravljanje i višu razinu sigurnosti

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing