Mazda3 Sedan CD150 Challenge

2. travnja 2014.
Test - Mazda3 Sedan CD150 Challenge
tekst: AUTONET  foto: Saša Lisjak 

Nastavak provjerene priče

Jedan od najsnažnijih aduta aktualne automobilske sezone u C segmentu nesumnjivo je i nova generacija mazdinog kompakta. Kombinacija 150 KS snažnog dieselskog motora i početnog paketa opreme čini ovu limuzinu zanimljivim obiteljskim modelom
5471
U svojoj je novoj generaciji Mazda3 uvelike izmijenila smjer kojim se kreće, prvenstveno u dizajnerskom smislu. Potpomognuta tehnologijom Skyactiv i iskustvima stečenim u razvoju Mazde6, nova "trojka" se nudi kao atraktivan automobil, bogate opreme i naprednih voznih osobina. Upravo u ovom posljednjem, Mazda je ponovno pokazala da automobili još uvijek mogu ponuditi pravi užitak u vožnji, pored svestranosti i visoke razine sigurnosti.

Na hrvatskom su tržištu, u ponudi zastupnika Mazde Croatie, dvije karoserijske izvedbe nove "trojke". Riječ je o kombilimuzini (hatchbacku) nazvanom Mazda3 Sport i klasičnoj, trovolumenskoj limuzini, Mazdi3 Sedan. Limuzina se nudi uz četiri paketa opreme, poimence Challenge, Attraction, Revolution i Revolution Top te uz dva benzinska i jedan dieselski motor obitelji Skyactiv. Ponudu benzinaca predstavljaju 1,5-litreni G100 snage od 101 KS te 2,0-litreni G120 koji raspolaže sa 120 KS. Ljubiteljima dieselaša namijenjen je isključivo 2,2-litreni CD150 snage od 150 KS.

Cijene Mazde3 Sedan na našem tržištu kreću od 133.865 Kn koliko je potrebno izdvojiti za model G100 Challenge, preko 177.089 Kn koliko stoji G120 Attraction sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem pa do 217.609 Kn koliko stoji CD150 Revolution Top. Mazda3 Sedan CD150 Challenge stoji 166.939 Kn. Koliko je za automobil poput testiranog potrebno izdvojiti, zahvaljujući mazdinom (najblaže rečeno) očajnom konfiguratoru nismo uspjeli saznati. No, metalik boja, stražnji parkirni senzori i navigacija zajedno stoje oko 7.000 Kn.

5471
U teoriji...

Mazda3 se na tržištima mora boriti, recimo to otvoreno, protiv gotovo svih automobilskih marki, jer je kompaktni C segment prava meka za kupce, a time i proizvođače, pogotovo u Europi. Premda glavnu riječ u ovom segmentu i dalje vode 2-volumenski hatchback modeli, dio kupaca radije će odabrati druge dvije karoserijske varijante, karavansku ili 3-volumensku, tj. limuzinsku.

Dizajnom se Mazda3 Sedan, naravno, ne razlikuje previše od hatchback izvedbe, izuzev dodatnog trećeg volumena, limuzinskog stražnjeg dijela. Mazdini su dizajneri obavili odličan posao jer je automobil zadržao dinamičan duh i nije izgubio ništa od šarma koji već niz generacija krasi mazdinu "trojku". Pritom valja naglasiti kako je dizajn iznimno bitna stavka u cijeloj priči o tržišnom uspjehu i potsjetiti na mazdine riječi koje kažu kako se Mazda3 "beskompromisnim izgledom" namjerava izboriti za naklonost kupaca u "jednako beskompromisnom tržišnom razredu".

Dinamično agresivan prednji kraj i netipično izdužen poklopac motora novoj generaciji Mazde3 daju gotovo kupeovski izgled, dok stražnji kraj daje dozu elegancije i posuđuje ideje viđene na atraktivnoj Mazdi6. U unutrašnjosti je ostvaren napredak u pogledu primijenjenih materijala, a ergonomiji je u novoj "trojki" posvećeno mnogo dizajnerskih sati. Prostora je više nego u prethodnoj generaciji i pametnije je iskorišten, od udobnijih i prostranijih sjedala, preko većeg prtljažnika do brojnih pretinaca koji su oblikovani i razmješteni tako da ne odvlače pažnju vozača sa ceste.

5471
Ipak, morat ćemo (premda nerado) još jednom primijetiti da i ovaj "Japanac" uređenjem interijera zaostaje za prosječnim europskim automobilom iz spomenutog segmenta. Monotonija sive plastike, premda solidnog dojma kvalitete, nemaštovit dizajn i već odavno "isprana" plastika izgleda tzv. piano-laka ne ostavljaju niti približno sjajan dojam kakav nudi vanjština. Navedenom svakako ne pomaže niti estetski loše riješeno i neintuitivno sučelje infotainmenta. Netko će, pri tome, reći kako je ovaj auto lijep i to će svakako biti istina, no kao njegov vlasnik većinu ćete vremena provesti za upravljačem gledajući svu tu plastiku i pokušavajući se snaći s traženjem radio-stanica.

Od značajnijih detalja serijske opreme početnog paketa Challenge, testirani je automobil imao 16-colne alu-naplatke, svjetla za maglu sprijeda i otraga, automatski 2-zonski klima uređaj, elektropodizače za sve prozore, audio-sustav s Bluetooth podrškom, sustav nadzora pritiska u gumama, ESP te šest zračnih jastuka.

5471
U praksi...

Posebno poglavlje u priči o svakoj Mazdi pa tako i testiranoj limuzini zaslužuju sjajni motori obitelji Skyactiv. Testirani 2,2-litreni Common Rail turbodieselaš svakako je pogonski stroj čije performanse već "na papiru" najavljuju zabavu za upravljačem. U praksi, motor i 6-stupanjski ručni mjenjač u potpunosti opravdavaju očekivanja. Sa 150 KS pri 4500 o/min i 380 Nm najvećeg momenta dostupnog već od 1800 o/min ovaj je mazdin motor jednako upečatljiv u gradskoj vožnji kao i na otvorenoj cesti.

Izvrsna ubrzanja i naglašena elastičnost glavne su odlike motora CD150, a 213 km/h najveće brzine te 8 sekundi za sprint od 0 do 100 km/h testiranu Mazdu3 svakako ne svrstavaju među tipične pitome obiteljske automobile. U to smo se i sami uvjerili jer nas je testirani automobil uporno pozivao na pritiskanje papučice gasa. Ponašanje automobila u brzoj vožnji u skladu je s najavama Mazde koja je u optimizaciju šasije uložila zamjetan trud čak i kod automobila s obiteljskim predznakom.

5471
Mazdine su modele uvijek krasile prepoznatljive vozne osobine, a nova "trojka" Sedan vjerno prati tu tradiciju. Električni je servoojačivač upravljača solidno precizan, a podvozje prenosi dosta informacija s podloge. Konačno, ovo je još jedna Mazda čiji vam ovjes omogućava komunikaciju s vozilom kakvom su se proslavile samo dvije japanske marke i koja vožnju Sedana CD150 Challenge čini pravim užitkom. Uz navedeno, oduševio nas je i ručni 6-stupanjski mjenjač, kako malom dužinom tako i preciznošću svojih hodova. A, kratka sportska ručica k tome i izvrsno leži u ruci.

Naposljetku, čak niti nešto agresivnija vožnja neće značajnije narušiti podatke o potrošnji, premda je tvorničkih 3,9 litara prosjeka na 100 kilometara u praksi ipak neostvariv zadatak. Na našem testu prosjek je iznosio 5,9 l/100 km, a potrošnja u gradskoj vožnji dosegla je 7,3 l/100 km.

I na kraju...

Kod Mazde ništa nije prepušteno slučaju, barem otkako je na scenu stupila njihova Zoom-Zoom filozofija, oslonjena na dizajnerski izričaj Kodo i tehnologije okupljene pod nazivom Skyactiv. Nova Mazda3 u izvedbi Sedan CD150 Challenge svakako je jedna od poželjnijih opcija u segmentu, čemu pridonose svjež i dinamičan dizajn, moćan te istovremeno štedljiv motor te uvjerljivo podvozje. Pridodamo li tome bogat paket serijske opreme, automobil poput testiranog nemoguće je zaobići pri biranju vozila iz C segmenta.

> Pogledajte i ove testove: Mazda6 2.5i A/T Revolution, Mazda6 Wagon CD150 Attraction
Vanjski dizajn ++ Unutrašnji dizajn -- Sigurnost ++
Oprema ++ Ergonomija ++ Prostranost ++
Ovjes ++ Motor ++ Mjenjač ++
Performanse ++ Potrošnja goriva ++ Cijena +-
GALERIJA: Mazda3 Sedan CD150 Challenge

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing